Poedels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
JlnG
Berichten: 286
Geregistreerd: 13-03-13

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 00:10

Hier hebben we Mel welkom geheten.

Baron vindt net zoals Levi zijn nieuwe zus ook nog te druk, te snel, te luid. Leuk als ze slaapt haha. Hij accepteert haar, maar zoekt voorlopig weinig interactie. Komt goed :o

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]


KarinW86
Berichten: 5238
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-21 07:49

Al een echte poedel op der rug hihihi althans dat heb ik begrepen hihi…

[ img ]

♥ Levi ♥ 09/10/11
♥ Guusje ♥ 26/09/21

Kaplaars
Berichten: 1540
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 10:46

<3 <3 <3
Die is zoooo cute!!

Te koop: Zilco webz kunststof tuig maat pony, bruin onderlegd.
Pb voor meer informatie

XxLiEsJuHhxX
Berichten: 6030
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 11:20

ahhh ze zijn beide zooo leuk!! <3 En de poedel op de vorige pagina ook! <3

Ik zou ook eigenlijk wel graag een 2e hond willen maar doe dit voor Dior niet. Dior heeft al vanaf dat ze pup is een hele erge hekel eraan als andere honden naast/tegen haar aan gaan liggen. Daarnaast is ze soms wat onzeker wat zich uit in agressie, net als haar extreme hoge energie level wat ineens ook om kan slaan in agressie. Zo met de 2 honden van mijn ouders en de 2 van mijn broer (moeder en zusje van Dior en alle 4 poedels ook) gaat het heel goed, wel opletten, en hier met de hond van de buren ook. Ik zorg dus dat ze haar sociale contacten behoud maar ik wil haar niet een andere hond voor schotelen waarmee ze continue moet leven.

Dus voor nu zwijmel ik vooral heel erg bij alle foto's van puppies bij andere mensen <3

Moet wel heel eerlijk zeggen dat ik niet zeker weet of ik na Dior weer een poedel zou willen. En als het een poedel word weer dan wel een koningspoedel.
Maar Dior is niet echt de makkelijkste hond helaas, al vermoed ik dat dat meer foklijn is dan poedel zelf want de 2 van mijn ouders zijn helemaal niet zoals Dior :D

The Oily Barn, volg mij via insta voor leuke diy producten voor in en buiten huis en voor dieren. 100% natuurlijk en gezond

meggiemeg
Berichten: 12216
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 11:36

Ik weet niet beter of we hebben een poedel als hond, al vanaf kleins af aan vanuit huis zeg maar. We hebben verschillende kleuren gehad door al die jaren heen, toch vond ik de abrikoos de lastigste wat karakter betreft, de zwarte altijd erg prettig. Maar als ik mag kiezen en eerlijk zeggen vind ik het karakter van de harlekijn er echt boven uit springen. We hebben nu onze 2e harlekijn en weer net als de eerste een super hond, zacht karakter, zorgzaam, leert makkelijk, in huis rustig (buiten een stuiterend blij ei), open karakter.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

_Mars
Berichten: 466
Geregistreerd: 17-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 12:09

KarinW86 schreef:
Niet gekeken naar welke bij mijn andere hond paste maar meer naar wat bij ons past..

Mijn andere hond vind er nog niks aan veel te druk nog hihi.. maar de eerste ontmoeting thuis was prima



Dat klinkt ook wel inderdaad als een goede optie. Is de oudere hond echt veel ouder of valt het mee? Ben je niet bang dat de oudste de jongste nooit leuk gaat vinden?

Maar als ik dit hoor begint het nog meer te kriebelen. Hoe bevalt de overgang naar 2 honden ipv 1?

Hahah sorry voor al deze vragen.

_Mars
Berichten: 466
Geregistreerd: 17-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 12:14

Och, al deze lieve snoetjes. Zo lief!!


@meggiemeg Ik heb echt het gevoel dat onze abrikoos de makkelijkste hond ooit is. Super rustig. Slaat alleen aan als er iemand bij de deur staat. Maar verder super makkelijk in omgang, kan over al mee naar toe en altijd vriendelijk. Wel heel erg baas gericht. Siebe gaat mee naar kantoor maar zal altijd aan mij plakken, collega's willen hem knuffelen maar dat vind hij dan wat minder :') Hij accepteert het wel. Heel meegaand hondje. Zo grappig. Misschien is er ook een verschil in kleur + grote haha. Wel interessant eigenlijk.

XxLiEsJuHhxX
Berichten: 6030
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 13:30

Toen ik geboren ben hadden mijn ouders een zwarte poedel middenslag. Schat van een beest, echt een allemans vriend, extreem druk en de beste hond voor mij en mijn broers om mee op te groeien, zij was stamboomloos en kwam van de vogeltjes markt in belgie. Als ik mij niet vergis uit Antwerpen.
Toen zij overleed wilde mijn ouders een hondje van een fokker maar na 2x aardig banketstaaf behandeld te zijn, zijn zij in luik op de vogeltjesmarkt geindigd en daar een dwerg abrikoos pup gekocht.
Zij was de 2e beste hond om mee op te groeien. Super zachtaardig ook, zou nooit bijten en ook eigenlijk wel heel makkelijk met andere honden (op Dior en haar moeder na).
Een paar jaar later kocht mijn broer hun abrikoos dwerg poedel bij een Duitse fokker. Een echte regelteef zeg maar. Altijd alle honden in lijn willen houden en regelmatig ruzie met de abrikoos van mijn ouders.
Een paar jaar later weer hebben mijn ouders, ook uit Duitsland, een wit dwerg poedeltje gekocht met een hele mooie stamboom enzo. Haar moeder was een beetje een keffer maar oke.
Dit poedeltje is zeg maar de Paris Hilton in de honden familie. Zich van geen kwaad bewust kan ze soms ineens heel erg dominant zijn, wat niet altijd goed uit pakt, ze is een hielenbijter bij kinderen en heeft een onwijs gevoelige maag en na haar sterilisatie epilepsie gekregen.
Toen werden Dior en haar broer en zusje geboren. Zusje is uitgegroeid tot een net wel net niet dwerg/toy formaat, luisterd niet, doet precies waar zij zelf zin in heeft (wat al een aantal keer als resultaat gehad heeft dat ze tussen schip en wal in het water lag), heeft een hele grote bek tegen elke andere hond en nieuw mens en nu hoe ouder ze word hoe vaker ze ruzie met haar moeder heeft.
Hun broertje weet ik niet precies hoe hij kwa karakter uitgegroeid is, wel weet ik dat hij op 7,5 week mijn broer beet uit protest ergens tegen en echt door beet, hij is een grote maat dwerg of kleine maat middenslag geworden en is ook abrikoos.
Dior kennen jullie kwa karakter denk ik ondertussen wel.
Als laatste toevoeging van de poedel familie hebben mijn ouders uit belgie bij een andere fokker een abrikoos teefje gekocht. Zij is niet effen abrikoos maar 2 kleurig abrikoos. Haar vader was black & tan en haar moeder abrikoos.
Dit hondje is net als de 1e abrikoos zo onwijs lief, heel zachtaardig karakter maar absoluut 0,000000 will to please, ze dramt niet door en ze komt meestal wel als je haar roept maar ziet het nut absoluut niet van kunstjes als pootje geven enzo.


Mijn moraal van dit verhaal is dat buiten Dior en haar familie wij eigenlijk alleen maar super makkelijke en lieve abrikoosjes gehad hebben.

En nu ik dit zo lees, zou ik nog altijd wel weer een poedel willen maar dan wel eentje met een heeeeeel ander karakter dan Dior, al houd ik onwijs veel van haar en zal ik alles voor haar doen zo lang ze op deze aarde rond rent, ze is gewoon echt niet makkelijk.

Een echte harlekijn heb ik nog nooit echt mee gemaakt dus geen idee kwa hun karakter. Ik vind de choco harlekijn wel echt heel mooi, of de abrilkoos harlekijn <3

The Oily Barn, volg mij via insta voor leuke diy producten voor in en buiten huis en voor dieren. 100% natuurlijk en gezond

KarinW86
Berichten: 5238
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-21 10:53

_Mars schreef:
Dat klinkt ook wel inderdaad als een goede optie. Is de oudere hond echt veel ouder of valt het mee? Ben je niet bang dat de oudste de jongste nooit leuk gaat vinden?

Maar als ik dit hoor begint het nog meer te kriebelen. Hoe bevalt de overgang naar 2 honden ipv 1?


Mijn andere hond is 10 dus inderdaad wel een heel stuk ouder

Ik ben niet bang dat hij haar nooit leuk gaat vinden, ik weet dat hij puppy’s niet zo vind als ze zo jong zijn..
Heeel soms zie ik al een poging tot spel

De overgang naar 2 honden is wel ff wennen, maar gaat best goed..
T is vooral met werk en zo wel beetje slepen met honden naar opvang en dergelijke hihi
Ik vind het wel gezellig 2..
Levi is natuurlijk al wat ouder dus niet meer echt zo druk in huis dus dat is met Guusje wel anders

♥ Levi ♥ 09/10/11
♥ Guusje ♥ 26/09/21

JlnG
Berichten: 286
Geregistreerd: 13-03-13

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 12:20

Baron is 6 en is ook niet zo van de drukke puppy’s. Hij heeft wel al met een speeltje in zijn mond haar uitgedaagd, maar zij is nog onder de indruk van zijn ruw spel.

Maar ik heb er vertrouwen in dat hij op termijn haar gewoon volledig accepteert en dat het de beste vrienden worden.

meggiemeg
Berichten: 12216
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 13:13

Onze Morgan vond puppies niets, ze werden pas leuk vanaf een maand of 7. Dan ging hij er ook echt heel leuk mee om, daarvoor wat het negeren en als ze te opdringerig werden een grauw in de lucht ter waarschuwing.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

KarinW86
Berichten: 5238
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-21 13:57

meggiemeg schreef:
Onze Morgan vond puppies niets, ze werden pas leuk vanaf een maand of 7. Dan ging hij er ook echt heel leuk mee om, daarvoor wat het negeren en als ze te opdringerig werden een grauw in de lucht ter waarschuwing.


Ja dat is ook beetje wat hier gebeurd inderdaad en ik zeg ook hij vind ze pas leuk vanaf een maand op 6

♥ Levi ♥ 09/10/11
♥ Guusje ♥ 26/09/21

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 12:50

wat een schattige puppies allemaal!!! <3 <3
Mag ik nog wat foto's ??

Hier weer een poedel in de lappenmand.
Gioia heeft regelmatig last van haar heupen of voorpoten. Dit is spier gerelateerd. Het gaat best lang goed en dan 1 of 2 dagen slecht. Die dagen krijgt ze pijnstilling en dan is het goed.

[ img ]


vorige week vrijdag kwam ze in de avond opeens in elkaar gedoken de trap af. Uit automatisme wil ik haar pijnstilling geven. Alleen toen bleek het niet haar poot te zijn, maar haar kaak.
Meteen gebeld naar de dierenarts en ik kon meteen terecht. Zij geeft aan dat het kaak myositis is.
Dus ze heeft meteen een cortisonen spuit gekregen en sinds afgelopen zaterdag zit ze aan de prednison.

Ik heb nog nooit een hond gehad die zoveel naar de dierenarts moest als gioia |o

Ze kan nu weer eten en knookjes knagen. Hopelijk blijft het zo goed gaan...
[ img ]

Fijne feestdagen allemaal!!!

[o]

_Mars
Berichten: 466
Geregistreerd: 17-12-16

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 23:51

Sterkte met Gioia, Arabella!

Iedereen hier fijne dagen gewenst! Kan zo even niet bij mijn kerst foto van Siebe, die krijgen jullie nog te goed. :Y)

JlnG
Berichten: 286
Geregistreerd: 13-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 23:48

Ai wat een pech met Gioia, veel beterschap voor haar !

Hier wordt Mel al een stuk beter aanvaard, er wordt zelfs af en toe wat korte stukjes gespeeld.

[ img ]

Gisteren de kleine meid fris gewassen voor de Kerst. <3

[ img ]

Ook namens Baron en mezelf fijne feestdagen voor jullie en de poedels <|-

[ img ]

KarinW86
Berichten: 5238
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-21 00:09

Sterkte met Gioia

Mel ziet er knap uit zo gewassen!

♥ Levi ♥ 09/10/11
♥ Guusje ♥ 26/09/21

KarinW86
Berichten: 5238
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-21 00:12

Met Guusje gaat alles goed groeit lekker, nu 2,3 kg .. ze is echt lekker aanwezig, maar kan ook heerlijk slapen.. zindelijkheid duurt wel langer als bij mijn andere hond, maar we 99% van de tijd zijn we gewoon op tijd hihi

[ img ]

[ img ]

[ img ]

♥ Levi ♥ 09/10/11
♥ Guusje ♥ 26/09/21

_Mars
Berichten: 466
Geregistreerd: 17-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 13:53

Kent iemand van jullie een goede middenslag fokker? Liefste in Bruin/Grijs kleur (als ik kieskeurig mag zijn). Ik heb natuurlijk al wel gegoogeld maar misschien is er hier iemand met een goede ervaring? Ik wil voor 2022 toch echt serieus in gesprek voor een 2e hond. Het gaat dus echt om met fokkers een gesprek te starten/ oriënteren. Een nest/pup voelt nog te vroeg.

Azmay
Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 20:48

Is iedereen de jaarwisseling goed door gekomen?

Helaas heeft spip vandaag min of meer haar doodsvonnis gekregen. Ze is al 8 dagen dekrijp dus ben naar de dierenarts geweest. Ze heeft melkklier en eierstok tumoren. Opereren kan maar ze is al 13 en de kans dat er longkanker bij komt binnen al te lange tijd is vrij groot, ook als de operatie slaagt.

Medicatie om haar hormonen te onderdrukken is er niet. Het is nu dus eigenlijk afwachten hoe haar kwaliteit van leven blijft. Ze is voor nu in ieder geval wel happy, al vind ze moeilijk rust en valt ze de geholpen reu vrij constant lastig.

[ img ]

KarinW86
Berichten: 5238
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-22 21:29

Ach arme spip sterkte!

Hier goed de jaarwisseling doorgekomen.. Guusje is er gelukkig niet bang van

♥ Levi ♥ 09/10/11
♥ Guusje ♥ 26/09/21

_Mars
Berichten: 466
Geregistreerd: 17-12-16

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 22:56

Hier perfect de jaarwisseling doorgekomen. Siebe is eigenlijk niet bang.

Oh nee wat rot voor Spip. Heel veel sterkte gewenst!

Azmay
Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 17:23

Heb haar net al laten gaan, ze vond echt geen rust en leverde flink in. Ik wilde echt niet wachten tot leven lijden zou worden. Ze is heel vredig ingeslapen, ze heeft een mooie tijd gehad op deze aarde en ben haar dankbaar voor wat ze mij heeft gebracht.
[ img ]

KarinW86
Berichten: 5238
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-22 01:56

Ach sterkte..

♥ Levi ♥ 09/10/11
♥ Guusje ♥ 26/09/21

meggiemeg
Berichten: 12216
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 10:25

Wat een dappere beslissing heb je genomen Azmay, veel sterkte!

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Mizora
Berichten: 18087
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 13:51

Heel veel sterkte Azmay. Sterk van je dat je zo snel hebt ingegrepen.

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 bezoekers