Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 15:27

Hier komen de hondjes van Ace Charity / Shin. Die hebben ook hondjes in opvang in Nl en België. Soms kunnen hondjes niet meer bij hun adoptanten blijven en dan vangt Ace ze op en zoekt nieuwe baasjes. Dat zijn dus hondjes die gewend zijn om in een gezin te leven en waar al vanalles over bekend is.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 15:52

Lukasje schreef:
Ook al kan je zelf eigenlijk niet, toch regel je al vanalles voor deze hond. Knap hoor _/-\o_


Vond het zo'n sneu verhaal.... dier verdiend eerlijke objectieve kans, maar ik.ben ook iemand die kan zeggen dat dier inderdaad echt niet geschikt is voor onze manier van leven. Vind het ook belangrijk " overleven" niet ten koste vh dier te laten gaan.....

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 16:02

Worden jullie ook zo moe van mensen die je alsmaar ter verantwoording menen te moeten roepen omdat je een buitenlands hondje hebt geadopteerd? Ik merk dat het me echt begint te irriteren.

TinkerTreas

Berichten: 3633
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 16:19

estja schreef:
Worden jullie ook zo moe van mensen die je alsmaar ter verantwoording menen te moeten roepen omdat je een buitenlands hondje hebt geadopteerd? Ik merk dat het me echt begint te irriteren.


Ik heb inmiddels mijn 4e buitenlandse hond, en inmiddels ga ik de discussie niet meer aan. Ik haal gewoon mn schouders op ;)
De mensen die erover beginnen hebben zelf ook geen asiel hond.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 16:42

TinkerTreas schreef:
estja schreef:
Worden jullie ook zo moe van mensen die je alsmaar ter verantwoording menen te moeten roepen omdat je een buitenlands hondje hebt geadopteerd? Ik merk dat het me echt begint te irriteren.


Ik heb inmiddels mijn 4e buitenlandse hond, en inmiddels ga ik de discussie niet meer aan. Ik haal gewoon mn schouders op ;)
De mensen die erover beginnen hebben zelf ook geen asiel hond.


Nee precies. Ik vraag altijd waar zij denken dat ik beter een hond vandaan had kunnen halen. Als ze zeggen: uit t asiel, vraag ik waar in het asiel een hond zit die aan mijn wensen voldoet. Als ze zeggen ‘een pup’ vraag ik of ze de doorgefokte rashonden bedoelen of de gezelligheidsnestjes, die genomen zijn met een al aanwezige overschot aan honden. Ik kan daar wel antwoord op geven. Vervolgens vraag ik of ze vinden dat hulpverlening stopt bij de landsgrenzen. En of dat dat ook voor mensen geldt. Als ze daar ‘ja’ op zeggen, concludeer ik hardop, dat zij dus van het slag ‘eigen volk eerst zijn’. Vinden ze meestal biet leuk en dan is het gesprek snel klaar :')

Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 18:24

Ach, dat is toch dezelfde discussie als iemand die bewust en per se een stamboekpup bij een verantwoord fokker hier koopt! Adopteer je in een buitenlands asiel, had je het hier moeten doen. Koop je bij een fokker, had je een asieldier moeten nemen. Mensen hebben àltijd commentaar. Voor mij mag iedereen zijn hond kiezen waar hij dat wil maar steun aub geen broodfok!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 19:05

Lukasje schreef:
Ach, dat is toch dezelfde discussie als iemand die bewust en per se een stamboekpup bij een verantwoord fokker hier koopt! Adopteer je in een buitenlands asiel, had je het hier moeten doen. Koop je bij een fokker, had je een asieldier moeten nemen. Mensen hebben àltijd commentaar. Voor mij mag iedereen zijn hond kiezen waar hij dat wil maar steun aub geen broodfok!


Die laatste is een beetje tricky, vind ik. Want buitenlandse, makkelijk gedumpte honden komen snel bij een broodfokker vandaan. Of bij iemand die even vergeten was de hond te castreren/sterilliseren.

Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 19:14

Fabster schreef:
Lukasje schreef:
Ach, dat is toch dezelfde discussie als iemand die bewust en per se een stamboekpup bij een verantwoord fokker hier koopt! Adopteer je in een buitenlands asiel, had je het hier moeten doen. Koop je bij een fokker, had je een asieldier moeten nemen. Mensen hebben àltijd commentaar. Voor mij mag iedereen zijn hond kiezen waar hij dat wil maar steun aub geen broodfok!


Die laatste is een beetje tricky, vind ik. Want buitenlandse, makkelijk gedumpte honden komen snel bij een broodfokker vandaan. Of bij iemand die even vergeten was de hond te castreren/sterilliseren.


Helemaal mee eens!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 07:36

estja schreef:
Worden jullie ook zo moe van mensen die je alsmaar ter verantwoording menen te moeten roepen omdat je een buitenlands hondje hebt geadopteerd? Ik merk dat het me echt begint te irriteren.


Ik kan me er dóód aan ergeren, maar heeft totaal geen zin, dus ik laat het maar los.
Ik had hiervoor een rashond van een fokker die een paar jaar later wegens wanpraktijken uit de rasvereniging gemikt is. Keurig mijn voorwerk gedaan. Zegt dus ook niets. Mijn ouders hebben een labradoodle, daar is óók een hetze tegen gaande.

Grappig genoeg was juist mijn vorige hond, ja, die van de zogenaamd goede fokker - gecheckt bij de rasvereniging en de raad - de hond was die ellende gaf. Sudden Onset Agression. En dat was een 'soft breed', Engelse Springer Spaniel, die dus geen agressie of bijtgedrag mogen laten zien, en een soft mouth moeten hebben. Beestje kon er overigens niets aan doen, defect in zijn koppie.

Ik ben dus enorm blij met mijn 9 kg wegende straatschoffie uit Portugal. A) hij is super lief, B) hij weegt geen 30 kg, dus de kans dat als deze me bijt ik eraan toe ben zoals toen de vorige me beet met zijn 30 kg, is gering, C) beestje is mijn kleine prinsje en of hij nou van straat in Portugal gekomen is, of van de beste fokker van de wereld zou zijn gekomen, doet dáár in elk geval niets aan af. Wat hier binnenkomt, wordt goed verzorgd, klaar.

Veel mensen hebben echt wel hun mening gegeven hoor, waar ik aan begonnen was, zéker in het begin, toen hij puberde en van alles sloopte... (Want dat doen honden van goede fokkers natuurlijk niet?)
Enfin, inmiddels heeft Toby een ware fanclub, en willen allemaal mensen hem een dagje lenen, want hij is zo goed met kids, en goed met paarden en goed met katten... (Dominante honden vindt hij spannender, en knaagdieren en vogels jaagt hij graag op). En onder die fanclub ook echt wel mensen die in het begin zeiden 'waar ben je aan begonnen?'. Ik laat me dus niet meer gek maken. Heb er al ruim 3 jaar een fijne hond aan, en we gaan voor nog zeker 12 jaar erbij! <3

Inge_Zorro

Berichten: 338
Geregistreerd: 10-08-11
Woonplaats: Epse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 14:39

Eigenlijk herken ik dat niet zo.. Wel dat mensen er heel sceptisch tegenover stonden dat we een herplaatster in huis haalden (in een gezin met 2 hele kleine kinderen en eentje op komst), maar geloof niet dat dit meer was dan wanneer we een hond uit een NL asiel hadden gehaald..

En kon ze ook niet echt ongelijk geven, het was natuurlijk ook een risico, maar zijn advertentie paste zó in het profiel wat we zochten dat we de gok wel durfden te nemen. Plus het feit dat de hond in het gastgezin ook leefde met kleine kinderen en koeien en paarden én we een aantal keer konden komen kijken, wandelen en knuffelen voor de tijd. Dit vond ik wel ideaal.
@Maris, onze hond komt via Huize Zwerfhond, heb ik hele goede ervaringen mee.

Die fanclub herken ik wel héél erg! Hij heeft ondertussen alle twijfelaars dubbel en dwars ingepakt <3 en als ik een euro kreeg voor elke keer als iemand zegt: 'Jullie hebben het wel ontzéttend getroffen met hem!' had ik nu een mooi zakcentje bij elkaar gespaard :o

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 07:44

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Gewoon een keer doordeweeks naar t strand. Was heerlijk. Ze kunnen allebei ook prima mee in get restaurant of op het terras. En aangezien het mooi weer was.... :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 08:02

Oh heerlijk! Mooie honden hoor <3

Avossy
Berichten: 133
Geregistreerd: 09-11-07

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 09:37

Mooie foto s!

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 11:19

Die twee blije koppies :D Heerlijk.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 11:22

Strand is altijd leuk. Was alleen een balletje vergeten mee te nemen. Vooral ZhuZhu verveelt zich wel eens op het strand en Marcus heeft t altijd druk, dus die wil dan niet spelen. En als ZhuZhu zich verveelt, gaat ze blaffen. En ze heeft nogal een schelle blaf :roll: . Dus volgende x weer een balletje mee...

TinkerTreas

Berichten: 3633
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 11:37

Heerlijk even uitwaaien op strand. Nu woon ik er dicht bij, dus ik kom er vrij regelmatig.
Afgelopen maandag ben ik nog geweest en Buusya was vol verbazing naar een vlieger aan het kijken en blaffen :D
Blijkbaar waren we die nog niet eerder tegen gekomen, haha.

Inge_Zorro

Berichten: 338
Geregistreerd: 10-08-11
Woonplaats: Epse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:35

Heerlijk Fabster! En wat ziet Marcus er goed uit! :j

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 14:14

Inge_Zorro schreef:
Heerlijk Fabster! En wat ziet Marcus er goed uit! :j


Hij is inderdaad flink opgeknapt. Begint eindelijk op een normale hond te lijken! :+

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 22:04

Mag ik me hier ook voorzichtig melden? :D

Na overlijden van onze vorige hond (geadopteerd uit een asiel hier in België) hebben we maar eens georienteerd bij buitenlandse organisaties, omdat we in BE/NL niet echt vonden wat we zochten. Al snel kwam er een leuk hondje op ons pad, en sinds vandaag is onze intake goedgekeurd en is hij officieel gereserveerd voor ons! Er volgt nog wel een huisbezoek, maar de organisatie was al erg te spreken over ons dus dat komt vast (hopelijk) ook goed. :D

Het gaat om een mix reutje van 7 weken oud uit Roemenië. Zal dus nog even duren voor hij deze kant op kan maar we kijken er enorm naar uit!

Ik vind het trouwens wel erg spannend, om een hond te adopteren die ik nog nooit in het echt gezien heb. Hoe gingen jullie daarmee om?

Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 22:57

Och, wat een ontzettend leuk kopje! Via welke organisatie doe je? Dan moet je nog wachten tot de rabies inenting oké is neem ik aan?

Zelf heb ik nog nooit een dier gehad zonder het vooraf te zien dus daarop kan ik niet antwoorden.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 23:02

Och, dat is wel een dotje <3 . Kan me voorstellen, dat je daar voor viel. En tja, hoe ging ik er mee om? De eerste x loeinerveus. Nergens voor nodig natuurlijk. Ook een hond die je wel hebt geien, krn je niet. Dat leren kennen duurt gewoon een tijdje. Dus het maskt niet zoveel uit, is mijn ervaring. Alle andere honden zijn gewoon gekomen.

Marcus is trouwens weer terug bij af :roll: . Ik slaap al een half jaar op de grond in de woonkamer. Mijn rug was helemaal rot, dus ben terug gegaan naar mijn slaapkamer. Daar was hij duidelijk niet aan toe |o . Nu dus weer in de woonkamer...

Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 23:05

Oei Fabster, dat klinkt minder fijn. Ik heb niet meegekregen wat er aan de hand is met Marcus. Heeft hij verlatingsangst dan of zo?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 07:18

Lukasje schreef:
Oei Fabster, dat klinkt minder fijn. Ik heb niet meegekregen wat er aan de hand is met Marcus. Heeft hij verlatingsangst dan of zo?


Heel extreem, ja. Hij krabt en bijt zichzelf dan helemaal kapot, met alle wonden en infecties van dien. Hij was op een gegeven moment bijna helemaal kaal. Vannacht ging het aardig. Maar ik slaap hier zo beroerd. Dus vanavond eens kijken of ik hem mee naar boven kan krijgen.

Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 08:37

Och gossie, wat naar voor hem! En jou! Dat de andere hond bij hem is, helpt dan niet?

Ja, inderdaad, kan je hem niet meenemen op de slaapkamer dan?
Voordien had ik mijn hondje ook in een mandje naast mijn bed slapen. Sinds hij gestorven is, slapen de honden wel beneden maar ik heb zo járen een hond mee slapen genomen. Als dat een oplossing voor Marcus is, slaap je zelf toch ook beter?!

Avossy
Berichten: 133
Geregistreerd: 09-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 10:42

Oh wat sneu zeg voor Marcus. Inderdaad misschien kijken of je hem boven kunt krijgen, je moet zelf ook nog langer mee tenslotte. Hopen dat dat lukt en hij dan ook zijn rust vind. Hier slapen alle hondjes bij ons op de slaapkamer. Zo gezellig :D . De oudjes moeten we naar boven tillen maar kunnen inmiddels wel zelf naar beneden komen.

Wat een schattige pup hierboven <3 . Wat duurt wachten dan lang :D

Hier alles rustig. Beide oudjes zijn al helemaal thuis en nog steeds makkelijk, lief en rustig. Zo mooi om te zien hoe
ze opknappen en weer meer kracht krijgen in de poten enzo <3 Momenteel nog een hondje in de opvang. Klein teefje van 10 maanden, pff ook zo n schattig ding 8-) . Best te doen, 5 hondjes in huis :D