Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 17:33

Wat een viespeuk :))

Hier geen hondje (uit het buitenland), maar morgen vliegen zus en ik terug uit Griekenland en nemen als vluchtbegeleider 4 pups mee voor een stichting :)

Als ik de foto's zo zag worden het flinke jongens!
Ben verder druk bezig om een leuk hondje voor m'n ma uit te zoeken, deze zullen het niet worden ivm het formaat, maar wellicht een andere via de stichting :)

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 17:35

leoenpat schreef:
haha die ligt gewoon in een plas:)) wat een portret zeg!! Ik zou gokken dat scheuren haar hobby wel eens zou kunnen zijn:) Ja kennismaken is eigenlijk wel prettiger nu is het een giga sprong in het diepe en ik ga alleen op die ontzettend treurige ogen af haha


HIer in het bos loopt altijd een mevr. met Arnold een Spanjaard die had ze ook van de foto's, ze had hem alleen groter geschat :+ :Y) qua karakter is ie fantastisch, maar veel groter dan een chihuahua is ie ook niet :D zij had toch wel 4 x zo groot gedacht, dus een hond kunnen zien is niet alleen voor karakter maar soms ook voor maat in schatten wel handig.
(nou past die van haar natuurlijk weer fantastisch voorop in een mandje op de fiets en die van mij niet. maar ik wou een grote hond maar minder dan de 30 kilo die ik had)

Veel plezier in ieder geval met jullie nieuwkomer en als het niet lukt met iets met hem schroom dan niet meteen de stichting in te lichten en hulp te vragen, soms hebben ze nog wel wat specifieke problemen.

En ja, die van mij haalt alle stuffing uit alle pluche beesten :+ lang leve de kringloop winkels.

knooopje

Berichten: 3619
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: friesland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 17:44

Wij hebben 2 griekse hondjes opgevangen.
Heb ze inmiddels al 2 maanden dus als iemand nog een hondje zoekt?
Ze zijn alle 2 erg lief.de ene is wat onzeker en angstig maar ze is nog jong dus dat komt zeker goed.
Het andere hondje is echt een schoot hondje.volgt je overal en hangt echt aan je.
Dus mocht je interesse hebben graag pb.

leoenpat

Berichten: 831
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Woerden

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 19:36

Wat leuk dat er nog zoveel buitenlandse honden hier een tweede kans krijgen

knoopje heb je nog fotos van deze opvang hondjes. Misschien kijkt er wel toevallig iemand in dit topic je weet het nooit. Ben benieuwd of Giovanni angstig is en of hij mijn chihuahuas niet als konijnen ziet en er achteraan gaat haha
Ja Sjolvir dat het formaat soms heel anders lijkt vanaf een foto heb ik eerder gehoord, Heb bewust om de schofthoogte en rug lengte gevraagd want ik wilde ook liever een paar slagen groter dan mijn kleine hondjes.

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 19:53

Wij hebben ook een hondje uit Griekenland. Igor is 11 maanden (geboren in oktober). In maart op Samos van straat gehaald, in mei naar Nederland gekomen. Sinds een maand woont Igor bij ons. Verder geen achtergrond bekend, maar Igor is ontzettend lief, we hebben het echt met hem getroffen. Heel leergierig en slim. Goed op ons gericht maar (zolang we in de buurt zijn) kan hij zichzelf goed vermaken. Wel wat jachtinstinct, maar goed te corrigeren en omdat hij zo op ons gericht is, loopt hij liever achter ons (de "roedel") aan dan dat hij dat ene spoor achterna loopt. :) Igor kan alleen nog niet zo goed alleen thuis zijn. Dat zijn we nog aan het oefenen.

Afbeelding

Afbeelding

leoenpat

Berichten: 831
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Woerden

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 21:25

Ben wel nieuwsgierig Jorina heb je misschien een foto van hem? Grappig dat ie toch kiest voor zn roedel ipv achter wild aan te gaan . Jachtinstinct is soms moeilijk te beteugelen zal met die van ons ook even afwachten zijn hoe hij met verschillende situaties omgaat

knooopje

Berichten: 3619
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 21:28

Siszi is bijna 1 jaar en een teefje.
Ze is zeer lief en een mega knuffel kont,wel is ze als ze je niet kent wat afwachtend en angstig.ze is vrolijk speels en kan heel goed met andere honden.

Afbeelding

Evy is een teefje van 2 a 3 jaar oud.ze komt uit een dodingsstation van de azoren
Ze is met behulp van giften uit het dodingsstation gehaald.
Evy is een zeer aanhankelijk hondje.ze luistert heel goed (heb haar altijd los en ze blijft keurig bij je) ook kan ze goed met andere huisdieren.het liefste is ze de hele dag bij je en gaat graag overal mee naar toe.ze kan ook rustig alleen thuis blijven.

Afbeelding

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 22:28

leoenpat schreef:
Ben wel nieuwsgierig Jorina heb je misschien een foto van hem? Grappig dat ie toch kiest voor zn roedel ipv achter wild aan te gaan . Jachtinstinct is soms moeilijk te beteugelen zal met die van ons ook even afwachten zijn hoe hij met verschillende situaties omgaat

Er staan twee foto's in mijn eerder geplaatste bericht. :)

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 22:45

Afbeelding

Afbeelding


Hier een exemplaar uit Spanje. Mijn schoonmoeder heeft dit vuilnisbak exemplaar (iets te letterlijk helaas) gered uit een dodingsstation.

leoenpat

Berichten: 831
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Woerden

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 07:17

Wat schattig knoopje samen met de kat, dat gaat zo te zien heel goed. Wat een lieve uistraling heeft Evy echt een moppie.
@Loving Tweety lijkt wel wat op een Jack Russel vind ik. Leuke hond! Ondeugend koppie

@Jorinda ik zie alleen een verbodsbordje, voor mij zijn je fotos niet zichtbaar. Weet niet hoe dat met anderen is maar ik kan ze niet zien.

leoenpat

Berichten: 831
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 07:22

Niwla schreef:
(nog) geen ervaring, maar ik hoop binnenkort een hond te adopteren en lees graag andere ervaringen. :) Gefeliciteerd met je nieuwe hond! Wanneer komt hij?


Sorry beetje late reactie terug had er totaal overheen gelezen :)) HIj komt met een vlucht begin oktober
Wel heel spannend hoe hem te introduceren met mijn behoorlijk felle chihuahuas. Iemand daar ervaring mee en mogelijk tips? Ik heb gescheiden huiskamer en keuken en wilde ze 1 voor 1 introduceren want alle drie tegelijk voelen ze zich sterker. Voor de zekerheid wil ik dan een muilkorf omdoen bij Giovanni heb geen idee hoe hij op andere honden zal reageren Een andere optie is naar een nabijgelegen speelveld voor honden en ze daar laten kennis maken.

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 07:32

Het is geen Jack Russel. Daar is hij veeeeeeel te groot voor en heeft te harige staart. Ik gok dat er veel podenco maneto in zit.

leoenpat

Berichten: 831
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 07:41

LovingTweety schreef:
Het is geen Jack Russel. Daar is hij veeeeeeel te groot voor en heeft te harige staart. Ik gok dat er veel podenco maneto in zit.



Hoe groot is hij?? Fotos kunnen ook zo vertekenen ! Maar geen last van overmatig jachtinstinct waar Podencos vaak bekend om staan?

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 07:49

Uhm. Hij is dubbel zo hoog als een gemiddelde Jack. Zijn ruglengte is 50 cm. Hoogte eigenlijk nooit gemeten maar gok rond de 35. Een lang hondje dus.

Overigens heb ik hem via internet hierheen gehaald. Nou moet ik zeggen dat mijn schoonmoeder daar permanent woont en zij hem en zijn broertje en zusjes had opgevangen als pup. Toch waren de eerste maanden tot een jaar een uitdaging. Hij was bang voor alles. Durft het huis niet uit en al helemaal niet bij vreemden te zijn. We zijn nu 2 jaar verder en ik heb een super lief en goed opgevoed hondje welke gek is op andere honden. Mannen vertrouwd hij nog steeds niet allemaal en waaks is hij wel.
Ik was een beginner overigens. Wel ervaring met moeilijke katten en paarden, niet met hondjes, en wij hebben het ook overleefd en ik kan niet meer zonder hem.

Afbeelding
Hier loopt hij met een schapenlam van onze weide. Dan zie je ongeveer zijn grootte.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 07:54

leoenpat schreef:
Niwla schreef:
(nog) geen ervaring, maar ik hoop binnenkort een hond te adopteren en lees graag andere ervaringen. :) Gefeliciteerd met je nieuwe hond! Wanneer komt hij?


Sorry beetje late reactie terug had er totaal overheen gelezen :)) HIj komt met een vlucht begin oktober
Wel heel spannend hoe hem te introduceren met mijn behoorlijk felle chihuahuas. Iemand daar ervaring mee en mogelijk tips? Ik heb gescheiden huiskamer en keuken en wilde ze 1 voor 1 introduceren want alle drie tegelijk voelen ze zich sterker. Voor de zekerheid wil ik dan een muilkorf omdoen bij Giovanni heb geen idee hoe hij op andere honden zal reageren Een andere optie is naar een nabijgelegen speelveld voor honden en ze daar laten kennis maken.


Best thuis laten kennismaken, je hebt daar meer controle. Rekening mee houden dat de nieuweling best al een spannend dagje achter de rug heeft, en dan kan een speelveld voor honden net iets te druk zijn. Eén voor één laten kennismaken lijkt me prima. Ik begin altijd met de rustigste hond, die vindt het wel ok dat er een nieuweling is. De meest dominante hou ik tot het laatste. Je nieuwe hond is misschien niet zo onder de indruk van Chihuahua's. Meestal zijn de buitenlandertjes ook heel goed in hondentaal en gaat de introductie vanzelf.

Hier 3 Spanjaarden, nog geen moment spijt van gehad! Wel via een stichting die hen eerst in een opvanggezin plaatst, dus we konden kennismaken voor we beslisten.

leoenpat

Berichten: 831
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Woerden

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 08:19

@LovingTweety Ja nu zie ik het hij is absoluut groter ! Dus eigenlijk is het probleemloos gegaan de introductie binnen jullie gezin, behalve dat ie erg angstig was. Dat zal met Giovanni ook zijn die kent niet een huis van binnen , heeft nooit binnen gewoond en moet zelfs zindelijk gemaakt worden. Werk aan de winkel dus
@Sclimpre Ik denk na de reis hierheen dat hij voldoende indrukken heeft gehad beter hem dan hem thuis te laten kennismaken, En dan te beginnen met mijn broodfok chi de jongste en heel onderdanig. Als laatste mijn reu Fred, die best heel dominant is Geweldig om te horen 3 spaanse honden en daar ben je dus harstikke enthousiast over. Dat kennsmaken via een gast gezin zou ook mijn voorkeur hebben hoor maar dat biedt deze organisatie niet denk dat je dan ook budget moet hebben om de honden eerder hierheen te laten vliegen en dat heeft deze organisatie denk ik niet. Ze leven van giften bv van honden voer etc

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 08:34

Als je kleine hondjes fel zijn moet je wel oppassen, dan kennen ze waarschijnlijk weinig echte hondentaal.

Wij namen een Spaanse Mastin die perfect met andere honden kon, alleen ons dwergpoedeltje had ook grootheidswaanzin.
Ze ging op de stoel staan en mopperde op de mastin, die zei HAP en het poedeltje zat met haar koppie in haar bek.
Kon gelijk naar de DA want ze lag open achter haar oren/nek en bij haar keel.
Daarna wist ze wel haar plek.
Maar een chi is vele malen kleiner en kwetsbaarder al neem jij gelukkig ook geen mastin.

Mastin heeft daarna ook nooit meer gebeten naar niks, ook geen kip of poes, ook zij had begrepen dat dat niet de bedoeling was.

Het veiligste om ze te laten kennismaken is op neutraal terrein.
Dan hebben de chi's geen last van bewaking van hun terretorium.
Zijn ze allemaal uit hun comfortzone.

leoenpat

Berichten: 831
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Woerden

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 08:42

Jeetje spatter, je vertelt het zo nuchter ik zou denk ik helemaal flippen. Die van mij leiden idd aan grootheidswaan zoals veel van die kleintjes. Jij raadt dus toch aan op een andere plek juist kennis te laten maken. Vooral Fred is erg bazig en zoals gebruikelijk is zitten de kleintjes vaak hoog op de bank zoals bij jouw poedel ook het geval was. Het hangt van het karakter af van de hond denk ik of hij ze zal corrigeren en zo ja hoe. Ik heb wel een muilkorf bij de hand omdat ik de hond nog niet voldoende ken

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 09:00

spatter schreef:
Wij namen een Spaanse Mastin die perfect met andere honden kon, alleen ons dwergpoedeltje had ook grootheidswaanzin.
Ze ging op de stoel staan en mopperde op de mastin, die zei HAP en het poedeltje zat met haar koppie in haar bek.


Normaal gaat een grote hond nooit een kleine hond hard aanpakken. Maar als de kleine op een verhoogje gaat staan klopt het niet meer in de taal van de hond. Als kleine honden behandeld worden als gelijk welke andere hond, dus niet optillen of toestaan dat ze op stoelen of zetels of bedden klimmen, gaan ze zich ook natuurlijk gedragen en dan vermijd je conflicten. Of zoals de fokker van mijn vorige hond (parson russel terrier) zei : 'voed hem op zoals je een jonge doberman zou opvoeden, dan ga je een heel aangename hond hebben'.

Bmamavan2
Berichten: 728
Geregistreerd: 20-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 09:10

Ten eerste wat een mooie hond!
Ten tweede wat betreft het adopteren vanuit het buitenland; ik ben hier gematigd positief over.
Er zitten hele mooie, lieve honden tussen die hier in een gezin goed gedijen maar helaas hebben heel veel van deze honden ook een behoorlijke rugzak wat zich uit in vertrouwensproblemen naar mensen, andere dieren en soms ook honden.
Daarbij vindt ik het best een risico om een hond vanaf een foto te adopteren. Het kan natuurlijk heel goed gaan (wat ik ook echt hoop voor deze knapperd) maar er zit ook het risico aan dat het niet klikt met jullie als eigenaren, met andere mensen of zelfs met jullie roedel.
En wat als er problemen zijn, als het echt niet gaat? Biedt de stichting die de adoptie regelt dan oplossingen?
Hou er ook rekening mee dat deze honden een traumatisch verleden kunnen hebben, een traumatische reis achter de rug hebben en alle goedbedoelde aandacht in het begin helemaal niet leuk vinden. Ze kennen vaak geen huiselijk leven, zijn geen vriendelijke, aaiende mensen gewend, hebben vaak hun eten en plaats in de roedel moeten verdedigen, zijn geen warme mand en speeltjes gewend. Geef hem dus vooral heel veel tijd om te wennen.
Mijn voorkeur zou uitgaan naar een ontmoeting tussen jullie roedel en de nieuwe hond op neutraal terrein en dan samen naar binnen wandelen. Mijn ervaring als opvanger is dat een nieuwe hond vaker een defensieve houding aanneemt in huis, waar de eigen hond/roedel juist de leiding heeft. Dan begint de kennismaking vaak met een conflict.
Ik wens jullie heel veel succes en plezier met deze knapperd!

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 09:24

Onze buitenlandse hond hebben we geadopteerd via een Nederlands asiel.


Afbeelding

Afbeelding


Ons eerdere contact via een stichting waarbij we een hond zouden adopteren is niet goed verlopen.
Dit is vanwege een miscommunicatie niet doorgegaan en we baalde daar destijds enorm van...

Bij een Nederlands asiel zat toen een hondje uit Roemenië...daar terecht gekomen omdat het gezin welke de hond via een stichting naar Nederland had gehaald niet samen kon met de al aanwezige hond in het gezin.
Blijkbaar had de stichting geen oplossing en moest de onlangs geadopteerde hond naar het asiel.

Zo is hij weer bij ons terecht gekomen en we hebben al ruim 3 jr niks anders dan plezier van en met hem.

Gelukkig zijn er ook stichtingen die wel meedenken en oplossingen aandragen als het om welke reden dan ook niet gaat bij een adoptant.

Bij onze hond was dit niet het geval....dus vooraf goed informeren is zeker aan te raden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 09:28

Ja, 2 zelfs! :D Laika komt uit Sarajevo (Bosnië) en Ziggy komt van de grens tussen Bosnië en Kroatië. Laika liep als pup in haar eentje op straat en toen is ze meegenomen door een hele lieve mevrouw :) En Ziggy komt van een puppymill (waarschijnlijk) en is toen lekker op straat gezet :wave: Een Border Collie. Allebei via Stichting Idemo bij ons gekomen.

Laika, nu 4 jaar

Afbeelding

Afbeelding

En Ziggy, net 3 geworden

Afbeelding

Afbeelding

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 10:30

Bmamavan2 schreef:
Mijn voorkeur zou uitgaan naar een ontmoeting tussen jullie roedel en de nieuwe hond op neutraal terrein en dan samen naar binnen wandelen. Mijn ervaring als opvanger is dat een nieuwe hond vaker een defensieve houding aanneemt in huis, waar de eigen hond/roedel juist de leiding heeft. Dan begint de kennismaking vaak met een conflict.
Ik wens jullie heel veel succes en plezier met deze knapperd!


Mee eens. De kennismaking tussen Igor en de twee honden van mijn ouders (een lieve goedzak, maar de ander een hele dominante) hebben we buiten gedaan, op neutraal terrein. Aangelijnd aan een lange lijn, zodat de lijn als "veiligheidsgordel" dient. De honden konden zich dan wel bewegen in de richting die ze wilden, zodat geen van de honden zich in de val zou voelen, maar dat ze ook niet uit angst weg konden rennen (Igor). Daarna met de drie honden een klein rondje gewandeld en daarna met zijn drieën naar binnen. Niks aan de hand, zijn nu alledrie goede maatjes van elkaar en ze voelen zich niet ongemakkelijk. Maar ik weet zeker dat als ik met Igor gewoon binnen was gekomen, dat de dominante hond dat niet oké had gevonden.

Edit: we hebben het hier dan wel over een Rottweiler en niet over een Chihuahua, maar ik zou het hoe dan ook voorzichtig aanpakken. :)

Nog een poging wat betreft de foto's:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

leoenpat

Berichten: 831
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 10:48

Sclimpre schreef:
spatter schreef:
Wij namen een Spaanse Mastin die perfect met andere honden kon, alleen ons dwergpoedeltje had ook grootheidswaanzin.
Ze ging op de stoel staan en mopperde op de mastin, die zei HAP en het poedeltje zat met haar koppie in haar bek.


Normaal gaat een grote hond nooit een kleine hond hard aanpakken. Maar als de kleine op een verhoogje gaat staan klopt het niet meer in de taal van de hond. Als kleine honden behandeld worden als gelijk welke andere hond, dus niet optillen of toestaan dat ze op stoelen of zetels of bedden klimmen, gaan ze zich ook natuurlijk gedragen en dan vermijd je conflicten. Of zoals de fokker van mijn vorige hond (parson russel terrier) zei : 'voed hem op zoals je een jonge doberman zou opvoeden, dan ga je een heel aangename hond hebben'.



Ze zijn al op leeftijd respectievelijk 10 jaar 9 jaar en in november 8. Ik heb niet meer de illusie dat ik dingen nog kan veranderen. IK kan wel ze laag laten dus niet op de bank want dat ze triggeren te snauwen als hij langsloopt. Ik zet ze dan expres weer even lager in rang

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 10:57

Ik heb een Spanjaard gehad, voor mij NOOIT meer..

Ook Leishmania, helaas niks meer aan te doen. Wij hebben hem met 4 maanden gekregen, was altijd een super lieve enthousiaste hond. Op een geven moment ging hij steeds minder eten, mee naar de dierenarts gegaan ik dacht gelijk aan Leishmania, hij zij echter van niet. Bloedonderzoek laten doen, naar een andere dierenarts gegaan en inderdaad Leishmania. Hij zat helemaal voor in zijn beenmerg/lever/nieren/bloed. Wij hebben nog medicijnen geprobeerd, deze sloegen niet aan, helaas met 1,5 jaar in laten slapen Y;(