[Volg] Toeval bestaat niet, welkom Mera!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 18:05

kiwiwitje schreef:
Als een van de andere teefjes qua karakter beter past ga je dan ook daarvoor? Of sla je dan over tot je een nieuwe kans krijgt met Merle pups? :o
Gewoon uit nieuwsgierigheid. Ik heb in zekere zin ook een voorkeur voor kleur, en vooral iets wat ik niet wil :+ Vandaar.


Het voordeel is dat ik niet persé een pup hoef aan te schaffen. Ik zit niet op een schopstoel als in dat een hond alleen is komen te zitten. Het zou wel jammer zijn als ik uit deze combinatie niet een 2e hond zou kunnen adopteren, maar in principe is het nog steeds geen must have. In die zin wil ik dus wel wachten op een merle. De enige waar ik wel in overweging voor zou gaan is het bruin-witte teefje. Zowel lilac als zwart wit loopt hier al rond :)

Jowy is ook ontzettend mooi getekend!

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 18:52

Ja het is toch altijd lastig. Zeker als je een voorkeur hebt voor een kleur en niet alleen op karakter af ''kan'' gaan.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 19:04

Ik ken de broertjes en zusjes van Bodhi, dus in principe moet het heel gek lopen wil er echt een mismatch zijn :) Maar zeg nooit nooit.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 19:12

Tuurlijk! Maar je weet maar nooit natuurlijk! Als ik kijk hoeveel verschillen er in mijn nest al zitten. En ik had echt niet met alle pups een klik. Wat niet wil zeggen dat t geen fijne hondjes zijn natuurlijk. Maar niet dat ik bij allemaal dacht; ''DIT is wat ik zoek'' of dat je echt tot allemaal dezelfde aantrekkingskracht hebt zeg maar.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 19:18

Mee eens, vandaar ook de 'zeg nooit nooit'. Je weet niet hoe het loopt. En je hebt ook met iedere hond iets anders. Ondanks dat Lupa ook 'de' pup in het nest was, heb ik met haar een hele andere 'klik' dan met Bodhi. Dus oprecht .. ik blijf heel open minded en ik wacht geduldig tot het moment dat ze gaan rondscharrelen! :D

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 19:22

Het is gewoon lastig! _O-

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 19:23

Ja :') Best wel zeg maar.
Daarom probeer ik er zo open in te blijven maar ik werd vanaf dag één al gestalked met; Welke wordt het!? Ja maar je weet toch wel welke je het mooiste vind!?

Zucht.

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 19:48

Wel goed dat je er zo in staat. Straks zit je met een hele mooie hond waar je geen klik mee hebt. Dan kan ze er wel mooi uitzien maar uiteindelijk gaat het erom dat je het samen fijn hebt!

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 19:55

xDenies schreef:
Ja :') Best wel zeg maar.
Daarom probeer ik er zo open in te blijven maar ik werd vanaf dag één al gestalked met; Welke wordt het!? Ja maar je weet toch wel welke je het mooiste vind!?

Zucht.

Toen ik mn nestje had liggen kreeg ik niks anders dan de vraag; welke is er nog beschikbaar. En ze kregen van mij steeds t antwoord; ''een van de reutjes.. we kiezen niet voor de 5 weken''.
En t beste is eigenlijk nog later, maar de karaktertjes kloppen wel met wat ik toen zag :)

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 20:09

Wat zijn ze mooi zeg. Het kan toch niet anders dat in dit nestje de match voor jullie zit. Heel veel plezier de komende tijd met het zien opgroeien van de pups (en hopelijk later 1tje mee naar huis!)

Galaika

Berichten: 597
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Belgïe

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 20:32

Wat een popjes, mooi dat je ze al vanaf het begin op kan volgen!

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 21:17

Djoopie schreef:
Wel goed dat je er zo in staat. Straks zit je met een hele mooie hond waar je geen klik mee hebt. Dan kan ze er wel mooi uitzien maar uiteindelijk gaat het erom dat je het samen fijn hebt!


Maar aan alleen een mooie hond heb je natuurlijk niets, haha. Al denken heel veel mensen van wel, maar uiteindelijk is het voor mij echt een maatje.
Negen jaar geleden was ik ook op zoek naar een Paint of een Quarter met veel wit … uiteindelijk werd ik verliefd op het veulentje waar ik iedere dag de stal van uitmestte .. en tsja, kijk mijn profiel maar; amper wit :Y)


kiwiwitje schreef:
Toen ik mn nestje had liggen kreeg ik niks anders dan de vraag; welke is er nog beschikbaar. En ze kregen van mij steeds t antwoord; ''een van de reutjes.. we kiezen niet voor de 5 weken''.
En t beste is eigenlijk nog later, maar de karaktertjes kloppen wel met wat ik toen zag :)


Hier word met zes weken samen met de fokker besloten of en welk pupje er zal komen :) Het gaat in goed overleg. De fokker kent mij ook langer dan vandaag en weet ook wat Bo voor een hond is. Los van het geen wat wij zien zullen er ook puppy/karaktertesten gedaan worden (als ik het juiste woord benoemd). Maar in principe, toen met Bodhi, deed ze die testen nog niet en is het ook goed gekomen. Ik heb er wel vertrouwen in! *\o/*

Maar toch. Ik houd mij blanco haha.


Galaika schreef:
Wat een popjes, mooi dat je ze al vanaf het begin op kan volgen!


Ja, heel bijzonder! Ergens gezien de datum en dingetjes en datjes moet het gewoon een beetje meant to be zijn haha!

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 21:18

Witchcraft schreef:
Wat zijn ze mooi zeg. Het kan toch niet anders dat in dit nestje de match voor jullie zit. Heel veel plezier de komende tijd met het zien opgroeien van de pups (en hopelijk later 1tje mee naar huis!)


Sorry, gemist in mijn quoten maar jouw reactie had ik natuurlijk ook gelezen. Dankjewel!! <3

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:21

Meestal kiezen ze inderdaad rond die tijd. Nog even geduld maar die tijd vliegt!

punjab

Berichten: 1719
Geregistreerd: 25-07-05
Woonplaats: In het zonnige Zeeuws-Vlaanderen

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:49

Heb je al weer foto's ? O:)

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-19 21:55

punjab schreef:
Heb je al weer foto's ? O:)


Nee sorry! Ik ben toe aan weekend om te kunnen bijslapen :P en ben dus ook niet weer langs geweest. Ik twijfel over zondag maar moet het nog even afspreken.

En ook de webcam is een beetje stil!

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:55

leuk hoor zo je pupsels volgen <3 zijn allemaal knappies!

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-19 19:43

Vandaag mochten we weer! Puppyknuffelen! Mijn broertje was deze keer mee en die kan altijd zo heerlijk mopperen maar toen hij daar was … tsja .. ineens brak het ijs <3 En toen was het, 'Dan gaan ze toch allebei mee' :Y) - nee, dat doen we niet, haha!

Och wat zijn ze gegroeid zeg, geweldig. Van de week kreeg ik de gewichten door gestuurd, grappig om te zien dat ze op een leeftijd van een week tegen het geboortegewicht van Bodhi aantikte :P Maarja .. dikkerdje was ook wel heel dik bij zijn geboorte en zat niet voor niets vast :')
Ze groeien in ieder geval ontzettend goed. Het mooie verschil was nu dat ze echt aan het snuffelen waren! Zo cute <3 Ook de tasthaartjes deden al goed hun werk, je zag ze echt reageren als de tasthaartjes ergens tegen aan komen. Het knipperen doen ze ook al, maar de oogjes zijn nog gesloten. En soms leek het wel alsof ze een soort geluid opvingen want dan ging het kopje rechtop en zag je die oortjes een beetje bewegen - maar volgens mij zijn die nog niet echt open.

Al met al .. ik ben echt verliefd! Zondag mag ik weer van ze genieten.
Hier de foto's!


Afbeelding
Eerst even een collage :)

Afbeelding
Nu al net zo'n flubberwang als Bo!

Afbeelding
Samen op schoot

Afbeelding
Mama kwam lekker bij mij liggen en toen mijn broertje ze vast had gehad heeft hij ze er bij gelegd. Gaf wel even een mooi plaatje.

Afbeelding
& nog een bruintje :P


Ik heb ook lang met het bruinwitte reutje zitten kroelen. Die lag heerlijk op zijn rug en reageerde als die over zijn buikje gewreven werd, dat vond ie erg fijn en lag oprecht te genieten. Het was net Bo :')
Maar helaas geen foto's van.

Dit was het weer, tot zondag! :wave:

punjab

Berichten: 1719
Geregistreerd: 25-07-05
Woonplaats: In het zonnige Zeeuws-Vlaanderen

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 20:50

Te schattig. <3

Leuk zo mee volgen. :D

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 20:57

de bruine is mijn favoriete :D

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-19 21:11

Haha, welke van de twee? :D

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 21:15

xDenies schreef:
Haha, welke van de twee? :D


Op de collage de derde <3

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-19 21:17

Oh! Dat is een Lilacje, dezelfde kleur als Bodhi :)

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 21:18

ohhhh ik moet eerlijk bekennen dat ik dat er niet in zag haha

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-19 21:22

Afbeelding
Deze kleur bedoel je dan toch he? :)