Canicross, wie doet het ook?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
sunshine
Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 10:48

Lisitano & Saskia ; wij doen inderdaad mee in Arnhem, vind het wel spannend hoor :') we doen mee aan de 8 kilometer. Het is voor ons de eerste keer, dus geen idee wat er allemaal op ons af komt haha.

En 4 paar schoenen, ojee haha kom ik aan met mijn paar jaar oude hardloop nikes :') :')

Ga je met 2 honden starten lisitano ?

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(


Lisitano
Berichten: 4921
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-19 10:55

sunshine schreef:
Lisitano & Saskia ; wij doen inderdaad mee in Arnhem, vind het wel spannend hoor :') we doen mee aan de 8 kilometer. Het is voor ons de eerste keer, dus geen idee wat er allemaal op ons af komt haha.

En 4 paar schoenen, ojee haha kom ik aan met mijn paar jaar oude hardloop nikes :') :')

Ga je met 2 honden starten lisitano ?

Leuk! Het is echt zooo leuk om te doen! Ik twijfel nog over Arnhem, misschien dat ik toch nog de night trail pak.

Volgende week ga ik met alleen Manu. 15 december in Montferland mag ook Uma mee voor de 22 km :D

Als je vaker mee gaat lopen met de trails zijn trailschoenen wel handig. Zeker 's winters met gladdere ondergrond en de klimmetjes die in het parcours gestopt worden.
Bij de NNT raden ze het in elk geval aan. Met gladde zolen was je op die bevroren heuvels zeker niet zonder glibberen boven gekomen :))

yvetjes
Berichten: 920
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Hoogland

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 19:18

Hoi, hier vandaag meegedaan met een workshop canicross. Was het examen can een canicross instructeur. Ben beneiuwd of ze geslaagd is. Les was leuk!

Over 2 weken loop in de trail in Rosendael. Dit was weer even een mooie test of alles nog goed gaat.
Zijn er nog meer bokkers die naar Rozendaal gaan?

Wees jezelf, anderen zijn er al genoeg.....

Lisitano
Berichten: 4921
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-19 20:09

Leuk! Ik heb ook getwijfeld me op te geven.

Rosendael is zo mooi! Ik heb die dag een dogsurvival dus ik moet die (helaas) overslaan. Al is een survival ook heel leuk :D Het wordt de tweede voor Uma!

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 23:44

yvetjes schreef:
Hoi, hier vandaag meegedaan met een workshop canicross. Was het examen can een canicross instructeur. Ben beneiuwd of ze geslaagd is. Les was leuk!

Over 2 weken loop in de trail in Rosendael. Dit was weer even een mooie test of alles nog goed gaat.
Zijn er nog meer bokkers die naar Rozendaal gaan?

Ik loop niet, ben er wel bik

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

sunshine
Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 12:06

Verslagje van gisteren bij de 4parken canitrail :)

Gisteren voor het eerst meegedaan aan een canitrail, in het verleden al veel gewone hardloop " wedstrijden " gelopen, maar dit is toch een beetje anders.
Donna was in het begin aardig druk en opgewonden, dit werd minder tijdens het lopen ( trots baasje ), Donna is een herplaatser en is soms angstig voor mensen.

Tijdens het lopen veel moeten afzien, want best wel heuvelachtig :') dat was vooraf al gezegd maarja, je denkt altijd dat het wel meevalt natuurlijk haha.

Maar echt genieten in zo'n mooie omgeving, helaas 1,5 km voor het einde echt gruwelijk hard mijn enkel naar buiten omgezwikt, en daar lag ik dan.
Ik dacht echt dat ik alles had afgescheurd, dat was minder grappig zeg maar. Mijn vriend zei, we stoppen ermee hoor ! We kunnen nu niet verder.

Maar zo eigenwijs als ik ben moest en zou ik over de finish komen, dus de laatste 1,5 kilometer op een heeeel traag drafje/hinkend uitgelopen.
Bij de finish aangekomen stond de volgende groep klaar om te gaan starten, een mooi applaus volgde toen we de finish over kwamen :') maar nog het meest trots op Donna, de organisator wist van haar situatie, en ze zei " ik zag jullie aankomen en de grote groep bij de finish staan en dacht toen oh oh .... gaat dit goed ? En je zag even een momentje van twijfel bij Donna, maar je gaf haar aanwijzingen en dit volgde ze zo mooi op "

Bij de finish een koud verband gekregen voor mijn enkel wat erg fijn was.
Enkel is momenteel erg gevoelig, maar niet dik geworden !


[ img ]


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 12:23

super gedaan! ik heb jullie ook zien binnenkomen, stond klaar met de brokjes :)

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

sunshine
Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 12:34

Haha jou vond ze leuk met de snoepjes :') ik wist niet dat jij dat was trouwens :+

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 12:36

tja.. die snoepjes stinken een uur in de wind en liefde gaat door de maag, ook bij bange honden

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

sunshine
Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 12:39

Ja dat werkte zeker goed :D hele positieve ervaring dit voor haar. Ze was daarna ( begrijpelijk ) volledig op van al die prikkels en het harde werken, maar vandaag lekker bijkomen.

Het was goed geregeld!

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 12:41

over 2 weken weer, maar dan vanaf rosendaal?

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

sunshine
Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 12:47

Helaas niet, dan is mijn werkweekend.
Heb die dag wel maar een korte dienst, maar dan red ik het alsnog niet met de reistijd etc ;( jammer ! Wil de volgende keer een keer met mijn wolfhond starten denk ik.

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 13:03

Indd jammer!

Oh gaaf! Ben benieuwd.

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Lisitano
Berichten: 4921
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-19 16:50

Heerlijk verslag sunshine! Ik hoop dat je enkel geen last meer geeft.

sunshine
Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 11:30

Was erg leuk :)
Mijn enkel doet nog steeds erg vervelend, gelukkig deze week vakantie, had anders niet goed geweten hoe ik het had moeten doen op het werk.

Wel jammer, want ook voor deze week had ik leuke actieve plannen die nu een beetje in het water zijn gevallen. Maar komt goed :j

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Saskia89
Berichten: 1818
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 22:04

Wat goed sunshine! Fijn dat jullie hem zo netjes hebben kunnen uitlopen, wel balen van je enkel joh. Hopen dat het herstel niet te lang duurt.

Rosendael wordt voor ons de eerste canitrail, we doen het snuffelparcours. Ben heel benieuwd hoe Lali het gaat doen, ze is ook best wel een bangerik en ze vindt veel honden om zich heen soms best moeilijk. We gaan het maar ervaren :')
Dit weekend doe ik zelf nog mee aan een loopje zonder hond.

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 07:45

wat leuk! dan zie ik je daar

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Mloui
Berichten: 1639
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 09:13

Saskia89 schreef:
Wat goed sunshine! Fijn dat jullie hem zo netjes hebben kunnen uitlopen, wel balen van je enkel joh. Hopen dat het herstel niet te lang duurt.

Rosendael wordt voor ons de eerste canitrail, we doen het snuffelparcours. Ben heel benieuwd hoe Lali het gaat doen, ze is ook best wel een bangerik en ze vindt veel honden om zich heen soms best moeilijk. We gaan het maar ervaren :')
Dit weekend doe ik zelf nog mee aan een loopje zonder hond.


Onze whippet vind grote groepen (opgefokte) honden ook wat eng. Bij de natte neuzen trails start je niet in een grote groep, maar team voor team. Heel fijn voor angstiger honden!

Heel veel plezier!

Chester (Special D x Houston) Z2+11, B+3

Saskia89
Berichten: 1818
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 17:49

Ja, dat had ik vooraf al even gecheckt bij de organisatie := Lali’s angst uit zich in blaffen, dus dat is nog wel eens lastig. Met name herders vindt ze niet zo leuk :o

@EmptyWords: welke afstand ga jij doen?

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 18:04

Saskia89 schreef:
Ja, dat had ik vooraf al even gecheckt bij de organisatie := Lali’s angst uit zich in blaffen, dus dat is nog wel eens lastig. Met name herders vindt ze niet zo leuk :o

@EmptyWords: welke afstand ga jij doen?

Niet. Ik loop rond met n dogwatcher hesje

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Saskia89
Berichten: 1818
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Noordwijk

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 19:15

Oh haha, had ik even gemist! Ik loop met een zwarte haarbal ;)

De week erna gaan we onze eerste dogsurvival lopen in een team van de hondenschool. Lali heeft het maar druk :+

Lisitano
Berichten: 4921
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-19 19:23

Saskia89 schreef:
Oh haha, had ik even gemist! Ik loop met een zwarte haarbal ;)

De week erna gaan we onze eerste dogsurvival lopen in een team van de hondenschool. Lali heeft het maar druk :+

Leuk! Ga je naar Ede?
Welke loop doe je dit weekend?

Wij hebben zondag voor het laatst getraind :+ Drukke week dus helaas. Ik hoop dat het alsnog goed gaat zaterdag. Het zal wel pittig worden, maar dat was ook de bedoeling. Ik hoop dat Manu het leuk vindt en geen last heeft van de warmte.

Saskia89
Berichten: 1818
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 21:28

Haha ach, een weekje wat minder lopen zal niet direct effect hebben op je prestaties. Jullie hebben mooie afstanden gelopen de laatste tijd toch? Zaterdag staat er wel veel wind zegt mijn weerapp, dat kan ook wel pittig zijn.

Heb vanmiddag een rondje gelopen op een open stuk in de zon met volle tegenwind. Ging kapot :')

Dit weekend doe ik de Heemstede loop, de survival is op het eiland van Bernisse. Jij ging naar Ede toch?

sunshine
Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 12:20

Saskia89 schreef:
Wat goed sunshine! Fijn dat jullie hem zo netjes hebben kunnen uitlopen, wel balen van je enkel joh. Hopen dat het herstel niet te lang duurt.

Rosendael wordt voor ons de eerste canitrail, we doen het snuffelparcours. Ben heel benieuwd hoe Lali het gaat doen, ze is ook best wel een bangerik en ze vindt veel honden om zich heen soms best moeilijk. We gaan het maar ervaren :')
Dit weekend doe ik zelf nog mee aan een loopje zonder hond.



Mijn herder is ook een bangerik, maar als je dat aangeeft houdt de organisatie er echt rekening mee :)

Doet iemand van jullie mee aan de Natte neuzen trail in Montferland? Ik twijfel om met mijn beide honden mee te doen :j ( mijn vriend zal dan ook weer mee lopen, met ook een van mijn honden dus )

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Lisitano
Berichten: 4921
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-19 14:38

Ja, ik. 22 met m'n tweespan!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Boemklatsch, ComscoreBot, Googlebot, KarinW86 en 5 bezoekers