[VOLG] Bioactief terrarium in de maak

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Molfre

Berichten: 2633
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 20:47

Judass schreef:
Aah ik ga ook volgen!
M'n vriend en ik willen ook zoiets in de toekomst, maar dan voor een baardagaam :D.

Ook leuk! Echt de hele voorbereiding is al een hobby an sich :o Ik heb er zo veel plezier van.

Baardagamen vind ik ook erg leuk, vooral de dwergjes. Wie weet, ooit. Eerst maar een nummer 1 binnen halen, haha.

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: [VOLG] Bioactief terrarium in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 14:33

Het wordt al mooi zeg!

Molfre

Berichten: 2633
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-19 19:01

De laatste update is alweer een tijdje geleden, ik ben veel te druk geweest en heb nu eindelijk even tijd. Dus het tuincentrum bezocht, nog wat meer plantjes gehaald en de substrate is nu af met een heel aantal planten er al in!!

Ik ben nog een Epipremnum Aureum (Devil's Ivy) aan het stekken die er ook nog in komt! Daar heb ik nu vier stengels van in water staan.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ellepel

Berichten: 47337
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 19:03

word steeds leuker!!
hopelijk blijven de plantjes het ook goed doen.

:D

Molfre

Berichten: 2633
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: [VOLG] Bioactief terrarium in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-19 19:10

Ik heb ze specifiek uitgekozen op goed tegen droogte kunnen en moeilijk dood krijgen :Y)

De hedera bijvoorbeeld, dat is zo'n kreng. Ik heb ze uit voorzorg wel in de plastic potjes gelaten, de slang die er in moet is van nature namelijk een enorme graver en dat leek me geen goede combi.

ellepel

Berichten: 47337
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 19:36

haha,jij zegt moeiljk dood te krijgen en ik zie er een aantal staan die ik gehad heb en binnen 3 weken dood gingen _O-
en dat terwijl ik best groene vingers heb!

maar vind het gewoon leuk om te volgen hoe je alles in elkaar zet.
:D

Molfre

Berichten: 2633
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: [VOLG] Bioactief terrarium in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-19 20:09

Laten we hopen dan dat het mij beter vergaat :')

Anoniem

Re: [VOLG] Bioactief terrarium in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 20:21

Wat komt je slang in een paradijsje!

Molfre

Berichten: 2633
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-19 09:57

UPDATE!! *\o/*

Ik was gisteren op de beurs in Houten (voor mij 20 minuutjes fietsen dus yay! :o )

Ik ben daar met een duidelijk doel heen gegaan:
- springstaartjes
- pissebedden
- een flinke leisteen
- decoratie voor mijn terra
- eventueel lampjes als ze gunstig geprijsd zijn

Nou ik ben echt geslaagd!

Maar nu.. ik liep daar rond, eerst even kijken wat er allemaal is, voordat ik zou gaan inslaan. Natuurlijk in de tussentijd ook slangen bekeken, spinnen, slakken, kameleonnen, noem maar op! Nou wil het dat ik al meer dan een jaar op zoek ben naar een specifieke slang die in Nederland gewoon nouwelijks voor lijkt te komen, daar heb ik me een tijd geleden bij neergelegd en besloten een haakneusje te kopen.
Ik loop het laatste gangpad in, draai de hoek om en mijn gezicht valt op dat getijgerde patroon waar ik ZO verliefd op was <3

Wat schertst mijn verbazing, DAAR LAGEN TWEE WOMA PYTHONS!!!! En niet eens duur, €400 voor een kweekkoppel.

Man wat baalde ik toen dat ze alleen per twee weg gingen en mijn bak nog niet af was -O- Echt ik kon wel janken. Goed, inmiddels is dus mijn passie voor deze slang herboren en ik lijk er niet af te komen. De keuze voor een haakneusje staat dus niet meer zo vast als voorheen :+

Even voor de beeldvorming, dit is een Woma Python:
Afbeelding
Foto van reptilewiki.com

Maar goed, update zei ik!
Ik heb voor mijn doen flink ingeslagen, want ik ben nooit zo van het kopen op een beurs. Helaas geen foto van alles bij elkaar, want ik wou gelijk verder mijn terra inricchten :Y)
- keramische warmtestraler
- zak gedroogde eiken en beuken bladeren
- een doosje pissebedden
- een doosje springstaarten
- een heel mooi stuk kurkschors die perfect als hide dienst kan doen
- een stuk witte leisteen

Alles zit er in en ik merk echt dat het nu een beetje af aan het raken is. Ik ben zo blij! Wat mij betreft mogen er nog veel meer plantjes in (en wat er in staat nu moet ook nog groeien). Ik denk nu als ik ernaar kijk ''jeetje wat is het vol en druk, die slang heeft geen ruimte om rond te bewegen'', maar ja dat is een menselijke gedachte. Wij willen graag opgeruimd en loopruimte, voor zo'n beest is dat anders.

Op mijn PC zijn de foto's echt veel beter, hier lijken ze zo wazig -O- Maar kijk daar even doorheen...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


julius_juut
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Re: [VOLG] Bioactief terrarium in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 10:19

Oh dat gaat er echt al heel goed uitzien zeg!

maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 20:47

Ik kwam dit topic tegen aangezien ik zelf met een bioactief terrarium bezig ben :D ik ga alleen voor een wimpergekko en dus subtropisch en hele andere planten :o

Maar was benieuwd of je inmiddels een slang hebt aangeschaft en hoe je bak het nu doet. Werkt de cleanupcrew goed? Zijn je planten al gegroeid?

Zag wel dat je al een paar maanden niet geuldate hebt, maar was toch te benieuwd om niet te reageren O:)