Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 20:13

Noop dat is niet zo best voor de koetjes nee...

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 07:39

Dat ziet er inderdaad netjes uit. Lekker dat hij er ook vanaf blijft. Dat is hier wel anders. Het gat in de oksel van ZhuZhu gaat wel beter, maar geneest lastig. Zeker met die warmte. Dus nog steeds een kap op als ze niet naast me zit en een T-shirt aan. Dat gaat nog wel even duren.

En ook Marcus houdt keurig al zijn wondjes open. Ik heb zijn buik geschoren, zodat ik het beter kan verzorgen. Maar daar zit een heel plakkaat eelt op. Dat is niet alleen van afgelopen maand, toen hij bij mij kwam. Dat is echt een zenuwtik. Gisteren moest ik even met mijn dochter naar de winkel. Ik dacht dat dat wel lukte, samen met ZhuZhu. Maar dat gaat dus ook niet meer. Dus hij had nog een stukke deur extra gesloopt en zijn eigen kont kaal gevreten :roll: . Ziet er ook niet uit. Wil hem eigenlijk niet ook een kap om doen (en een jurk aan voor het krabben). Het is al zo’n stresskip. Maarja.... maar goed, we oefenen maar gewoon verder.

Korra (nu Kayra. Mijn paard heet ook Cajra) is gisteren opgehaald. ZhuZhu was er erg blij mee. Die wist niet hoe snel ze op mijn schot moest klimmen := . De rust is dus weergekeerd. Nu nog kijken hoe ik kan paardrijden zonder Marcus. Want op korte ritjes kan ik hem wel mee nemen. Maar het is wel de bedoeling, dat ik ook weer langere ritten ga maken....

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 10:05

Oei, dat is wel lastig dan Fabster. Onze meneer had toen hij net bij ons kwam wel de gewoonte om constant aan zijn voorpoot te pulken, daar had een infuus in gezeten ivm de castratie. Uiteindelijk heb ik daar een paar keer sudocrem opgesmeerd. Soms liet hij het maanden met rust, en dan opeens begon hij weer. Inmiddels doet hij het niet meer. Zo'n kap zal denk ik de meeste stress geven voor ZhuZhu? Jurk is nog wel te doen misschien?

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 11:26

En van dat spul tegen nagelbijten erop smeren? Dat is echt heel vies.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 12:41

estja schreef:
En van dat spul tegen nagelbijten erop smeren? Dat is echt heel vies.

Waarop smeren? Op de open wondjes? :oo maar hij krabt ook. Dus dan maakt dat niet uit.

Met ZhuZhu gaat t wel met die kap. Kan nu ook al flink wat tijden af. Maar Marcus met zijn stress wil ik dat niet óók nog eens aan doen.

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 16:19

Neee, niet op open wondjes! Ik dacht meer op die eeltplek aan z'n buik.

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 16:45

Gisteren avond waren Buusya en Marlin aan het stoeien. En toen ging Buusya in haar eentje gek doen, rondjes rennen, gekke sprongen maken. En ze had heel triomfantelijk iets in haar bek. Ik kon in eerste instantie niet zien wat het was, maar ze bleek Marlin zijn vlooienband verwijdert te hebben :D
Gelukkig was hij niet kapot, dus ik kon hem weer omdoen bij Marlin (seresto band, dus best prijzig om na een maand alweer een nieuwe te moeten kopen ;) )
Maar echt niet normaal wat een boevenkop Buusya kan trekken. Die geniet echt met iedere vezel in haar lijf als ze "rottigheid" uit kan halen _O-

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 21:21

Wij kregen een telefoontje van de dierenarts. Onze vorige hond uit Spanje is overleden aan leishmaniose en anaplasmose. We hebben bij haar een vrij nieuw medicijn gebruikt tegen de Leish en daar gaan ze nu onderzoek naar doen aan de universiteit van Utrecht. Of ze de gegevens van onze hond mochten doorgeven?

Natuurlijk mag dat! Ik vind het net een heel mooie gedachte dat onze lieve Emma zo postuum nog iets kan betekenen voor andere hondjes.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 22:20

Ik moest anaplasmose opzoeken. Maar van wat ik er over kan vinden, moet dat met medicijnen op te lossen zijn, toch?

Wat betreft die leish: je ziet veel honden op MP aangeboden worden met leish. Geeft niks, zeggen ze. Pilletje erin en je merkt er niks van en ze kunnen er heel oud mee worden.

Ik weet niet hoe oud Emma is geworden, maar als ze gestorven is door leish, valt dat misschien nog tegen. Ik wil er zelf niet (bewust) voor kiezen, in ieder geval. Mijn vorige hond had lyme. Vond ik ook geen pretje. Ik heb nu wel een hond uit Spanje. Neg op leish, maarja, dat is natuurlijk garantie tot aan de voordeur. Wat dat betreft zijn die russen beter. Daar heb je al die ziektes niet.

Maar inderdaad mooi, dat Emma nog kan helpen met het onderzoek.

Wij zitten nu lekker in de Vogezen. Vandaag nog even genoten van het mooie weer, want vanaf morgen wordt t koud en gaat t regenen. Maar dat mag de pret niet drukken :o Afbeelding

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 22:44

Emma is maar 2,5 jaar geworden. Ik denk dat een combinatie van Leish, anaplasmose ennernstige verwaarlozing als pup haar de das heeft omgedaan. Gelukkig heeft ze wel anderhalf jaar bij ons mogen zijn en kunnen voelen hoe het is om in een gezin te wonen.

Ik denk ook wel eens dat Leish onderschat wordt. Vorige week een foto van een hond op Fb met duidelijk zeer actieve Leish. Beestje moest door omstandigheden herplaatst. Staat erbij dat de Leish onder controle is en maar 1 pilletje per dag nodig. Dier was duidelijk ziek. Daar heb ik dus wel wat bij geschreven dat die plekken op snuit, ogen en oren toch echt wel duiden op actieve Leish! Laat staan wat er van binnen nog zit en die je niet ziet.

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 22:44

Mooie foto trouwens!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 23:04

2,5 is wel heel zuur, inderdaad. En ik denk ook dat leish behoorlijk onderschat wordt.

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 08:34

Wat doen jullie aan tekenpreventie? Vorig jaar hadden we een seresto band, maar ik kon nog dagelijks teken eraf plukken >;)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 10:12

Ik druppel met advantix. Die doet t wel goed, volgens mij. Ik heb ooit de band van Scalibur gehad. Die deed het ook goed, maar met mijn zwemhond eas dat niks. Moest ik m steeds af doen. Was t een keer vergeten en toen had ze enorme smetplekken ervan. Vette koorts. Dus geen band meer maar pipetten. Heb t een tijdje ook niet gedaan, maar daar een hond met Lyme aan over gehouden. Ook geen aanrader. Dus nu weer pipetten dus.

SayaJones

Berichten: 11928
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 10:22


_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 10:42

Hier ook een zwemmer, dus ben altijd bang dat druppels dan niet voldoende helpen..

Zo'n EM bandje leek me ook wel wat inderdaad!

tesseke

Berichten: 2325
Geregistreerd: 24-02-10
Woonplaats: Turnhout

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 11:31

Zo'n band met kralen heb ik ooit mogen testen omdat ik mijn honden niet constant een halsband aan wil. Stel je bent eens een keertje niet thuis en ze blijven ergens achter hangen..
Hier hielp het helaas niets. Vorig jaar hebben we de honden geen behandeling tegen tekenen gegeven. Wel telkens controleren als we uit het bos komen. Maar dit jaar lijken er veel meer te zijn, dus gaan wij ook behandelen. Maandag op controle met Galia voor haar kruisbandoperatie, dan maar meteen iets mee vragen tegen teken.

SayaJones

Berichten: 11928
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 12:09

Ik heb de band eigenlijk ook alleen om als ik haar mee heb naar het bos/stal en als ik erbij ben. Ik laat hem nooit om als ik er niet ben.
Alhoewel ik wel eentje heb genomen met een sluiting die makkelijk breekt. Als mijn hond ala 50 kilo een keer kracht erop zet, dan breekt de sluiting wel.

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 12:52

Hier werkt de seresto band wel perfect. Ik vind nooit teken. Terwijl mijn oude kat altijd met teken thuis kwam voor hij die band droeg.

Gave foto fabster. Hoe vindt de oude man het op vakantie ;)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 21:59

_classic schreef:
Hier ook een zwemmer, dus ben altijd bang dat druppels dan niet voldoende helpen..

Zo'n EM bandje leek me ook wel wat inderdaad!


Een zwemmer gaat prima met die druppels. Die bandjes juist niet. Alleen als je druppelt, dan 48 uur niet zwemmen (of in de regen uren lopen enzo). Daarna kunnen ze er prima mee zwemmen. En een maand geen teken.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 22:06

TinkerTreas schreef:
Hier werkt de seresto band wel perfect. Ik vind nooit teken. Terwijl mijn oude kat altijd met teken thuis kwam voor hij die band droeg.

Gave foto fabster. Hoe vindt de oude man het op vakantie ;)


De oude man vermaakt zich echt prima op vakantie. Iets te goed. We hebben hem natuurlijk nog niet zo lang, dus hij loopt aan de lange lijn. Hij luistert op zich prima (zonder afleiding). Maar vandaag een wandeling met af en toe best heftige stukken om te lopen. Een korte lijn kan dan niet, want als hij dan een keer trekt, lig ik straks in de afgrond. De lange lijn bleef overal achter hangen. Dus toch maar los. Hij kon toch geen kant op, dacht ik....

Dat had ik dus niet gelemaal goed ingeschat. Er liepen gemzen op de helling. Ik had ze niet gezien, maar hij natuurlijk wel. Dus hij ging er achteraan. Het was daar hartstikke steil en ik dacht echt dat ik m kwijt was. Nou is hij niet zo snel en niet zo snugger, dus hij was ze snel kwijt. En toen kwam hij weer terug. Toch nog verrassend behendig voor zo n oude man. Toch maar weer snel aan de lange lijn :')
Afbeelding

Afbeelding

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 01:05

Haha, die kop van hem :D geweldig!
Zo ziet hij er inderdaad niet zo snugger uit :D
Houdt hij de wandelingen wel goed vol?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 09:43

Tot nu toe houdt hij het wel vol. Hij vindt t ook heel leuk. Vandaag en morgen wat minder heftige wandelingen. En volgende week maar niet al te veel wandelen. Kan hij even bij komen. De wandelingen zijn hier trouwens niet veel langer dan thuis. Maar ze duren wel veel langer, doordat je in de bergen veel langzamer loopt én omdat overal foto’s van genomen moeten worden. Qua belasting zijn die steenpaden en de dalingen en stijgingen natuurlijk wel zwaarder. Dus ik hoop maar dat ik m niet gesloopt heb. Maar hij vindt het hartstikke leuk. Ligt hier en daar zelfs nog sneeuw. Bovendien ligt hij overal te rollen. Sneeuw, gras; maakt hem niet uit. Overal ligt hij op zijn rug _O- Afbeelding
Afbeelding

Eliana

Berichten: 5453
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 09:58

Ik moest wel even lachen hoor om je verhaal Fabster! Wat een boef.
En mooie omgeving zeg.
Hier gebruiken we druppels.
Vorige week op cursus wat behendigheid gedaan, 11 mei doen we mee aan een wedstrijdje bij de hondenschool. Pip vond het erg leuk.
Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 11:37

TinkerTreas schreef:
Haha, die kop van hem :D geweldig!
Zo ziet hij er inderdaad niet zo snugger uit :D


Ik moet hem toch even verdedigen, hoor O:) Want zijn kop isindrrdaad niet zo snugger en hij is ook niet zo snugger. Maar ter verdediging heeft hij 5 jaar in een hok gezeten. Waarschijnlijk daarvoor een kettinghond. Dus hij is echt afgestompt. Hij heeft dezelfde blik in zijn ogen als die oude manegeponies. Ik moet zeggen, dat er nu af en toe wat helderheid in zijn ogen komt. Dat vind ik wel leuk voor hem. Hij zal geen slimme harrie worden, denk ik. Hij doet zijn ras geen eer aan. Maar daar kan hij niks aan doen.

Moest ik toch even kwijt :o

En ik had het dus over Advantix. Altijd goed gewerkt. Hij is nu wel verhuisd van da naar dierenwinkel. Dus dan weet je al dat er resistentie is. En ik vond inderdaad een teek tussen de tenen van Marcus -O- . Toch maar weer naar de da voor de nieuwe generatie pipetten...