Hondensport

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
KarinW86
Berichten: 5211
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 15:40

We waren er weer bijnaaaaa vandaag.

Jumping was niks met de palen

Vast parcours 1 helaas een latje, verder super! Zooo zonde

Vast parcours 2 fout gekregen op kattenloop, zag hem niet aankomen. Dus ook weer heel erg zonde.

We zitten steeds zo dicht bij promotie

♥ Levi ♥ 09/10/11
♥ Guusje ♥ 26/09/21


KarinW86
Berichten: 5211
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 15:22

Vandaag Levi zijn prijzen eens opgehangen, erg blij mee!
[ img ]

♥ Levi ♥ 09/10/11
♥ Guusje ♥ 26/09/21

KarinW86
Berichten: 5211
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 21:58

Vandaag ons debuut gedaan in de 3e graad..

Vast Parcours 1: Disk, rommelig
Vast Parcours 2: 1 weigering en een 1e plaats
Jumping: Foutloos en een 2e plaats

Helaas beide rondjes buiten de tijd, maar ben heel erg tevreden over ons debuut..

♥ Levi ♥ 09/10/11
♥ Guusje ♥ 26/09/21

fannetje
Berichten: 3529
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 07:32

Stond de tijd zo strak dat je beide rondjes buiten de tijd was?
En nog met 1 fout en buiten de tijd 1e, veel fouten blijkbaar ;)

Snap wel dat je tevreden bent hoor, is altijd lastig de 1e keer nieuwe graad.

KarinW86
Berichten: 5211
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 09:09

SPT bij de Jumping was 40 en bij het Vast Parcours was 44
Dus qua tijd valt het wel mee, wel veel wissels..
We waren maar met zijn 5en, maar veel disken ook gevallen.
Vast parcoursen was er geloof ik niemand foutloos en jumping dan nog 1 iemand, voor de rest ook alleen fouten of Disk..

Moet inderdaad nog even wennen aan de nieuwe parcoursen en meer durven sturen..
Maarja voor de eerste keer heel tevreden

♥ Levi ♥ 09/10/11
♥ Guusje ♥ 26/09/21

fannetje
Berichten: 3529
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 13:18

Oh, dat is dan idd maar een klein clubje, dan kun je ook niet wat van de SPT zeggen natuurlijk.

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 21:39

Ik heb een licentie aangevraagd :)
Voor nu nog debutantenklasse en dan na de winter denk ik naar de 1e graad. Hebben we nog even tijd om de paaltjes er wat beter in te krijgen. Arnhem wordt onze eerste officiële wedstrijd.

Karin: mooi debuut zo in de 3e graad!

Show a little faith, there's magic in the night

KarinW86
Berichten: 5211
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 06:48

Leuk! Veel succes bij jullie eerste officiële wedstrijd

En bedankt ;)

♥ Levi ♥ 09/10/11
♥ Guusje ♥ 26/09/21

KarinW86
Berichten: 5211
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 06:49

fannetje schreef:
Oh, dat is dan idd maar een klein clubje, dan kun je ook niet wat van de SPT zeggen natuurlijk.


Volgende wedstrijd is een competitie wedstrijd dus dan zijn er heel wat meer.. kijken wat we er dan van bakken.. dat is 15 September in Uden

♥ Levi ♥ 09/10/11
♥ Guusje ♥ 26/09/21

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 07:46

Wow, ik kom dit topic net tegen, alles gelezen. Wat zijn jullie actief met de honden zeg!

Mijn hond 'stagneert' helaas volledig - gevalletje hij WIL het heus wel goed doen, maar overal zijn geurtjes, geluidjes en bewegingen en zijn jachtinstinct zit hem dan gewoon enorm in de weg... (Toby heb ik niet als pup bij een fokker gehaald, maar met 7 maanden uit het asiel, flinke dosis podengo met een vleug terrier.)

We hebben ooit de beginnerscursus en vervolgcursus gehoorzaamheid gedaan. Plan was daarna agility op te pakken, maar hij kan gewoon niet keurig stil liggen als de rest loopt en is ook niet 100% op mij gefocust met oefeningen doen helaas...

óóit komt er nog wel een hond waarmee ik jachttraining kan doen, maar dan moet ik echt wat meer tijd hebben (lees: iets minder afhankelijk zijn van mijn moeder als oppas, want naast haar eigen hond en mijn huidige hond, gaat ze niet op NOG een hond passen). Zou dan het liefst weer op een spaniel uit komen (working cocker of ESS), maar helaas is mijn primaire oppas (mama) allergisch voor die vachtstructuur, dus dát zit er niet in. Gelukkig is Toby pas 3,5 en hebben we afgesproken dat hij minstens 16 wordt, dus ik heb tijd zat om over zijn opvolging na te denken ;)

Vooralsnog lees ik dus lekker mee hier en houden Toby en ik het op flinke stukken wandelen en stug blijven oefenen op focus houden op mij ;)
[ img ]

XxDiandraxX
Berichten: 3974
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 18:26

Promotie naar de 3de graad, super +:)+

Ik heb gisteren met Elin meegedaan bij de debutanten wedstrijd van VRAS. Er werd een beetje raar gekeurd maar we hebben een leuke dag gehad. Elin laat echt mooie stukken zien en gaat steeds meer zelfstandig werken.
Bij vast parcour 1 een disk, we hadden al afloop A fout, een weigering en toen ook afloop kat niet naar mijn zin was heb ik haar terug gezet.
Bij vast parcour 2 gingen we als een trein, helaas miscommunicatie bij de finnish maar maar 1 weigering voor gehad en een 1ste plaats behaald (er waren maar 2 mensen rond gekomen met ieder 1 fout/weigering en aangezien elin gaat als de brandweer met 11 seconden verschil op de nummer twee gewonnen)
Bij de jumping een disk, alles stond heel kort op elkaar en net als de beide vast parcours stond het weer behoorlijk lastig voor een debutant. Elin maakte er haar eigen rondje van maar wel fijn afgesloten.

vp1:


vp2:


jumping:

Maldu(v. Lyckangs Tempo X Sonja v. Jarbo)
Reesa (Lavi X Sitske van den Bosdries v. Almglimt)
Yuna van de Vossenberg (v. Gamleskolens Thule X Maldu)

fannetje
Berichten: 3529
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 19:06

Moet stiekem wel lachen om Elin, doe lijkt alleen maar te denken, jihaa, gaan met die banaan. Leuk hoor, nog beetje meer stuur en het komt helemaal goed

XxDiandraxX
Berichten: 3974
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 19:10

fannetje schreef:
Moet stiekem wel lachen om Elin, doe lijkt alleen maar te denken, jihaa, gaan met die banaan. Leuk hoor, nog beetje meer stuur en het komt helemaal goed

Dat is een hele goede observatie want zo is ze ook echt.. :') Dat stuur begint nu wel steeds meer te komen gelukkig, maar ze is dan ook pas 18 maanden.

Maldu(v. Lyckangs Tempo X Sonja v. Jarbo)
Reesa (Lavi X Sitske van den Bosdries v. Almglimt)
Yuna van de Vossenberg (v. Gamleskolens Thule X Maldu)

fannetje
Berichten: 3529
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 19:15

Net zo oud als mijn muts. Helaas zijn we nog niet ver genoeg voor debutanten wedstrijden. Kattenloop( beetje) en Schutting zitten er nog niet in. Net als de slurf ( al zie je die bijna niet meer op de wedstrijden heb ik het idee).

XxDiandraxX
Berichten: 3974
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 19:20

Slurf kent elin niet eens, die is geschorst dus als dat terug gedraaid word kan ik die altijd nog trainen of ik sla hem gewoon over.

Kattenloop en Aschutting gaan thuis super maar op een ander is dat soms nog lastig.

We zijn nu druk bezig met paaltjes aan te leren.

Maldu(v. Lyckangs Tempo X Sonja v. Jarbo)
Reesa (Lavi X Sitske van den Bosdries v. Almglimt)
Yuna van de Vossenberg (v. Gamleskolens Thule X Maldu)

teddybearr
Berichten: 69
Geregistreerd: 04-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-19 19:52

XxDiandraxX schreef:
Promotie naar de 3de graad, super +:)+

Ik heb gisteren met Elin meegedaan bij de debutanten wedstrijd van VRAS. Er werd een beetje raar gekeurd maar we hebben een leuke dag gehad. Elin laat echt mooie stukken zien en gaat steeds meer zelfstandig werken.
Bij vast parcour 1 een disk, we hadden al afloop A fout, een weigering en toen ook afloop kat niet naar mijn zin was heb ik haar terug gezet.
Bij vast parcour 2 gingen we als een trein, helaas miscommunicatie bij de finnish maar maar 1 weigering voor gehad en een 1ste plaats behaald (er waren maar 2 mensen rond gekomen met ieder 1 fout/weigering en aangezien elin gaat als de brandweer met 11 seconden verschil op de nummer twee gewonnen)
Bij de jumping een disk, alles stond heel kort op elkaar en net als de beide vast parcours stond het weer behoorlijk lastig voor een debutant. Elin maakte er haar eigen rondje van maar wel fijn afgesloten.

vp1:
[ Video ]

vp2:
[ Video ]

jumping:
[ Video ]


Ik moest er ook wel hardop om lachen, zooo die is snel! Ongelofelijk, kan je niet bijhouden gewoon

teddybearr
Berichten: 69
Geregistreerd: 04-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-19 19:54

XxDiandraxX schreef:
fannetje schreef:
Moet stiekem wel lachen om Elin, doe lijkt alleen maar te denken, jihaa, gaan met die banaan. Leuk hoor, nog beetje meer stuur en het komt helemaal goed

Dat is een hele goede observatie want zo is ze ook echt.. :') Dat stuur begint nu wel steeds meer te komen gelukkig, maar ze is dan ook pas 18 maanden.


Hoe lang ben je al bezig met agility?

KarinW86
Berichten: 5211
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:24

Zo elin is lekker snel!
Wat was er raar aan het keuren?

♥ Levi ♥ 09/10/11
♥ Guusje ♥ 26/09/21

XxDiandraxX
Berichten: 3974
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:31

Teddybearr, ik ben met elin begonnen toen ze 6 maanden was met pre-agility en van daaruit uitgebouwd.

Elin is zeker snel, gisteren stond het er niet bij maar bij een ander debutanten wedstrijdje liep ze 5,2 m/s op de jumping (wel op kunstgras).

Keurmeester zag veel dingen niet (of wou het niet zien).
* Iemand die na een misser de palen opnieuw deed in de 1ste graad kreeg geen fout of weigering.
* Disk geven voor te vroeg starten terwijl hij zelf al gefloten had en daarna pas zijn hand opstak om te wachten maar die hand werd niet gezien, terwijl hij een ander gewoon laten lopen bij te vroege start.
* Hindernissenn compleet overgeslagen zonder fout/weigering/disk te geven.
* Weigeringen niet geven of juist wel als het er geen was.
* Zeggen geen speeltjes mee want dan een disk maar er bij de ene wel een disk voor geven en bij de andere niet
* Halsbanden/tuigen omlaten waar niks van gezegd werd.
* Niet of te laat zien dat de tijd het niet doet.

Maldu(v. Lyckangs Tempo X Sonja v. Jarbo)
Reesa (Lavi X Sitske van den Bosdries v. Almglimt)
Yuna van de Vossenberg (v. Gamleskolens Thule X Maldu)

Freggle_Edge
Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:37

[ img ]

Twee weken geleden beide honden meegenomen naar jachtwedstrijd.
Bullet zijn eerste keer en direct een C diploma met een twee plaats.
Boots zijn tweede keer en een hele knappe derde plaats en zijn B diploma binnen gehaald.
Ik ben dus vrij nieuw in de jacht. Aangezien het een behoorlijk vaste groep mensen is, stonden ze wel even vreemd te kijken dat ik met twee prijzen weg ging. :D
Er werd wel heel enthousiast gereageerd. Ze zijn blij als er eens nieuwe aanwas is en zeker als die dan ook nog leuk mee kunnen komen.
Bij de proef over water, waar zelfs veel A honden uit de wedstrijd vlogen, kreeg ik dikke complimenten van de keurmeester. Hij had genoten van ons teamwork, we kunnen nog ver komen. Dat is natuurlijk super leuk om te horen.

Vorige week mocht Boots op voor zijn GG1. Ik maakte mij geen illusies want zijn volgen is gewoon niet goed genoeg. Hij gaat ja een paar meter teveel rond kijken, op zoek naar dummy’s :Y)
Toch kwamen we er maar een paar puntjes tekort. Vond dat heel al,hihi.
Nog ff doortrainen met lange stukken volgen en dan komt dat ook wel goed.
Zou wel te gek zijn, want niemand had überhaupt ooit gedacht dat mijn ADHD hond zijn GGB zou halen, laat staan zijn GG1.

KarinW86
Berichten: 5211
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:45

Ok dat is wel apart inderdaad diandra, ken de keurmeester.. maar wel raar dan zoveel verschillen

Goed gedaan, gefeliciteerd!
Freggle-edge

♥ Levi ♥ 09/10/11
♥ Guusje ♥ 26/09/21

XxDiandraxX
Berichten: 3974
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:48

KarinW86 schreef:
Ok dat is wel apart inderdaad diandra, ken de keurmeester.. maar wel raar dan zoveel verschillen

Goed gedaan, gefeliciteerd!
Freggle-edge

Mijn reactie gaat over twee verschillende keurmeesters. Is niet om kwaad te spreken overigens en ik heb heerlijk gelopen waar hij mij een weigering op de finish kado gaf maar bij sommige andere leverde het wel wat irritaties op.. ;)

Maldu(v. Lyckangs Tempo X Sonja v. Jarbo)
Reesa (Lavi X Sitske van den Bosdries v. Almglimt)
Yuna van de Vossenberg (v. Gamleskolens Thule X Maldu)

KimD
Berichten: 20357
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:57

Ik had dit topic helemaal niet gezien, Diandra benoemde het en ik dacht 'laat ik eens een kijkje nemen!'. Sommige ken ik wel, sommige ook niet, dus hallo! :wave:

Samen met mijn wederhelft doen wij aan agility, hij met twee honden (een van mij, en zijn pup) en ik met twee, Puk & Dana.

Dana is nu net twee jaar, zij is even oud als Harvey van mijn vriend en ze starten beiden 20 Oktober hun eerste wedstrijd.

Guinness is het meest ervaren, die loopt nu 5 jaar agility, eerst met mij, maar dat wilde hij niet meer en samenwerken lukte ook niet meer, dus heb ik hem afgegeven aan Kay, en dat was een hele goede keuze! :j

Puk loopt nu 2(?) Jaar agility en is echt een heerlijke werkhond! Ik ben zelf te dik, log, onhandig en motorisch gestoord om mee te rennen dus ik werk op afstand. Die tactiek leer ik Dana nu ook direct aan.

Ik heb geen ambities, mijn kerel daarentegen wilt WK worden. :P We trainen drie keer per week en daarnaast doen we ook geregeld hoopers & XDH, just for fun. Met Dana doe ik ook B&C, dat is míjn klimgeit.

Puk is mijn favorietje!
[/quote]





Ik dacht dat ik ook nog filmpjes had van Kay & Guinness, maar blijkbaar niet. :+

Dit is in ieder geval onze bende

[ img ]


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

KarinW86
Berichten: 5211
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 21:03

XxDiandraxX schreef:
Mijn reactie gaat over twee verschillende keurmeesters. Is niet om kwaad te spreken overigens en ik heb heerlijk gelopen waar hij mij een weigering op de finish kado gaf maar bij sommige andere leverde het wel wat irritaties op.. ;)


Nee dat snap ik...
maar ik herken het wel hoor, wel eens vaker gezien bij wedstrijden.
Maar ook bij officiële krijgt de een soms een fout en de ander niet

♥ Levi ♥ 09/10/11
♥ Guusje ♥ 26/09/21

KarinW86
Berichten: 5211
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 21:04

Gezellig KimD leuk om alle verhalen te volgen..

♥ Levi ♥ 09/10/11
♥ Guusje ♥ 26/09/21


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, BingBot, Gambler99, Momo94 en 2 bezoekers