[Volg] Toeval bestaat niet, welkom Mera!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-19 14:49

Hallo allemaal,

Het topic ligt een beetje stil maar het volgende wilde ik toch graag delen. Met Mera gaat het heel erg goed :)

Ze gaat met enige regelmaat mee naar stal om te zien dat het allemaal niet zo eng is. Ik wil het haar graag op haar eigen ritme laten ervaren en daarom was ik op zoek naar een veilig plekje voor haar. Zij heeft die gevonden in mijn kast, dikke prima. Vanaf daar ligt ze te pitten maar houd ze ons ook in de gaten. Ze doet het heel erg goed! Het meewandelen is nog een beetje apart.
Afbeelding

Nu onze tuinen open liggen (ene kant konijnenrennen weg dus graafruimte is nog niet betegeld. Voortuin is beton weg want word netjes gemaakt in de hoop dat we niet weer worden opgelicht) dus jut en jul hebben een spelletje bedacht. Racen! Echt knoert hard en met zoveel plezier door het zand. En als je dan eerst door het natte gras hebt gebanjert .. dan ziet het er zo uit …
Afbeelding


Afbeelding
Bodhi & Mera samen <3
Helaas pak ik ze nu niet zoveel samen, gewoon weg omdat dit met mijn arm niet lukt. Maar ze doen het samen zo goed. Het is ook zo leuk om ze samen bezig te zien dus als het kan gaan ze lekker samen mee! Maar alleen oefenen is ook goed voor Mera.

Afgelopen zondag is Mera weer mee geweest naar Oma. Ze heeft zich voorbeeldig gedragen. Het is allemaal zo leuk om dingen met haar te doen omdat ze nieuwsgierig zat is. Mensen zijn dol op haar blauwe ogen. Het water vond ze wel wat, de spiegel bij Oma in het huis was een beetje gek .... :')
Afbeelding

En gisteravond hadden we dan 'examen' van onze eerste vier puppy lessen. Het was een versnelde cursus vanwege de zomerstop en eigenlijk vond ik dat niet zo erg. Maar we hebben genoten en ik ben blij deze club gevonden te hebben. Ik vind het zoveel leuker dan ik dacht en ondanks dat we zoveel verder staan dan de rest van de eigenaren/pups (nee echt niet gemeen bedoeld maar Mera leert kneiter snel en ik weet ook ondertussen wel hoe je iets moet aanleren) vonden we het ook absoluut niet saai. Een hoop commando's hebben we er bij geleerd en we gaan er ook lekker mee verder.
Mera is natuurlijk geslaagd voor de Puppy A cursus en we gaan verder met B na de zomerstop. Ook had ze de 'afvalrace' gewonnen en kregen we een cadeau mee! Een leuke snuffelmat met snackjes van Henne Kronch.
Afbeelding

Ik ga het best wel missen de komende weken, maar het is even niet anders. Helaas ben ik ook nu officieel in de ziektewet dus dat had een leuke afleiding kunnen zijn. We maken er wel wat moois van!

Cerosa

Berichten: 769
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 16:12

Wat een heerlijk slim koppie heeft ze toch ook! Fijn dat het met Bohdi erbij zo goed gaat :)

AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 22:42

Superschattig zo in die kast!

Leuk spelletje, dat racen, wat zien die eruit := :')

Wat fijn dat ze zich zo goed gedraagt. En gefeliciteerd met het certificaat.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-19 19:35

Even mijn ontzettend leuke trio delen *\o/*

Afbeelding

& nee, foto's gaan niet altijd zo gemakkelijk .. er gaat altijd wel iets aan vooraf!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:') Erg handig.

Morgen moet ik met Omaatje Lupa naar de spoed & verwijskliniek hier. Vorige week ben ik met haar bij de dierenarts geweest omdat ze weer een soort hotspot-achtigiets had wat niet over ging met normaal behandelen. Nu krijgt ze fijn prednison & zalf -O- Twee jaar terug hielp dat als een tierelier maar nu gaat het erg traag. Tijdens de check-up tijdens het consult heeft de dierenarts helaas verteld dat ze een hartruis hoorde, in maart is dit nog niet geconstateerd. Ik moest het even laten bezinken en uiteindelijk een afspraak gemaakt. Morgen gaan ze een echo van haar hart maken om te kijken wat er gaande is en op welke manier we verder kunnen.
Ook werd tijdens het consult bevestigd dat haar zicht erg is afgenomen. Dat vermoeden hadden we al, net als haar gehoor. Er komt nog wel licht binnen maar haar zicht is troebel - DA vertelde dat ze waarschijnlijk alleen nog contouren ziet. Dat herkennen we ook wel.

Ik hoop dat het morgen bij de kliniek meevalt, duimen jullie mee?



Mera is trouwens ook begonnen met wisselen. Gister is haar eerste tandje ontsnapt!

Afbeelding

AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 21:48

Ach arme Lupa. Hopelijk valt het mee!

Enne, waar heb je puppy Mera gelaten -O- Ze groeit hard!

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-19 19:30

Hmmm, Puppy Mera is ondertussen 9kilo en begint al een heus hondje te worden. Gek hoor als ik die foto's terug ie van dat kleine pluizebolletje.

Afgelopen dinsdag ben ik met Lupa naar de spoed en verwijskliniek geweest. Ze heeft zich heel stoer gedragen en de echo goed doorstaan. Eigenlijk was het reuze interessant want zelfs ik met mijn leken-kijk erop kon zien dat er iets niet oké was.
Lupa heeft inderdaad een lekkende hartklep en dit is iets wat niet meer overgaat en alleen maar erger wordt. Gelukkig zijn we er héél erg op tijd bij en is er nu nog geen paniek. Over een jaar moeten we terug komen voor controle om te zien in welk tempo het verslechterd. Mochten we eerder symptomen ervaren dan moeten we natuurlijk eerder aan de bel trekken, maar tot zover viel het nog mee.

Ze hadden haar jonger ingeschat dus dat compliment steek ik mooi in mijn broekzak :D En haar hart functioneert in die zin nog prima en is verder in goede conditie en zij zelf ook. Nou .. voor een 12,5 jaar beessie is dat toch goed nieuws!


Afbeelding


Vandaag Mera ook officieel kunnen inschrijven voor de Puppen B cursus. Vanaf 26 september mogen we weer naar school *\o/*

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-19 15:16

Zijn er nog mensen die het volgtopic volgen? & anders zal dit de laatste update worden.

Iemand vroeg waar die kleine Mera is gebleven? Nou het was zo ….

Afbeelding


En nu hebben we deze Diva *\o/*

Afbeelding


Die echt ontzettend goed haar best doet. Het is jammer dat ik mijn filmpjes nog nergens heb neer gezet zodat ik het hier kan delen. Verschillende opnames van de commando's die ze geleerd heeft. Volgende week mogen we eindelijk weer op cursus!

Urona447
Berichten: 2801
Geregistreerd: 13-05-07

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 15:35

Ahh wat een verschil, wat leuk dat je dat allemaal bijhoudt!

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 16:07

ze wordt echt groot en steeds knapper <3

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 16:44

Jeetje wat gaat dat hard! Ze is zo leuk <3

AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 18:21

Ze ziet er lang niet meer zo onschuldig uit := Maar ze doet het dus heel goed, wat fijn!

Galaika

Berichten: 597
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Belgïe

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 19:42

Ze is zo knap!

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 12:43

Het blijft een leuk hondje met haar guitige blik! Vervelend van je oudste hondje maar gelukkig kan ze gewoon nog wat jaartjes mee (hopelijk)

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 00:44

Vind haar nog steeds een eigenwijs klein pupje <3

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 15:03

Ze is wel heel erg leuk hoor.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-19 15:15

Ze is zóóóó leuk <3 En ze lijkt zo op haar broer, en aan de andere kant ook weer niet. Op dat gebied is zij echt veel meer een draak. Heerlijk. Je kan echt met haar in discussie gaan want ze geeft haar mening.

Ze is heel leergierig dus qua commando's gaat het lekker. Ik kan 'bij wijze van' 'handje klap' met haar (je weet wel, wat je vroeger op het schoolplein deed met vriendinnen) en zogenaamd 'dansen'. We hebben de grootste lol en af en toe heb ik zoiets van, 'Ga nu maar even slapen' :P En dan zie je dat koppie … smelt.
Ze is fanatiek aan het wisselen, dus het begin van groter worden zet voort. Ze is ondertussen ook de 10kg gepasseerd *\o/* many more to goo!

Nu het 's avonds donkerder is heeft ze het niet meer zo op auto's. Dus daar zijn we lekker mee 'aan het trainen'. Gister is ook de cursus begonnen en morgen gaan we nog een lesje mee pakken. Afhankelijk van de verloop van mijn ziektewet gaan we op zaterdag verder lessen. En anders weer op donderdag.

Nou hier maar weer een photobomb. En tsja .. bij ons gaat het niet altijd allemaal volgens het boekje *\%/*


Afbeelding
Lucky shot, samen in de grote mand.
(nee dat lief kussen hoort niet in die mooie snobbs mand, maarja)

Afbeelding
Waar ga je naar toe? Nee uiteraard mag ze niet IN het raamkozijn liggen, maar dit was blijkbaar gemakkelijker :')

Afbeelding
Broer & zus

Afbeelding
Gigantisch eigenwijs … onze tuin wordt volgende week verbouwd dus het is nu een zooitje. Madam zoekt het werkelijk waar overal graag hogerop.

Spoiler:
Afbeelding

Zoals dit dus ... néé dat mag écht niet.

Afbeelding
Voordeel is wel dat je heerlijk kan graven.

Afbeelding
Mij gezelschap houden in de hamsterkamer.

Afbeelding
Want die beesten zijn echt vreemd!

Afbeelding
Zo staat ze ons op te wachten als we terug komen van het wandelen <3 Zo mag ze namelijk wel in het raam, dat doen ze hier allemaal.

Afbeelding
Lief snuitje <3

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 18:34

Oh dat neusje <3

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-19 11:11

Geen flauw idee of er nog iemand volgt maar dit is mijn laatste poging :Y)


Afbeelding
Mera is ondertussen een half jaar oud. Een heerlijke diva met geweldige trekjes en bijna 2 druppels water haar broer. Ze is nu zo'n 13kilo.

Ze is heel leergierig en zo hebben we dus al een heel ruim assortiment aan truckjes kunnen aanleren. Handige maar ook gewoon voor de lol. Op de cursus doet ze het ook heel erg goed en we hebben naast de 'Puppen A' ook de 'Puppen B' afgerond en zijn nu bezig met een verkorte cursus 'Jonge Honden'.

Afbeelding

Mera ontwikkeld wat grappige trekjes zoals haar slaapplekken. Ze ligt graag ergens bovenop, echt Diva gedrag zoals wij dat noemen. Zo is de vensterbank ondertussen bekroond tot ideaal slaapplekje en dat ziet er ook van buitenaf hilarisch uit. Of is ze toch gekruist met een kat?

Afbeelding

Afbeelding

Ze is heerlijk eigenwijs en soms moet je er zo om lachen dat je niet 'boos' kan zijn ....

Afbeelding

Afbeelding

Als ze denkt dat je 'boos' bent dan krijg je letterlijk een lik-aanval en dan zijn je neus, oren, ogen etc niet veilig. Maar ook dat zorgt alleen maar voor gigantische lachbuien. Maar ook als ze gewoon even gedag wilt zeggen dan gaat dat in volle glorie!

Het is een heerlijk vrolijk meisje. Volgende week gaat ze op de foto met de rest. Ben benieuwd naar de resultaten.

Afbeelding

Ik geniet hier weer volop verder van mijn trio, die wc-bezoekjes gezellig houden <3

Afbeelding
:')


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Whizz
Berichten: 1044
Geregistreerd: 24-06-07

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 11:19

Ik volg nog steeds in stilte. Ik snap dat het leuker is om reacties te krijgen! :oo
Ik vind het een superleuk stel en ook jouw manier van schrijven vind ik leuk! Dus wat mij betreft..... :D

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 11:28

Jaaaa ik volg ook!!!! Mera spam <3

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 11:32

Ik volg ook nog hoor!

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 11:46

En ook ik lees nog trouw mee :) Leuk om die fotovergelijking in je armen te zien! Dat had ik ook moeten doen -O-

La_Lune

Berichten: 427
Geregistreerd: 07-01-18

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 12:15

Wat is ze al groot! Lekker stel hoor

tyleysmiley

Berichten: 1896
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 12:15

Oooh ik zie je topic nu pas, wat een topfoto's houdt je bij zo, erg leuk om te vergelijken.
Wat een beer was Bodhi zeg, en je wijze zwarte dame is ook prachtig, maar mooie Mera heeft m'n hart wel een beetje gestolen hoor, wat een prachtige hond, topkarakter in een voor mij, favoriete kleur

Cerosa

Berichten: 769
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 12:26

Ohhh wat is ze knap... Leuke update!!