(Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
welmoed__

Berichten: 6565
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 13:23

Ik ben gisteren weer lekker het bos in gegaan en deze keer de camera even meegenomen. <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

cursebreaker

Berichten: 11458
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-19 14:22

_Cathalijne
Bedankt voor de pb! Zal straks nog even reageren :)

chriske
Fijn dat het met de bijwerkingen al minder is! Ik denk dat ik gewoon heel slecht tegen anti depressiva kan in het algemeen. Heb tot nu toe bij de merken die ik gehad heb, hele heftige bijwerkingen gehad. Maar ik had ze op een bepaald punt gewoon echt nodig. Hoop ze nu ook eigenlijk nooit meer nodig te hebben, maar het kan soms wel echt de redding zijn voor iemand. Ik hoop dat je er wat aan gaat hebben :) Sommigen hebben bijna geen last van bijwerkingen. Is echt de een voor de andere persoon. Bij merk 1 zat ik binnen 3u bij de night care, ben ik bijna van m’n stokje gegaan zo heftig reageerde ik daar op (bleek achteraf ook dat ik 3x de normale begin hoeveelheid had voorgeschreven - huisartsen knoeien echt te vaak met dit soort dingen) en bij merk 2, wat ik uiteindelijk 2 jaar geslikt heb, heb ik een op en afbouw fase van bijna 3 maanden gehad waarin ik echt doodziek was. En daar tussenin had ik ook bijna dagelijks last van bijwerkingen - maar ze niet slikken kon ook niet in het begin ivm zelfmoordgedachten en daar hebben de AD bij mij dus echt heel goed tegen geholpen in eerste instantie. Als het nu minder is al met de bijwerkingen, heb ik wel goede hoop dat ze ook niet meer zo snel terug gaan komen bij je.

En zo leuk en fijn voor jou en Noah dat de ‘kogel door de kerk is’ en jullie aan de slag gaan. Zo benieuwd hoe het gaat zijn om Noah op te leiden tot psychische hulphond.

VanHuisUit
Lijkt me ook heel lastig om om te gaan met loopse teven en wandelen. Ik kijk eerlijk gezegd ook niet echt uit naar het moment dat Arya loops gaat worden haha. Dan kan ik m’n wandelingen in het losloop gebied de eerste weken wel vergeten - huilen. Snap dat het energie niveau dan opeens veranderd, en meestal niet ten goede hihi. Maar wel slim om het dan te verdelen in meer wandelingen! Ik heb wel een 10m lijn liggen hier, dus dan kan Arya tegen die tijd in ieder geval wel nog iets van pootjes strekken. Maar losloop gebieden durf ik dan ook echt niet in nee, met overal loslopende en intacte reuen.

Aan de ene kant fijn als je wat extra’s kunt bijverdienen, maar ook weer rot dan he als je weer meer van huis bent en zeker zo voor de feestdagen, als het altijd al druk genoeg is voor de meesten.

welmoed
Zulke prachtige foto’s van Floyd hoor! Vind die eerste ook echt heel erg gaaf met die bladeren zo op de achtergrond, maar kon eigenlijk maar slecht kiezen want ze waren allemaal mooi. Vind de boomstam foto’s ook echt super tof!



Vandaag is het onze dag niet haha. Ik was net met m'n schoonmoeder en schoonzus met de honden wandelen en tijdens het kletsen let je dan niet 1000% op, dus voor ik het door had lag mevrouw zit te rollen door de poep - karma misschien? hahaha. Ik was om te verrekken natuurlijk, al kan ik het niemand anders kwalijk nemen dan mezelf; had ik maar beter moeten opletten, lol.

Dus thuis in bad gezet en wat was ze blij met me - not <<) :') Licht op de badkamer was ook nog kapot gesprongen, dus ik heb het met een beetje zonlicht wat uit de keuken kwam (hebben de badkamer onder), mijn telefoon lampje en hetgeen wat ik nog aan neppe theelichtjes had moeten doen. Echt geweldig :n

Maar het was wel weer even goed voor d'r om haar er een beetje gewoon aan te maken. Erna ook nog met de föhn geoefend. Dat vond ze de vorige keer best eng nog (was de eerste keer toen ook dat ze gewassen werd en de föhn zag haha) en het ging nu echt al zoveel beter - knappe pup. Kostte me wel flink wat zalm trainer snoepjes maar was het waard haha. Heb er wel vertrouwen in dat ze er goed aan gewend gaat raken, zodat ik tzt een waterblazer in huis kan gaan halen.

lelijke natte gremlin :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 23:43

Hier veranderen de vachten zo met 5 maand. De mijne is nu 6,5 maand en de puppyvacht er bijna uit. En het haar word nu steeds langer en voller.

We hebben er overigens geen 3 maar 9 :P


Afbeelding
Falkor

Afbeelding
Brandy,Draco en Aragon (Atze)

Afbeelding
Nica tijdens de training

Afbeelding
Nica en dochter Britt

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 14:37

VanHuisUit schreef:
@Wilawander wat een geweldige honden 8-) vind het zo gaaf als ze zo gebruikt worden in de sport. Zijn ze echt in hun element.

@Chriske goed van je +:)+ en sterkte :(:)

Wat fijn zeg dat die hotspot weg is, is toch best snel gegaan! Fijn!

Hier helaas geen vachtfoto's. Wel altijd zonde dat dat wolleke-bolleke er echt af gaat. Ook die ogen veranderen zo in de 1e maanden. Ze zijn zo prachtig als ze nog zo jong zijn.
Nu ook wel natuurlijk :P

Gretha had moeilijke 2 weken. Wiske was loops, dan moet ik mijn wandelingen wel een beetje aanpassen en de langere wandelingen gaat dan niet want dan komen we door zeer druk hondengebied. Op zich gaat dat allemaal prima maar Gretha had erg veel energie de afgelopen weken. Dus die werd langzaam een beetje *\%/* 8)7 vandaag maar eens even 5x gewandeld, 2x flink stuk. Nu ligt ze weer relaxed aan mijn voeten. Anders is het net zo'n springveer, ik hoef maar een wenkbrauw te bewegen en ze staat al in de starthouding :roll:

Ben dinsdag weer aan het werk gegaan. Gisteren ook gewoon gewerkt, was soort van gesloopt. Gelukkig vandaag vrij. Tot de Kerst sta ik enorm ingepland. Ook zelf gedaan want wilde wat extra's verdienen ivm een stomme reparatie aan het dak. Dus kan wel wat extra's gebruiken :$ en altijd fijn als dat wel kan. Alleen als je dan zoveel staat ingepland denk je wel eens wat heb ik nu weer gedaan }:0 :+

Haha gretha denk leuk die loopsheid mis ik mijn grote ronde :') Idd op het moment van plannen denk je gaat prima maar dan komt dichterbij, sterkte het is voor een goed doel!

welmoed__ schreef:
Ik ben gisteren weer lekker het bos in gegaan en deze keer de camera even meegenomen. <3

[ [url=m/BErzLG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ffpAHr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xoAVj2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PBOgo4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wSZKwX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oeh knapperd <3

cursebreaker schreef:
_Cathalijne
Bedankt voor de pb! Zal straks nog even reageren :)

chriske
Fijn dat het met de bijwerkingen al minder is! Ik denk dat ik gewoon heel slecht tegen anti depressiva kan in het algemeen. Heb tot nu toe bij de merken die ik gehad heb, hele heftige bijwerkingen gehad. Maar ik had ze op een bepaald punt gewoon echt nodig. Hoop ze nu ook eigenlijk nooit meer nodig te hebben, maar het kan soms wel echt de redding zijn voor iemand. Ik hoop dat je er wat aan gaat hebben :) Sommigen hebben bijna geen last van bijwerkingen. Is echt de een voor de andere persoon. Bij merk 1 zat ik binnen 3u bij de night care, ben ik bijna van m’n stokje gegaan zo heftig reageerde ik daar op (bleek achteraf ook dat ik 3x de normale begin hoeveelheid had voorgeschreven - huisartsen knoeien echt te vaak met dit soort dingen) en bij merk 2, wat ik uiteindelijk 2 jaar geslikt heb, heb ik een op en afbouw fase van bijna 3 maanden gehad waarin ik echt doodziek was. En daar tussenin had ik ook bijna dagelijks last van bijwerkingen - maar ze niet slikken kon ook niet in het begin ivm zelfmoordgedachten en daar hebben de AD bij mij dus echt heel goed tegen geholpen in eerste instantie. Als het nu minder is al met de bijwerkingen, heb ik wel goede hoop dat ze ook niet meer zo snel terug gaan komen bij je.

En zo leuk en fijn voor jou en Noah dat de ‘kogel door de kerk is’ en jullie aan de slag gaan. Zo benieuwd hoe het gaat zijn om Noah op te leiden tot psychische hulphond.



Vandaag is het onze dag niet haha. Ik was net met m'n schoonmoeder en schoonzus met de honden wandelen en tijdens het kletsen let je dan niet 1000% op, dus voor ik het door had lag mevrouw zit te rollen door de poep - karma misschien? hahaha. Ik was om te verrekken natuurlijk, al kan ik het niemand anders kwalijk nemen dan mezelf; had ik maar beter moeten opletten, lol.

Dus thuis in bad gezet en wat was ze blij met me - not <<) :') Licht op de badkamer was ook nog kapot gesprongen, dus ik heb het met een beetje zonlicht wat uit de keuken kwam (hebben de badkamer onder), mijn telefoon lampje en hetgeen wat ik nog aan neppe theelichtjes had moeten doen. Echt geweldig :n

Maar het was wel weer even goed voor d'r om haar er een beetje gewoon aan te maken. Erna ook nog met de föhn geoefend. Dat vond ze de vorige keer best eng nog (was de eerste keer toen ook dat ze gewassen werd en de föhn zag haha) en het ging nu echt al zoveel beter - knappe pup. Kostte me wel flink wat zalm trainer snoepjes maar was het waard haha. Heb er wel vertrouwen in dat ze er goed aan gewend gaat raken, zodat ik tzt een waterblazer in huis kan gaan halen.

lelijke natte gremlin :')

[ [url=m/DQEFlk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kSfQKh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kHFnf3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oei zo heftig heb ik het(nog niet) gehad.. ook fijn als je niet de giede hoeveelheid krijgt, not! Nu moet ik wel zeggen dat medicijnen vaker niet dan wel werken dus had ook niet heel veel verwacht maar hoop dat de medicatie wel aanslaat! Haha jah toch nog voor het nieuwe jaar, zo blij :D

Die foto's echt geweldig, in bad met kaarslicht :')

Wilawander schreef:
Hier veranderen de vachten zo met 5 maand. De mijne is nu 6,5 maand en de puppyvacht er bijna uit. En het haar word nu steeds langer en voller.

We hebben er overigens geen 3 maar 9 :P


[ [url=m/DEJmeT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Falkor

[ [url=m/IOGBR4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Brandy,Draco en Aragon (Atze)

[ [url=m/hzpFzD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nica tijdens de training

[ [url=m/lb2Dpw.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nica en dochter Britt

Knappe papa van Rasja <3 en natuurlijk alle andere bij jullie zijn ook super mooi!


Hier verder niet veel te melden, naast dat we mogen starten met de opleiding maar dat wisten de meeste al haha! Gisteren met tuig naar de stad geweest en voor het eerst nee moeten zeggen op het aaien, ook voor mij een goede oefening moeilijker dan gedacht :P Alweer een uurtje thuis van puppyles die we gewoon blijven volgen, ze is zo trots wanneer ze op der krukje zit <3

Afbeelding

cursebreaker

Berichten: 11458
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-19 19:23

Wilawander
Prachtige foto’s allemaal - heel gaaf ook die actie foto van de training. Wat een werk lijkt me dat wel, 9 honden, of regelt het zichzelf een beetje allemaal haha? Ik werk niet en heb zelfs nu m’n handen gewoon echt vol met 1 pup en 1 kitten in huis.

chriske
Haha ja het klinkt heel romantisch he, in bad met kaarslicht… Klinkt veel romantischer als dat het werkelijk was, LOL. Ik hoop als we kunnen verhuizen naar een groter huis, ik de plek ga hebben om een trim tafel neer te zetten met kort erbij een warm water aansluiting, zodat ik Arya dan zo kan wassen en op de tafel kan drogen en ook kan borstelen enz. Dat is nog even een droom voor nu. In bad hier thuis ga ik niet lang meer fatsoenlijk kunnen doen - met haar erin tillen en ook de haren die het gootje in gaan enz. Gelukkig hebben we wel een pets place XL heel kortbij waar ze een wasstation hebben, dus binnenkort daar eens kennis mee maken.

Doet ze goed hoor op dat krukje! Arya vertikt het tijdens de les om op die vreemde voorwerpen te gaan zitten. Ze gaat er wel overheen met wat veel overtuiging van mijn en m’n instructrices kant, maar meer ook niet, lol. Op dat krukje zou ze sowieso ook echt niet meer fatsoenlijk kunnen zitten denk ik hihi. Daar is Arya alweer wat te groot voor.



Vanmorgen een minder leuke wandeling gehad. Sorry voor het hele verhaal, maar ik moet het toch nog even van me afschrijven en dat is hier wel een prima plek denk ik :)

Ik was in een losloop stuk in een park waar ik nu regelmatig kom en tot nu eigenlijk alleen maar fijne ervaringen gehad in het park - op wat mensen na die mij wat minder goed liggen en ik ook geen uren mee hoef te gaan staan praten haha. Maar goed. Daar kwam een soort jacht hond kruising in volle vaart op ons afgestormd van een behoorlijke afstand verder - vond de eigenaar ook dood normaal dat die hond zover vooruit rende op anderen af. Arya reageerde in principe heel goed op de hond, bleef stevig staan en reageerde open en vriendelijk toen ze aan elkaar gingen snuffelen enz - de hond kan verder ook prima met andere honden enz dus is niet agressief. We zagen deze hond afgelopen zaterdag al, toen ik daar liep en hij had toen m’n hele jas vies gemaakt dmv opspringen, lol. Maar Arya springt ook nog regelmatig uit het niks op tegen anderen, dus natuurlijk vergeef ik het andere honden ook haha.

Maar vandaag begon die hond echt heel irritant zichzelf op te dringen bij mij en stopte gewoon niet - eigenaresse greep ook pas in nadat het tafereeltje imo al veel te lang bezig was maar goed, dat zijn dingen wat me naderhand dan pas invallen en waarbij ik op het moment zelf dan niet goed/snel genoeg reageer. Die hond rook natuurlijk de eendenfilet stukjes die ik bij me heb met het trainen van Arya, en die bleef maar opspringen en opdringen en ik vond het echt niet prettig meer, want er kwam gewoon geen eind aan. Hapte ondertussen ook al naar m'n handen en ik zag naderhand dat ik ook aan't bloeden was op een paar plekken, nja goed... Arya pikte dit in ieder geval op, dat ik het niet meer leuk vond en ging zich toen ermee bemoeien door ook om die hond heen te draaien, zich ertussen proberen te duwen en uit te blaffen. Sentimenteel gezien vind ik het super lief dat ze me wil beschermen, en dat ze oppikte dat het niet ging zoals het moest gaan. Maar rationeel gezien wil ik niet dat ze dit doet met de kans dat mevrouw straks steeds sneller ergens tussen gaat staan en gaat bepalen wat wel/niet mag, want dat wil ik bepalen uiteindelijk. Maar ik kon Arya niet uit de situatie weghalen - want dat had ik dus willen doen toen zij zich ermee ging bemoeien, want die raakte helemaal opgefokt hiervan en ik wil niet dat ze dit vaker gaat doen en zichzelf gaat bevestigen in dit gedrag (de eigenaresse stond in de tussentijd non stop te roepen naar d'r hond maar die luisterde ook voor de duvel niet meer nu, al betwijfel ik of die überhaupt luistert aangezien ze 'm ook gewoon weet ik hoever naar voren laat rennen). Uiteindelijk na heen en weer roepen op de honden kwam zij d'r hond halen - leek zich ook van geen kwaad bewust pff - en heb ik Arya te pakken gekregen, aangelijnd en gezegd dat ik verder ga lopen en ben ik doorgelopen omdat ik gewoon weg wilde daar. Sorry als het chaotisch is haha..

Normaal gesproken wilde Arya eerder nog wel eens tussen een andere hond en mij gaan staan als ik ze aandacht gaf - jaloers. ze deed verder niks maar plantte zich wel bewust ertussen - maar daar was ik mee aan't oefenen en ze laat zich daarin prima corrigeren dat als ik dan zeg van nee ik ben nu met die en die bezig en je wacht maar, want ik wil niet dat zij bepaalt wie ik wel/niet aanhaal. Maar in deze situatie kon ik niks doen met Arya omdat die hond gewoon maar niet weg ging bij mij en ik me fysiek gewoon niet kon verplaatsen om bij Arya te komen omdat die hond er telkens tussen bleef. En daar baal ik wel echt van, dat het zolang is doorgegaan (nu achteraf denk ik ook; ik moet maar wat brutaler worden en mensen eens zeggen dat ze hun hond gewoon moeten pakken ipv 100x roepen en ze komen niet) want hierna was er niks meer aan te vangen met d'r en mij ook niet wat dat betreft.

Ik probeer nu echt veel te oefenen met loslopen en dan zolang mogelijk bij me houden tot ik zeg dat ze naar een hond toe mag, en dat gaat voor d'r leeftijd echt heel ok al - nog niet Altijd, dus zij loopt ook zeker nog wel eens ergens naartoe maar ik ben d'r wel echt meteen bij om d'r weg te halen icm al op tijd contact leggen met mensen om te vragen of het OK is. Maar nu was ze denk ik ook zo opgefokt hiervan, dat ik de rest van de wandeling echt nog maar nauwelijks tot niet contact kreeg met d'r en alles wat ik nog tegenkwam eigenlijk heel frustrerend verliep. Zo ging ze nog 2 border collies uit blaffen van een meneer die sowieso nogal graag zijn mening kenbaar maakt en zijn manier van opvoeden/trainen de enige goede vind; die maakte ook nu nog maar even kenbaar aan me dat hij niet vind dat honden met beloningen behalve stem getraind moeten worden enz. - want ik had m'n ervaring van vlak ervoor verteld omdat ik het denk ik even van me af moest praten, maar daar had ik dus al snel spijt van - en dat Border collies de BEST luisterende honden zijn en bla bla bla - ook duidelijk gemaakt dat m'n pup 5,5 maand oud is en dat niet Alles meteen erin getraind is he, ook bij border collies niet. Had het gevoel dat ik met mijn falen van daarvoor nog even nagetrapt werd, dus Ik baalde dus echt heel erg hiervan allemaal. En toen rende ze hierna ook opeens naar een andere hond toe van een afstand waarop ze normaal gewoon echt nog goed bij me te houden is. Die meneer heeft haar toen vast gehouden voor me - want ze luisterde gewoon niet meer - en toen heb ik d'r aangelijnd (had ik al bij die border collies moeten doen, maar goed ik denk dat ik gewoon nog even van slag was en het liefst had ik de wandeling gewoon relaxed willen afsluiten en door willen lopen alsof niks aan de hand was. Denk dat het ook toch een grotere impact had op Arya als ik dacht ook. Aan de lijn terug gelopen naar de auto en geprobeerd weer de aandacht erbij te krijgen, wat toen wel weer redelijk ok ging dus dat dan nog wel. Maar wat een kl*te wandeling zeg. Ben echt klaar ermee vandaag. Toen ik vanmiddag met Arya en m'n zoontje ging wandelen was ze ook mega afgeleid dus hopelijk kunnen we morgen weer overnieuw beginnen - ben ongesteld, dus dat helpt ook niet mee. Net met tranen en snotters het hele relaas aan m'n man verteld. Hormonen helpen ook echt niet mee. Denk dat ik me beter de komende dagen kan opsluiten :')

Ga toch maar even nog wat meer afstand nemen van bepaalde honden en proberen op wat rustigere tijden te gaan. Ik wil wel graag blijven oefenen in het losloop gebied, maar even wat meer aanpassen nu en misschien ook nog wat nieuwe plekjes zoeken om te lopen en te oefenen.

Wel nog een leuke foto geschoten van Arya en Milan

Afbeelding

En nog wat foto's die ik maakte vlak voordat die hond op ons afvloog en het allemaal begon;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 20:46

Prachtig zeg! Ik lees graag mee. Mijn tante heeft altijd Duitse herders gehad en ik ben er mee opgegroeid. Nu al jaren geen contact meer met mijn tante maar ik weet dat ze nog steeds (oud)Duitse herders heeft.
Prachtige dieren. Lief maar toch heel waaks en heel trouw.

cursebreaker

Berichten: 11458
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-19 20:57

Suzanne F. schreef:
Prachtig zeg! Ik lees graag mee. Mijn tante heeft altijd Duitse herders gehad en ik ben er mee opgegroeid. Nu al jaren geen contact meer met mijn tante maar ik weet dat ze nog steeds (oud)Duitse herders heeft.
Prachtige dieren. Lief maar toch heel waaks en heel trouw.


Ja, als je eenmaal je hart verliest aan een Herder... <3
Leuk om te zien dat er toch nog zoveel liefhebbers zijn - logisch ook dat hier in principe mensen reageren die gek zijn van het ras, maar toch :'). Ik wordt ook altijd zo blij als ik buiten een andere (oud)Duitse herder tegenkom, lol. Waar sommigen met een boog eromheen lopen, moet ik mezelf (net als dat ik m'n zoon ook leer om nergens zomaar op af te gaan) juist tegenhouden om niet te gaan knuffelen :') :')

welmoed__

Berichten: 6565
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: (Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 21:13

Wat vervelend van je nare ervaring Melissa! Even wat rustiger aan doen is misschien wel even een goed idee, even weer wat zelfvertrouwen krijgen. Maar wacht niet te lang om het weer op te zoeken, anders is die drempel weer zo hoog.

Suzanne als je eenmaal verliefd op ze bent dan blijf je dat, hihi.

Hier niet zo veel te melden, druk aan het werk. Vandaag een vrije dag en vanochtend met Floyd naar stal geweest want de hoefsmid kwam voor Harry. Daarna nog een klein wandelingetje gemaakt met hem en paard lief samen, dat ging best goed. :)

cursebreaker

Berichten: 11458
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-19 21:32

Ahh leuk dat Floyd zo goed mee kan naar stal en mee kan wandelen dan <3

In principe morgen weer lekker verder en aan de slag in het losloop gebied (ga morgen maar even niet naar dat park en terug naar de heide waar ik weet dat rond een bepaalde tijd dezelfde mensen lopen waar ik wel eens meeloop) en het liefst ook gewoon andere honden blijven zien, maar vind het wel jammer dat dit soort situaties heel makkelijk kunnen ontstaan en dat knabbelt wel even aan je zelfvertrouwen ja.

Afgelopen zondag op de heide heb ik ook weer wat gezien wat weer mooi laat zien hoe onfatsoenlijk mensen onderling met elkaar omgaan, van beide kanten en hoe snel het fout kan gaan.

Er komt iemand aan met een wolfhond - en die ken ik wel een beetje want die zag ik wel eens toen Arya nog jonger was en ik was niet zo 1,2,3 echt kapot ervan omdat ze de hond imo te weinig begrenzen > zijn van die mensen: laat maar gaan, lost zich allemaal zelf wel op, maar daar kan ik gewoon niet 100% in meegaan. Die wolfhond van hun is ook best wel intens en ik blijf er liever uit de buurt met Arya. Het is echt een heel apart type hond. Aaaanway... Van de andere kant komt iemand aanlopen met een stafford geloof ik? Niet goed naar gekeken. Die 2 honden kwamen samen. De wolfhond was heel erg dominant in z'n doen en laten en ging meermaals echt bovenop de hond van de ander liggen met z'n volle gewicht en die hond kon niks meer onderop. De eigenaar van de andere hond, een Pool geloof ik, gaf ook aan dat hij dit niet ok vond wat er gebeurde en riep meermaals 'dit is niet goed'. De eigenaren van de wolfhond doen niks en laten het gewoon gaan en doen het af als ah joh ze spelen alleen maar leuk. Het 'spelen' kwam duidelijk maar van 1 kant. Maar goed, ipv dat die andere meneer nu vraagt van "joh kun je je hond gewoon echt even weghalen nu?" Nee, die trekt eigenhandig die wolfhond van zijn hond af - al betwijfel ik of hij dat ook had kunnen vertellen in het Nederlands, waarschijnlijk niet haha. Die eigenaren van de wolfhond over de zeik: je hebt geluk dat je je hand niet kwijt bent! bla bla bla. Was dat slim van die meneer? Ik weet het niet, lol. Had allemaal ook anders gedaan kunnen worden, maarja in the heat of the moment doe je soms iets voordat je nadenkt. Uiteindelijk is die man weggelopen en bleven die mensen van de wolfhond staan en begonnen nog na te tieren natuurlijk. En toen was het: "Die hond van hem is een ras van de Hoog Risico lijst he! Zag je dat? Die van ons staat niet op die lijst hoor!" Ik zeg: nou, dat zegt mij niet zoveel hoor of ze nu op die lijst staan of niet :) Het zijn de baasjes die de hond vormen - ik wilde me er verder niet teveel mee bemoeien maar ik vond dit zo'n domme opmerking. Die zogenaamde hond van de HR lijst heeft namelijk geen seconde ongewenst gedrag vertoont hier, dus ik zag niet in waarom hij dat moest aanhalen? En toen was het natuurlijk; "ja, hij was ook een Pool he. Daar heb je toch ook niks aan..." Ik denk, my god kijk jij maar eens even in de spiegel met hoe je denkt en praat zeg - je mag ook wel even wat fatsoen bijgebracht worden. Maar goed, ik ben weer snel verder gelopen maar het was me wel weer een typische situatie wat je hier dus ook regelmatig ziet gebeuren in het losloop gebied op de heide omdat mensen dus En gewoon 0,0 rekening met elkaar houden en hun honden gewoon 0,0 begrenzen en mensen dan ook vergeten zijn dat ze gewoon kunnen praten met elkaar. Maar die hond wat onder die wolfhond had gelegen had net zo goed Arya kunnen zijn geweest en dan wat? Die hadden dus nooit ingegrepen want ze vinden het 'maar spelen'. Dat vind ik dus ook echt rot hoor :( Je hoeft maar 1 rotte situatie mee te maken he... Vind het zo jammer dat er zoveel honden eigenaren zijn die zich echt geen hol ergens wat van aantrekken Omdat ze in het losloop gebied zijn of wat dan ook. Brrr... Ok, Rant modus uit :')

welmoed__

Berichten: 6565
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: (Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 23:07

Van die mensen moet je je niks aan trekken en inderdaad je hond lekker bij weg houden. Maar bedenk ook dat je Arya niet overal voor kan beschermen. Soms gebeuren nou eenmaal dingen en daar kan ze ook van leren.

dierenfan
Berichten: 9614
Geregistreerd: 27-02-10

Re: (Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 06:37

Dat soort situaties zijn voor mij absoluut de reden om losloopgebieden te vermijden en loslopende honden dan draai ik om. Mijn honden hebben elkaar, ze kennen elkaar door en door en hebben totaal geen behoefte aan vreemde hond contacten. Mijn ene herder is doodsbang en kiest sowieso voor aanval zonder eerst eens kennis te maken. Mijn oudste herder rijdt als een idioot op vreemde honden. De husky vind het wel gezellig maar zoekt liever muisjes en mijn langhaar herder en terrier kruising zijn in principe sociaal maar zullen niet snel echt spelen met vreemden.

Op mijn werk (pension dagopvang) heb ik ze als pup, puber, jong volwassen met honden laten kennismaken, spelen en wandelen die ik door en door ken in veilige omgeving. Zodra ik zie dat die behoefte minder wordt stop ik daar mee. De terrier is nu 1,5 en echt reu in gedrag. Spelen deed hij niet meer, het werden machtsspelletjes. Ze gaan inmiddels geen van allen meer om met vreemden. Ook ideaal, ze focussen niet zo op andere honden en hoef mij niet steeds af te vragen of het goed zal gaan of niet. Ben het ook beu om een ander te "moeten" vertellen dat zijn of haar hond helemaal niet speelt maar puur machtsspelletjes doet. De meeste mensen zijn niet te redden wat dat betreft.
Gewoon veel te veel mensen in de omgeving met een hond die qua energie niveau en karakter totaal geen match is met de woon/leef situatie waar ze in terecht gekomen zijn.

cursebreaker

Berichten: 11458
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-19 09:18

Maar als je geen hele roedel thuis hebt en je hond wilt socialiseren (want dat vind ik super belangrijk) zal ik toch dingen moeten ondernemen op plekken waar honden loslopen imo. En in de wijk aan de lijn wordt ik ook niet blij want veel van die honden zijn veel erger aan de lijn als loslopende honden. Het zijn risico’s die je moet afwegen en ik ben zeker niet blij met zulke situaties maar in verhouding hebben we 9/10x alleen maar hele positieve ervaringen. Ik krijg constant complimenten van mensen over hoe sociaal en stabiel ze zich tot nu toe ontwikkeld als ze met andere honden bezig is. Ik wil graag een sociale hond en ik ken niet genoeg mensen met honden waarmee ik specifiek kan afspreken dus dat is erg lastig dan.

Nu is 1 negatieve ervaring vaak al genoeg om iets te verpesten dus dat is wel ook echt iets waar ik constant aan denk en me zorgen over maak. Maar het gaat normaal echt zo goed met het loslopen en socialiseren dat ik het lastig vind om te zeggen van moet ik daar dan mee stoppen nu? Want als ik zou stoppen en zulke plekken ga vermijden ben ik juist bang dat Arya dadelijk terughoudend gaat worden en onzeker, en dan kweek je vaak angstagressie - doem scenario maar ik heb ook rex 13,5 jaar een hond met agressie gehad en dat wil ik niet meer als het even kan hihi. Nu kan ik er nog aan werken met d’r - bij rex hebben we het er nooit uitgekregen.

Ik heb nu wel wat mensen leren kennen die ik regelmatig tegenkom op de heide hier en waar ik dan stukjes mee loop bv wat Arya heel leuk vind maar je kunt tegelijkertijd idd niet voorkomen dat er iets naars gebeurd als je in zo’n gebied loopt. Als je maar 1 hond hebt is het dus keuzes maken en dat vind ik na zo’n dag als gister wel echt klote. Maar als ik een sociale hond wil zal ik toch wat moeten doen aan socialiseren :) ik heb nu eenmaal geen roedel in huis dus dat is niet te vergelijken met elkaar natuurlijk, jouw situatie en de mijne. Na het hebben gehad van een hond met flinke angst agressie buiten, wil ik met Arya gewoon echt van jongs af aan bezig zijn met socialiseren. Maar goed, als ik naar zo’n plekken ga, kan het ook fout gaan en daar ben ik me van bewust ook. Ik hoop natuurlijk niet dat ze een echt nare ervaring op gaat doen, maar ik vraag me af hoe ik het anders moet doen... ook oefenen met loslopen met andere honden in de buurt enz. Komt in de cursus straks ook wel aan bod als we gehoorzaamheid gaan doen maar die 1x per week in een omheinde bak oefenen is ook weer anders als dat je los loopt buiten dus ook daar zal ik moeten oefenen als ik d’r graag leer andere honden te negeren als ze los is. Ik vind het maar lastig soms pff. Ik snap heel goed dat mensen bewust een losloop gebied vermijden en zeker als er zoiets gebeurd, maar het losloop gebied heeft ons ook wel echt al hele goede en mooie ervaringen gegeven die ik elders niet had kunnen hebben dus tja... lastig haha.

Ik kan wel wat minderen qua aantal keren dat ik ga (wil in aanlijn gebieden ook wat meer oefenen aan de lijn dus kan ik nu dan bv wat meer tijd aan besteden) en proberen te kijken of ik een paar vaste mensen kan vinden waarmee ik op vaste tijden mee kan gaan lopen bv. Dus daar ga ik maar eens mee aan de slag denk ik. Als Arya ouder is en grotere rondes kan lopen is het misschien ook weer makkelijker om vaste wandel maatjes te vinden. Voor velen is 25min nog veel te kort als ze grote rondes lopen met hun volwassen honden. Dan zou ik via doggy date ofzo nieuwe mensen kunnen zoeken bv.

Arya is juist heel nieuwsgierig naar andere honden en speelt met de ene hond ook anders als met de andere en heeft voorkeuren, maar ze lijkt zich tot nu toe met de meeste honden die we tegengekomen gewoon goed te kunnen vinden en dat gedrag wil ik graag erin houden. Het is niet dat ik haar forceer of dwing maar ze is gewoon echt heel sociaal. Als ik honden tegenkom die ze teveel vind ga ik ook weer snel door.

EDIT:
Wordt wel mooi wandel weer vandaag. Het is al 12 graden hier! Ik ga een nieuw plekje opzoeken denk ik :)

dierenfan
Berichten: 9614
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 13:21

Waarom zo krampachtig bezig met dat socialiseren richting andere honden? Idd negatieve ervaringen zijn erg moeilijk uit te poetsen. Maar 100 positieve ervaringen geeft net zo goed geen garantie op hond sociale hond helaas.

Mijn ene herder heeft nooit binnen en buiten de roedel een negatieve ervaring gehad betreffende andere honden. Toch is hij mega asociaal. Nog nooit bewust 1 verwond maar hij duikt er vol op en grijpt vol in de keel en blijft dan doodstil liggen. Dit hem 2x zien doen in zijn leven (hij is 3 jaar) dus je snapt dat hij nooit in direct contact komt met vreemde honden. Is ook totaal geen probleem. Noem maar een situatie op die je niet kan ontwijken zonder dat de hond contact moet hebben met een vreemde hond.

Dus ik doe er eigenlijk weinig aan. Nu hier idd een roedel dus spel zat onderling wat erg makkelijk is. Verder enkel voor de sociale hier contact buiten roedel eventueel op mijn werk of in omheind losloopgebied waar ik ze enkel bij zet als ik zie wat er al aanwezig is.

Op straat is het gewoon negeren. Net als ik mijn medemens negeer. Loopt stuk prettiger ;)
Deed ik ook al toen alle honden van ons sociaal waren. Gewoon geen zin in gedoe

Wij net terug van 10 kilometer boswandeling haha. 4 mensen gezien in de 10 kilometer dus bos was bijna verlaten. Op grote zandvlakte laten ravotten en nu richting werk met moeie voldane honden haha

cursebreaker

Berichten: 11458
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-19 14:10

Waarom is het krampachtig omdat ik er veel aandacht aan besteed? Aangezien ik in een omgeving woon wat heel erg aantrekkelijk is voor wandelaars en mensen die er wonen om honden te nemen, kom ik dus echt elke dag honden tegen - maakt echt niet uit waar ik loop (even in gedachten houdend dat ik 25min loop en je weinig plekken hebt hier waar je een leuke route loopt van 25min waarbij je ook nog weinig anderen tegenkomt. Een route van 10km lopen wij nog lang niet namelijk). Ik ga elke dag ook met de auto ergens naartoe en ook al wat verder weg, maar ik zie ze gewoon echt heel veel. Als je dan een jonge hond hebt, vind ik het niet vreemd als je gewoon veel aandacht besteed aan de omgang van de pup met andere honden omdat ik dan wel veel in situaties terecht kom waarbij we andere honden zien (waar ik ook bewust voor kies dus)

En aangezien ik niet alleen maar aan de lijn wil lopen met haar (op straat negeer ik ook met d'r, want ik heb ook geen zin in een hond die in de lijn hangt om alles wat we tegenkomen, dus ik oefen daar net zo goed mee hoor :) Maar ik loop gewoon ook veel op plekken waar zowel Arya en andere honden loslopen en wil dat ook blijven doen), zal ik toch aandacht moeten besteden aan socialiseren en oefenen met haar dat ze ook los honden leert negeren en niet overal op af zou gaan vliegen, maar ook dat ze gewoon op z'n minst neutraal reageert op vreemde honden. Denk dat dat keuzes zijn die ieder voor zich moet maken toch :) Maar goed: daarmee neem ik idd wel een risico als ik naar losloop gebieden ga ja, want daar kan ook zeker het eea fout gaan helaas. Dus het is afwegen wat je graag wilt bereiken met je hond en in de toekomst graag wilt doen. Ik wil graag met haar overal kunnen lopen zonder problemen en als ze straks lange rondes mag maken wil ik dat voornamelijk in het losloop gebied doen zodat ze gewoon zonder lijn kan lopen. Ik heb ook een 10m lijn die ik wel eens gebruik in aanlijn gebieden, maar ze geniet er gewoon enorm van als ze even lekker ergens sprintjes kan trekken bv. Aangezien ze het tot nu toe heel goed doet met alles, zie ik niet in waarom ik hier niet mee verder zou gaan op deze manier. Ik vind het ook leuk om mensen tegen te komen waarmee ik dan een stukje kan meelopen met de honden - doet ze tot nu toe ook super want ze past zich meestal super aan in deze situaties en loopt dan lekker relaxed mee met voor haar nog vreemde honden bv.

Jouw manier is voor jou en je honden helemaal prima, maar ik wil wel graag m'n hond andere honden laten ontmoeten, zodat ik ook met mensen kan gaan wandelen en zij ook lekker eens kan spelen met honden, aangezien ik die optie niet voor haar heb hier in huis. Wij spelen wel ook met haar natuurlijk, want dat is goed voor de onderlinge band, maar ik vind dat ze ook de kans moet hebben om met soortgenoten om te gaan :) Hier geen mogelijkheid nu voor een 2e hond, dus dan moet ik haar toch echt buiten de deur om iets aanbieden. En eerlijk: als je een hond hebt (zoals onze Rex ook was) die al meteen uitvalt, vind ik het sowieso niet slim om naar een losloop gebied te gaan, ongeacht dat ook daar de mensen gewoon met fatsoen moeten lopen en omgaan met elkaar en niet alles maar overal op moeten laten afrennen, maar dat gebeurt helaas toch. Ik ging daarom met Rex dus ook echt nooit naar zulke gebieden want dat levert niemand ook maar iets op behalve stress en misschien nog veel erger; gebeten honden en ruzies. Maar ik heb nu geen agressieve hond meer dus ik wil daar graag gebruik van maken en van genieten want het was mijn doel om met een nieuwe hond gewoon lekker wel naar zulke plekken te kunnen gaan als we dat willen, zonder dat ik constante stress zou hebben om hoe m'n hond zou reageren. Bij Arya durf ik nu wel al te zeggen dat ze op de goede weg is en dus blijf ik zeker gewoon oefenen en gaan met haar :)

Aangezien Arya nog 'maar' op 25min lopen zit heb ik de mogelijkheid ook niet om een 10km wandeling te doen, met als gevolg dat ik een wandeling ergens start en op plekken loop waar meer mensen te vinden zijn als dat je bv. een 10km route loopt waarbij je veel dieper de bossen/heides e.d. in kunt gaan en langere routes loopt waar je dan weer wat minder snel mensen tegenkomt als op plekken in de buurt van parkeerplaatsen en waar routes zich overlappen en waar start punten zijn e.d. En om het voor ons zo gemakkelijk mogelijk te maken (want ik wil juist gewoon heel graag overal kunnen lopen met haar zonder dat ik een hond van straks 30 kilo in m'n lijn heb hangen of die van me weg rent als ze los is en een andere hond ziet) maar ook om Arya sociaal contact te geven besteed ik er wel veel aandacht aan. Ieders eigen keus :) Ik vind sociaal contact voor haar, zeker nu ze nog jong is en genoeg moet leren, wel belangrijk voor haar. Ik ga ook echt niet met elke hond/baas interactie opzoeken, want ik vind het ook belangrijk dat ze bij me blijft en met me wegloopt als ze andere honden ziet, maar ik vind het wel prettig dat mocht er interactie zijn (want hier gebeurt het dus veel dat er wel eens een hond op je af komt, maakt niet uit waar je loopt) Arya daar prima mee overweg kan en daarvoor moet ze wel nu in situaties komen waarin ze andere honden ontmoet zodat ik ermee kan oefenen en haar ook kan leren wat ik van haar straks verwacht in bepaalde situaties.

Tot nu toe ontwikkeld ze zich heel stabiel en sociaal en als je er veel mee bezig bent wil dat zeker niet zeggen dat je automatisch een sociale hond krijgt. Maar doe ik er helemaal niks mee, dan is de kans wel veel kleiner dat ze zelf leert hoe ze sociaal moet zijn met andere honden. Ze leert namelijk heel veel hondengedrag door juist nu met verschillende honden in contact te komen. Dat zijn dingen die ik haar niet kan leren (gedrag lezen en daarop reageren bij/met andere honden want ze leren zoveel van elkaar juist) en nu ze nog jong is, vind ik dat wel belangrijk om haar die mogelijkheden te geven :) Als we honden tegenkomen die heel stabiel zijn in karakter vind ik het fijn als ze daar gewoon even tijd mee kan doorbrengen. Ik heb helaas niemand echt in de nabije omgeving dus zoek ik ze nu op tijdens het wandelen. Ik heb wel al wat mensen ontmoet nu waar ik eens mee loop enz. maar ik kan er ook echt van genieten als we andere nieuwe honden tegenkomen en Arya reageert daar dan positief op. Ze komt daarna ook zonder problemen weer met me meelopen normaal gesproken en dan vind ik dat echt mooi. Komen we tijdens een wandeling eens niemand tegen, amuseert Arya zich ook genoeg met snuffelen en trainen met mij, dus het is ook niet dat ze het perse nodig heeft, maar ik vind het fijn voor haar als ze met soortgenoten kan spelen en ervan kan leren. Komen we een hond tegen waarvan ik het idee heb dat Arya er niet echt erg in geïnteresseerd is lopen we ook weer verder dus ik probeer zoveel mogelijk te kijken gewoon naar wat voor haar leuk is en blijft ook.

Ik ben persoonlijk wel van mening dat socialiseren, zeker met een pup, belangrijk is. Ik zie het dan ook echt niet als krampachtig bezig zijn met... En mensen wat er geen behoefte aan hebben, moeten het ook vooral niet doen. Maar dat moet iedereen zelf beslissen. Net als dat er mensen zijn die graag fokken, wedstrijden willen doen etc. Trekt mij ook absoluut niet, maar als iemand dat wel leuk vind; be my Guest. En zo vind iemand het een meerwaarde hebben als je hond helemaal gewend is aan drukke plekken, openbaar vervoer en vinden anderen dat niet belangrijk en doen daar weer weinig tot niks mee. Is maar net wat je wilt met je hond(en). Als we eens een wandeling hebben waarbij we niemand tegenkomen (het komt wel eens voor, niet vaak haha) is dat ook prima, want ik vind ook niet dat zij elke wandeling maar weet ik hoeveel honden moet zien want dat kan voor d'r koppie ook veel zijn om te verwerken, maar ik vind het wel een belangrijk onderdeel waar ik nu tijdens haar groei mee bezig wil zijn :)

Zo doet en wilt iedereen nu eenmaal andere dingen en dat moet ook ok zijn vind ik. Ik weet dat er rotte situaties kunnen ontstaan in losloop gebieden en dat is een risico wat ik dan wel neem - maar het is soms wel gewoon fijn om het van me af te praten als er iets is - maar het heeft ons ook echt al heel veel goede dingen gebracht wat ik graag wilde zien en doen tijdens Arya's pup tijd/opvoeding. Tegen de tijd dat ze echt veel langer kan lopen, ga ik ook zeker andere routes lopen waarbij het hopelijk ook rustiger is. Voor nu ben ik in ieder geval ook iets voorzichtiger geworden en probeer ik vooral vaste mensen te leren kennen en hun honden en voor de rest te oefenen met negeren.

Oeps, het is een ieeeets langer verhaal geworden als gedacht :')

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 16:51

cursebreaker schreef:
Wilawander
Prachtige foto’s allemaal - heel gaaf ook die actie foto van de training. Wat een werk lijkt me dat wel, 9 honden, of regelt het zichzelf een beetje allemaal haha? Ik werk niet en heb zelfs nu m’n handen gewoon echt vol met 1 pup en 1 kitten in huis.

chriske
Haha ja het klinkt heel romantisch he, in bad met kaarslicht… Klinkt veel romantischer als dat het werkelijk was, LOL. Ik hoop als we kunnen verhuizen naar een groter huis, ik de plek ga hebben om een trim tafel neer te zetten met kort erbij een warm water aansluiting, zodat ik Arya dan zo kan wassen en op de tafel kan drogen en ook kan borstelen enz. Dat is nog even een droom voor nu. In bad hier thuis ga ik niet lang meer fatsoenlijk kunnen doen - met haar erin tillen en ook de haren die het gootje in gaan enz. Gelukkig hebben we wel een pets place XL heel kortbij waar ze een wasstation hebben, dus binnenkort daar eens kennis mee maken.

Doet ze goed hoor op dat krukje! Arya vertikt het tijdens de les om op die vreemde voorwerpen te gaan zitten. Ze gaat er wel overheen met wat veel overtuiging van mijn en m’n instructrices kant, maar meer ook niet, lol. Op dat krukje zou ze sowieso ook echt niet meer fatsoenlijk kunnen zitten denk ik hihi. Daar is Arya alweer wat te groot voor.



Vanmorgen een minder leuke wandeling gehad. Sorry voor het hele verhaal, maar ik moet het toch nog even van me afschrijven en dat is hier wel een prima plek denk ik :)

Ik was in een losloop stuk in een park waar ik nu regelmatig kom en tot nu eigenlijk alleen maar fijne ervaringen gehad in het park - op wat mensen na die mij wat minder goed liggen en ik ook geen uren mee hoef te gaan staan praten haha. Maar goed. Daar kwam een soort jacht hond kruising in volle vaart op ons afgestormd van een behoorlijke afstand verder - vond de eigenaar ook dood normaal dat die hond zover vooruit rende op anderen af. Arya reageerde in principe heel goed op de hond, bleef stevig staan en reageerde open en vriendelijk toen ze aan elkaar gingen snuffelen enz - de hond kan verder ook prima met andere honden enz dus is niet agressief. We zagen deze hond afgelopen zaterdag al, toen ik daar liep en hij had toen m’n hele jas vies gemaakt dmv opspringen, lol. Maar Arya springt ook nog regelmatig uit het niks op tegen anderen, dus natuurlijk vergeef ik het andere honden ook haha.

Maar vandaag begon die hond echt heel irritant zichzelf op te dringen bij mij en stopte gewoon niet - eigenaresse greep ook pas in nadat het tafereeltje imo al veel te lang bezig was maar goed, dat zijn dingen wat me naderhand dan pas invallen en waarbij ik op het moment zelf dan niet goed/snel genoeg reageer. Die hond rook natuurlijk de eendenfilet stukjes die ik bij me heb met het trainen van Arya, en die bleef maar opspringen en opdringen en ik vond het echt niet prettig meer, want er kwam gewoon geen eind aan. Hapte ondertussen ook al naar m'n handen en ik zag naderhand dat ik ook aan't bloeden was op een paar plekken, nja goed... Arya pikte dit in ieder geval op, dat ik het niet meer leuk vond en ging zich toen ermee bemoeien door ook om die hond heen te draaien, zich ertussen proberen te duwen en uit te blaffen. Sentimenteel gezien vind ik het super lief dat ze me wil beschermen, en dat ze oppikte dat het niet ging zoals het moest gaan. Maar rationeel gezien wil ik niet dat ze dit doet met de kans dat mevrouw straks steeds sneller ergens tussen gaat staan en gaat bepalen wat wel/niet mag, want dat wil ik bepalen uiteindelijk. Maar ik kon Arya niet uit de situatie weghalen - want dat had ik dus willen doen toen zij zich ermee ging bemoeien, want die raakte helemaal opgefokt hiervan en ik wil niet dat ze dit vaker gaat doen en zichzelf gaat bevestigen in dit gedrag (de eigenaresse stond in de tussentijd non stop te roepen naar d'r hond maar die luisterde ook voor de duvel niet meer nu, al betwijfel ik of die überhaupt luistert aangezien ze 'm ook gewoon weet ik hoever naar voren laat rennen). Uiteindelijk na heen en weer roepen op de honden kwam zij d'r hond halen - leek zich ook van geen kwaad bewust pff - en heb ik Arya te pakken gekregen, aangelijnd en gezegd dat ik verder ga lopen en ben ik doorgelopen omdat ik gewoon weg wilde daar. Sorry als het chaotisch is haha..

Normaal gesproken wilde Arya eerder nog wel eens tussen een andere hond en mij gaan staan als ik ze aandacht gaf - jaloers. ze deed verder niks maar plantte zich wel bewust ertussen - maar daar was ik mee aan't oefenen en ze laat zich daarin prima corrigeren dat als ik dan zeg van nee ik ben nu met die en die bezig en je wacht maar, want ik wil niet dat zij bepaalt wie ik wel/niet aanhaal. Maar in deze situatie kon ik niks doen met Arya omdat die hond gewoon maar niet weg ging bij mij en ik me fysiek gewoon niet kon verplaatsen om bij Arya te komen omdat die hond er telkens tussen bleef. En daar baal ik wel echt van, dat het zolang is doorgegaan (nu achteraf denk ik ook; ik moet maar wat brutaler worden en mensen eens zeggen dat ze hun hond gewoon moeten pakken ipv 100x roepen en ze komen niet) want hierna was er niks meer aan te vangen met d'r en mij ook niet wat dat betreft.

Ik probeer nu echt veel te oefenen met loslopen en dan zolang mogelijk bij me houden tot ik zeg dat ze naar een hond toe mag, en dat gaat voor d'r leeftijd echt heel ok al - nog niet Altijd, dus zij loopt ook zeker nog wel eens ergens naartoe maar ik ben d'r wel echt meteen bij om d'r weg te halen icm al op tijd contact leggen met mensen om te vragen of het OK is. Maar nu was ze denk ik ook zo opgefokt hiervan, dat ik de rest van de wandeling echt nog maar nauwelijks tot niet contact kreeg met d'r en alles wat ik nog tegenkwam eigenlijk heel frustrerend verliep. Zo ging ze nog 2 border collies uit blaffen van een meneer die sowieso nogal graag zijn mening kenbaar maakt en zijn manier van opvoeden/trainen de enige goede vind; die maakte ook nu nog maar even kenbaar aan me dat hij niet vind dat honden met beloningen behalve stem getraind moeten worden enz. - want ik had m'n ervaring van vlak ervoor verteld omdat ik het denk ik even van me af moest praten, maar daar had ik dus al snel spijt van - en dat Border collies de BEST luisterende honden zijn en bla bla bla - ook duidelijk gemaakt dat m'n pup 5,5 maand oud is en dat niet Alles meteen erin getraind is he, ook bij border collies niet. Had het gevoel dat ik met mijn falen van daarvoor nog even nagetrapt werd, dus Ik baalde dus echt heel erg hiervan allemaal. En toen rende ze hierna ook opeens naar een andere hond toe van een afstand waarop ze normaal gewoon echt nog goed bij me te houden is. Die meneer heeft haar toen vast gehouden voor me - want ze luisterde gewoon niet meer - en toen heb ik d'r aangelijnd (had ik al bij die border collies moeten doen, maar goed ik denk dat ik gewoon nog even van slag was en het liefst had ik de wandeling gewoon relaxed willen afsluiten en door willen lopen alsof niks aan de hand was. Denk dat het ook toch een grotere impact had op Arya als ik dacht ook. Aan de lijn terug gelopen naar de auto en geprobeerd weer de aandacht erbij te krijgen, wat toen wel weer redelijk ok ging dus dat dan nog wel. Maar wat een kl*te wandeling zeg. Ben echt klaar ermee vandaag. Toen ik vanmiddag met Arya en m'n zoontje ging wandelen was ze ook mega afgeleid dus hopelijk kunnen we morgen weer overnieuw beginnen - ben ongesteld, dus dat helpt ook niet mee. Net met tranen en snotters het hele relaas aan m'n man verteld. Hormonen helpen ook echt niet mee. Denk dat ik me beter de komende dagen kan opsluiten :')

Ga toch maar even nog wat meer afstand nemen van bepaalde honden en proberen op wat rustigere tijden te gaan. Ik wil wel graag blijven oefenen in het losloop gebied, maar even wat meer aanpassen nu en misschien ook nog wat nieuwe plekjes zoeken om te lopen en te oefenen.

Wel nog een leuke foto geschoten van Arya en Milan

[ [url=m/WXORRO.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nog wat foto's die ik maakte vlak voordat die hond op ons afvloog en het allemaal begon;

[ [url=m/o3z0ZI.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Z0rGLa.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/a12kbr.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CE8P7d.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/iUOWJ0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0QD3bv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha ze zat met de tweede les al op het krukje, ze kan het ook als ze horizontaal gaat zitten zegmaar :')

Lastig maar misschien is het iets om mensen in je omgeving waar ze goed mee samen kan op te zoeken om samen mee te lopen en verder honden niet te mijden maar ook niet op te zoeken. Met Rasja ben ik ook enorm opzoek gegaan naar honden maar dat maakte dat hij toen bij elke hond de benen nam, want jah jij ging honden zoeken dus dan moet ik erheen. Zodat ze langzaam kan leren dat het niet de bedoeling is om met elke hond contact te maken maar toch door die doggydates met andere kan spelen? Is ook maar een idee haha :) Wel weer hele mooie foto's!

welmoed__ schreef:
Wat vervelend van je nare ervaring Melissa! Even wat rustiger aan doen is misschien wel even een goed idee, even weer wat zelfvertrouwen krijgen. Maar wacht niet te lang om het weer op te zoeken, anders is die drempel weer zo hoog.

Suzanne als je eenmaal verliefd op ze bent dan blijf je dat, hihi.

Hier niet zo veel te melden, druk aan het werk. Vandaag een vrije dag en vanochtend met Floyd naar stal geweest want de hoefsmid kwam voor Harry. Daarna nog een klein wandelingetje gemaakt met hem en paard lief samen, dat ging best goed. :)

Oh heerlijk, Noah vind paarden ineens weer heel eng maar hopelijk kunnen wij straks ook samen gaan wandellen met mijn paard :)

Er kwam nog heel veel meer voorbij maar dat laat ik even haha, wat ik las qua loslopen. Noah en Rasja klik ik standaard vast, want wil Noah niet leren dat ze er gelijk heen mag en die is nog niet zo goed af te leiden en Rasja daar ga ik al nieteens mee naar een losloop gebied want die is snel overweldigd door andere honden.


Hier verder ook niks te melden, we oefenen lekker door met tuig en dat gaat prima. Vandaag wat foto's van der gemaakt maar daar ga ik een topic over maken dus die zal ik dan linken :P

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 01:39

cursebreaker schreef:
Wilawander
Prachtige foto’s allemaal - heel gaaf ook die actie foto van de training. Wat een werk lijkt me dat wel, 9 honden, of regelt het zichzelf een beetje allemaal haha? Ik werk niet en heb zelfs nu m’n handen gewoon echt vol met 1 pup en 1 kitten in huis.


Ja hoor dat gaat eigenlijk vanzelf. We hadden altijd al veel dieren. Honden,paarden,vogel,konijnen,kippen,katten enz. Wonen buitenaf en veel ruimte. Ben ook de hele dag thuis anders ging dat ook niet en heel veel ruimte waar ze lekker kunnen ravotten.

Mooi hond heb je daar <3


Afbeelding
Lekker ravotten


Afbeelding
Moeders ergeren

Afbeelding

welmoed__

Berichten: 6565
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: (Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 10:35

Leuke foto's Willawander! Lijkt mij ook een hele happening al die honden thuis, maar het scheelt dat je de hele dag thuis bent.

Hier gaat het met Floyd en zijn ontlasting nog steeds niet zoals het hoort. We gaan nu van 3 dagen ontlasting verzamelen en dan laten testen op giardia. Het zit ons niet lekker en dit duurt te lang. Mocht het geen giardia zijn, dan gaan we mogelijk over op vers vlees.

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 18:33

Wilawander schreef:
cursebreaker schreef:
Wilawander
Prachtige foto’s allemaal - heel gaaf ook die actie foto van de training. Wat een werk lijkt me dat wel, 9 honden, of regelt het zichzelf een beetje allemaal haha? Ik werk niet en heb zelfs nu m’n handen gewoon echt vol met 1 pup en 1 kitten in huis.


Ja hoor dat gaat eigenlijk vanzelf. We hadden altijd al veel dieren. Honden,paarden,vogel,konijnen,kippen,katten enz. Wonen buitenaf en veel ruimte. Ben ook de hele dag thuis anders ging dat ook niet en heel veel ruimte waar ze lekker kunnen ravotten.

Mooi hond heb je daar <3


[ [url=m/kKCNPS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Lekker ravotten


[ [url=m/NNuoo3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Moeders ergeren

[ [url=m/BSeUrz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jullie wonen zo mooi, zal ook nooit meer de blik van mijn moeder vergeten toen ze de honden achter in het bos hoorde :')

welmoed__ schreef:
Leuke foto's Willawander! Lijkt mij ook een hele happening al die honden thuis, maar het scheelt dat je de hele dag thuis bent.

Hier gaat het met Floyd en zijn ontlasting nog steeds niet zoals het hoort. We gaan nu van 3 dagen ontlasting verzamelen en dan laten testen op giardia. Het zit ons niet lekker en dit duurt te lang. Mocht het geen giardia zijn, dan gaan we mogelijk over op vers vlees.

Aih wat lastig, hij gaat steeds op en neer qua ontlasting. En een allergie op iets? Kan dat? Hopelijk hebben jullie snel duidelijkheid!

welmoed__

Berichten: 6565
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: (Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 19:30

Allergie kan ook nog inderdaad, daar willen we ook nog even naar kijken.

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 13:34

Vorig jaar had ik nooit kunnen bedenken dat je er met kerst 2019 zou zijn, enkel hopen.. Nu, een dag voor kerst, willen wij jullie samen hele mooie dagen wensen <|-

Afbeelding

welmoed__

Berichten: 6565
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: (Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 21:23

Fijne feestdagen! <|-

cursebreaker

Berichten: 11458
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-19 21:53

Ik zal ergens in de komende dagen een bijlees post plaatsen. Voor nu wil ik iedereen nog even op de valreep een fijne kerst wensen hihi


Afbeelding

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 14:27

Hoe is het hier met iedereen?? :)

welmoed__

Berichten: 6565
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 17:51

Hier gaat het nu gelukkig weer goed. Dat Floyd elke keer dunne ontlasting had, was Giardia. Hij is behandeld en nu gelukkig weer vrij. Hij begint nu ook echt mooi bij te trekken, hij was behoorlijk mager geworden. Gelukkig nu weer aan de beterende hand dus. :)

En daar?


Afbeelding

Afbeelding

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 19:40

Oh wauw floyd <3 wat een knapperd en alweer zo groot! Hoe oud is hij nu? Fijn dat nu duidelijk is waardoor het kwam en dat het behandeld is, laat die vetjes maar weer komen :D


Met Noah gaat het super, we oefenen lekker door met de opleiding en ze begint stal ook steeds leuker te vinden. Bossen vind ze heerlijk, al had ze vandaag banaantjes in der oren als het gaat op voorkomen :') Ze is nu 21 weken en denk iets van 18. nogwat kilotjes

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding