Puppy erbij 2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-19 11:18

Net even met de hondjes gespeeld in de schaduw met een windje.
Boellie mocht ook maar ik kreeg nieuwsgierige buren die kwamen kijken en vragen stelden. En ik kan niet en de hond, en filmen en hun :P

Afbeelding
Afbeelding

Van

Berichten: 6525
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 11:49

Kom ik ook weer eens binnen vallen
Roek is eindelijk loops! *\o/*
Poging 2 dus :D

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-19 11:55

Van schreef:
Kom ik ook weer eens binnen vallen
Roek is eindelijk loops! *\o/*
Poging 2 dus :D

Heel veel succes!!!

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 11:55

Ach, soms is het toch nooit goed :D Ik vind de DC een mooie pasvorm en kwaliteit hebben bij de honden die ik tot nu toe heb gezien en kijk er dan ook erg naar uit om hier mee aqn de slag te gaan!

Leuke pups, zoe.

KimD

Berichten: 20413
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 12:12

DC kan nog veel winnen in het delen van informatie, en vooral de juiste informatie.

Liesje89

Berichten: 9926
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 12:26

Ik ben best tevreden over mijn DC tuigen. Inmiddels heeft Bibi maat M aan, we begonnen 8 weken geleden met XS := Gaat dus best vlot. De ring aan de voorkant heeft bij ons wel degelijk nut, ze weet echt het verschil tussen de ring aan de voorkant, de ring bovenop en een halsband/retrieverlijn. Als ik haar riem aan de voorkant vast maak trekt ze echt niet, bovenop wel. En dat mag ze ook, we willen straks met haar gaan speuren en dan zullen we de ring aan de bovenkant gebruiken. Met een gewone halsband-lijn combi of retrieverlijn misdraagt ze zich een heel stuk sneller :P Dus daar werken we aan O:)


Afbeelding

Afbeelding

En de vorige, die op deze foto’s al een tikkie klein werd:
Afbeelding

Afbeelding

Enige nadeel vind ik dat hij wat moeizaam over haar kop heen af te doen is. Maar daarmee is ze vaak ook wat ongeduldig, wat niet meewerkt. Wellicht een keer de nieuwe versie proberen die niet over haar kop hoeft. Al weet ik niet wat ik van die smalle riempjes moet vinden.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-19 12:46

wat groeit ze hard Liesje! Dat paars staat haar gaaaaf <3

KimD

Berichten: 20413
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 14:46

Ons Samofluffie vriendinnetje heeft ook een paars tuigje, dat staat ze inderdaad erg mooi! :j

Had iemand al gezegd dat het bloedheet is? :')

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 14:49

hier regen :') vind donkere kleuren op lichte honden altijd lekker poppen. Karma heeft een neonroze :')

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-19 14:54

KimD schreef:
Ons Samofluffie vriendinnetje heeft ook een paars tuigje, dat staat ze inderdaad erg mooi! :j

Had iemand al gezegd dat het bloedheet is? :')

t is vreselijk.. we gaan zelfs vanavond na t eten pas zwemmen ipv vanmiddag.

Djessey krijgt ook paars :')


Afbeelding

Ben nog opzoek naar dezelfde in het zwart met ''leer'' ipv stof. maar die word niet meer gemaakt dus lastig...

KimD

Berichten: 20413
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 14:59

Kan Jan van Driel je niet helpen? Die is best handig!

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-19 15:00

KimD schreef:
Kan Jan van Driel je niet helpen? Die is best handig!

Dan moet ie er toevallig nog eentje verstopt hebben liggen. Maar kan er eens een mailtje aan wagen natuurlijk.

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 15:37

kiwiwitje schreef:
KimD schreef:
Kan Jan van Driel je niet helpen? Die is best handig!

Dan moet ie er toevallig nog eentje verstopt hebben liggen. Maar kan er eens een mailtje aan wagen natuurlijk.

Hier in kaatsheuvel zit een grote dealer van k9. Heb je die al eens geinformeerd?
Ik weet welke je bedoeld, mijn zus heeft die voor haar staf, staat heel gaaf!

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-19 15:45

Ja daar zijn we zelfs al meerdere keren geweest. Maar helaas is de ''leren'' variant al een hele tijd geleden uit de maak gehaald en is er een stoffen variant voor gekomen. Heb voor Djessey de mini mini nog in leer kunnen vinden op marktplaats. Maar de ''leren'' versie is veel makkelijker schoon te maken en te houden :P en vind het mooier :o

KimD

Berichten: 20413
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 16:27

kiwiwitje schreef:
Ja daar zijn we zelfs al meerdere keren geweest. Maar helaas is de ''leren'' variant al een hele tijd geleden uit de maak gehaald en is er een stoffen variant voor gekomen. Heb voor Djessey de mini mini nog in leer kunnen vinden op marktplaats. Maar de ''leren'' versie is veel makkelijker schoon te maken en te houden :P en vind het mooier :o


Ik kan anders eens voor je kijken in DE, of hij daar nog toevallig hangt?

_Christina

Berichten: 1490
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 16:30

Succes Van!

Grappig zo van die donkere pups inderdaad.

Ik wil ook eens (opnieuw) kijken naar een tuig. Eerst liep hij beter aan een tuig, maar intussen loopt hij veel netter aan een halsband. Het tuig dat ik heb is slechts een super simpel H-tuig. Voor in de toekomst wil ik iets dat padded is op de borst en bovenop de rug. Het tuigje nu glijdt steeds naast z'n borstbeen en bovenop ziet het er ook niet prettig uit tussen/naast en over z'n botten als hij loopt/trekt.

Leuk dat jullie DC tuigen in de winkel krijgen xDenies.

Kleur op een witte of zwarte hond vind ik ook altijd heel mooi!

Gaaf kiwiwitje! Lekker spelen.

Hier is het ook al bloedheet, gisteren ook al. Dus zometeen alleen even een kort plasrondje en dan lopen we vanavond wel wat langer en/of wat meer trainen. Als hij zich ok genoeg voelt, arme drol heeft wat in z'n oog gehad. Dus nu heeft hij oogdruppels en -zalf. Zon is dus ook niet handig, want de druppels verwijden z'n pupil en voorkomen dat deze verkleint zoals in de zon zou gebeuren.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-19 16:57

KimD schreef:
kiwiwitje schreef:
Ja daar zijn we zelfs al meerdere keren geweest. Maar helaas is de ''leren'' variant al een hele tijd geleden uit de maak gehaald en is er een stoffen variant voor gekomen. Heb voor Djessey de mini mini nog in leer kunnen vinden op marktplaats. Maar de ''leren'' versie is veel makkelijker schoon te maken en te houden :P en vind het mooier :o


Ik kan anders eens voor je kijken in DE, of hij daar nog toevallig hangt?

Dat mag altijd ! :D

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-19 16:58

Oh he wat balen Christina! Hopelijk issie snel weer beter!

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 18:04

Hier korte update voor wij verder gaan genieten. In een ruk doorgereden naar Luxemburg vanmorgen. Skye werd bij de grens wakker en toen waren we er al bijna haha.
Al een geweldig kasteel bezocht wat Skye vooral 's werelds beste klimobstakel vond :P en net de eerste korte wandeling/klim waarbij ik vooral bang ben dat ze ter pletter valt terwijl ze al bewezen heeft behendiger en motorisch beter te zijn dan dat ik ben ;) alsnog uiteraard aan hele korte lijn wanneer nodig en tuig om.
Afbeelding
Afbeelding
Bij de tent is madam helemaal thuis en ligt vanaf aankomst al zoetjes te slapen. Trots!

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 18:11

Mijn bijleespostje :)

Interessant Kiwiwitje, is er een specifieke reden dat je paktraining aan het oefenen bent? Ben ook wel benieuwd naar de uitleg! :D

Dankjewel Liesje89, voor het delen van je informatie! Het word gewoon een beetje uitvogelen. Het zijn mooie tuigen met een mooi groeiend bedrijf er achter. Dus ik ben erg enthousiast en mijn collega's ook! Zodoende kijk ik er naar uit om er mee te gaan werken. En blijk het achteraf niets te zijn dan loopt het vanzelf weer uit. Maar ik zie en hoor zóveel over het tuig dat we het graag een kans geven :) En zoals ik het al eerder zei; je doet het toch nooit voor iedereen goed.

Bloedheet, ja. Maar het 'valt' nog mee :') Het is vreselijk .. het mag van mij wel over zijn.

Ik ken het ook _Christina, hier is het ook afwisselend maar merk ook dat vooral mijn houding meer doet. Maar halsband gaat hier ook veel beter. & jij hebt Bodhi gezien, dat is toch ook een flink maatje :P

Oops Kim, jij floepte er tussen door. Leuke foto's en het klinkt echt als genieten! Ergens lijkt het me heel leuk!


Donderdag avond ga ik met Bodhi naar de pups toe. Ik begin zenuwwappig te worden...

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-19 18:30

Lekker genieten Kim! Ziet er prachtig uit!



Echt paktraining wil ik het niet noemen Denies, maar zoals collies een drive hebben om te drijven hebben staffies (en meerdere powerbreeds) dit in bijten. En ik vind het prettig om ze te steunen in hun drive maar daar wel controle over te hebben. Een collie(of andere drijver) die andere honden opdrijft vertoont heel erg ongewenst gedrag, alleen wel een stuk minder gevaarlijk dan een drive in bijten. Nu bijten ze natuurlijk niet zomaar, maar ik wil wel dat ze hun drive op een verantwoordelijke manier kunnen benutten. Het maakt het kopje leeg, goed voor de spieren en ze worden er lekker moe van. En buiten dat staan ze zo strak onder commando dat ze wel de lijn eraan hebben maar die hoef ik in principe niet te gebruiken en ik pak ze vast aan hun tuig of lijn als ze springen om te zorgen dat ze niet zomaar vallen als ze los laten.
Ik doe dit bij ons op het bedrijven terrein waar ik dus een heel eind naar voren (van bas weg) loop. En dan ligt de lijn al snel op de grond en geef ik ze eerst het commando om te zitten of liggen. Dan dat ze op moeten letten en vervolgens het commando :''vast''. Daarop mogen ze opstaan en de mouw vastpakken. En vasthouden tot ik los laat. Laten ze eerder los mogen ze niet opnieuw bijten maar wachten op mijn commando. Dit is soms nog wel eens lastig als ze echt in de drive zitten en niet genoeg grip hebben/slecht gebeten hebben. Maar als ze dan zelf opnieuw bijten laat ik ze eerst weer loslaten voordat ze opnieuw mogen.

Maar lang verhaal kort, ik wil ze de kans geven hun drive gewoon te gebruiken maar wel op een veilige en vooral gecontroleerde manier.


Wat heb je zelf voor verwachting van Bodhi en de pups?

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 18:40

Duidelijke uitleg, dankjewel! Heel interessant. Mijn ex-collega werkt nu bij een team met pak en speurhonden die opgeleid worden voor o.a in Amerika en dergelijke. Vind het er altijd heel tof uit zien hoe die honden zo enthousiast in hun werk zijn. Dus ik snap je gedachten er achter.

Ik denk dat ik heel blanco ga blijven. Ik hoop gewoon dat de fokker er informatie uit kan halen van de ontmoeting. Ik denk dat Bodhi het heel leuk gaat vinden :)

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-19 19:05

xDenies schreef:
Duidelijke uitleg, dankjewel! Heel interessant. Mijn ex-collega werkt nu bij een team met pak en speurhonden die opgeleid worden voor o.a in Amerika en dergelijke. Vind het er altijd heel tof uit zien hoe die honden zo enthousiast in hun werk zijn. Dus ik snap je gedachten er achter.

Ik denk dat ik heel blanco ga blijven. Ik hoop gewoon dat de fokker er informatie uit kan halen van de ontmoeting. Ik denk dat Bodhi het heel leuk gaat vinden :)

Meer dan op deze manier hoeft t voormij niet. Echt dat serieuze pakwerken. Zou wel gaaf zijn maar daar zitten weer andere onderdelen bij en dat hoeft dan weer niet :')

Niet teveel waarde hechten aan de ontmoeting. Kan toch nog alle kanten opgaan als ze uiteindelijk bij elkaar wonen.

_Christina

Berichten: 1490
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 19:32

Leuk Kimvicious, geniet ervan!

Klopt xDenies, ik denk zelfs dat Bodhi groter is dan Django := alleen wel wat lichter waarschijnlijk.

Django vindt (springen en) bijten ook het einde. Ik doe dat nu gewoon met van die trek touwen, maar ik wil op den duur misschien iets van een autoband ofzo in de tuin hangen of investeren in een springpole.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-19 20:43

_Christina schreef:
Leuk Kimvicious, geniet ervan!

Klopt xDenies, ik denk zelfs dat Bodhi groter is dan Django := alleen wel wat lichter waarschijnlijk.

Django vindt (springen en) bijten ook het einde. Ik doe dat nu gewoon met van die trek touwen, maar ik wil op den duur misschien iets van een autoband ofzo in de tuin hangen of investeren in een springpole.

Springpole hebben wij toen bij Bambam dog toys besteld. Geloof dat ik ook een aanbieding ervan voorbij zag komen van de week!