De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Es_ther
Berichten: 18690
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-19 11:01

Seventje schreef:
[ [url=m/0tAJnj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Beetle en Caddy wat moet het vrouwtje hier nu weer van denken? :')

Stilletjes volg ik regelmatig jullie mooie konijnen verhalen maar vandaag wilde ik deze even met jullie delen.


_O- .

Rebecca, Lilo is echt groot vergeleken met Tarzan!
Mini en maxi :')

Laughterline, hoe oud zijn ze? Hier was Blik na 5/6 maand (en castratie) ineens poepie zindelijk!

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 11:59

Lilo pfff ze word een heel konijn joh :') , ze is pas 10 maanden :')

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 20:29

Whaha wie weet vonden ze je voet ook wel lekker :P

Ze zijn ongeveer 8 maanden (nog niet 'geholpen', wil ik wel gaan doen maar weet nog niet wanneer). In hun buitenhok poepte ze na een tijdje wel ineens netjes in de bak en dus 'poepie zindelijk' :P . Ik hoop stiekem dat dit gewoon een beetje territorium gedrag is door de verhuizing en nieuw verblijf, en dat ze uiteindelijk weer netjes in de bak gaan poepen. Maar nog even afwachten dus haha.

Ben benieuwd hoe de huisbaas gaat reageren als ze woensdag terug komen. Ze zijn een weekje weg geweest -lekker rustig voor onze verhuizing- := en heb het idee dat ze me niet zo serieus nemen met konijnen binnen houden.... :\ Maar goed, ben benieuwd hoe ze reageren haha.

pearlie
Berichten: 2432
Geregistreerd: 14-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 11:27

Hoi allemaal,
Ik hoop dat ik even mee mag doen in dit topic. Wij hebben onlangs het konijn van mijn ouders gekregen omdat die ivm verhuizen geen plek meer hadden. Konijn heeft het prima naar zijn zin bij ons. Ik ben alleen heel benieuwd welk ras dit eigenlijk is. Ik dacht hier zitten vast kenners. Ik probeer wat foto's toe te voegen.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

pearlie
Berichten: 2432
Geregistreerd: 14-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 11:44

En nog een vraag. Konijn is een jaar of 6/7 en altijd alleen geweest. Het liefst zou ik er nog een konijntje bij nemen (wel combi ex-ram en voedster). Maar is dat wel verstandig bij een ouder konijn die al z'n hele leven alleen leeft? Geeft dat niet meer stress dan dat een soortgenootje aan voordeel op zou leveren?

Gigixponys
Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 11:50

Het ziet er mij een rasloos konijntje uit. Het ligt een beetje aan het karakter van het dier of koppelen nog gaat lukken, ik zou het dan wel via een opvang doen en niet zomaar een random konijn kopen.

./)/). 2012: Wokkels,Xini. 2022: Mokka,Chili,Pesto.
( ';' ) 2015: Flou,Flynn,Prim,Pooh.
(")(") 2018: Willow,Feather,Autumn,Marble.

spookyskippy
Berichten: 2500
Geregistreerd: 19-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 11:56

Je kan het altijd bij een opvang proberen. Leg de situatie even voor en kijk hoe ze er op reageren :)
Rassen ben ik niet in thuis.

_Tarzan
Berichten: 11118
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 12:04

pearlie schreef:
En nog een vraag. Konijn is een jaar of 6/7 en altijd alleen geweest. Het liefst zou ik er nog een konijntje bij nemen (wel combi ex-ram en voedster). Maar is dat wel verstandig bij een ouder konijn die al z'n hele leven alleen leeft? Geeft dat niet meer stress dan dat een soortgenootje aan voordeel op zou leveren?

Ik heb toen ik ging samenwonen mijn konijn van 8 jaar meegenomen, ik mocht thuis nooit een tweede maar ben voor hem meteen een maatje gaan zoeken. Ik hem het beste laatste half jaar van z'n leven gegeven, hij bloeide helemaal op en ik zag hem eindelijk echt helemaal gelukkig!

Ik raad je wel aan het via een opvang te doen om zo een juiste match te krijgen.
Het beste is een wat ouder maatje, ik heb toen een voedster van 2 jaar meegenomen, zij was erg rustig en matchte daarom heel goed met hem :)

Zeker doen dus!!

:¨·.·¨:
`·.
Tarzan, Fuego, Rambo

spookyskippy
Berichten: 2500
Geregistreerd: 19-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 15:32

Terwijl Spency haar luxe brokje op eet <3
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Over 2 weken ga ik weer thuis wonen, nu nog even zonder ze en daarna weer elke dag van ze genieten *\o/*

Gigixponys
Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 16:04

Schattig!

Wat voor brokjes zijn dat? Zien er zo klein uit. :P

./)/). 2012: Wokkels,Xini. 2022: Mokka,Chili,Pesto.
( ';' ) 2015: Flou,Flynn,Prim,Pooh.
(")(") 2018: Willow,Feather,Autumn,Marble.

spookyskippy
Berichten: 2500
Geregistreerd: 19-11-13

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 16:36

Science selective 4+ en beaphar care+. Normaal krijgen ze van die standaard biks, maar dit eet Spency beter. Dan kopen we dat maar, als ze maar goed eet.

Gigixponys
Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 16:56

Ah okee, ik heb de gewone Science Selective. Dit leken net kattenbrokjes. :P

./)/). 2012: Wokkels,Xini. 2022: Mokka,Chili,Pesto.
( ';' ) 2015: Flou,Flynn,Prim,Pooh.
(")(") 2018: Willow,Feather,Autumn,Marble.

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 17:29

Lief!! Fijn dat t beter gaat en dat je straks weer quality time kunt hebben!

Lily en Hazel zijn weer terror geweest :roll: ik word er nu wel een beetje gek van haha... ik moet gewoon de vloer veranderen want ze scheuren het aan alle kanten kapot, wat ik er ook op verzin.

Ik zit te denken om er gewoon een soortvan deken/dekbed op te gooien als flooring, en dan eens in de week in de was gooien. Iemand ervaring daarmee? Ben bang dat ze dat ook gewoon verscheuren :=

Hier zat ik aan te denken:
[ img ]
Het is wel een beetje puffy dus wie weet krijgen ze dit ook wel te pakken... maar dan kunnen ze in ieder geval er lekker op liggen en binkys doen enzo.

Vanmorgen hadden ze een soort van paniekaanval. Weet niet waar ze van schrokken maar ze begonnen ineens zo hard rond te rennen en ze gleden uit en tegen t hek aan :( dus ik moet iets veranderen. :oo

Heb er nog meer werk aan dan ik dacht _O-

Amber_anne
Berichten: 6859
Geregistreerd: 09-04-18

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 18:10

Ik zou een ouder konijn ook nog proberen te koppelen, wie weet leeft die nog 4 jaar


Laughterline die van mij zitten op laminaat en aan het glijden wennen de wel, duurt even. Snap dat het bijten wel heel vervelend is.
Deken zou ik ook bang zijn dat ze het opeten

_Tarzan
Berichten: 11118
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 19:17

Schattige foto’s spooky <3
Mij is trouwens aangeraden om juist junior brokken bij te voeren omdat dat juist dikmakers zouden zijn, beste van SS, misschien een idee voor Spency :)

Oei Laughter wat vervelend!
Ik denk dat dat dekbed nog geen dag overleefd eerlijk gezegd :=
Ik zou gewoon een stuk vinyl kopen en over de laminaat leggen (en zorgen dat ze geen randjes te pakken kunnen krijgen!

:¨·.·¨:
`·.
Tarzan, Fuego, Rambo

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 06:57

Whaha ik dacht dat ik deze randjes ook al goed had verstopt :P In principe laten ze de twee dekentjes die er al in liggen wel goed genoeg met rust -op een paar mini hapjes na-. Maar dit vinyl is zo dun, dat scheurt als papier dus super leuk natuurlijk :')

Denk dat ik t gewoon maar ga proberen.. en als dit niet lukt dan dat dikkere vinyl. Dat is hier best wel duur dus wil t nog even anders oplossen :=

Dacht eerlijk gezegd dat dat vinyl wat er nu op ligt dat dikkere was want dat was behoorlijk zwaar. Maar helaas. Vandaar dat t zo’n leuke prijs was :+

Op naar een nieuwe dag _O-

Es_ther
Berichten: 18690
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-19 07:50

Haha, je bent er maar druk mee zo!
Die van mij slopen kleedjes als de pest :')

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!


Anoniem

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 13:06

Super schattig Spooky <3

Laugher je terror konijnen houden je wel bezig := , heb nog steeds laminaat maar ze wennen eraan op Den duur .


Warm vandaag , Waaier aan en icepod ligt er . Moet vanavond nog uitmesten ,nu niet teveel stress voor ze

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 18:01

Het is echt benauwd hier ja. Je bent maar druk met de konijnen met kleedjes en zeil :) !

Timon is naar de opvang. Deed me wel zeer, maar toen ze vertelde dat hij waarschijnlijk een goed tehuis krijgt op een enorme konijnen weide, verdwenen m'n zorgen gelijk al.

Amber_anne
Berichten: 6859
Geregistreerd: 09-04-18

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 18:48

Moeilijk coconut sterkte

Naar welke opvang heb je hem gedaan?

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 18:57

Ah :( maar grote konijnen weide klinkt wel fijn inderdaad. Sterkte :(:)

Nou..Fingers crossed :+
[ img ]
Iemand tips voor het tegen houden van piesen waar je niet wil dat ze dat doen? Het dekentje in de tipi tent was gewoon nat...ulgh. Had t al paar x ingesprayd met vinegar/water en een papiertje met pies in de toiletbak gelegd maar dat helpt helaas niet. Ze hebben d’r een echt pies/poep tentje van gemaakt :')

Amber_anne
Berichten: 6859
Geregistreerd: 09-04-18

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 19:03

Gewoon weghalen, als ze eenmaal een plas plek hebben dan krijg je het er amper uit is mijn ervaring

Lady24
Berichten: 1545
Geregistreerd: 28-04-10

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 19:33

Ik hoef hier ook niks van kleedjes of dekentjes neer te leggen, dat wordt direct als plas plek gebruikt := dus dat zou ik idd ook maar gewoon weg halen..

Sterkte Coconut! :(:)

Es_ther
Berichten: 18690
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-19 19:55

Hier worden kleedjes enzo opgegeten :') .

Hoe doen jullie konijntjes het met deze warmte?

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 20:47

Eruit halen zou ook mijn advies zijn. Ik had een grote zandbak voor ze, maar ze piesten er zo in, dat het begon te stinken. Snel eruit gehaald dus.

Timon gaat het prima krijgen hoor :) hij zit bij een goede kennis in de opvang. Daar haal ik vaker cavia's vandaan :). De skinny's kwamen bij haar vandaan en Clyde, Panda, Cisco en de nieuwe nu ook :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, BingBot, Gambler99, Momo94 en 2 bezoekers