Canicross, wie doet het ook?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Saskia89
Berichten: 1818
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 20:24

Sunshine: de weg is wel wat stabieler natuurlijk, maar heeft ook minder demping. Was je wel al bij de huisarts geweest?
Ik heb met mijn enkel toen ook zo’n soort strakke kous gehad die wat extra steun geeft. Al was de fysio daar toen ook niet echt voorstander van omdat je je enkel dan een soort ‘zwak’ houdt.
Mijn enkels zijn overigens nooit meer echt goed geworden, ga er nog regelmatig doorheen, maar het doet gelukkig nooit meer zeer. Denk dat alles inmiddels zo slap is dat het geen tik meer kan krijgen :')

@classic: zou fijn zijn als je straks weer lekker kunt lopen!

Vandaag 7,3 km gelopen, we komen in de buurt :)


Lisitano
Berichten: 4933
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-19 21:15

Dankjulliewel, gelukkig geen pijn. Als je paarden rijdt ben je wel wat gewend hè? Ik ben nog wat beurs. Het is maar goed dat het lange broeken- en mouwenweer is :D

Sunshine, ik heb het zelf nog nooit gehad, ik heb hyperflexibele enkels en kan zonder pijn 6x door mijn enkel gaan :+ Maar wellicht kan je toch eens een sportfysio bezoeken. Je wil niet dat het langer duurt dan nodig lijkt mij.. Sterkte!

Rosanne _O- ik ging echt in slow motion. Maar wat een blubber zeg! Ik wil deze week eigenlijk wel weer. Maar ik mag nu echt niet weer vallen want ik heb zaterdag een 'snelle' onverharde 10 mijl loop :D

Saskia, ga inderdaad maar eens mee met ons. Ik klets de oren van je hoofd en ineens heb je die 8 km gedaan. Mijn zusje ging afgelopen weekend voor het eerst mee, die loopt pas sinds een paar maanden en toen heeft ze 8,5 km achter ons aan gehobbeld. Superknap!
Ik had nog wat energie over en ging wat heen en weer rennen als het wat langzamer ging. Dat gaf een leuk plaatje, net echt :D
[ img ]

Saskia89
Berichten: 1818
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 19:32

Hahaha, maar lijkt me wel echt leuk en gezellig om een keer met jullie mee te gaan :)

Toffe foto van jullie!

Lisitano
Berichten: 4933
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-19 08:56

Sunshine, hoe gaat het nu?

De startlijsten zijn verstuurd, dat wordt vroeg opstaan :)) Ik heb heel veel zin in zondag!

sunshine
Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 18:14

Gave foto *\o/*

Ik ben weer een beetje begonnen met hardlopen, over een strak zandpad :j
Heb 2 kilometer gedaan, had geen pijn, enkel voelt wel instabiel aan maar ben al heeeeel blij dat ik geen pijn had.

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Mloui
Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 23:19

Doe, zolang je enkel nog instabiel aan voelt, maar heel voorzichtig sunshine! Wel heel fijn dat je geen pijn hebt gehad.

Zaterdag onze eerste nighttrail. Uiteraard ook geveld door de griep, maar hoop van harte dat ik me zaterdag weer fit genoeg voel voor een 9km...

Chester (Special D x Houston) Z2+11, B+3

Lisitano
Berichten: 4933
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-19 23:49

Fijn Sunshine, maar inderdaad voorzichtig blijven hoor. Ik snap dat je graag weer wil, maar je hebt het zo snel weer kapot gemaakt.

Wat voor night trail is dat, Mloui?

Vanavond klein rondje gedaan, wat een wind en regen zeg. De honden doen het wel super laatste tijd, ik ben benieuwd hoe ze het zondag doen.

Mloui
Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 09:43


Chester (Special D x Houston) Z2+11, B+3

Lisitano
Berichten: 4933
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-19 21:23

Ah ja, die heb ik voorbij zien komen. Voel je je al iets beter?

sunshine
Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 12:25

Mloui, hoe voel je je ? Hopelijk weer een stukje beter !!!

Lisitano, en ben je zenuwachtig ? Succes en veel plezier alvast :j

Heb net weer een rondje gedaan , 3 kilometer deze keer.
Ging weer fijn :D


[ img ]

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Lisitano
Berichten: 4933
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-19 14:01

Mooie foto met die zon en donkere wolken <3 Fijn dat je weer een rondje kon.

Ik ben niet zenuwachtig. Ik wil wel heel graag comfortabel finishen haha. Vorige keer was echt drama. We zijn alledrie goed getraind dus het zou moeten lukken. Ik ga tempo helemaal loslaten en genieten van het mooie bos.
Gisteravond nog een rondje van 8.5 km gedaan. Manu vond er niks aan, die vindt rondjes op de weg echt heel saai en dan zoek ik nog wel polder uit ook. Uma is echt aan het ontwikkelen tot trekpaard. Ik hoop dat Manu morgen wat meer zin heeft. Gisteravond heb ik hem uiteindelijk maar los gegooid :))

Saskia89
Berichten: 1818
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Noordwijk

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 23:16

Haha, Lali heeft dat als ik hier naar in een klein stukje bos ga en een aantal keer hetzelfde rondje loop. Dat vindt ze heel suf en elke keer als we 'opnieuw' aan het rondje beginnen zie je haar kijken van 'serieus joh?' Ze gaat ook elk rondje een beetje langzamer :=

Veel succes met de trails vandaag en morgen dames!

Mloui
Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 11:10

Ik voelde me wel wat beter, maar toch afgemeld. Het was echt vreselijk weer hier. Ijskoude stortregen. Zag ik zowel voor mezelf (want net beter) als voor de hond (whippetje, dus weinig bescherming van vacht/vet) niet zitten.

Fijn dat je weer pijnvrij geweest bent sunshine!

lisitano, veel plezier vandaag!!

Chester (Special D x Houston) Z2+11, B+3

Saskia89
Berichten: 1818
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 19:51

Verstandig Mioui, volgende keer beter!

Sunshine, fijn inderdaad dat je weer pijnvrij een rondje hebt kunnen lopen. Wel lastig dat het nog gevoelig blijft. Gave foto trouwens, mooi die lucht zo :)

Rosannee_
Berichten: 3713
Geregistreerd: 15-10-06

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 21:40

Gelukkig gaat het weer de goede kant op Sunshine! Niet te snel te veel willen.

NNT in Montferland zondag was echt genieten! Super mooi gebied, ook door die loopgraven heen, bijzonder. Ik heb wel spierpijn zeg, van dat valse plat en al die klimmetjes. Jullie ook last van? :Y)

Dogs are a mans best friend

sunshine
Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:14

Lisitano ; hoe is het gegaan???

Saskia; hahaha :') :') die denkt vast, waar is dit in hemelsnaam goed voor ??

Mloui ; jammer dat je toch niet mee hebt kunnen doen, maar wel een verstandige keuze denk ik.

Rosannee_; Leuk om te horen ! Spierpijn is dan wel weer minder :+ nog leuke foto's ?


Ik heb deze week weer 2x gelopen, een keer 5km ( gedeelte door de bossen en gedeelte asfalt )en vandaag 3km ( asfalt )

[ img ]

[ img ]

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Mloui
Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 12:15

Gaan er nog meer naar de trail in Herpen 4 januari?

Chester (Special D x Houston) Z2+11, B+3

_classic
Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 09:55

Mijn schoenen zijn binnen, volgende week gaan we waarschijnlijk naar rundog toe voor tuig en heupgordel passen.
En dan doen we in januari mee aan de NNT! Wel de caniwalk nog, vanwege mijn blessure. Maar toch, het begin is er :D

horsii
Berichten: 7592
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 11:43

Mloui schreef:
Gaan er nog meer naar de trail in Herpen 4 januari?


Helaas werken. Wel komend weekend naar België. Morgen de night trail 7,2 en zondag ochtend de 16,5

Afrika's Pé Pé & Afrika's Kyra

Saskia89
Berichten: 1818
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 23:07

Sunshine: Fijn dat het lopen weer wat beter gaat. Nog meer kunnen lopen deze week?

Wij gaan ook niet naar Herpen. Lali heeft wel een nieuw tuig gekregen voor kerst, dus we kunnen er weer tegenaan. Voor het mooie toch ook nog even nieuwe schoenen kopen. Heb de laatste tijd last van mijn hiel als ik mijn hardloopschoenen aantrek. Misschien zijn ze toch iets meer versleten dan ik dacht :=

Succes met lopen dit weekend horsii!

Rosannee_
Berichten: 3713
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 17:34

Vandaag eens in Noordwijk gelopen en heel veel herten gezien <3 was een heerlijke 13 km door de duinen en over het strand!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

4 januari doen wij niet mee, de 19e wel in beekhuizen.

Dogs are a mans best friend

mandje
Berichten: 936
Geregistreerd: 07-05-09
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 12:41

Heerlijk actief allemaal. Heerlijk in de kauw :brr:

Wij konden het niet laten om het nieuwe Limited Edition freemotion te kopen. Had al een tijdje in mijn hoofd om een freemotion voor mijn jongste border kopen. Nu die dan ook nog eens blauw is kon ik het echt niet meer laten *D

Vandaag dan ook testen. Wel vroeg mijn bed uit i.v.m. eventuele afsteken van vuurwerk te vermijden. Was echt genieten met zonsopgang. Een kleine 5 km gelopen op een rustig tempo.
[ img ]

Vorige week ook nog een cross meegelopen in Appelscha met Boco. 5 km in 24.27min. We waren 2de geworden van de vrouwen :) :o
[ img ]

I may not be there yet, but i'm closer than I was yesterday

_classic
Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 15:32

Vandaag naar Rundog geweest voor een tuig, lijn en heupgordel. Meteen even uitgetest en Tara en ik zijn beide tevreden :)

Nu zijn we er helemaal klaar voor.

[ img ]

Rosannee_
Berichten: 3713
Geregistreerd: 15-10-06

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 03:22

Leuk _classic! Altijd fijn om met nieuwe spullen te gaan lopen :D

En mandje de limited edition <3 vet!

Dogs are a mans best friend

sunshine
Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 17:22

Door de duinen lopen heb ik ook eens gedaan , heel mooi maar wel zwaaaaar :D

Snelle tijd mandje , echt knap !!!

Classic, succes !! Leuk hè nieuwe spulletjes!

Heb vandaag weer gelopen , tijdens mijn paar dagen weg in Luxemburg weer door mijn enkel gegaan, dus weer stappen terug gezet daarmee. Was overigens gewoon met wandelen.

Gelukkig nu geen last meer tenzij ik ergens op ga staan, bv steentje dan blijft het op een punt pijnlijk. Ben hier overigens nooit voor naar de huisarts gegaan. Maar mijn inzien kan hij er ook weinig mee verder. Ik loop op zoveel mogelijk vlakke ondergronden nu, en mijn compressie kousen aan scheelt ook.


[ img ]

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annamk en 41 bezoekers