[VOLG] Friese Stabij pups

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Sanne

Berichten: 4422
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: België

[VOLG] Friese Stabij pups

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-17 17:02

Hallo allemaal! :) Ik ga hier een volg topic maken over mijn puppy nestje!

Saar is een Friese Stabij teefje van 2 jaar oud. Haar derde loopsheid is ze gedekt en rond dag 30 is ze drachtig gescand! Aangezien je het dan nog niet goed kan zien is tellen wat moeilijk, maar ze is door de dierenarts ongeveer op 6 pups geschat. Als we het zeker willen weten moesten we een röntgen echo laten maken een paar weken later. Dit hebben we helaas niet meer gedaan, geen idee waarom eigenlijk niet.. Maar goed.


Afbeelding
Afbeelding
de echo

Afgelopen vrijdag was zat ze op 61 dagen na haar eerste dekking, ze was smorgens al wat anders dan anders. Erg onrustig, heletijd hijgen en piepen. Ze wou ook heel de dag in haar nest liggen. Nou prima dan ga maar lekker in je nest liggen. Ik mijn man gebeld dat het was begonnen, maar dat ik niet verwacht dat het overdag al zou gebeuren, dus werk maar lekker door. En inderdaad heel de dag niks aan de hand.
Om 1 uur snachts ben ik voor de laatste keer naar Saar gaan kijken, ze was erg aan het hijgen en het piepen/janken werd steeds erger. Ze had al echt weeën, je zag ze gewoon. Toen ben ik maar naar bed gegaan en had ik de wekker op 4 uur gezet.

Rond kwart voor 4 snachts werden wij wakker van Saar der geblaf. Dus mijn man eruit om te gaan kijken. Nou nog niks aan de hand, ze stond gewoon te blaffen buiten haar nest. Verder nog geen pup te zien.

Om 7 uur 'smorgens werd ik door mijn man wakker gemaakt dat ze 4 puppy's had! Maar omdat we geen röntgen echo hebben laten doen, weten we niet wanneer ze klaar is, dus hebben we Saar goed in de gaten moeten houden.


Afbeelding
7 uur 'smorgens

Uiteindelijk rond een uurtje of 10 / 11 waren alle 7 puppy's geboren! Saar heeft het super gedaan! Ze is een hele lieve zorgzame moeder. Ze was gelukkig ook snel weer de oude.
Omdat we Saar der gang hebben laten gaan, hadden we nog niet echt naar het geslacht gekeken, dus daar was mooi de tijd voor. Eerste die ik pakte; een teefje. Hee wat leuk! :)
De tweede; Reutje
De derde; Reutje
De vierde; Reutje
De vijfde; Reutje
De zesde; Reutje
De zevende, het zal toch ook niet nog een reutje zijn? :+ ; ja hoor, Reutje!
Haha, 1 teefje en 6 reutjes. *\o/*

Aangezien er al iemand was die een teefje had gereserveerd, heb ik die snel een bericht gestuurd dat ze geluk heeft want er zit 1 teefje tussen! Nou gelukkig was ze gelijk verliefd op het hondje!
Het teefje heeft ook al een naam; Gwen!

Alle hondjes zijn inmiddels gewogen, goed bekeken en op de foto gezet. Ze zijn allemaal super!

Afbeelding
Alle hondjes

Dag later, weer hetzelfde, alles gewogen en goed bekeken. Ze zijn allemaal zo'n 30 a 40 gram aangekomen. Nou hoe blij kan je zijn! :D

Vandaag, dag 3, allemaal gewogen, iedereen netjes 30 a 40 gram aangekomen op 1 na helaas. Die is juist wat terug gelopen. Heb gelijk contact gehad met de Dierenarts en ze adviseerde mij om bij te gaan voeren met puppy baby melk. Aangezien ik wel het idee heb dat hij iets wat drinkt bij de moeder, maar niet goed genoeg omdat hij dus terug loopt in gewicht.
Heb hem nou vandaag 3 keer aangelegd aan het flesje, de eerste 2 keren wou hij niet echt happen en was ik zelf wat zoekende naar de juiste maat speen bij hem. Maar de 3e keer dronk hij goed en had hij genoeg energie om zelf daarna nog bij moeder te gaan drinken. (om vervolgens toch weer in slaap te vallen met de tepel in de mond haha! := )

Nou hopen dat hij vanavond bij het wegen nog wat is aangekomen en dat ik morgen een stijgende lijn zie!

Afbeelding
Lekker slapen bij mama


Zo het is even een wat langer verhaal geworden als de bedoeling was, maar leuk als jullie het hebben gelezen en als jullie ons willen volgen! :)

Oedi

Berichten: 770
Geregistreerd: 17-10-09

Re: [VOLG] Friese Stabij pups

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 17:11

Superleuk, ik volg! Gefeliciteerd met deze mooie ukkies!

_Sanne

Berichten: 4422
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Friese Stabij pups

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-17 16:56

Inmiddels zijn we een aantal dagen verder en ze doen het geweldig!
Zelfs het kleine reutje doet het goed! Ik geef hem nog wel om de 2 a 3 uur een flesje, maar dit drinkt hij goed. Bij moeder drinkt hij toch wel wat slechter.

De andere pups zijn bijna verdubbeld qua gewicht! :)

Onze Saar is ook een hele lieve mama, zij verzorgd ze goed.

Morgen komt het nieuwe baasje van het teefje voor het eerst kijken! Ben benieuwd of zij net zo verliefd wordt als ik ben (gok zo van wel :P )

jiperdepip
Berichten: 2702
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: tussen de tulpen

Re: [VOLG] Friese Stabij pups

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 17:05

Dat je rustig kan slapen terwijl er een bevalling nadert ....... ik had er toch echt met mijn neus bovenop gezeten hoor . Maar natuurlijk wil ik je ook van harte feliciteren met de pups , wat een mazzel dat alles goed is gegaan !

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 17:16

jiperdepip schreef:
Dat je rustig kan slapen terwijl er een bevalling nadert ....... ik had er toch echt met mijn neus bovenop gezeten hoor . Maar natuurlijk wil ik je ook van harte feliciteren met de pups , wat een mazzel dat alles goed is gegaan !

Dat vind ik eigenlijk ook.....bij al onze nesten heb ik de teef geen moment alleen gelaten, dan sliep ik naast de werpkist.
Ik zou ook nog geen bezoek toe laten, in ieder geval de eerste drie weken niet, ivm met infectiegevaar.
Wel leuk verder, wij hebben ook een Stabij!

BeFunny

Berichten: 10512
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: [VOLG] Friese Stabij pups

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 17:19

Wat leuk gefeliciteerd.

farahtjuh

Berichten: 2031
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: meeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 18:07

Gefeliciteerd met je prachtige pups. Dikke knuffel voor Saar ze heeft het toppie gedaan

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 18:22

Diablo schreef:
jiperdepip schreef:
Dat je rustig kan slapen terwijl er een bevalling nadert ....... ik had er toch echt met mijn neus bovenop gezeten hoor . Maar natuurlijk wil ik je ook van harte feliciteren met de pups , wat een mazzel dat alles goed is gegaan !

Dat vind ik eigenlijk ook.....bij al onze nesten heb ik de teef geen moment alleen gelaten, dan sliep ik naast de werpkist.
Ik zou ook nog geen bezoek toe laten, in ieder geval de eerste drie weken niet, ivm met infectiegevaar.
Wel leuk verder, wij hebben ook een Stabij!


Wij hebben bij de moeder ook gewoon in de gaten gehouden en waren bij de bevalling maar hebben er niet naast geslapen hoor :D

In de eerste 2 weken hebben wij ook (bijna) niemand toegelaten en voor de moeder om echt even de tijd voor zich zelf te hebben en inderdaad gevaar.


Ik wens je een hele leuke tijd toe met de pup! Haha weinig slapen en het kost veel energie maar het is zeker de moeite waard

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 18:30

Deni11, ik snap dat je er niet naast gaat slapen als de pups er eenmaal zijn. Maar als je denkt dat ze gaat bevallen en dan gewoon naar bed gaan? Zou er niet aan moeten denken dat het net fout gaat als jij lekker op één oor ligt.

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 11:36

Diablo schreef:
Deni11, ik snap dat je er niet naast gaat slapen als de pups er eenmaal zijn. Maar als je denkt dat ze gaat bevallen en dan gewoon naar bed gaan? Zou er niet aan moeten denken dat het net fout gaat als jij lekker op één oor ligt.


Nee tuurlijk dat snap ik, bij ons gebeurden het gelukkug na het eten en hebben we alle pups gecheckt en bijgehouden, en daarvoor controleerden wij s nachts regelmatig op tekens.

Oedi

Berichten: 770
Geregistreerd: 17-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:21

Ik ben benieuwd hoe het met de puppy's is? :D