Onze hond herplaatsen of in laten slapen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Onze hond herplaatsen of in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-19 10:27

Dankjewel allemaal. We zijn inderdaad nu even een beetje druk met onze kleine meid. Moet haar continu in de gaten houden dat ze niet stopt met ademhalen. Maar we hebben nu medicijnen hopelijk helpt haar en kunnen we weer verder met onze hond. Wij vinden het ook heel apart dat ze nu opeens zulke rare dingen gaat doen. Ze heeft eens eerder blaasontsteking gehad maar toen druppelde het steeds dat heeft ze nu niet. Dan ging ze ook steeds naar de deur of bleef ze buiten om te plassen uit zichzelf maar dat doet ze ook niet.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Onze hond herplaatsen of in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 18:57

Ik weet niet hoe oud je kindje is maar er zijn van die matjes voor in bed om ademhaling te monitoren.

Wat je hond betreft het is toch ook bewust plassen en niet zomaar laten lopen? En als dat het enige was.
Een hond moet niet blijven omdat het kan maar omdat het plezier heeft in haar leven.Alles wat jij opnoemt lijkt mij niet een gelukkige hond

Anoniem

Re: Onze hond herplaatsen of in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 19:08

Angelcare noemt dat :)

7ofhearts

Berichten: 2757
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 21:13

MarjanB schreef:
Denk dat ts nu andere prioriteiten heeft.. denk dat dit echt niet voor de lol is.

Ts sterkte! Niks zo eng lijkt me als een kind dat stopt met ademen




Toch is er na gedacht over mijn reactie.
Nu heeft ts een kindje waar ze zich zorgen om maakt ( begrijpelijk ) maar laten we niet vergeten dat dit hele topic begon over een hond met gevaarlijke karaktereigenschappen en twéé kindjes.

Als je dit zo op zijn beloop laat zou het toch triest zijn dat ts zich zorgen moest maken om twee kindjes??
Ik snap best dat de focus nu even anders is, maar het oorspronkelijke probleem moet je niet ontkennen nu het even niet uitkomt.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 21:26

RaafSmits schreef:
MarjanB schreef:
Denk dat ts nu andere prioriteiten heeft.. denk dat dit echt niet voor de lol is.

Ts sterkte! Niks zo eng lijkt me als een kind dat stopt met ademen




Toch is er na gedacht over mijn reactie.
Nu heeft ts een kindje waar ze zich zorgen om maakt ( begrijpelijk ) maar laten we niet vergeten dat dit hele topic begon over een hond met gevaarlijke karaktereigenschappen en twéé kindjes.

Als je dit zo op zijn beloop laat zou het toch triest zijn dat ts zich zorgen moest maken om twee kindjes??
Ik snap best dat de focus nu even anders is, maar het oorspronkelijke probleem moet je niet ontkennen nu het even niet uitkomt.

Dat doet ze ook niet haar kind heeft nu alleen prioriteit.
Echt dat dit moet worden uitgelegd.
Denk je serieus dat Ts het nu allemaal wel best vindt met haar hond en ontkent wat er is.Het heeft alleen nu even geen prioriteit

7ofhearts

Berichten: 2757
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: Onze hond herplaatsen of in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 21:29

Nee, maar morgen misschien wel als oudste kindje "even "een bal pakt en moeders met de kleine bezig is. :o |o

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 21:31

Uh nou ik schat ts wel iets slimmer in dan dat.
Ze kent de risico's beter dan wij

7ofhearts

Berichten: 2757
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: Onze hond herplaatsen of in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 21:43

Ik hoop het!!
En laat ik het daar maar bij laten. :D

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Onze hond herplaatsen of in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 21:45

Zo hoe denigrerend kan je zijn zeg.

Omenstabij

Berichten: 129
Geregistreerd: 20-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 21:51

Jemig, TS. Wat een situatie. Een hele hele dikke virtuele knuffel van mijn kant en heel veel steun en liefs toegewenst voor jullie kleine. :(:)

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-19 21:53

Alsjeblieft zeg. Ik hou of mijn kinderen bij mij of de hond bij mij. Of onze hond is even buiten of een paar minuten in de bench als ik even naar de wc moet. Ik laat ze echt nooit alleen in 1 ruimte. Het is even aanpassen en lastig. Maar onze dochter gaat nu even voor. Bedankt voor alle lieve woorden en knuffels

Froukje
Forever young

Berichten: 10839
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Onze hond herplaatsen of in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 21:59

:(:)

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Onze hond herplaatsen of in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 10:03

Sterkte met je dochter.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Onze hond herplaatsen of in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 10:16

Toch snap ik Raafsmits wel. Mischien is dit nu het moment om het juist wel te doen. Gewoon omdat je zoveel aan je hoofd hebt ,dat een foutje snel gemaakt is. Een hond kent geen toekomst dus voor hem maakt een paar maanden eerder hemelen ook niet uit. De hond voelt zich beduidend niet goed en jij heb er ook weinig tijd nu voor. Veel sterkte met je kleintje in ieder geval

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16138
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Onze hond herplaatsen of in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 21:28

Moderatoropmerking:
Omdat dit topic de 15 pagina's heeft behaald word hij verplaatst naar Beestenboel huiskamer

Anoniem

Re: Onze hond herplaatsen of in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 15:22

Vorige hond van mijn vriend zijn ouders was net zo (ook appenseller). Huidige is wat milder qua gedrag. Maar kan ook van zich afsnauwen als vreemde eraan zitten.

Herplaatsen lijkt mij lastig. Ik mag haar nu per hoge uitzondering na 1.5 jaar aaien. Alleen als ze uit zichzelf naar mij toekomt. Mocht al wel na een half jaar balletje voor der gooien.

Maar als ik zo lees dat ze ook naar jullie zelf gromt/bijt en in huis plassen. Dan lijkt het of er iets niet goed zit in de hersenen. En zou ik persoonlijk kiezen om haar in te laten slapen.

Hebben ditzelf toendertijd moeten doen met onze kruising rottweiler.

Iig veel sterkte en succes. Ook voor de kleine meid!.

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Re: Onze hond herplaatsen of in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 17:37

Is de optie muilkorf al eens bekeken?

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-19 13:59

Hoi allemaal het is even geleden dat ik heb gereageerd. We hebben nog weer andere di gen geprobeerd andere voeding en medicijnen geprobeerd om te kijken of ze dan toch pijn had maar niks hielp. De laatste paar weken werd ze steeds gekker ze sloopte de bench.zette haar tanden er in. Ze bleef plassen in huis. Het stinkt echt enorm. Ik kon haar niet meer douchen omdat ze dan zat te grommen. Maar ze moest wel want ze stonk echt heel erg naar urine. Het was echt een ramp. Vanmorgen na een wandeling met mijn man mag ze altijd nog even los in de tuin lopen of rennen wat ze maar wil is ze overleden. Ze lag in de schuur te schudden en te trillen. Het leek op een epileptische aanval of hartaanval. Ze begon te schuimbekken en urine liep eruit. Ze zich te een keer diep en was weg. We hebben allemaal gehuild verschrikkelijk vinden we het. Aan de eene kant goed dat het nu klaar is voir haar. We hebben geen keuze voor haar hoeven te maken. Ze is thuis overleden op de plek waar ze graag was. Niet naar de enge dierenarts en geen gepruts meer aan haar lichaam. Geen stress meer voor haar. Ze heeft nog een heerlijk leventje gehad. We gaan haar echt heel erg missen.

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Onze hond herplaatsen of in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 14:01

Jeeej ts wat een heftige reactie van de hond. Heel veel sterkte voor jullie!

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Onze hond herplaatsen of in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 14:14

Heftig en vreemd. Ik heb helaas een paar x een hartaanval gezien bij een hond. Dat is in 1x gedaan. Niks geen schuimbekken meer. Het klinkt als een epi aanval maar daar overlijden ze doorgaans niet aan. Kan natuurlijk in combi met de warmte geweest zijn?

In ieder geval sterkte met het verwerken er van. Er zal toch verdriet mee bij komen kijken.

Veldbloem

Berichten: 501
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Onze hond herplaatsen of in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 14:21

Ach, wat naar! Is beter voor de hond, maar geen mooi afscheid. Sterkte.

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Onze hond herplaatsen of in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 14:24

Ontzettend naar dat jullie haar moeten missen.

Maar ik heb er wel een nare smaak bij. Jammer dat de hond dit niet bespaard is gebleven.

Sterkte met het verlies iig :(:)

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Onze hond herplaatsen of in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 14:28

Sterkte voor jullie, ts Y;(

primera

Berichten: 919
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Onze hond herplaatsen of in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 15:00

Ik vind het ook jammer dat het haar niet bespaard is gebleven. Maar dat is de bewuste keuze van de eigenaar.

Sterkte met het verlies.

Froukje
Forever young

Berichten: 10839
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Onze hond herplaatsen of in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 15:03

:(:) Sterkte TS!