[Volg] De avonturen van puppy Noa!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Pandakaas
Berichten: 1385
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Veluwe

[Volg] De avonturen van puppy Noa!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-20 10:24

Over 3,5 week mogen wij ons nieuwe puppy vriendinnetje ophalen en samen een vriendschap gaan opbouwen en geweldige tijden beleven! <3
Ik vind het ontzettend leuk om alles bij te houden; de avonturen die we mogen gaan meemaken, belangrijke mijlpalen en natuurlijk mijn hobby veel foto's maken!
Maar het is zoveel leuker als je dat kan delen met anderen, dus welkom in het volgtopic! :)

Maak kennis met de dame waar het allemaal om gaat:

Noa <3

[ img ]

Het nestje is geboren op 8 juli, dus we zijn over de helft met wachten totdat ze mee naar huis mag :D
De fokkers zijn hele leuke mensen die er veel tijd en energie in steken. Zo krijgen we een aantal keer per week foto's en filmpjes zodat je alles mee krijgt van het proces. We zijn nu 2 keer wezen kijken, maar het is voor ons een aardig stukje rijden dus de updates zijn wel heel fijn om telkens weer te krijgen. Ze groeien op in huiselijke omgeving met nog andere honden, katten, vogel en paarden. Perfect dus eigenlijk, precies hetzelfde als waar ze bij ons terecht komt behalve de vogel dan ;)

Wat foto's van de afgelopen weken :)

- Week 1:

[ img ]

[ img ]

- Week 2:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

- Week 3:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

- Week 4:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

We mogen haar op 3 september ophalen *\o/* We hebben op 2 september een b&b in de buurt geboekt zodat we haar op 3 september op tijd in de ochtend op kunnen halen. Ze heeft ze dan nog lekker een groot deel van de dag om hier te wennen en hebben wij ook geen lange reis heen en weer dus kunnen we ons lekker op haar richten :)

Ik hoop hier vanaf nu updates te kunnen plaatsen en gezellig wat te kletsen :) Leuk als je volgt!


Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [Volg] De avonturen van puppy Noa!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 08:38

Wat een leukerd! Gefeliciteerd alvast met de nieuwe aanwinst :j

elisedcl
Berichten: 1500
Geregistreerd: 14-08-10

Re: [Volg] De avonturen van puppy Noa!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 09:04

Knappe puppy! <3 Welk ras is ze?

Essential --> Arabische volbloed, 2011, ruin
Flitz --> Arabische halfbloed, 2020, hengst
Hugi --> IJslander, 2018, hengst
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=175&t=1990635

noox
Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: [Volg] De avonturen van puppy Noa!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 09:28

Leuk!!! Dit ga ik volgen :D ik zou gokje doen voor border collie?
Mijn eigen naam is ook Noa haha

✰ P I N T O ✰

Pandakaas
Berichten: 1385
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-20 16:50

Gezellig dat jullie het avontuur mee volgen :j Welkom!

Skippy01 schreef:
Wat een leukerd! Gefeliciteerd alvast met de nieuwe aanwinst :j

Dankjewel :)

elisedcl schreef:
Knappe puppy! <3 Welk ras is ze?

noox schreef:
Leuk!!! Dit ga ik volgen :D ik zou gokje doen voor border collie?
Mijn eigen naam is ook Noa haha


Noox, je zit inderdaad in de goede richting! Ze is een kruising australian shepherd x border collie.

Pandakaas
Berichten: 1385
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-20 13:32

De voorbereidingen voor haar komst zijn natuurlijk ook super leuk om te doen. Het huis en terrein puppy proof maken, inlezen over dingen en uiteraard nieuwe spulletjes aanschaffen :D Alles is nu in huis, alleen de autoreisbench moet nog binnen komen. Een deel van het terrein/tuin is helemaal puppy veilig afgezet zodat ze daar veilig los kan lopen en spelen zonder weg te kunnen! Dat is toch wel even wennen weer alles op puppy maat/hoogte bedenken. Mijn vorige hond was een flinke van 40 kilo en de hond die bij mijn ouders woont 30 kilo, dus voor mijn gevoel is alles nu echt mega klein :+

Afgelopen week met de warmte hebben de puppy's voor het eerst pootje mogen baden in een bak in hun ren buiten. Het was een filmpje, maar heb er even een still van gemaakt.
[ img ]

Ook staat de bench al klaar en haar mandje! We hebben een kleine bench voor het begin, maar de grotere staat ook alvast zodat ze daar lekker aan kan wennen door gewoon in te gaan liggen als ze daar zin in heeft. De bench zal zo lang blijven staan als nodig, maar gaat uiteindelijk wel weer opgeborgen worden.
[ img ]

[ img ]

Ook hebben we een klein mandje voor de eerste periode en toevallig kwamen we vorige week een kussen tegen van dezelfde lijn dus die hebben we ook gelijk mee genomen :D
[ img ]

Natuurlijk hebben we ook een aardige voorraad speeltjes, halsbandjes, tuigje en voer. Haar volgende inenting en een puppy consult ga ik deze week regelen, net als de verzekering. Puppy cursus staan we ook voor ingeschreven :j We hebben ook een puppy checklist met dingen die je niet moet vergeten en dingen kan afvinken die je met haar hebt gedaan.

En tja, de hitte van afgelopen week heeft ook hele gekke dingen met me gedaan.. Ik heb achter de naaimachine gezetten _O- Dat is denk ik de 2e keer in mijn leven haha. Ik wist van gekheid niet meer wat ik met de warmte moest doen tot ik iets op internet voorbij zag komen wat ik wel wilde proberen; bandana's voor de hond maken! Nou, ik heb er geen mega talent voor, maar ik heb me aardig vermaakt en vind dat ze nog best aardig gelukt zijn. Je kan het halsbandje door het bovenste deel schuiven zodat je makkelijk kan wisselen.
[ img ]


Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: [Volg] De avonturen van puppy Noa!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 17:06

Haha, wat een gezellige hondenmoeder ben je geworden :)

Pandakaas
Berichten: 1385
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-20 20:16


Pandakaas
Berichten: 1385
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-20 23:28

Wat er met me gebeurd is, geen idee.. Maar ik heb weer een creatieve bui gehad! Ik zag iets en dacht, dat moet en zal mij ook lukken _O- Het heeft wat zere vingers gekost maar kijk;
[ img ]

[ img ]

[ img ]
Ik heb zelf twee snuffelmatten gemaakt :D Ik ga er 1 van aan de fokker van Noa geven als we haar op gaan halen. Wilde graag een leuk origineel bedankje geven en dit kan ze leuk voor haar honden gebruiken.

KLC
Berichten: 263
Geregistreerd: 20-05-16

Re: [Volg] De avonturen van puppy Noa!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 00:32

Wat een leuke pup, gefeliciteerd. Wij hebben vorige week onze Border Collie pup opgehaalt. De snuffelmatten zijn goed gelukt, die wil ik ook proberen maken!

Stand up for what you believe in, even if you're standing alone

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: [Volg] De avonturen van puppy Noa!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 08:26

Zo te zien is er al meer in huis voor de pup dan voor menig baby. :Y) Enige wat ik zou aanpassen is het kussen uit de kleine bench halen en daar het pluche mandje of een ander goedkoop pluche mandje inzetten. Een pup heeft graag een geborgen gevoel en vind dat vaak in een pluche mandje omdat ze daarin kunnen oprollen en toch van alle kanten 'gevoeld' worden. Eventueel kun je op de 'kale' benchvloer een puppypad leggen, als er dan een ongelukje gebeurd hoef je niet te soppen.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Pandakaas
Berichten: 1385
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-20 09:21

Bedankt voor je tip KimD. Daar had ik zelf ook al over na zitten denken of ik het mandje in de bench zou zetten voor de nachten. Wilde even kijken, heb ook nog een grote pluche knuffel voor haar gevonden waar ze zich helemaal in/tegenaan kan rollen. Dus gaan even kijken wat ze het fijnste vind :j

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: [Volg] De avonturen van puppy Noa!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 17:10

Ah, super de snuffelmatten. Ik puzzel bijna elke dag met honden en dat is geweldig leuk. Er zijn drie erg informatieve groepen op fb: hersenwerk voor honden, spelideeen voor honden en dogbraingames. Maar ik wil toch een waarschuwing geven: ga niet te snel aan de slag met je pup met hersenwerken. Dit is heel vermoeiend en het gewone leven is al heel inspannend. Advies is om pas met een maand of 6 te starten. Dan heb je nog jaaaaaren om het uit te breiden. Er is ook een topic over hondenspellen hier.

Pandakaas
Berichten: 1385
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-20 15:25

Wat weken geleden nog eeuwig leek te gaan duren is gekomen; Morgen is het zo ver *\o/*
Ik heb toch wel last van gezonde spanning hoor!

Heb uiteindelijk de kleine bench toch nog wat aangepast na de tip :j Had ook nog een fluffy deken liggen, jaja zelfs in het roze :D , dus die heb ik er in gelegd met hoge randen.
[ img ]
En ik heb vorige keer een heel zacht dekentje aan de fokker gegeven voor nestgeur, dus die komt er dan ook in met nog een knuffeltje die ze ook nog meekrijgt van de fokker.

Heb in ieder geval het idee dat ik er helemaal klaar voor ben! :j
Voor nu ga ik maar verder met de uren aftellen :')

Pandakaas
Berichten: 1385
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-20 21:33

Vanmiddag hebben we Noa opgehaald *\o/*
Morgen zal ik het verslagje schrijven! Nu lekker bijkomen van de dag en vooral aan het genieten <3
[ img ]

[ img ]

[ img ]

kiwiwitje
Berichten: 20086
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [Volg] De avonturen van puppy Noa!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 21:39

Jeej leuk *\%/*

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

Patt
Berichten: 1057
Geregistreerd: 04-03-14

Re: [Volg] De avonturen van puppy Noa!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 21:56

Wat een prachtige pup!!!! Heel veel geluk en plezier met haar gewenst.

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: [Volg] De avonturen van puppy Noa!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 07:03

Wat een leuke nieuwe stap. Heerlijk!

Pandakaas
Berichten: 1385
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-20 14:46

Nu is het wel hoog tijd voor een verslagje! De afgelopen dagen is het er niet van gekomen, dus ik zal de eerste dagen nog even in verschillende stukjes neerzetten.

Zaterdag

De dag waar ik zo naar uit heb gekeken! :D Begin van de middag hadden we afgesproken Noa op te halen, gelukkig vloog de ochtend toch nog zo voorbij. En dan was het moment daar, we zijn gearriveerd bij de fokker. De pups zaten lekker buiten dus Noa werd naar binnen gehaald waar ze ons zeer enthousiast begroette. Ze was zo vrolijk, staartje kwispelen en alweer zoveel gegroeid! Na de begroeting even rustig met de fokker gezeten om te kletsen. Ze had een map gemaakt met informatie, alles nog even doorgesproken, paspoort overhandigd en we kregen een speeltje en voer voor een tijdje mee. Ook de snuffelmat die ik voor de honden heb gemaakt werd erg leuk in ontvangst genomen . En dan op naar auto en naar huis! *\o/*
[ img ]

[ img ]
Lekker op schoot genomen en het eerste stukje zat ze nog wat rond te kijken, maar al snel viel ze heerlijk in slaap. Tussendoor af en toe even wakker, maar daarna was ze snel weer weg naar dromenland. En top autorit dus zonder vertraging wat ook heel fijn was. Zo apart, ik had haar dan wel op schoot maar nog niet echt het besef dat ze nu werkelijk mee naar huis ging. :+

Thuis gelijk even in de tuin een plasje laten doen en de pootjes strekken. Dat was natuurlijk allemaal nog wat spannend, maar je ziet wel dat ze heel nieuwsgierig is en de dingen wil ontdekken. Toen we haar mee naar binnen namen liep ze een rondje waarna ze gelijk met een speeltje de bench in liep en daar ging liggen. Perfect, die is dus goedgekeurd!
[ img ]
De rest van de dag is het heel goed gegaan. Ze was natuurlijk ook erg moe van alle indrukken dus veel geslapen. Maar ze heeft braaf nog brokjes gegeten, loopt al super netjes mee aan het riempje, nog geen ongelukjes in huis en wat heel grappig is, ze apporteert buiten de speeltjes uit zichzelf. Toen ze buiten was nog even met de camera er bij gaan zitten *-:)
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Wat een genot is dit hondje. Ze is zo vriendelijk, vrolijk en open. Je kan merken dat ze echt een fijne en goede periode bij de fokker heeft gehad. Nu gaan wij daar verder van genieten. <3
[ img ]

Het verslagje van de dagen die volgen ga ik mee aan de slag!

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: [Volg] De avonturen van puppy Noa!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 17:20

Wat heerlijk om te lezen <3

Pandakaas
Berichten: 1385
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-20 21:26

Zondag

De eerste nacht zit er op en daar mag ik niet over klagen! Met bedtijd en in de kleine bench leggen is ze vrijwel gelijk in slaap gevallen zonder piepen of janken. Het is natuurlijk ook wel een indrukwekkende dag geweest. De wekker voor de zekerheid twee keer gezet om even een plasje te gaan doen. De eerste keer viel ze weer gelijk in slaap en de tweede keer begon ze wel wat te piepen, maar dat was met 2 minuten ook weer over :)

Met wakker worden gelijk weer even naar buiten en daarna haar brokjes gegeven. Nu is het natuurlijk even aftasten allemaal, een nieuwe ritme met haar gaan vinden. Na ook mijn ontbijt was het tijd voor een stukje wandelen. Ze vind het wel spannend allemaal, maar is ook nieuwsgierig. Tot er een auto aan komt rijden, dat was toch wel heel eng zo’n groot gevaarlijk ding! Iets om de komende dagen rustig mee aan de slag te gaan, want dat is toch wel een groot deel van het leven. En spelletjes spelen kan je ook niet vroeg genoeg mee beginnen, maar haar concentratie was niet optimaal :+
[ img ]

Ook een groot onderdeel in het leven van ons paardenmensen, kennis maken met de pony's! Ze vond ze een beetje gek maar toch ook wel heel interessant <3
[ img ]

De dag bestaat uit naar buiten/binnen voor een plasje/poepje, knuffelen, eventjes spelen, klein stukje lopen en lekker slapen. Zo’n zacht mandje is natuurlijk heel leuk, maar ze ligt toch wel graag aan onze voeten. Ook wil ze echt met haar hoofd ergens op kunnen liggen. Zindelijk is ze natuurlijk nog niet, maar met maar 1 plasje in huis vandaag doet ze het zeker goed! :j

Ik kon de camera natuurlijk niet binnen laten liggen :D <3
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]




beenjesshar
Berichten: 1213
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 21:35

Wat een lieverd <3
Super leuk hondje ook gezellig genieten en veel knuffelen .

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 08:26

Ik volg graag mee. Wij moeten nog een paar weekjes geduld hebben.

Wat een prachtige hond is Noa <3

Pandakaas
Berichten: 1385
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-20 14:05

DiantaM schreef:
Ik volg graag mee. Wij moeten nog een paar weekjes geduld hebben.

Wat een prachtige hond is Noa <3

Gezellig welkom! :) Jullie krijgen dus ook een pup als ik het goed lees? Leuk, wat is het er voor eentje?

Pandakaas
Berichten: 1385
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-20 14:07

De afgelopen week vat ik even samen :) Noa doet het super goed! De nachten slaapt ze gewoon al helemaal door ondertussen en we hebben weinig ongelukjes in huis. Ik denk vanaf het begin dat ze er is tot nu in totaal 6 keer een plasje. We beginnen aan elkaar te wennen, dingen te herkennen en een ritme te ontwikkelen.
Langzaam aan word ze ook minder bang van dingen. Vreemde mensen, vreemde plekken en dingen we oefenen er gewoon rustig mee. Je merkt dat ze het nu zelfs iets leuk begint te vinden. Ook kennis gemaakt met wat hondjes hier uit de buurt die we met uitlaten tegen kwamen. Ze moest even los komen, maar dan vond ze het erg leuk. En ze begint ze lekker in de 'ik ontdek alles met mijn tandjes' fase te komen :+ Al moet ik zeggen, meubels heeft ze nog niet aan gezeten. Maar broekspijpen en veters daar in tegen.. Maar we hebben bij de hondenschool om tips gevraagd en die beginnen al vrucht af te werpen!

We hebben een aantal dingen gedaan om de wereld te ontdekken;

Naar het dorp voor een nieuw tuigje en op de weegschaal, 3,9 kg. En gelijk een mooie oefening met auto's kijken :j Die zijn nu al veel minder eng.
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Natuurlijk thuis heel veel slapen. Maar ook lekker in de tuin chillen, spelen en pony's kijken
[ img ]
[ img ]
[ img ]

We hebben ook een regenachtige dag gehad, daar is ze nog niet zo'n fan van :')
[ img ]

En ze is eventjes kort mee geweest naar de zandverstuiving. Daar wonen we 5 minuten vandaan, dus daar zal ze nog heel vaak gaan komen!
[ img ]
[ img ]
[ img ]

We zijn ook nog bij de dierenarts geweest voor een puppyconsult. Fijn om haar gewoon even op deze manier kennis te laten maken zonder dat er wat gebeurd :j Deze week mag ze voor haar 2e inenting.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker