[VOLG]Mommies little helper, psychiatrische hulphond traject

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [VOLG]Mommies little helper, psychiatrische hulphond traject

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 21:09

Wat fijn om te lezen! Is 24 kg haar streefgewicht? Kan er zo snel een halve kilo bij?
Van niet onder mensen kunnen is natuurlijk wel jammer

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-20 21:16

hasufel schreef:
Wat fijn om te lezen! Is 24 kg haar streefgewicht? Kan er zo snel een halve kilo bij?
Van niet onder mensen kunnen is natuurlijk wel jammer

Neee ik hoop toch echt uiteindelijk op de 30kg te komen, ze lijkt door haar vacht niet dun maar ze is voor mijn gevoel nog te dun :) noujah twee weken terug was ze 21,75kg en vorige week 23,50kg haha. Had ik njet verwacht dat ze zo was aangekomen maar er mag echt nog wat aan hihi

Jah het is lastig, het wordt steeds moeilijker..

senna21

Berichten: 11855
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG]Mommies little helper, psychiatrische hulphond traject

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 21:51

Mijn beeld is dat honden op deze leeftijd wel vaker wat magerder zijn. Ze groeien nog hard.
En beter wat te licht dan te zwaar.

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-20 21:52

senna21 schreef:
Mijn beeld is dat honden op deze leeftijd wel vaker wat magerder zijn. Ze groeien nog hard.
En beter wat te licht dan te zwaar.

Jah is ook wel zo, en ze is altijd wat aan de lichte kant geweest. We bouwen rustig op naar een goed gewicht :)

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 22:53

chriske schreef:
senna21 schreef:
Mijn beeld is dat honden op deze leeftijd wel vaker wat magerder zijn. Ze groeien nog hard.
En beter wat te licht dan te zwaar.

Jah is ook wel zo, en ze is altijd wat aan de lichte kant geweest. We bouwen rustig op naar een goed gewicht :)

Kijk daarbij goed naar haar zelf en niet wat ze volgens de rasbeschrijving zou moeten wegen. En wees daar dus ook alert op bij hoeveel en welk type voer je geeft.

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-20 23:11

Citaat:
Kijk daarbij goed naar haar zelf en niet wat ze volgens de rasbeschrijving zou moeten wegen. En wees daar dus ook alert op bij hoeveel en welk type voer je geeft.

Jah is ook zo, wat ze nu krijgt en de hoeveelheid doet ze het goed op :)

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-20 10:23

Hallo allemaal,

Gisteren zijn we voor het eerst sinds 3 weken weer in de stad geweest en wilde dit toch ook met jullie delen :)

Dat je niks aan mij ziet wil niet zeggen dat er niks is, zo zal niemand op de donderdag avond al mijn paniek zien. Zo zal niemand de angst zien wanneer ik met Noah in mijn armen de roltrap af kom, grappen maak over mijn work out die er dan op zit. Maar die paniek, die angst is er wel en er is er maar eentje die het wel doorheeft.

Sinds mijn paniekaanval is ze heel anders als we met mijn moeder de stad in gaan, rustiger en meer op mij gefocust. Dit geeft al meer steun, tussendoor raakt ze mijn hand aan en maken we even contact.

Helaas was mijn spanning in het begin nog zo groot dat ik haar niet goed kon begeleiden en ze blafte naar een ander geleiden hond.. Nu kan ik hier van balen maar zij kon hier niks aan doen, daarnaast zag ze hem en blafte gelijk. Iets wat ze in de wijk al niet meer doet, dan ziet ze een hond en als we dichterbij komen wordt ze wat meer gespannen. Nu ze gelijk bij zien naar de hond blafte kon ik hem voor mezelf ook relatiever :)

Na twee winkels te hebben gehad zakte de spanning en dit maakte dat we een tweede hond die langskwam konde passeren met een klein blafje! Voor het eerst sinds misschien een maand weer ergens wat durven drinken en toen naar mijn huisje, op de weg naar de auto kwamen we op afstand weer een hond tegen en konde we zonder blaffen de hond passeren!

Het is mijn angst en paniek, iets wat ik zelfs moet aangaan en aan gaan werken om zo als team nog sterker te worden. En met Noah aan mijn zijde durf ik het aan, hoe moeilijk het ook wordt..

Afbeelding
Ik loop nogsteeds met de GL als we met mijn moeder weggaan, hoef hem amper te gebruiken maar helpt toch op de momenten dat het nodig is. Helemaal blij met onze nieuwe lijn, zo vrolijk hihi :P
Afbeelding
Net voor we wegging bij het restaurantje keek ze me heel strak aan, hoefte enkel mijn handen van schoot te halen en ze sprong op schoot. Een vorm van DPT om zo mijn spanning te verminderen en rustig te worden <3
Afbeelding
Afbeelding
En even in ons toekomstige huisje, ze durfde niet bij de rand van het balkon te komen maar wilde er ook overheen kijken.. Dan help ik je toch!

Dat was het weer hihi, dit weekend houden we het rustig want maandag zal wel een spannende dag worden :)

Anoniem

Re: [VOLG]Mommies little helper, psychiatrische hulphond traject

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 21:31

Dankjewel weer voor t delen. Vind het heel mooi om te lezen hoe jullie er voor elkaar zijn en een band opbouwen. Een hele bijzondere band <3

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-20 20:49

Hallo iedereen die ons nog volgt haha :')

Het is weer lang stil geweest, maar afgelopen tijd is ook best chaotisch geweest. Hormonen enzo haha!

Ik wil vanaf januari weer wekelijks een update gaan geven, ook omdat we weer bezig zijn met ons eigen huisje en er hard mee bezig zijn om er nog voor de zomer te gaan wonen :)

Mijn vraag voor wie ons mog volgt, vinden jullie het leuk om wekelijks een update te krijgen en zo jah zijn er dingen die jullie graag willen lezen?


Iedereen alvast een mooie kerst en veilig O&N <3

Anoniem

Re: [VOLG]Mommies little helper, psychiatrische hulphond traject

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 22:35

Zeker weten! Ik ben benieuwd hoe het met jullie gaat. En hoe het is om te verhuizen samen.

stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Re: [VOLG]Mommies little helper, psychiatrische hulphond traject

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 01:50

Ik vind het ook erg leuk om m jullie te volgen
Succes met alle voorbereiden en ook fijne dagen

hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [VOLG]Mommies little helper, psychiatrische hulphond traject

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 20:27

Ja! Als jij energie hebt om te plaatsen +:)+
Ik volg graag

Anoniem

Re: [VOLG]Mommies little helper, psychiatrische hulphond traject

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 20:55

Ik ben ook nog steeds erg benieuwd hoe het jullie vergaat :j

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 02:49

Hoi TS,
Ik weet niet hoe ik toevallig op dit topic ben gestuit, maar ik vind het heel bijzonder om ineens tegengekomen te zijn.
Een goede vriendin van mij is ook met haar hond de opleiding begonnen, zij heeft ook autisme en ik herken bepaalde dingen die je schrijft alsof zij het zelf geschreven heeft.
Ik zou het heel leuk vinden om je te volgen, wil je ons blijven updaten? :)

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-21 17:56

Wat leuk dat jullie nogsteeds volgen! Ga morgen eens zitten voor een update van afgelopen maand :D

Gowlan schreef:
Hoi TS,
Ik weet niet hoe ik toevallig op dit topic ben gestuit, maar ik vind het heel bijzonder om ineens tegengekomen te zijn.
Een goede vriendin van mij is ook met haar hond de opleiding begonnen, zij heeft ook autisme en ik herken bepaalde dingen die je schrijft alsof zij het zelf geschreven heeft.
Ik zou het heel leuk vinden om je te volgen, wil je ons blijven updaten? :)

Hoi hoi en welkom! Wat leuk dat je herkenning leest, waar volgt je vriendin de opleiding :) ? Updates gaan er zeker komen, er zijn mooie vooruitgangen te merken bij ons beide dus daar neem ik jullie graag in mee :D

Mochten jullie het leuk vinden, volg ons dan op instagram @mommies_littlehelper

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-21 21:23

UPDATE TIME JANUARI

Elke maand zal er een update komen, dit omdat ik zelf ook man terugkijken :P mochten er op foto's of gebeurtenissen vragen zijn, stel ze gerust!


Januari, een nieuwe maand. Vorig jaar begonnen we met de opleiding, ondertussen hebben we de basistest gehad en gaan we wat meer aan teamtaken werken :) Door alles met corona, een loopsheid met schijnzwangerschap en jah jah het oefenen om weer in ons huisje te zijn is er van echt trainen met onze trainer weinig gekomen. Maar stilgezeten hebben we niet!

Vooral afgelopen tijd merk ik dat ze veel spiegeld, dit heb ikniet gelijk door maar meestal wanneer ik op het piek punt ben zie ik het. Ik zie het aan haar, dan kun je denken maar het zal wel pubergedrag zijn.. Toch niet, elke keer als het gebeurde bedankte ik haar voor het spiegelen en sloeg haar gedrag om. Al was ik nog gespannen en overprikkeld, zij kon weer rust pakken en contact maken.

Ook begint ze langzaam fysiekcontact te maken, ze springt ze tegen me op en slaat haar nagels in mijn arm wanneer ik mijn handen voor mijn gezicht hou. Ik sluit me op deze manier af wanneer het teveel wordt, door zo tegen me aan te springen gaan mijn handen al wat meer naar beneden en madame laat pas los als mijn armen echt naar beneden gaan. Geen zorgen, het doet geen pijn :P Ze is dit uit zichzelf gaan doen, net zoals het op schoot springen tijdens een gesprek. Ik voel mijn grens niet, ga door met praten zelfs al kan ik niet meer. Wanneer zij op schoot springt en DPT geeft is het voor mij een seintje dat het genoeg is, ook mijn begeleidster ziet het zo en sluit bij haar beslissing aan :)

Afbeelding

Afbeelding

Noah gaat naar de anderhalf en ondanks de leeftijd zeker geen vervelende puber, toch is het goed kijken naar overprikkeling en spanning. Ook gaat het passeren van honden steeds beter! Ruimte, veel ruimte en stemsupport heeft enorm geholpen :D

Verder.. jah ons huisje! We zijn sinds november aan het opbouwen, elke week 2x er een paar uur zijn. We gaan met de bus omdat met de auto teveel energie kost, dit gaat goed dankzij haar rust al merk ik wel dat mijn paniek in de bus groter is dan gedacht. Ik concenteer me zoveel mogelijk op haar en door fysiekcontact met haar te maken probeer ik de paniek los te laten, met de nadruk op proberen :')
In ons huisje gaat het steeds beter, de buurtloopjes gaat ook steeds beter maar we bouwen rustig op.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rust, iets wat veel terugkomt in hoe we samenwerken. Dit is niet makkelijk maar wel waar ik steeds weer naar terug wil pakken :)

Dan hebben we nog alle boswandelingen, de sneeuw en iets nieuws wat we gaan oppakken.. rolschaatsen! Wat gek genoeg heel goed ging :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En dat was het voor januari, alles wat korter en minder uitgebreidt. Daarom leek het me leuk als er dingen zijn die jullie breder uitgelegd willen hebben, dat hieronder te zetten. Als een soort Q&A haha :P

Let me know en anders tot de update van februari *\o/*

Malenka

Berichten: 7563
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [VOLG]Mommies little helper, psychiatrische hulphond traject

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 21:51

Heerlijke update. :) Ik twijfel af en toe ook over een officiële hulphond. Maar ik zou het zo sneu vinden voor Daran (onze huidige hond die te oud is om op te leiden) als hij thuis moet blijven terwijl de andere hond overal mee naar toe gaat.

pateeke
Berichten: 2213
Geregistreerd: 12-05-06

Re: [VOLG]Mommies little helper, psychiatrische hulphond traject

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 22:09

Wat een leuke update. Wat fijn dat jullie de basistekst gehaald hebben, gefeliciteerd!

Die eerste foto waar het aan het sneeuwen is, is echt prachtig!

Molenkamp, mijn ervaring is dat honden daar wel vrij snel aan kunnen wennen, zolang je ook maar tijd maakt om ook met je andere hond (apart) bezig te zijn. Mijn huishoud kon natuurlijk ook niet mee naar werk enz, maar als ik dan met mijn assistentiehond terug thuis kwam, bleef mijn assistentiehond even alleen en maakte ik met mijn huishoud een wandeling. Nu is mijn assistentiehond met (vervroegd) pensioen en blijven ze beide thuis als ik weg moet. Dat was ook even wennen voor de honden, maar gaat nu ook prima.

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-21 22:21

Malenka schreef:
Heerlijke update. :) Ik twijfel af en toe ook over een officiële hulphond. Maar ik zou het zo sneu vinden voor Daran (onze huidige hond die te oud is om op te leiden) als hij thuis moet blijven terwijl de andere hond overal mee naar toe gaat.

Dankjewel! Je zou altijd even rond kunnen kijken, bellen of mailen voor info. En natuurlijk kijken naar je eigen situatie, of je zelf(onder begeleiding van trainers) de hond kan opleiden of voor een al opgeleiden hond zou gaan zoals van bijvoorbeeld stichting hulphond :)

Wij hebben hier in huis ook nog de hond van mijn vader, die vond het eerst prima en toen wel moeilijk maar nu vind hij het weer prima. Hoj krijgt nogsteeds mijn aandacht maar beweging en eten krijgt hij van mijn vader :)

pateeke schreef:
Wat een leuke update. Wat fijn dat jullie de basistekst gehaald hebben, gefeliciteerd!

Die eerste foto waar het aan het sneeuwen is, is echt prachtig!

Molenkamp, mijn ervaring is dat honden daar wel vrij snel aan kunnen wennen, zolang je ook maar tijd maakt om ook met je andere hond (apart) bezig te zijn. Mijn huishoud kon natuurlijk ook niet mee naar werk enz, maar als ik dan met mijn assistentiehond terug thuis kwam, bleef mijn assistentiehond even alleen en maakte ik met mijn huishoud een wandeling. Nu is mijn assistentiehond met (vervroegd) pensioen en blijven ze beide thuis als ik weg moet. Dat was ook even wennen voor de honden, maar gaat nu ook prima.

Dankjewel :) haha jah in september al, maar was wel extra trots want dat was op de piek van haar loopsheid. Toch een hele mooie beoordelings lijst gehad :D

Malenka

Berichten: 7563
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [VOLG]Mommies little helper, psychiatrische hulphond traject

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 23:44

Dat is dan wel met extra moeilijkheidsgraad. Netjes!

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: [VOLG]Mommies little helper, psychiatrische hulphond traject

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-21 18:23

Jah jah deze kan ik toch niet voor jullie achterlaten, sneeuw!
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het is genieten met mijn wolfje <3
Afbeelding

senna21

Berichten: 11855
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG]Mommies little helper, psychiatrische hulphond traject

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:47

Há, :D die tweede foto past wel in het fototopic 'disapproving animals' *-:)

hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [VOLG]Mommies little helper, psychiatrische hulphond traject

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 19:29

Ze lijkt bijna wel een wolf zo tussen de bomen in de sneeuw

Erg mooie foto’s weer!

Anoniem

Re: [VOLG]Mommies little helper, psychiatrische hulphond traject

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 19:43

Ik vind het zo knap van jullie, hoe jullie dat samen doen. Jij leert haar hoe ze jou kan helpen.

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-21 10:53

senna21 schreef:
Há, :D die tweede foto past wel in het fototopic 'disapproving animals' *-:)

Haha jah ze had niet heel veel geduld, dus even zitten resulteerde in deze "are we done .." blik :')

hasufel schreef:
Ze lijkt bijna wel een wolf zo tussen de bomen in de sneeuw

Erg mooie foto’s weer!

Hihi jah der grauwe/zilvere kleur komt er mooi door naar voren <3 We hebben gisteren een fotoshoot gehad, die foto's zijn ook zo gaaf!

safina schreef:
Ik vind het zo knap van jullie, hoe jullie dat samen doen. Jij leert haar hoe ze jou kan helpen.

Awh dankjewel! Idd ik leer van wat zij laat zien en ik begeleid haar in waar zij het nodig heeft, we doen het samen :)