Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-19 11:57

Ik hoop aankomende week foto's te maken. Kleuren ben ik niet goed in haha. Ik heb 10 muisjes gekocht, allemaal vrouwtjes, 5 bij een fokker en 5 bij een andere.

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 16:37

De dames hebben een paar dagen gekoppeld gezeten in een oude kleine kooi, nu zitten ze gekoppeld in de grote kooi. Als dat goed gaat dan ga ik speeltjes toevoegen. Foto's maak ik zodra ik de grote kooi weer verschoon. Mijn vorige koppelingen verliepen niet altijd vlekkeloos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 14:16

Ik meld me hier even, als kersverse muizen'moeder'. Ik heb onlangs een wild huismuisje met de hand grootgebracht. Ze is nu 4 weken en ze heet Matilda. Vorige week zijn er 2 tamme muisjes van een mousery bij gekomen om haar gezelschap te houden. Ik heb nooit eerder muisjes gehad, wel erg veel ratten. Spullen had ik nog niet echt, veel rattendingen zijn te groot. Morgen komt er een terrarium van 100 cm en dan ga ik me uitleven met inrichten. Voor nu zitten ze nog op finacard van de ratten maar ik heb Carefresh confetti besteld voor in de bak. Benieuwd of dat bevalt.

Dit is Matilda. <3 Ze is heel tam. Pippi en Aagje zitten linksonder in beeld.
Afbeelding

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-19 14:23

Welkom redpassion! Wat fijn dat je huismuis het gered heeft.

Die van mij zaten vanmorgen toch te kibbelen. Potverdorie.

GigiGlitter

Berichten: 162
Geregistreerd: 07-01-19
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 16:17

Ik kom meelezen! Aantal jaren geleden veel muizen gehad en wil dit in de toekomst weer oppakken. :D

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-19 14:06

Welkom! Ik heb eindelijk foto's gemaakt dus die komen vandaag of morgen online.

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-19 15:43

Hier zijn ze dan!

Flora
Afbeelding

Freya
Afbeelding

Diana
Afbeelding

Brigitte
Afbeelding

Athena
Afbeelding

Cura
Afbeelding

Vesta
Afbeelding

Juno
Afbeelding

Hera
Afbeelding

Epona
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 21:51

Wat zijn ze leuk! <3 Mooie foto's!

Mijn muisjes zijn vorig weekend verhuisd naar hun terrarium van 100 cm. Ze zijn er dolgelukkig mee en graven en spelen veel. Zo leuk om te zien! Pippi heeft helaas een luchtweginfectie en zit aan de antibiotica. Zo sneu, zo'n kleintje. Ik geef dagelijks zo'n 20 ratten medicatie, maar zo'n klein muisje is toch wel andere koek.
Matilda groeit ondertussen als kool. Ze is echt prachtig. <3

Wat voeren jullie de muisjes en wat krijgen ze aan extraatjes?

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 18:18

Oooohhhh ik hou van muizenoortjes! wat een schatjes Amanda! Heb je Freya gekocht bij de stand van Ariea's muisjes? Zo ja dan heb ik haar zusje! Ze heet Suzie <3 :

Johnie

Berichten: 523
Geregistreerd: 04-03-11
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 17:50

Mag ik dit topic weer even updaten? :o

Ik heb een vraagje aan de muizenfokkers hier.
Waar verkopen jullie je mannelijke muizen?
Bij mijn groepje muizen zijn er twee continu aan het ruzie maken.
Na lang proberen heb ik besloten dat er dus één of twee weg moeten, maar wel alleen naar een goed huisje.
Daarom ben ik opzoek naar ervaringen van anderen.

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 09:35

ik fok mijn muizen omdat ik ze heel leuk vind, maar ook deels omdat ik dieren heb die muizen eten
Spoiler:
dus hier worden de 'surplus'-mannen voer

Temeraire

Berichten: 3527
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 10:19

Mannelijke muizen zijn bijna niet te verkopen. Veel fokkers doen het volgens mij net als degene boven mij.
Je kan marktplaats proberen of een muizen FB pagina maar daar houdt het wel mee op denk ik.

Een extra kooi neerzetten geen optie? Via marktplaats heb je voor weinig geld zo iets erbij. Verkoop je die later eventueel weer.

GigiGlitter

Berichten: 162
Geregistreerd: 07-01-19
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 12:45

De meeste worden inderdaad gebruikt als voederdieren.. Bijna niemand wil mannen als huisdieren, wat ik ook begrijp vanwege het karakter en de geur.

_KiMmi_
Berichten: 195
Geregistreerd: 24-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 01:04

Er is hier lang niet gereageerd maar probeer het toch even. Welke bodem bedekking gebruiken jullie voor de muisjes?

_KiMmi_
Berichten: 195
Geregistreerd: 24-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 17:28

Niemand meer met muisjes? En die mij kan helpen?

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 17:31

Mijn zus heeft nog 5 (stok oude) muizen hier in huis. Wij gebruiken hennepvezel en wat cotton & cotton. Soms wat supersoft gehakselt stro (ik meen dat dat van Supreme is) en uiteraard hooi. Ik gebruik veel vilt, van het afval knip ik altijd kleine stukjes voor de muizen. Daar maken ze dankbaar gebruik van voor hun nest :D

limilou

Berichten: 801
Geregistreerd: 09-09-10

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 19:24

Een muizentopic, wat leuk!!

Ik heb nu 4 nestjes muizen <3

Albino en Himalayan
Afbeelding

himalayan
Afbeelding
Afbeelding


burmees mannetje die blijft voor de fok <3 <3
Afbeelding
Afbeelding

Ook ben ik bezig met een kast ombouwen voor de muizen. De eerste 3 terrariums zijn al klaar. De binnenkant is plexiglas ivm urine op hout.
Afbeelding

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 20:53

_KiMmi_ schreef:
Er is hier lang niet gereageerd maar probeer het toch even. Welke bodem bedekking gebruiken jullie voor de muisjes?

Ik gebruik back2nature. Beetje aan de prijzige kant, maar het bevalt me heel erg goed. Muisjes hebben heel gevoelige luchtwegen dus de bodembedekking moet echt heel goed stofvrij zijn. Als nestmateriaal biedt ik allerlei verschillende dingen aan, zodat ze zelf kunnen kiezen. Hier zijn vooral toiletpapier, versnipperde wc-rollen en papier dat door de papierversnipperaar is geweest favoriet (handig voor het vernietigen van vertrouwelijke informatie := ).

@limilou wat een knappies! Ik heb momenteel 2 nestjes liggen van verschillende leeftijden, en nog 2 op komst. bij de muisjes van het eerste nestje zijn de oogjes net een dagje open. Dat is een toverbal-tansatijn nestje (o.a. duifgrijs-tan en champagne-tan <3 ). Net tweede nestje is net 2 dagen oud, die laat ik nog heel even met rust, maar dat zijn ook tanmuisjes. De andere twee nestjes die op komst zijn, zijn driekleur en hereford.

_KiMmi_
Berichten: 195
Geregistreerd: 24-11-09

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 12:27

Bedankt! Maar back2nature kunnen ze niet echt in graven toch? Geen tunnels in ieder geval.

En wat geven jullie de muisjes voor voer?

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 12:46

Ik mengde vaak zelf mijn voer, maar het muizenvoer van PUUR was ik ook heel tevreden over.

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-20 13:10

Ik mix back2nature met hennepvezel. Daar kunnen ze redelijk goed in graven.

Tortilla

Berichten: 474
Geregistreerd: 30-05-14

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 12:23

Ik had ze altijd op hennepvezel zitten, soms gemengd met wat Cotton Comfort. Helemaal in de gemengde variant konden ze hele mooie tunnels graven.

Wat een leuk nest! Als ik dat zo zie mis ik ze soms toch wel.

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 10:16

_KiMmi_ schreef:
Bedankt! Maar back2nature kunnen ze niet echt in graven toch? Geen tunnels in ieder geval.

Als je alléén Back2Nature gebruikt inderdaad niet, maar bij mij hebben ze dus ook papier en wc-rolletjes, en dan blijven tunnels wel mooi intact.

limilou

Berichten: 801
Geregistreerd: 09-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 10:46

GreaseMonkey schreef:
_KiMmi_ schreef:
Er is hier lang niet gereageerd maar probeer het toch even. Welke bodem bedekking gebruiken jullie voor de muisjes?


@limilou wat een knappies! Ik heb momenteel 2 nestjes liggen van verschillende leeftijden, en nog 2 op komst. bij de muisjes van het eerste nestje zijn de oogjes net een dagje open. Dat is een toverbal-tansatijn nestje (o.a. duifgrijs-tan en champagne-tan <3 ). Net tweede nestje is net 2 dagen oud, die laat ik nog heel even met rust, maar dat zijn ook tanmuisjes. De andere twee nestjes die op komst zijn, zijn driekleur en hereford.


Champagne tan <3 <3 <3 die zijn zo leuk!

mijn nestje siamezen <3
Afbeelding


Afbeelding




Gaan er nog bokkers naar de exoknaag in april

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 22:44

_KiMmi_ schreef:
Bedankt! Maar back2nature kunnen ze niet echt in graven toch? Geen tunnels in ieder geval.

En wat geven jullie de muisjes voor voer?


Ik gebruik Carefresh en dat bevalt heel erg goed. Daar kunnen ze lekker in graven inderdaad. En voor 2 muisjes hoef ik het maar 1 keer per maand te verschonen in een bak van 110 cm. Ideaal dus qua geur.

Mijn muisjes krijgen een mix van rattenvoer van Hangmatjes Enzo, aangevuld met gedroogde insecten, zaden en pitten. En elke dag verse groente. :)


Afbeelding