Hondensport

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sastaic

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 23:25

Soms loopt iets ook behoorlijk in of uit. Starks kom je daar en is er al verkend :+

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 23:40

Ik heb bedacht dat ik dan alleen even mijn startnummer haal en daarna de hond thuis haal :') hoop dat dat oké is. Omdat het al zo'n lange dag wordt en ik weet dat hij geen moment ligt op zo'n dag wil ik hem nog even laten liggen.

KarinW86

Berichten: 5246
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 00:27

Ja dat kan toch prima...

KarinW86

Berichten: 5246
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 00:29

Ik mag maandag in bij KC Uden..
Zijn 4 ringen dus ik wil er wel vroeg zijn hihi... met zoveel deelnemers..
Maar met de weersvoorspelling laat ik mijn tent denk ik maar in de auto en Levi ook hihihi

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 08:16

Startnummer gehaald, ik ben zo benieuwd hoe hij het gaat doen, als hij erg enthousiast is gaat hij misschien wel over alles heen wat hij zelf ziet :')

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 08:51

Veel plezier Moonsparkle en belangrijkste is dat jullie lol hebben toch?
Voordeel van dit soort wedstrijden, is dat je je rondje vaak gewoon af mag maken.

Birdie60

Berichten: 8398
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 08:54

Veel plezier!

KarinW86

Berichten: 5246
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 09:06

Veel plezier vandaag met je wedstrijd!

Tamara1991

Berichten: 681
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 14:24

En hoe gaat het bij jullie tot nu toe? De turbo staat goed aan bij stippel. 25e van 57 bij spel en bij vp helaas een weigering.
Maar ze werkte super goed mee, dus helemaal gelukkig

Afbeelding

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 15:08

Vaste parcour foutloos maar ik kwam toch wel tot de conclusie dat dit ons laatste dag evenement is :') hij is niet meer vooruit te branden. Van gambling snapte ik niet zoveel, ik was wel buiten de tijd, maar met goeie raakvlakken en meerdere tunnels zat ik bij de laatste drie? Terwijl er best wat ook gewoon de ring uitliepen :+

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 16:15

Afbeelding


Ik keek op bokt en zag toevalig dat ik naast je hond zat, er waren toen geen mensen bij de tent :')

Op de jumping een sprong van de verkeerde kant genomen,maar al met al ben ik super trots :D nu mag hij van zijn pensioen genieten

Tamara1991

Berichten: 681
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 19:23

Hahaha gespot *-:)
Ik vond de gambling ook een beetje vreemd spel. Ik heb gewoon een parcours bedacht en dat aangehouden. Niet echt alleen maar dingen gedaan die veel punten zijn.

Uiteindelijk 19e op het vp en 11e op de jumping. Heel trots met zo een groot deelnemersveld :o

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 19:40

Ik was 15e op VP, maar er waren inderdaad echt veel deelnemers. Het lag dus niet aan mij dat de gambling onduidelijk was :') ik wou het nog navragen maar toen zei diegene ik kan je rondje niet meer herinneren, maar ik wou eigenlijk gewoon nog weten wat nou hoeveel punten waard was.

KarinW86

Berichten: 5246
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 19:44

Gambling heb ik nog nooit gelopen,geloof dat ik dat ook nog niet zo snap

Sastaic

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 20:45

Vroeger was het altijd zo dat sprongen 10 punten waren band, tunnel en slurf 20 en palen en raakvlakken 30. Toestellen van gelijke waarden mogen niet achter elkaar muv de sprongen en je moet zoveel mogelijk punten in 30 seconden halen. Na 30 seconden gaat de fluit en moet je zo snel mogelijk finishen. Degene met de meeste punten en de snelste tijd wint. Maar weet niet of dat nog zo is. En soms zitten er bonus hindernissen bij die je tijdens of na de 30 seconden kunt proberen te halen. Maar dat maakt het nog weer ingewikkelder haha.

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 21:06

Bij ons had de hoogste dus maar 46 en ik had er 17 met sprong, tunnel, sprong, tunnel, sprong, schutting, tunnel, sprong, sprong, kat, sprong, tunnel, sprong, sprong, sprong. Maar ik was wel buiten de tijd, dat waren er wel meer.

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 10:38

Ik was ook in almere met mijn "puppy" (16 maanden).

Nu heb ik al vaker gambling gelopen (bij fhn een vast onderdeel zo ongeveer) maar vond het toch duidelijk uitgelegd. Eigen route bedenken, hindernissen en tunnels 10punten en de rest (raakvlakken en paaltjes 20punten. Daarnaast bonus die je 50 punten extra opleverde (11, 12, 13 en 14) die mocht je max twee keer doen en een eind bonus van 25 punten als je tussen de 45 en 51sec eindigde. Dit dan wel voor de debutanten largr, bij de medium heb ik niet geluisterd.

Mijn guppekop deed het best goed. Paar verbeterpuntjes die vooral mijn schuld waren maar toch 17de op spel, 28sye op vp en 24ste op jumping. Super trots op haar!!

Afbeelding
En klaar om weer naar huis te gaan. Ga eens kijken of ik een filmpje geplaatst krijg.. Stomme youtube werkt nog steeds niet mee..


Edit, volgens mij is het gelukt;
spel:

we moeten nog even werken aan het niet terug springen maar omheen halen (vooral ik dus..)

vast parcour:

A-schutting bewust overgeslagen, hindernis corrigeren nam ik te weinig tijd voor..

jumping:

latje was mijn schuld, break was verkeerd getimed. wat er mis ging bij de tunnel weet ik niet.. :o

Maar heel trots op haar raakvlakken, wachten bij de start en haar happiness.. <3

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 11:23

Weet je toevalig of de uitslagen ook nog ergens online komen?

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 11:26

moonsparkle schreef:
Weet je toevalig of de uitslagen ook nog ergens online komen?


Ja, Susan zei dat de uitslagen ergens komende week op de website komen.

Tamara1991

Berichten: 681
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: Schagen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 12:22

De regels van het gambling snapte ik wel, dat was niet zozeer het probleem. Het werd inderdaad prima uitgelegd.
Ik vind het gewoon een beetje een vreemd idee dat je het beste (naast de bonus dan) heen en weer kunt crossen tussen twee hoogtesprongen en een tunnel bijvoorbeeld. Dan haal je het snelst zoveel mogelijk punten, sneller dan een echt rondje te lopen denk ik tenminste.
Maar goed maakt niet uit, ik kom toch niet voor de winst.
Ik was allang blij dat ze niet meer heel de tijd weg rent haha

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 12:30

Tamara1991 schreef:
De regels van het gambling snapte ik wel, dat was niet zozeer het probleem. Het werd inderdaad prima uitgelegd.
Ik vind het gewoon een beetje een vreemd idee dat je het beste (naast de bonus dan) heen en weer kunt crossen tussen twee hoogtesprongen en een tunnel bijvoorbeeld. Dan haal je het snelst zoveel mogelijk punten, sneller dan een echt rondje te lopen denk ik tenminste.
Maar goed maakt niet uit, ik kom toch niet voor de winst.
Ik was allang blij dat ze niet meer heel de tijd weg rent haha

Normaal is het dan dus ook dat je elk toestel maximaal twee keer mag nemen om dit te voorkomen. Ik heb niet de hele briefing gehoord omdat ik het spelletje ken..
Laatst bijgewerkt door XxDiandraxX op 10-06-19 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Tamara1991

Berichten: 681
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: Schagen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 12:30

Leuk om te zien diandra, wat een snelheid en wil om te werken! :wow:
Lijkt me lastig zo een snelle hond goed te sturen. Ik vind Pip al snel, maar dat valt nog mee vergeleken met de meeste borders die ik heb gezien

Tamara1991

Berichten: 681
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 12:31

XxDiandraxX schreef:
Tamara1991 schreef:
De regels van het gambling snapte ik wel, dat was niet zozeer het probleem. Het werd inderdaad prima uitgelegd.
Ik vind het gewoon een beetje een vreemd idee dat je het beste (naast de bonus dan) heen en weer kunt crossen tussen twee hoogtesprongen en een tunnel bijvoorbeeld. Dan haal je het snelst zoveel mogelijk punten, sneller dan een echt rondje te lopen denk ik tenminste.
Maar goed maakt niet uit, ik kom toch niet voor de winst.
Ik was allang blij dat ze niet meer heel de tijd weg rent haha

Meestal is het dan dus ook dat je elk toestel maximaal twee keer mag nemen om dit te voorkomen. Ik heb niet de hele briefing gehoord omdat ik het spelletje ken..


Ah ok, dat heb ik even gemist bij de briefing.

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 12:39

Tamara1991 schreef:
Leuk om te zien diandra, wat een snelheid en wil om te werken! :wow:
Lijkt me lastig zo een snelle hond goed te sturen. Ik vind Pip al snel, maar dat valt nog mee vergeleken met de meeste borders die ik heb gezien

Maar dit is dan nog niet eens een border maar een aussie. Die zijn over het algemeen toch net want minder snel en wendbaar dan de borders.. Maar vind het inderdaad knap lastig.. :D

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 13:35

Tjee, Diandra, jullie zijn al net weer wat verder dan Roetsj en ik zijn. Ze doet het leuk hoor!
Vorig jaar werd er ook Gambling gedaan. In de jaren dat ik daar heb meegelopen was het meestal Tijd/fout/uit. Volgend jaar hoop ik er bij te zijn.

Karin, veel plezier vandaag.