[VOLG] low content wolfhond pups verwacht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: [VOLG] low content wolfhond pups verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 22:52

Wauw, stille meelezer en meegenieter kruipt onder steen vandaan.

Wát een top instelling! Echt, credits en petje af, zo zouden meer mensen moeten denken. Je hebt een prachtig nest gefokt, denk dat je heel trots mag zijn op het resultaat en de basis die je ze hebt meegegeven.

Ik kruip weer terug onder mijn steen!

Liannevh
Berichten: 1747
Geregistreerd: 24-11-07

Re: [VOLG] low content wolfhond pups verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-19 07:30

Bedankt voor het compliment :)



Toen de pups 2 weken oud waren hebben we Embark testen afgenomen en de resultaten zijn nu binnen :D erg leuk de kleine verschillen in het nest terug te zien.

Luna(Roze): embk.me/bumblebee
Djemma(Rood): embk.me/dust2
Raven(paars): embk.me/raven39
Eloy(blauw): embk.me/raphael2
Weda(aqua): embk.me/mrfantastic
Conan(zilver): embk.me/vision2
Thabo(oranje): embk.me/blade4
Nacho(groen): embk.me/zhanen
Freud(geel): embk.me/captainamerica4

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [VOLG] low content wolfhond pups verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 08:01

MrFantastic is zo gaaf qua kleur! <3 Wat een leuke pups zeg!

Kiki1995

Berichten: 1077
Geregistreerd: 14-01-15
Woonplaats: Achterhoek

Re: [VOLG] low content wolfhond pups verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 17:51

Wat gaaf zo al die pups! Ben echt verliefd op MrFantastic en Eloy!

Zeker een droomhond die ik later graag zou willen. Als ik een mooi huisje en tijd er voor heb! Want volgens mij vraagt dit ras om een behoorlijk strenge opvoeding. c:

dancertje

Berichten: 3458
Geregistreerd: 13-12-05
Woonplaats: Waarder

Re: [VOLG] low content wolfhond pups verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 18:03

grappig ook om de verschillende percentages te zien.
wel mijn complimenten hoe je er mee omgegaan bent.
heb je nog rekening gehouden in het kiezen van een baasje met de percentages? of echt meer op karakter?

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: [VOLG] low content wolfhond pups verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 18:27

Wauw wist zelf niet dat het toegelaten was met zoveel percentage

Liannevh
Berichten: 1747
Geregistreerd: 24-11-07

Re: [VOLG] low content wolfhond pups verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-19 00:11

Bedankt allemaal! :)

Een strenge opvoeding hebben ze niet perse nodig, het zijn hele gevoelige honden dus streng zijn kan juist het tegenovergestelde effect hebben. natuurlijk hoef je niet alles toe te staan maar verder is het juist een kwestie van samenleven, zelf het goede voorbeeld geven, ruimte waar mogelijk en grenzen waar nodig aangegeven. En accepteren dat (zeker als ze jong zijn) er het een en ander kan sneuvelen, gaten gegraven kunnen worden en ze mogelijk meer tijd nodig hebben om te leren alleen te kunnen zijn dan gemiddeld ras, dat hoort er gewoon een beetje bij. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk maar daar kan je vantevoren niet vanuit gaan. :)

Ik heb met de percentages geen rekening gehouden (de meeste pups waren ook al verhuist toen de uitslagen binnen kwamen). Ze zijn dus echt op karakter geplaatst. Maar dat had ik ook gedaan als de testen wel eerder binnen waren, karakter is toch belangrijker dan wat op papier staat. :)

Omdat dit een outcross nest is de hoeveelheid wolfcontent toegestaan. Maar het is voor het ras niet standaard en de TDR heeft nu ook de regel dat een outcross zelf niet meer dan 30% wolf content mag hebben. Maar iedere club heeft daar zijn eigen ideeën over, al is het over het algemeen niet wenselijk om een hoog percentage wolfcontent te hebben. Wat ik op zich ook erg goed kan snappen aangezien mid content wolfhonden ook erg schuw kunnen zijn en dat wil je simpelweg het ras niet inbrengen. Maar Lupo is gelukkig allesbehalve schuw naar zowel mens als dier en zo goed als geen jachtinstinct. Dat is toch wel vrij uitzonderlijk voor een mid content wolfhond. Djuna is ook ontzettend makkelijk en vrij dus die combinatie durfde ik daarom wel aan, en tot nu toe ben ik zeer tevreden over het nest. Ik ben dan ook ontzettend benieuwd hoe ze allemaal gaan uitgroeien in karakter ook :)

Liannevh
Berichten: 1747
Geregistreerd: 24-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-19 20:10

Ik dacht dat het misschien leuk is om een update te plaatsen over dit nest. Inmiddels zijn ze alweer een jaar en 2 maanden oud. :)
Stuk voor stuk fantastische honden (ondanks dat ze flink aan het puberen zijn, haha) ik ben erg blij hoe dit nest zich tot nu toe ontwikkeld heeft en ben erg benieuwd hoe ze zijn als ze echt volwassen zijn :)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kiki1995

Berichten: 1077
Geregistreerd: 14-01-15
Woonplaats: Achterhoek

Re: [VOLG] low content wolfhond pups verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 20:13

Jeetje wat zijn ze mooi uitgegroeid! Echt gaaf om te zien.
Blijft toch nog wel een droomhond van mij om te hebben! Volgens mij nemen ze aardig wat tijd in beslag met opvoeding en uitlaten!

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: [VOLG] low content wolfhond pups verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 20:18

Ze zijn erg knap geworden <3 Hoeveel wolf % hadden ze ook al weer?

Mayasfrenk

Berichten: 1402
Geregistreerd: 23-09-10
Woonplaats: Emmen

Re: [VOLG] low content wolfhond pups verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 21:41

Wat een leuke update!!! En wat zijn ze ontzettend mooi geworden!

Liannevh
Berichten: 1747
Geregistreerd: 24-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-19 21:52

KarmaChansy schreef:
Ze zijn erg knap geworden <3 Hoeveel wolf % hadden ze ook al weer?


Om en nabij de 30% wolf, de een iets meer en de ander iets minder. :)

Liannevh
Berichten: 1747
Geregistreerd: 24-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-19 22:00

Kiki1995 schreef:
Jeetje wat zijn ze mooi uitgegroeid! Echt gaaf om te zien.
Blijft toch nog wel een droomhond van mij om te hebben! Volgens mij nemen ze aardig wat tijd in beslag met opvoeding en uitlaten!


De opvoeding is zeker een dingetje waar heel veel tijd en geduld in gaat zitten, zeker nu ze puberen. :D Het is de eerste drie jaar flink investeren en daarna wordt het makkelijker. Al zullen ze nooit te vergelijken zijn met een herder oid. (Al zijn er wel lijnen tamaskans met veel meer herder erin, die zijn mogelijk iets makkelijker daarin).

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: [VOLG] low content wolfhond pups verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 22:20

Had ik het toch goed onthouden :D wel fijn dat embark het afschermt nu tegenwoordig ivm het verbod in bepaalde streken. Ze zijn ook erg zelfstandig denk ik?

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: [VOLG] low content wolfhond pups verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 22:52

Wat bedoel je met : dat embark het afschermt?
Laats in de hondenspeeltuin een wolfhond gezien of hoe ik het moet noemen :P was echt super groot. Ik had hem niet gezien en voelde iets aan mijn rug snuffelen en draai mij om, was wel verschoten :P Hij was blijkbaar kruising van dh met amerikaanse wolf. Op papier 45% wolf maar de eigenaar denkt dat het veel meer is door uiterlijk en karakter maar durft het niet te testen :P was zeer schuchter naar de mensen maar vanaf hij dacht dat je niet keek altijd komen snuffelen :P

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 22:56

Ik zou ook verschieten haha! Het zou mij niet passen maar vind ze wel heel mooi, Normaal zie je de percentages van rassen als je de embark test doet, bij wolf mixes zie je die niet meer iig bij de voorbeelden op facebook: Embark Dog DNA Discussion. Volgens daar kwam het omdat in veel Staten wolf mixes verboden zijn begreep ik

Edit even gekeken bij de pups in het topic, maar captain America woont in de USA volgens de eerdere link en daar zie ik de percentages niet maar bij Mr Fantastic wel die woon in NL volgens het profiel, dus denk alleen in de bepaalde landen?

Van

Berichten: 6525
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: [VOLG] low content wolfhond pups verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 23:17

Dat kun je zelf instellen :)

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: [VOLG] low content wolfhond pups verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 23:28

Oh. Snap wel dat sommige mensen dat doen maar wel spijtig want het is wel interessant om te zien.

Heb 1 foto vlug genomen van de hond. Wist zelf niet dat je in belgië een kruising mocht hebben met een echte wolf ..

Afbeelding

Sorry voor het vervuilen van je topic :P

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: [VOLG] low content wolfhond pups verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 23:43

Oh dat wist ik niet Van thanks! Sorry ja lianne!

Gave hond lara

Liannevh
Berichten: 1747
Geregistreerd: 24-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-19 23:53

Hoe de regels in België zijn durf ik niet te zeggen maar ik zou niet verbaasd zijn als het vergelijkbaar is als in Nederland. Een echte hybride (dus echt wolf x hond) is in Nederland wel verboden.(Tenzij je een vergunning hebt voor het houden van wolven) Toch kan je wel legaal wolfhonden hebben met meer dan 50% wolf mits de oorspronkelijke kruising meer dan 4 generaties terug is. Dit percentage krijgen ze weer terug omhoog door wolfhonden met meer wolfcontent weer met elkaar te kruisen.

Het gedrag geeft In ieder geval geen goed beeld over de hoeveelheid wolfcontent. Ik heb een aantal high content wolfhonden(90% + wolf) mogen ontmoeten waar veel verschil tussen zat. Van gelijk op schoot zitten en proberen mijn spullen door mijn jaszak te scheuren om te jatten tot vluchten en op iedere beweging opschrikken.
En ook zijn er low content wolfhonden die zeer schuw zijn en anderen met dezelfde percentages die dat helemaal niet hebben. Een goed voorbeeld hiervan zijn de Saarloos wolfhonden waarvan de ene groep heel open zijn en de andere groep heel schuw, ondanks het over het algemeen gelijke content :)

Van

Berichten: 6525
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 00:11

xLaraaj schreef:
Oh. Snap wel dat sommige mensen dat doen maar wel spijtig want het is wel interessant om te zien.

Heb 1 foto vlug genomen van de hond. Wist zelf niet dat je in belgië een kruising mocht hebben met een echte wolf ..

[ [url=m/brruSS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sorry voor het vervuilen van je topic :P
ziet eruit als een lowcontent zeker niet meer dan 45%.
Met Amerikaanse wolf bedoelde hij vast Amerikaanse wolfhond.