Hondensport

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beauty1love

Berichten: 556
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Veenendaal

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 00:51

Even voor de agility mensen onder ons, welke tent hebben jullie? De quechua tenten worden helaas niet meer gemaakt dus ben op zoek naar iets anders..

KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 00:57

Ik heb een quechua, toevallig net mijn tent die ik over had verkocht. Dat gaat wel snel nu ze niet meer gemaakt worden hihi.
Dus ik kan je niet helpen

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 08:05

Ik snap niet dat ze niet meer worden gemaakt, ze zijn zo ideaal en ook met camperen :D

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 08:06

Wat zijn dat?

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 08:11

Ik heb ook nog twee qeushua base tentjes. Toevallig laatst een tweede op de kop getikt maar is erg moeilijk.

Ik hoorde laatst dat de nieuwe opblaasbare variant ook fijn is maar daar heb ik geen ervaring mee.

Maartje, de oude qeushua base is een opgooitent die hoog genoeg is om ook in te kunnen staan. Kwamen van de decathlon maar die heeft ze eruit gegooid omdat ze te veel klachten kregen dat het invouwen niet lukte...

Afbeelding
Oud model en laatst op de kop getikt.
Afbeelding
Laatste model en zo zitten wij dan op wedstrijd. Met slecht weer koppelen we de tentjes en kunnen we in de gene ernaast zelf zitten.


Edit; ik heb hele leuke filmpjes van mijn jonge hondje maar youtube werkt niet mee. Als ik ze via mijn telefoon upload kan ik ze via mijn laptop niet terug vinden in mijn account. Iemand die weet wat ik fout doe?

Tamara1991

Berichten: 681
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 08:36


moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 08:52

Juist het uitklappen en invouwen is zo makkelijk :') dat met lucht vindt ik gelijk spannend of er geen gat in komt, haha. En dan moet ik met camperen een luchtbed en tent oppompen. Kost zeker meer tijd dan opgooien. Ik leen nu steeds een quecha van iemand.

Sastaic

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 09:35

Ik heb ook nog een quecha liggen, gebruik hem niet veel meer, maar wil hen ook niet kwijt. Wie weet dat hij in de toekomst nog van pas komt. Dat opvouwen is een kunstje wat je moet kennen, maar heb je dat onder de knie vergeet je het ook nooit weer.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 08:56

Wij zijn gisteren geslaagd voot ons examen van de gevorderden dus mogen nu door naar de obedience! Ging super goed.... om de pion ging ietsje te goed zelfs :') ik had het apporteerblok iets verder weg liggen (naar links), dus wat doet Rakker? Loopt om de pion, naar het apporteerblok, pakt het apporteeerblok en komt die brengen :') :') meneer gaf zichzelf een moeilijkheidsgraad Haha! Dan te bedenken dat die enkele weken terug t ding niet eens in zn bek wilde pakken :Y)

Birdie60

Berichten: 8400
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 09:02

Sinds februari hebben wij de een groot stuk wei verhuurd aan de hondensport.
Zitten hier 6 x in de week.
Heel gezellig!En lekker dicht bij huis.
Met mij pup heb ik puppycursus gedaan en daarna jonge honden cursus. Ze luistert heel goed.

Afbeelding

Nu ga ik dinsdag beginnen met agility met de grotere hond.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 09:09

Dat is ideaal birdie!

beauty1love

Berichten: 556
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 12:16

Onverwachts vanochtend vroeg nog een kleine training gehad met Skye en dit keer wel wat beeld materiaal verzameld..

Tweede training en nu al geweldig vooruit te sturen *\o/*

Afbeelding

https://youtu.be/7JTdQ1LCSfE

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 10:28

Doet hij idd knap B1L, dit is nog echt lekekr pre-agility werk, maar jouw hond is ook nog jong, dus vooral die latten lekker op de grond houden. Hij vindt het spelletje duidelijk heel leuk.
Birdie , handig zo in de achtertuin zeg! En wat een klein frummeltje nog zeg! <3
Maartje gefeliciteerd! En nu dn echt wedstrijden gaan lopen in obedience?
En wat voor tent? Ik heb ook de Quechua 2sec. Heerlijke tent, heb hem nu een paar jaar. Was toen al sprake van dat hij eruit zou gaan, maar toen kwam er toch nog een zending, dus direct aangeschaft. En sinds vorige week ook zo'n aluminet erbij, houdt de tent toch wat koeler met hele warme dagen. Gister uitgeprobeerd en werkt goed.
Wij hebben gisteren meegedaan met de KCM vna de FRC, was gezellig, maar veel te warm voor die van mij. Ze vindt er al niets aan en met zo'n dag is ze helemaal niet te motiveren. Kreeg er nauwelijks beloningssnoepjes in, dus staan en lopen was niet zo enthousiast als normaal, dus liep ze een beetje te zwalken. Mooi rapport, maar ze moet nog echt uitzwaren en wat steviger op haar poten komen staan. Maar heel tevreden met een mooie ZG hoor.
Gaat er hier toevallig nog iemand naar het ZAF in Bemmel in juli? Wij zijn daar 2 dagen, voor een pre-debutanten groepje. Ze is nog niet ver genoeg om echt seminars mee te lopen, dat komt volgend jaar wel weer.

beauty1love

Berichten: 556
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 10:55

@fannetje hij is nu ook pas 11 maanden dus nog tijd genoeg om over een poos de latten langzaam omhoog te zetten en met wissels te gaan oefenen. Hij hoeft ook zeker niet voor zijn twee jaar met wedstrijden mee te gaan doen dus we doen het lekker rustig aan. Had ook liever dat hij niet altijd standje racemodus deed, maar bij hem is het alles of niets :')

Ondanks de temperatuur goed gedaan dus!

Ik doe de zaterdag en zondag van ZAF mee met debutanten wedstrijd met mijn andere hond *\o/*

Birdie60

Berichten: 8400
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 19:09

Afgelopen dinsdag agility gedaan met me grotere hond, Bo, jack russel/ boeren fox.
Ze is 8 geworden in april maar eigenlijk nooit geen cursus mee gedaan.
Ze vond het leuk!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 19:11

Wat een schatje! <3 Zou op die foto in de tunnel denken dat het nog een pup is _O- Leuk beestje!

Wij hebben maandag weer een les behendigheid met beide honden *\o/*

KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 19:35

Leuk hoor Birdie!

Ik heb maandag weer wedstrijd met Levi, hoop dat het beter gaat als afgelopen weekend hihi

Tamara1991

Berichten: 681
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: Schagen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 20:48

Zijn hier nog mensen die zondag naar de agility wedstrijd in Almere gaan?

KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 20:59

Dit jaar ga ik niet..voorgaande jaren wel geweest
Hele leuke wedstrijd altijd

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 21:07

Ik ga :D

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 09:17

Nee, ga dit jaar niet. Gaat namelijk niemand van mijn club en voor mij nog te vroeg met mijn puber ;)
Vind het altijd wel een leuke wedstrijd om heen te gaan.

Idd wat Kaus zegt, het lijkt op sommige foto's nog net een pup Birdie ;)

LaPluche

Berichten: 1979
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 16:00

love_western schreef:
Weet iemand nog een leuke ipo of knpv club in de buurt van Markelo?

Almelo heeft IPO. DTS Almelo

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 22:22

Ik hoop dat iemand me kan helpen, er staat startnummer halen 8.00 maar verkennen is pas kwart voor 10, ik neem aan dat ik dan ook wel later het startnummer kan ophalen? Maar er staat bij 8.00 wel een uitroepteken bij :o ik woon er dichtbij, dus als het kan ga ik er niet al 8.00 zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 22:38

LaPluche schreef:
love_western schreef:
Weet iemand nog een leuke ipo of knpv club in de buurt van [***]?

Almelo heeft IPO. DTS Almelo

Inmiddels al een leuke club gevonden in Apeldoorn :D

Hele andere manier van trainen, spreekt mij ook veel meer aan.

Oudste had vandaag een top dag. Kennis van mij had vandaag pakwerkercursus en meeste clubgenoten waren bij de WUSV(wk). Dus er was geen hond beschikbaar voor hem.

Dus mijn hond ingezet en mocht vandaag 3 keer pakwerk doen.

KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 23:18

moonsparkle schreef:
Ik hoop dat iemand me kan helpen, er staat startnummer halen 8.00 maar verkennen is pas kwart voor 10, ik neem aan dat ik dan ook wel later het startnummer kan ophalen? Maar er staat bij 8.00 wel een uitroepteken bij :o ik woon er dichtbij, dus als het kan ga ik er niet al 8.00 zijn.


Als dat er zo staat zal het wel zo zijn hihi
Secretariaat blijft niet overal lang open..