Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TinkerTreas

Berichten: 3636
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 16:41

Pfff, heftig zeg.
Hopelijk slaat het aan. Ik zal voor jullie duimen.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 17:04

Ik duim ook dat het aanslaat <<)

Avossy
Berichten: 133
Geregistreerd: 09-11-07

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 19:41

oliebol zeg, hopen dat het aanslaat!

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 21:09

Ik duim ook dat het aanslaat! Gek zeg mijn hond werd gelijk op prednison gezet met allergieklachten. Is mijn dierenarts zo onvoorzichtig vraag ik me dan af ;( gelukkig werkte het goed! Alleen ging ze ervan in huis plassen. Ik hoop dat het voor jullie ook goed werkt! (Zonder de bijwerkingen)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 10:19

Er zijn inmiddels een stuk vriendelijker middelen (zoals Apoquel en Cytapoint), die heel goed werken bij jeuk en veel minder bijwerking geven. Prednison is echt geen best middel. Buiten dat de organen het lastig krijgen, stijgt ook de bloesuikerspiegel tot belachelijke hoogten. Dus diabetes ligt op de loer. Maar goed, dan moet je hond geen allergische reactie op de vriendelijker middelen krijgen, natuurlijk >;) . Komt maar 1 x per 10.000 x voor. Dus Marcus had wel erg veel pech. En dan blijft er niet veel méér over, dan de prednison. Heel oud zal hij er niet op worden. Maar hopelijk nog wel een aantal jaren gelukkig erbij. Mijn kat staat ook al 3-4 jaar op de prednison. Hij heeft een auto immuunziekte. Die wordt ook niet oud. Maar hij is nu wel een blije kat. En voorlopig doet hij get nog goed. Dus we wachten het maar af.

Eliana

Berichten: 5453
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 11:46

Heftig zeg hopelijk komt het goed met hem!

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 16:08

Fabster schreef:
Er zijn inmiddels een stuk vriendelijker middelen (zoals Apoquel en Cytapoint), die heel goed werken bij jeuk en veel minder bijwerking geven. Prednison is echt geen best middel. Buiten dat de organen het lastig krijgen, stijgt ook de bloesuikerspiegel tot belachelijke hoogten. Dus diabetes ligt op de loer. Maar goed, dan moet je hond geen allergische reactie op de vriendelijker middelen krijgen, natuurlijk >;) . Komt maar 1 x per 10.000 x voor. Dus Marcus had wel erg veel pech. En dan blijft er niet veel méér over, dan de prednison. Heel oud zal hij er niet op worden. Maar hopelijk nog wel een aantal jaren gelukkig erbij. Mijn kat staat ook al 3-4 jaar op de prednison. Hij heeft een auto immuunziekte. Die wordt ook niet oud. Maar hij is nu wel een blije kat. En voorlopig doet hij get nog goed. Dus we wachten het maar af.


Klopt, maar bij kortdurend gebruik is het vask goed inzetbaar en als het bij Marcus aanslaat is de kunst om het zo laag mogelijk te gaan doseren zodat hij net klachtenvrij is en blijft, dus dat wordt nig puzzzzzelen.
Als het zou likken is om de dag of om de 2 dagen een lage dosis ideaal, maar nu het belangrijkste om hem jeukvrij te krijgen. En als het hem wat jaren van zijn leven kost.... blijft het dat denk ik ook wel waard, liever een jeukvrij blij hondenleven dat wat korter is, dan levenslang jruk en pijn van de open plekken en 15 jaar oud worden..

Hoop echt dat het werkt bij hem, ze krijgen er vask meer dorst van, gaan meer drinken en moeten dus vaker uit om buiten te plassen.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 08:09

Sjolvir schreef:
Fabster schreef:
Er zijn inmiddels een stuk vriendelijker middelen (zoals Apoquel en Cytapoint), die heel goed werken bij jeuk en veel minder bijwerking geven. Prednison is echt geen best middel. Buiten dat de organen het lastig krijgen, stijgt ook de bloesuikerspiegel tot belachelijke hoogten. Dus diabetes ligt op de loer. Maar goed, dan moet je hond geen allergische reactie op de vriendelijker middelen krijgen, natuurlijk >;) . Komt maar 1 x per 10.000 x voor. Dus Marcus had wel erg veel pech. En dan blijft er niet veel méér over, dan de prednison. Heel oud zal hij er niet op worden. Maar hopelijk nog wel een aantal jaren gelukkig erbij. Mijn kat staat ook al 3-4 jaar op de prednison. Hij heeft een auto immuunziekte. Die wordt ook niet oud. Maar hij is nu wel een blije kat. En voorlopig doet hij get nog goed. Dus we wachten het maar af.


Klopt, maar bij kortdurend gebruik is het vask goed inzetbaar en als het bij Marcus aanslaat is de kunst om het zo laag mogelijk te gaan doseren zodat hij net klachtenvrij is en blijft, dus dat wordt nig puzzzzzelen.
Als het zou likken is om de dag of om de 2 dagen een lage dosis ideaal, maar nu het belangrijkste om hem jeukvrij te krijgen. En als het hem wat jaren van zijn leven kost.... blijft het dat denk ik ook wel waard, liever een jeukvrij blij hondenleven dat wat korter is, dan levenslang jruk en pijn van de open plekken en 15 jaar oud worden..

Hoop echt dat het werkt bij hem, ze krijgen er vask meer dorst van, gaan meer drinken en moeten dus vaker uit om buiten te plassen.


Ja, precies. Zo zit ik er ook in.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 13:29

Ik geloof dat ik er achter ben wat het probleem met Marcus is: schurft :r . En daar kwam ik achter, omdat ik zelf naar de huisarts ben geweest met jeukklachten en bultjes :r . Heb ik bij Marcus 2 x een huidtest laten doen! Niks te zien! Bakken ellende heeft het opgeleverd en bakken met geld heeft t gekost. Ik was serieus aan het overwegen om hem in te laten slapen, zo slecht gaat hij. Met die prednison erin, gaat het ineens 10 x zo slecht. En dan is het ‘gewoon’ schurft. Dat is makkelijk te behandelen. Nu zitten we allemaal onder. Wat een ellende -O-

TinkerTreas

Berichten: 3636
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 13:53

Zo dan. Aan de ene kant fijn dat het te behandelen is.
Maar wel balen dat jullie ook onder zitten.
Succes met de behandeling.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 14:20

TinkerTreas schreef:
Zo dan. Aan de ene kant fijn dat het te behandelen is.
Maar wel balen dat jullie ook onder zitten.
Succes met de behandeling.


Ja. Als het goed is, hebben we de boel over een maand helemaal onder controle (najeuk, huid die nog moet helen). Dan kunnen we zien hoeveel er over blijft van de problemen van Marcus.

Ik was gisteren echt helemaal woest. Schurft klinkt toch als Afrikaanse toestanden. Maar blijkbaar komt t hier ook vaak voor...

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 15:49

Oh nee wat balen zeg!!! Wij hebben het eens met cavia’s gehad..... toen kregen we het zelf ook inderdaad. Gelukkig werd het toen wel direct herkend.... succes met smeren, wassen en schoonmaken :n

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 15:51

Jeetje, dat meen je niet. Wat een ellende.
Het enige goede is wel dat Marcus dan misschien wel helemaal kan genezen.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 16:18

Getver... fat is echt waardeloos en goed..


Voor de goede orde ringschurt is geen scjirftmaar eem schimmelinfectie. Herl besmettelijk.

Echte svhurft komt doot schurftmijten, die zijndoooorgaans gastheerspecifiek en lopen miet ovet naar mensem of sndere diersoorten.

Wat zit er nou op Marcus?

Lukasje
Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 16:31

Neee dat méén je niet ?! Na al die onderzoeken bij hem kom je er dan zó achter |o .
Wel positief is dat het voor Marcus op te lossen valt!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 16:33

Dit is echt schurft en geen schimmel en nee, ze zijn niet HELEMAAL gastheerspecifiek. Van de hond kynnen ze gewoon over gaan naar de mens. Alleen op de mens kunnen ze zich niet voortplanten. Dus in principe zou het vanzelf over moeten gaan, als de hond er van af is. Maar ik weet niet precies hoe lang zo n mijt leeft, en ik wil er wel snel vanaf. Dus ik laat mezelf ook behandelen. Bovendien zou ik de hondenkunnen herbesmetten. Dus liever zelf ook maar behandeld.

Lukasje
Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 16:37

Ja tuurlijk, enkel het idee al. Jakkes!

Ocharme :(:)

Maar het klinkt toch hoopvol voor Marcus, niet?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 16:40

Lukasje schreef:
Neee dat méén je niet ?! Na al die onderzoeken bij hem kom je er dan zó achter |o .
Wel positief is dat het voor Marcus op te lossen valt!


Ja, dat ik ook wat, hè?! :roll: Ik was eerst nogal pissig op de da, maar bij nader inzien, was dit wel moeilijk te voorspellen. Hij heeft het nl nog niet zó lang. Want tussendoor is hijnhelemaal goed geweest en schurft wordt alleen maar erger en verdwijnt niet ineens zomaar voor een maand. Ik heb het daarna nog laten checken, maar er was niks te zien op de huidafkrabsels. Dat schijnt vaker voor te komen. Dus dit is gewoon heel veel pech hebben. Toch ga ik de da wel vragen om voortaan, in dit soort gevallen, in ieder geval Stronghold als ontvlooiing voor te schrijven. Ik deed dat met Advantix. Die neemt dan weer vliegjes mee (vond ik handig in Schotland, met al die knutten), maar geen mijt. Voortaan dus Stronghold.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 17:48

Gelukkig mijt waar je wel vanf kan komen, hobd blij dat een paar zich vergisten in jou.
Langleve de styonghold, ik zou zeghen, zaai dood en verdetf onder die ettertjes.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 17:51

Sjolvir schreef:
Gelukkig mijt waar je wel vanf kan komen, hobd blij dat een paar zich vergisten in jou.
Langleve de styonghold, ik zou zeghen, zaai dood en verdetf onder die ettertjes.


Inderdaad, nuke the basterds! Ik ben minder blij, dat ze een uitstapje op mij hebben gemaakt. Wat een jeuk, man! En dat kan nog wel een maand duren. Want die mijten schijten je hele huid vol. En daar houdt je huid niet van {:)-:(

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 13:12

Ik kom ook eens kijken hier. Wij hebben onze hond Buddy geadopteerd uit Aruba. Hij is sinds maandag in NL en sinds zaterdag avond bij ons. Donderdag hebben we een check bij de dierenarts en even de chip op naam zetten etc. Buddy is 16 maanden. :)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 13:57

Leuk, Giolli! Heb je foto’s?

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 14:12

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 14:17

Uit Aruba? Niet bij de deur. Mag ik vragen -gewoon interesse- hoe je bij deze organisatie komt ?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 14:29

Giolli schreef:
[ [url=m/7HdXA1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MlKxMT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/OK4S9d.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ach wat een schatje <3 . Onze oude buren wonen u op Bonaire. Zij hebben daar ook asielhonden geadopteerd. Ik zie ze wel eens voorbij komen, uit Curacao of Aruba. Een flink eind weg, inderdaad. Maar vast niet minder lief