Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Trieneke
Berichten: 191
Geregistreerd: 10-01-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 08:59

Ik reageerde ook niet speciaal op 1 hond bij deze stichtingen/organisaties want zo'n foto en verhaaltje op internet zegt niet zo veel. Behalve dan dat het eerste beeld bevalt. Wij hebben begin dit jaar onze Dalmatier moeten laten inslapen. Deze bleef altijd gewoon in de tuin behalve toen hij aan het puberen was en het laatste jaar (denk dat hij wat aan het dementeren was). Dus toch een hek om een gedeelte van de tuin geplaatst. Mijn andere hond (kruising Dalmatier tenminste dat staat in zijn paspoort, ik denk meer richting pointer gezien zijn uiterlijk en gedrag). Hem heb ik 10 jaar geleden uit het asiel gehaald. Ik was niet op zoek, was daar voor mijn werk maar ja hij sprong mij gelijk op schoot. Kan je dan natuurlijk niet laten zitten. Ze zeggen wel is een dier kiest zijn mens. Deze blijft gelukkig ook altijd wel op het terrein. We komen vast wel een leuke match tegen ergens.

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 20:12

Heb je al contact opgenomen met Stichting Dierencentrum Friesland? Die van mij komen daar allebei vandaan en ben super tevreden. :)

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 19:34

Stichting Mirbessa erg tevreden over. Hebben momenteel wat jonge pups zitten. Echt dotjes! Sowieso beginnen de nederlandse asielen ook weer goed vol te raken.

Er zat ook een leuke teef in een opvang gezin met meerdere katten. Is natuurlijk geen garantie maar wel meer kans op. Als je foto’s ofz wilt hoor ik t wel :D

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 12:56

Trieneke: ik denk dat het afhankelijk per hond en niet persé per stichting is.
Mijn Spanjaard springt over een schutting van 1m80 heen..
Dus ik denk dat je wel in je hoofd moet houden dan verhogen van de schutting misschien toch een optie zou moeten zijn, tenzij je regelmatig je hond over straat wil hebben :o

Trieneke
Berichten: 191
Geregistreerd: 10-01-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 23:23

De tuin omheinen met een 1,80 hoge afrastering is voor ons echt geen optie. De hond loopt altijd onder toezicht buiten. Mocht het met een nieuwe hond wel een probleem opleveren, zullen we een andere oplossing moeten verzinnen. Er staan idd veel leuke honden op de aangedragen stichtingen/organisaties. Ik ga morgen eerst bij een hond in een dierenasiel vlakbij kijken. Deze blijkt uit Roemenië te komen. Hopelijk wordt de eerste ontmoeting een succes.

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 23:54

Mijn honden blijven braaf achter een hekje van 80 centimeter. Tis wel dat ze zich thuis voelen en dus geen behoefte hebben om te ontsnappen. Geen jachtinstinct is dan vaak wel winst. Mijn opvangers springen er met 2 poten in hun neus over dus die mogen niet los :+ . Mijn honden zijn 2 van 50 cm schoft en 1 45. Ze kunnen er makkelijk over hoor. Ondertussen wel verhuisd naar dat ging altijd goed. Er is vast wel een passende hond! Niet allemaal zijn het Houdini’s

Trieneke
Berichten: 191
Geregistreerd: 10-01-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 00:01

_classic schreef:
Trieneke: ik denk dat het afhankelijk per hond en niet persé per stichting is.
Mijn Spanjaard springt over een schutting van 1m80 heen..
Dus ik denk dat je wel in je hoofd moet houden dan verhogen van de schutting misschien toch een optie zou moeten zijn, tenzij je regelmatig je hond over straat wil hebben :o


Het zal idd ook best hond afhankelijk zijn maar de stichtingen waar ik contact mee heb gehad, hanteerde de omheiningseisen voor elke hond. Vandaar dat ik mij afvroeg of er dan ook organisaties zijn die deze eisen niet hebben.

Trieneke
Berichten: 191
Geregistreerd: 10-01-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 00:07

BonteLisa schreef:
Mijn honden blijven braaf achter een hekje van 80 centimeter. Tis wel dat ze zich thuis voelen en dus geen behoefte hebben om te ontsnappen. Geen jachtinstinct is dan vaak wel winst. Mijn opvangers springen er met 2 poten in hun neus over dus die mogen niet los :+ . Mijn honden zijn 2 van 50 cm schoft en 1 45. Ze kunnen er makkelijk over hoor. Ondertussen wel verhuisd naar dat ging altijd goed. Er is vast wel een passende hond! Niet allemaal zijn het Houdini’s


Ik denk dat onze laagste kant nu ook 80 à 100 cm is maar voorheen dus niets er omheen en bleven ze op het stuk tuin waar ze mochten komen. Soms moest ik er wel 1 van de mesthoop vissen waar ze dus niet mochten komen. Diegene die we uit het asiel hebben gehaald, was een zwerfhond dus die heeft het echt wel moeten leren dat hij in de tuin moest blijven maar dat is gelukkig goed gekomen. Tja en met een nieuwe hond zie ik het wel hoe het gaat.

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 08:25

Trieneke schreef:
_classic schreef:
Trieneke: ik denk dat het afhankelijk per hond en niet persé per stichting is.
Mijn Spanjaard springt over een schutting van 1m80 heen..
Dus ik denk dat je wel in je hoofd moet houden dan verhogen van de schutting misschien toch een optie zou moeten zijn, tenzij je regelmatig je hond over straat wil hebben :o


Het zal idd ook best hond afhankelijk zijn maar de stichtingen waar ik contact mee heb gehad, hanteerde de omheiningseisen voor elke hond. Vandaar dat ik mij afvroeg of er dan ook organisaties zijn die deze eisen niet hebben.


Dat snap ik inderdaad!
Ik bedoel alleen te zeggen, dat een stichting zonder deze eisen niet kan garanderen dat de hond achter het hek blijft..
En dat je wellicht wel in je achterhoofd moet houden dat je iets van aanpassing moet doen.

Trieneke
Berichten: 191
Geregistreerd: 10-01-05
Woonplaats: Duitsland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 23:22

_classic volgens mij zijn we het dan gewoon eens met elkaar. Dat weet je idd nooit of ze er wel of niet achter blijven. Wist ik met mijn huidige en vorige hond ook niet.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 11:13

Trieneke schreef:
_classic schreef:
Trieneke: ik denk dat het afhankelijk per hond en niet persé per stichting is.
Mijn Spanjaard springt over een schutting van 1m80 heen..
Dus ik denk dat je wel in je hoofd moet houden dan verhogen van de schutting misschien toch een optie zou moeten zijn, tenzij je regelmatig je hond over straat wil hebben :o


Het zal idd ook best hond afhankelijk zijn maar de stichtingen waar ik contact mee heb gehad, hanteerde de omheiningseisen voor elke hond. Vandaar dat ik mij afvroeg of er dan ook organisaties zijn die deze eisen niet hebben.


Ben je echt in gesprek gegaan met hen? Mij lijkt het logisch dat de eisen aan een omheining verschillen naargelang de hond en naargelang de omgeving. Als je in een drukke omgeving woont is het des te belangrijker dat de hond niet op stap gaat. En de omheining zegt ook niet alles. Als een hond op de dool gaat is het vaak door onoplettendheid, een poortje niet goed gesloten, etc.

Trieneke
Berichten: 191
Geregistreerd: 10-01-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 12:00

Afbeelding


Ja echt in gesprek gegaan. Ik moest de omheining maar ophogen. Ik woon in het buitengebied. Vrijstaand, rustig, grote tuin, weide eraan vast.
Maar we hebben inmiddels een hond uit het asiel. Volgende week maandag halen we haar op. Komt oorspronkelijk uit Roemenië. Dus mag hier vast wel een fotootje plaatsen.

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 17:09

Ahh wat een leukerd Trieneke!
En ja joh, kom gezellig mee posten :D

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 20:35

Nova aka ‘oma’ heb ik geadopteerd. Ze is super makkelijk en doet t goed met de andere 2. Op terras probeert ze met iedereen contact te maken op een rustige niet dwingende manier. ( dit doet George heel erg) :')
Haar jeukklachten lijken door t nieuwe voer minder te worden. Gisteren zijn we met mijn 3 en de Doberman van een vriendin naar de duinen geweest.
Afbeelding

Afbeelding


Ze loopt los met een lijn van 6 meter erachter. Komt heel goed terug maar voor mijn gemoedsrust doen we t even zo. Over een tijdje krijgt ze een korte riem eraan en uiteindelijk helemaal los.

xamberr

Berichten: 250
Geregistreerd: 05-03-08
Woonplaats: Lutjebroek

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 22:39

Hay iedereen,
Ik zit super in dubio en miss kunnen jullie mij helpen met mijn besluit.

3 weken geleden mijn hond helaas overleden door blauw alg vergiftigin g.
Na 3 weken word het gemis van een hond wel erg, niemand staat op je te wachten als je thuis komt.
Geen hond om mee te knuffelen, de rondes lopen.
Wat missen we het en over de kinderen maar te zwijgen.

We waren nog niet actief opzoek naar een hond en toen kwam ik een buitenlander pup tegen (het geen waarvan ik altijd heb gezegd geen buitenlander)
Ben ik nu toch echt gevallen voor een buitenlander pup van nu nog 2,5e maand.

Zijn spanjaarden pups goed op te voeden?
Jacht instinct ?? Hij moet kunnen lopen tussen kleinvee en grootvee op stal.
Buitenlanders en kinderen ?
Los lopen in losloop gebieden ?

Ik weet dat het een pup is maar heb zoveel slechte ervaringen gezien.

Uiteraard is niks meteen aangeleerd.

Ben heel benieuwd.

Zo spannend waar doe je goed aan.

NorwayFjord

Berichten: 3148
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 06:09

Hangt er echt volledig vanaf wat voor soort hond het is. Als er heel veel jachtinstinct in zit wordt het heel lastig, maarja dat verschilt echt per hond en wat er in zit aan mix.

De mijne komt uit Bulgarije en ik vermoed iets van Border Collie x Herder, dat is heel iets anders dan als je vermoed dat er bijvoorbeeld Podenco etc in zit. Mulan luistert super goed en loopt ook gewoon los in losloopgebieden etc, maar dat is geen garantie voor andere honden.

Zit de hond nog in het buitenland? Dan zou ik met wat jij wil er niet aan beginnen denk ik, dan kan je beter nu op bijvoorbeeld Verhuisdieren etc kijken nu er steeds meer honden weer aangeboden worden. Is de hond al in Nederland dan kan je kijken/testen wat hij doet en heb je al een stuk meer zekerheid.

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 08:39

Ik heb een Portugees met 2 geadopteerd en die kan echt met alles, kinderen, dieren, prikkels- noem maar op. Alleen met 2,5 maand kan je nog niks over z’n karakter zeggen. Zou eerder naar of een ras kijken die daar geschikt voor is of een volwassen hond adopteren ( Nederland of buitenland). Je hebt een behoorlijke eisenlijst en ik verwacht niet dat elke pup dat aankan. En zeker geen hond nemen omdat ie er leuk uitziet. Mijn knapste hond is ook de hond die t snelst bijt en t eerst overprikkeld is. De asielen hier beginnen ook weer wat vol te raken en anders uitwijken naar België?

gr_roos
Berichten: 7573
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 22:32

Ik heb een galgo mix met beetje herder erin. Die staan vaal als Lurcher te koop en die van ons luistert zeer goed.
Mijn zus heeft een kleiner Spaans hondje en die luistert ook zeer goed. Beide zijn wel met 4 maanden geadopteerd en allebei via animal in need.

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 14:20

Als je een goede stichting hebt dan kunnen ze je ook meer informatie geven over de pup. Bij ons werd een bepaalde hond afgeraden toen ons kind nog klein was.

Is een volwassen herplaatser niet beter? Ik zie vaker honden langs komen (ook buitenlandse) waar de eigenaar van overleden is. Van zo'n hond is alles al bekend.

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 08:11

Bodeguero-achtige was drie bij adoptie en heeft hier nooit omgekeken naar ook maar enig dier (kippen, schapen, pony's, paarden, cavia's...). Enkel de katten durft hij achter te gaan maar gewoon omdat die zo lekker weglopen. De kat die blijft staan, laat hij met rust.

Onze Mastin heeft in haar jongere jaren wel een keer een kip vermoord en een ontsnapt lammetje gevangen dat ze bij onze thuiskomst aan het "plukken" was. Gelukkig alles goed afgelopen voor het lammetje. Nu loopt ze zonder problemen los tussen onze loslopende kippen en schapen.

Idem voor ons jongste varkentje (jachthondachtige kruising). IN het begin niet te vertrouwen bij de kippen en heeft meegeholpen aan het lammetje maar kan nu ook los tussen alles lopen. Was van jongs af heel goed en voorzichtig met de paarden.

Uiteraard lopen ze nooit alleen bij de kippen, dat zou wat te moeilijk zijn natuurlijk.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 20:06

Ik heb even zo'n leuke foto van Maya!
Afbeelding

Het gaat onwijs goed! We zijn nu 3 weken van huis waarvan 1 weekje op vakantie geweest, toen 1 week bij mijn ouders en nu 1 week bij mijn schoonouders. Ze doet het super! Gisteren de verjaardag van mijn vriend gevierd waarbij er in delen bezoek kwam. Beetje kijken en snuffelen en voor de rest gewoon liggen in de tuin. Toen iedereen weg was had ze zelfs haar eerste speelkwartier samen met de labradoodle van mijn schoonouders *\o/* .

En en en!!! We hebben haar nu eindelijk zo ver dat ze heel graag snoepjes wilt. Vandaag zijn we begonnen met haar te leren zitten en ze snapt het al! *\o/* Ze is zo slim maar ze moest gewoon over de angst heen. Ik denk dat ze ook ontzettend veel leert door de aanwezigheid van de andere hond(en). Als die zitten en een snoepje krijgen, dan zal zij dat ook wel moeten! :D

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:45

Ah wat goed zeg!!

Wij hebben het punt bereikt dat eten steeds minder interessant wordt :+ .
Haar brokjes eet ze niet meer altijd helemaal op..
Waar ze in het begin nog alles binnen no time naar binnen schrokte moeten we nu vaak wat extra's toevoegen om ervoor te zorgen dat ze in ieder geval een deel eet.
Qua snoepjes merken we ook dat ze soms iets niet aan neemt en er soms helemaal wild van wordt.
Ze neemt nog vanalles aan qua eten maar niet altijd de dingen die gezond voor haar zijn :Y)

Binnenkort even kijken of andere brokjes het verschil maken.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 15:55

Al een hele tijd geleden dat ik verteld heb dat ons adoptie hondje zou komen. Maar morgen is het eindelijk zo ver! Hij is inmiddels geopereerd aan zijn achterpoot en heeft daar nu metalen platen in. Hij loopt er ook al voorzichtig weer op en is een blij ei <3

Vrijdagmiddag kregen wij een appje van het asiel, of wij misschien een dubbele adoptie willen overwegen. Eigenlijk wilden we helemaal geen 2 honden, maar ze zijn sinds kort onafscheidelijk en de tweede is een klein ouder hondje. Het is dus niet alsof ze bij ons in de weg zou lopen. We hebben ja gezegd en ze worden morgen samen gebracht. :D

Dit is Leoncino, hij is 7 jaar en woont iets meer dan 6 jaar in het asiel. Hij is erg verlegen maar ontzettend lief.
Afbeelding

Afbeelding


Dit is zijn vriendin Mimi van 11 jaar en ze is een mini pinscher. Zij woont sinds afgelopen kerst in het asiel. Ze is nog heel actief en erg sociaal. We hopen dat ze Leoncino kan helpen om mensen wat meer te vertrouwen. :)

Afbeelding

Ik vind het heel spannend, vooral omdat we er nu opeens 2 krijgen haha. Alles staat al klaar voor ze (ze zouden eigenlijk vandaag komen, maar Mimi heeft morgenochtend een echo) en ik ben heel benieuwd hoe ze het zullen vinden. Leoncino heeft nog nooit een huis gehad dus vooral voor hem zullen het veel indrukken zijn.

Hebben jullie je hond een nieuwe naam gegeven toen ze thuis kwamen? Of hun oude naam gehouden? Wij vinden Mimi wel een leuke naam, maar Leoncino een beetje lang, dus we twijfelen of we zijn naam willen veranderen.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 15:57

wat leuk zeg <3 snap het het spannend is, ik heb bij mijn herplaatsers de naam gehouden. Eventueel van Leoncino een leo maken?

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 16:06

Ahh wat aandoenlijk zeg!
Gocha heeft haar naam gehouden, Tara is oorspronkelijk als Tunanta uit Spanje geëmigreerd. Maar de vorige Nederlandse eigenaar heeft daar toen Tara van gemaakt en die naam hebben wij aangehouden :)