[HK] Show je aquarium II!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
J0anieke

Berichten: 4876
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 19:28

Ja daarom twijfel ik alweer... :')
Heb nu ook de trofis a-1500 in m'n hoofd... Nouja... Ik ga ook maar gewoon een keer een winkel bezoeken, alleen eerst verhuizen. :D

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 19:33

ben ik blij dat ik een klein huis heb, meer dan wat ik nu heb past er niet in.

weet een van jullie toevallig wat dit in houdt?

Afbeelding

heb in 1 bak op de bovenste bladeren bruine aanslag zitten.
van sommige bladeren kan ik het afvegen.
is het nou alg, komt het van de lampen( led)
iets van bezinksel van hout?

julius_juut

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 20:05

Pluttersput schreef:
Oh jongens sorry voor de spam, maar ik heb even jullie hulp nodig.. mijn bak heeft ergens last van en ik weet niet waarvan.
Alle vissen zwemmen bovenin, ze happen naar adem. Waardes zijn in orde, althans met van die stickjes. Zometeen even een grondige check doen.

Van de week deden ze dat ook, 70 liter water vervangen en toen ging het wat beter. Maar nu doen ze het weer. Ik heb wel van dat anti algen spul er in gemikt, meer daar kan het toch niet van zijn?

Help..

[ [url=m/Mgctaf.jpg]Afbeelding[/url] ]


Komt er wel genoeg licht door alle drijfplanten heen? Is het iets dat 's ochtends erger is dan wanneer de lampen al een tijd aan staan? Wanneer er geen licht op komt maken de planten geen zuurstof aan, dan moeten ze het puur van de stroming aan het oppervlak hebben qua zuurstofvoorziening.

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 20:19


Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 20:43

julius_juut schreef:
Pluttersput schreef:
Oh jongens sorry voor de spam, maar ik heb even jullie hulp nodig.. mijn bak heeft ergens last van en ik weet niet waarvan.
Alle vissen zwemmen bovenin, ze happen naar adem. Waardes zijn in orde, althans met van die stickjes. Zometeen even een grondige check doen.

Van de week deden ze dat ook, 70 liter water vervangen en toen ging het wat beter. Maar nu doen ze het weer. Ik heb wel van dat anti algen spul er in gemikt, meer daar kan het toch niet van zijn?

Help..

[ [url=m/Mgctaf.jpg]Afbeelding[/url] ]


Komt er wel genoeg licht door alle drijfplanten heen? Is het iets dat 's ochtends erger is dan wanneer de lampen al een tijd aan staan? Wanneer er geen licht op komt maken de planten geen zuurstof aan, dan moeten ze het puur van de stroming aan het oppervlak hebben qua zuurstofvoorziening.


Heb ik ook aan gedacht, en al het merendeel er uit gehaald. Misschien moet ik er nog meer uit halen, klinkt ook wel als iets dat zou kunnen :j

TheNovelist

Berichten: 1500
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 22:02


ChristaMoor

Berichten: 2640
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 15:55

Ik heb onze reuzen vallesneria gesnoeid en heb wat stekken voor de liefhebber.

We hebben de intentie om naar een andere bak over te gaan. We hebben nu een Ferplast Cayman 300 ltr. 1.10 lang, 55 diep en 60 hoog. Met ondertussen drie koppels maanvissen (en nog drie losse) wordt het toch wat geruzie in de bak. Eén koppel legt elke twee weken eitjes, maar eten ze of zelf op, of ze worden opgegeten door de algeneter. De maanvissen hebben flink ontzag voor dit ding (naam weet ik niet, hij heeft stekels op z'n kop en is zo'n 10 cm groot en 5-6 jaar oud) en ze bewaken de eitjes wel, maar worden echt verdreven door de algeneter.

Hopelijk wordt dit in een groter bak wat rustiger. Dus we gaan op zoek naar een 450 ltr bak met zo mogelijk ook een panoramaruit. We houden het wel bij één bak, dus als de nieuwe draait (gaat wel even duren, want we moeten deze eerst vinden) dan gaat de oude eruit.

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 16:07

Ik kan me vergissen maar het klinkt alsof je een borstelneusancistrus hebt. :)

ChristaMoor

Berichten: 2640
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 17:06

Donkerbruin met lichte stippen en een grote bek waarmee hij aan de ruit plakt ;) Hiermee veegt hij ook de eitjes in één beweging in z'n muil.

julius_juut

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 17:43

Dat is dan inderdaad een ancistrus mannetje. Al eens geprobeerd hem ander dierlijk voedsel aan te bieden? Voedertabletjes ofzo, om te zien of hij dan minder interesse in de eitjes heeft?

ChristaMoor

Berichten: 2640
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 18:38

Hij eet gewoon mee met de rest, diepvriesvoer. Muggenlarven, watervlooien, tubifex en gemengd. Verder krijgt hij komkommer, lust hij erg graag. Ik denk dat de eitjes toch wel een delicatesse zijn. Maar we zijn aan het kijken wat de mogelijkheden zijn. Een kweekbak erbij is ook nog een mogelijkheid. Al hoeven we zelf niet zo nodig jonge vissen, het lijkt me voor het koppel wel gaaf om een broedsel groot te brengen.
t was aandoenlijk zoals ze vochten voor het legsel, maar gewoon verdreven werden.

julius_juut

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 20:20

Dan zal hij het inderdaad gewoon erg lekker vinden. Super luxe variant van kaviaar. :+

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 20:51

Afbeelding

Ik ben zo blij.. ik heb de drijfplantjes drastisch gesnoeid, en daar haal ik nu elke week een groot deel van weg. Ik heb ander voer gekocht voor de tetras, kleinere korreltjes. En ze komen weer helemaal in hun oude hum. Ik denk dat het voer misschien te groot geweest is ofzo, geen idee. En dat de drijfplantjes inderdaad de boel verstikte.
Maar alles doet het nu weer helemaal goed, gelukkig. Die bak is echt mijn grote trots.. vond het allemaal zo naar!

Korreltjes is trouwens voer, dan krijg ik ze beter op de foto :D

J0anieke

Berichten: 4876
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 21:12

Super fijn!! :D :D

Ik heb hydra in m'n bak zitten... Het leek vorige week even heel erg, daarna werd het ineens minder en gister zag ik ineens een hele grote... Morgen m'n twee Helena slakken eruit vissen en de bak behandelen met Flubenol...

Mocht iemand twee Helena slakken willen hebben, ze mogen gratis opgehaald worden in Apeldoorn, ik lees namelijk dat Flubenol nog lang actief kan zijn en zou zonde zijn als ze dat uiteindelijk niet gaan overleven...

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 21:54

Het is dat je ze ver weg woont, anders hadden ze in mijn bak er bij gemogen..

J0anieke

Berichten: 4876
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 21:59

Ik heb ze ook op marktplaats gezet. Mocht hier niemand interesse hebben of via marktplaats stuur ik nabster een bericht, misschien dat zij (weer :')) iets voor me kan betekenen, die woont dicht bij mij.

Ennasil92

Berichten: 1582
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: Eck En Wiel

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 22:45

Voor mij helaas ook te ver uit de richting voor een paar slakjes anders had ik ruimte genoeg.

Naast mijn 350 liter bak ben ik nu ook 2 30 liter bakjes aan het indraaien, de bedoeling is dat hier wat garnaaltjes in komen en evt een betta man.
Afbeelding
Afbeelding

Mocht er trouwens iemand zijn die interesse heeft in een kreeftje, ik heb besloten om Barry toch te herplaatsen... Ik kan iedere dag een stuk of 10 planten terug stoppen in de bodem (komt mede omdat ik een vrij dunne laag zand heb)
Afbeelding

Lisette03

Berichten: 1825
Geregistreerd: 23-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 16:28

Afbeelding

Mag ik jullie wat vragen? Ik ben een klein aquarium aan het indraaien, 45-50l denk ik effectief. Aangezien het hier altijd vrij koud is in huis heb ik er een jewel 100 verwarming in hangen. Dit past in principe wel, maar de onderkant van de staaf raakt wel de zandbodem. Kan ik toch beter een andere verwarming aanschaffen of maakt dit niet uit? (Bovenkant van de verwarming moet boven water blijven, dus kan hem wel schuin hangen, maar niet helemaal horizontaal)

J0anieke

Berichten: 4876
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 18:38

Ik heb mijne helemaal kopje onder (wel van superfish...). Lees wel dat die van juwel idd niet helemaal kopje onder mag, zou hem dan iets schuin hangen...

Helena slakken zijn inmiddels opgehaald en eerste dosis Flubenol heb ik toegevoegd... Doei hydra. :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 13:06

Lisette03 schreef:
[ [url=m/71dmnt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mag ik jullie wat vragen? Ik ben een klein aquarium aan het indraaien, 45-50l denk ik effectief. Aangezien het hier altijd vrij koud is in huis heb ik er een jewel 100 verwarming in hangen. Dit past in principe wel, maar de onderkant van de staaf raakt wel de zandbodem. Kan ik toch beter een andere verwarming aanschaffen of maakt dit niet uit? (Bovenkant van de verwarming moet boven water blijven, dus kan hem wel schuin hangen, maar niet helemaal horizontaal)


Dan zou ik hem schuin houden of een kleinere verwarming (50W) aanschaffen. (als je via de post durft, heb er hier nog een aantal liggen ;) ) In het zand kan de verwarming niet al zijn warmte kwijt en kun je kortsluiting krijgen.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 15:52

Ik heb de mijne ook schuin gehad en dat werkte eigenlijk prima :)

Lisette03

Berichten: 1825
Geregistreerd: 23-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 22:28

Het is hier s’nachts 15 gr en overdag 18, ik was bang dat een 50w het niet ging redden. Hang hem voor nu maar snel schuin dan en over een tijdje koop ik wel een oase verwarming die in de filter past.

Thanks voor de waarschuwing met betrekking tot kortsluiting. Had al gegoogle’t maar kon niks vinden.

Zondag ga ik de eerste bewoners ophalen, 11 blue Dream garnalen en ik heb bij de aquariumwinkel hier in de buurt 6 Corydoras Hastatus besteld, die komen over anderhalve week ongeveer.

Bak draait nu 3 weken en de waterwaardes zijn goed, al wil ik die voor de zekerheid ook nog even in de winkel laten checken voor de bewoners er in gaan.

J0anieke

Berichten: 4876
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 23:49

Ik heb ook blue dream garnalen, zijn echt leuk om naar de kijken! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 09:14

Lisette03 schreef:
Het is hier s’nachts 15 gr en overdag 18, ik was bang dat een 50w het niet ging redden. Hang hem voor nu maar snel schuin dan en over een tijdje koop ik wel een oase verwarming die in de filter past.

Thanks voor de waarschuwing met betrekking tot kortsluiting. Had al gegoogle’t maar kon niks vinden.

Zondag ga ik de eerste bewoners ophalen, 11 blue Dream garnalen en ik heb bij de aquariumwinkel hier in de buurt 6 Corydoras Hastatus besteld, die komen over anderhalve week ongeveer.

Bak draait nu 3 weken en de waterwaardes zijn goed, al wil ik die voor de zekerheid ook nog even in de winkel laten checken voor de bewoners er in gaan.



Van de hastatus kun je in een 50L makkelijk 10/11 bestellen. Hoe groter de groep hoe meer natuurlijk gedrag je kan zien :D

wend2009

Berichten: 148
Geregistreerd: 07-02-14

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 14:45

Hier zitten intussen ook weer 2 nieuwe visjes in.
Ben de naam kwijt.
Ze zijn levenbarende klein soort.
Nu in overleg over een ander mooi beestje.
Ga ik nog laten zien als het door gaat.