Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 23:32

Mag ik hier ook een vraagje komen stellen?

Ik ken enkele mensen die een hond (geen windhond) uit Spanje geadopteerd hebben. Nu gaat ook mijn beste vriendin één laten overkomen. Dat heeft mijn interesse gewekt want hé, wanneer je een kijkje op de site van de vereniging gaat kijken, staan er echt ontzettend leuke honden op!
Echter -en nu komt het- wat me ontzettend afschrikt is de kans op ehrlichia, leishmania of piroplasmose.
Nu de vereniging waarover ik het heb, is spaans. Zijn er landen van waaruit het veiliger adopteren is?

Don't take anything for granted


Fabster
Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 00:00

Rusland. Daar heb je die ziektes niet. Ik heb zelf een Rus en een Spanjaard.

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 00:09

Fabster schreef:
Rusland. Daar heb je die ziektes niet. Ik heb zelf een Rus en een Spanjaard.


Dankjewel voor je reactie ! En via welke organisatie? Ben je ook tevreden over hen?

Don't take anything for granted

Fabster
Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 09:55

Ik heb ze via My Martin (de russen dan. Ik heb ook wat rusdische opvangers gehad). Erg fijne organisatie, eerlijke informatie en goede nazorg.

https://www.mymartin.eu

Ik ben je eeuwig dankbaar als je Yoshka neemt ;) . Die had ik ook nog uit haar hok willen halen, maar simmige dingen lopen dan weer anders dan gepland. En nu zit ik vol. Dus zodra er 1 bij mij dood gaat, en zij zit er nig steeds, ga ik die halen. Ze zijn vanuit NL bij haar wezen kijken en is een superhond. Maar blijkbaar niet opvallend genoeg voor iemand om haar te adopteren. Dus ik maak reclame voor haar :o

https://www.mymartin.eu/yoshka/

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 12:39

Een goede vereniging test de honden op de Middellandse zee ziektes. Helaas is dat geen 100% garantie want bijv. Leishmania kan jaren later nog de kop opsteken.

TinkerTreas
Berichten: 3633
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 12:40

Hier ook 2 honden uit Rusland vandaan, van dezelfde stichting als fabster. Erg tevreden over. Ze zijn heel eerlijk over de honden, echt op zoek naar de juiste match.
Hiervoor heb ik 2 honden uit Spanje gehad, maar voor mij was de kans op Middellandse zee ziektes ook een reden om niet meer daar vandaan te adopteren.

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 13:24

Fabster schreef:
Ik heb ze via My Martin (de russen dan. Ik heb ook wat rusdische opvangers gehad). Erg fijne organisatie, eerlijke informatie en goede nazorg.

https://www.mymartin.eu

Ik ben je eeuwig dankbaar als je Yoshka neemt ;) . Die had ik ook nog uit haar hok willen halen, maar simmige dingen lopen dan weer anders dan gepland. En nu zit ik vol. Dus zodra er 1 bij mij dood gaat, en zij zit er nig steeds, ga ik die halen. Ze zijn vanuit NL bij haar wezen kijken en is een superhond. Maar blijkbaar niet opvallend genoeg voor iemand om haar te adopteren. Dus ik maak reclame voor haar :o

https://www.mymartin.eu/yoshka/


Oh ik ga je moeten teleur stellen dan :( . Ik heb nu ook geen plekje en ik wil me eerst goed oriënteren. Zoals ik zei, vind ik de spaanse organisatie waar mijn kennissen de honden vandaan hebben prima maar die middellandse zeeziektes -O- . Wanneer ik overweeg toch een hond bij te nemen, weet ik dan graag waar ik wel ev terecht kan. Ik ben helemaal niet bekend met andere organisaties, enkel Spaanse.
Nu moet ik wel zeggen dat Yoshka supertof overkomt, wat een vrolijke meid. Ik duim mee dat ze snel een goed huisje vindt. Want onopvallend zeg je? Ze is echt wel mooi!
En bedankt voor de tip mbt de organisatie, ik heb het genoteerd en ga straksjes de site eens bekijken.

Don't take anything for granted

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 13:25

estja schreef:
Een goede vereniging test de honden op de Middellandse zee ziektes. Helaas is dat geen 100% garantie want bijv. Leishmania kan jaren later nog de kop opsteken.


Die organisatie die ik ken test uitvoerig maar zoals je zelf schrijft, geeft dat 0,0 garantie.

Don't take anything for granted

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 13:30

TinkerTreas schreef:
Hier ook 2 honden uit Rusland vandaan, van dezelfde stichting als fabster. Erg tevreden over. Ze zijn heel eerlijk over de honden, echt op zoek naar de juiste match.
Hiervoor heb ik 2 honden uit Spanje gehad, maar voor mij was de kans op Middellandse zee ziektes ook een reden om niet meer daar vandaan te adopteren.


Dankjewel voor je reactie! Leuk te horen dat dit dus een betrouwbare organisatie is.

Vind ik jouw (en Fabsters?) honden hier ergens in dit topic met foto?

Ik vreesde een beetje dat mijn vraag hier erg negatief onthaald zou worden. Ik zie nu dat jij om dezelfde reden ook richting niet-middellandse zee gezocht hebt.

Don't take anything for granted

TinkerTreas
Berichten: 3633
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 16:17

Mijn eerste buitenlandse hond (uit Spanje) was ook negatief getest, maar bleef toch leish te hebben. Vandaar dat ik dat niet meer wil.

Dit zijn mijn russen, Marlin en Buusya
[ img ]

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 17:12

TinkerTreas schreef:
Mijn eerste buitenlandse hond (uit Spanje) was ook negatief getest, maar bleef toch leish te hebben. Vandaar dat ik dat niet meer wil.

Dit zijn mijn russen, Marlin en Buusya
[ [url=m/s1XY1H.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ooh , zie ze snoezig liggen <3

Don't take anything for granted

Fabster
Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 17:56

Lukasje schreef:
TinkerTreas schreef:
Hier ook 2 honden uit Rusland vandaan, van dezelfde stichting als fabster. Erg tevreden over. Ze zijn heel eerlijk over de honden, echt op zoek naar de juiste match.
Hiervoor heb ik 2 honden uit Spanje gehad, maar voor mij was de kans op Middellandse zee ziektes ook een reden om niet meer daar vandaan te adopteren.


Dankjewel voor je reactie! Leuk te horen dat dit dus een betrouwbare organisatie is.

Vind ik jouw (en Fabsters?) honden hier ergens in dit topic met foto?

Ik vreesde een beetje dat mijn vraag hier erg negatief onthaald zou worden. Ik zie nu dat jij om dezelfde reden ook richting niet-middellandse zee gezocht hebt.


Ik kan me dat goed voorstellen hoor. Van die ziektes word je niet blij. Daarom wou ik ook niet uit Spanje. Maar met deze had ik zo n medelijden, dat ik de gok maar heb genomen.

ZhuZhu uit Rusland. Nu 2 jaar bij mij:

[ img ]

Marcus uit Spanje, nu 3 maanden bij mij:

[ img ]

Met ZhuZhu geen noemenswaardige gezondheidsproblemen. Met Marcus wel. Alhoewel de leish nog steeds neg test. Ik ben bang, dat ik met hem ‘pech’ heb. En dat zal waarschijnlijk toeval zijn. Honden uit buitenlandse asielen blijft wel een beetje een gok. Alhoewel de MZ ziektes niet in Rusland voorkomen, hoor ik wel eens verhalen over artrose ofzo. Niemand weet hun achtergrond en uitgebreide bodyscans zijn natuurlijk veel te duur.

Volgende maand ga ik alles bij Marcus maar laten testen. Hopelijk dan wat meer duidelijkheid.

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 18:38


TinkerTreas
Berichten: 3633
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 18:53


Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 21:37

@ Fabster: ik duim mee voor Marcus. Hij heeft wel een lief snoetje. ZhuZhu is trouwens ook prachtig!

Don't take anything for granted

Fabster
Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 07:51

TinkerTreas schreef:
estja schreef:
Ik wil geen party pooper zijn maar er waren laatst honden uit Rusland die brucellose hadden. Ik weet niet hoe het precies zat maar misschien wel goed om je even in te verdiepen?

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... tsen-extra


Dit gaat om rashonden.


Én dat is ook een warme landen ziekte. Dus dat hele verhaal is op zijn minst vreemd te noemen. Bij een ‘rashondenfokker’ die zijn eigen klanten niet kan achterhalen. Én het gaat ook nog om 1 geïsoleerd geval. Dus dat kun je echt niet beschouwen als zorgelijk voor honden uit Rusland, is nauwelijks de moeite waard om je in te verdiepen (tenzij he het leuk vindt) en beschouw ik zelf als irrelevant nieuws. Als je 1 geval van een ziekte van een buitenlandse hond groot in het nieuws gaat zetten, heb je echt niks anders te doen.

nuka
Berichten: 994
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: Snelrewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 08:45

Ik heb een hondje uit Cyprus en is ook negatief getest op alles maar je weet dat het niet alles zegt maar ben super blij met haar.
Het voordeel van mijn hondje vind ik wel dat ze met het vliegtuig is gekomen dus de reis relatief kort.
Mijn ouders hebben ooit een opvanghond gehad uit Roemenië en die was door de lage reis in zo'n bus in een hokje heel getraumatiseerd.


[ img ]
Dit is mijn kleine Miley

♡Cool Willow Spring♡

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 08:49

Tja, het is ofwel een vliegreis, of een lange(re) autorit. Ik denk dat beide wel naar kunnen zijn.

Don't take anything for granted

Fabster
Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 09:53

De russen komen ook met t vliegtuig. Marcus heeft 2 dagen in een auto gezeten. Ook helemaal over zijn toeren. Maar de andere honden in die auto hadden daar veel minder last van. Dus of ze getraumatiseerd worden, ligt ook erg aan het karakter van de hond, denk ik.


TinkerTreas
Berichten: 3633
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 13:17

Marlin durfde na zijn vliegreis echt geen bench meer in. Inmiddels heb ik dit kunnen trainen en nu gaat hij er gewoon in. Ook uit zichzelf ligt hij erin te slapen.
Buusya heeft nergens last van gehad. Maar dat is gewoon een enorm nuchtere hond. En Marlin is een stresskip.

Ze liggen bij mij trouwens alleen in de bench tijdens het eten. Want mijn zoontje voert anders al zijn eten aan de honden :')
Eerst zaten ze in de keuken, maar al snel hadden ze door dat ze over het traphekje konden springen, die daar hing om de honden daar te houden :D

Fabster
Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 13:37

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Ik heb een nieuwe hobby! :D De app Dog Scanner. Die gaat je vertellen welke rassen er in je hond zitten. Vreselijk lachen natuurlijk, want bij elke foto zegt hij iets anders (bovenste 2 foto’s). De onderste foto is de uitslag van de dna test. Voor 62,5% onbekend dus. Wel de rasgroepen. Dus er valt genoeg te raden. En dus heb ik besloten dat dat onbekende deel wordt opgevuld met ijslandse hond en thai bangkeaw dog. Die groenlandse hond geloof ik niet. Klopt totaal niet met het karakter. Maar de ijslander en thai wel. Klinkt toch interessant _O-

TinkerTreas
Berichten: 3633
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 17:47

Ik heb hier in overleg met de organisatie en een gedragstherapeut besloten om Marlin te herplaatsen.
Hij blijft enorm gestresst in ons drukke gezin en de drukke omgeving waar we wonen. Dit uit zich in overmatig blaffen in huis.
En hier reageert mijn zoontje met autisme heel erg op.

Ik vind het echt heel erg en voor mezelf voelt het ook als falen. Maar met 3 jonge kinderen is het voor mij niet te doen om Marlin te geven wat hij nodig heeft ;(

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 18:00

TinkerTreas schreef:
Ik heb hier in overleg met de organisatie en een gedragstherapeut besloten om Marlin te herplaatsen.
Hij blijft enorm gestresst in ons drukke gezin en de drukke omgeving waar we wonen. Dit uit zich in overmatig blaffen in huis.
En hier reageert mijn zoontje met autisme heel erg op.

Ik vind het echt heel erg en voor mezelf voelt het ook als falen. Maar met 3 jonge kinderen is het voor mij niet te doen om Marlin te geven wat hij nodig heeft ;(


Oh dat is zuur! Maar wel het meest eerlijk naar Martin toe.

Don't take anything for granted

Fabster
Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 18:34

TinkerTreas schreef:
Ik heb hier in overleg met de organisatie en een gedragstherapeut besloten om Marlin te herplaatsen.
Hij blijft enorm gestresst in ons drukke gezin en de drukke omgeving waar we wonen. Dit uit zich in overmatig blaffen in huis.
En hier reageert mijn zoontje met autisme heel erg op.

Ik vind het echt heel erg en voor mezelf voelt het ook als falen. Maar met 3 jonge kinderen is het voor mij niet te doen om Marlin te geven wat hij nodig heeft ;(


O gatver, TinkerTreas |( Dat is niet leuk. Hou je die andere wel?

Hier ook nog steeds een gedoe met Marcus. Hij komt echt wel bij. Het ging ook even best goed. Kreeg weer haar enzo. Maar sinds we terug zijn van vakantie, heeft hij ineens weer enorme jeuk en knaagt hij zichzelf weer kaal ;( . Heel vermooeiend. Ik was bezig met get uitsluitdieet. Door omstandigheden ben ik hem weer meer gaan voeren en alleen de vogels weg gelaten. Maar toch weer jeuk. Mss toch het voer. Dus nu weer terug op alleen rund. Maar hij had daarvoor een infectie (te zien in zijn bloed) en kreeg hij ab voor. Nu weet ik niet meer of zijn huid daarvoor al beter werd if door die kuur. Dus dat kan t ook nog zijn. Ik dacht eerst nog die rupsen. Ik zat zelf ook onder de bulten. Maar de meeste zijn nu wel weg. Ik heb in ieder geval nuet meer zoveel bulten. Het is wel erg vermoeiend, zoiets....

TinkerTreas
Berichten: 3633
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 20:53

Ja, Buusya blijft wel gewoon. Zij heeft een heel relaxed karakter. Ondanks dat ze stront eigenwijs is, is dat echt een heerlijke hond.
Marlin is ook een heerlijke hond trouwens, maar niet in combinatie met een druk gezin.

Balen dat Marcus zo blijft kwakkelen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Isabelle98, KimD, PeerAppel en 64 bezoekers