Canicross, wie doet het ook?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 16:51

Marlis schreef:
Mocht Ivy haar benen en heupen etc goed zijn kunnen wij in het nieuwe jaar rustig starten vanaf Februari, februari een jaar. Maar stiekem durf ik geen foto's te laten maken, twee honden met drie poten, beide andere soort kanker. Dus ben zo bang voor narigheid zoals HD, Ed etc. Zit ons nooit mee

Maar er zit alleen maar een aan knop vol gas op Ivy haha en zij is ook groot, tegen de 40 kilo.

Ben met m'n oude hond (de bruine driepoot) die ook mega drive had regelmatig onderuit gegaan, hechtingen ook wel is moeten halen haha. Maar IV is veel meer power nog en vind andere honden Helemaal niks dus ben benieuwd.

De heupgordel is wel fijn, omdat deze idd de druk verdeeld.

Enne hele leuke hond de galgo

[ [url=m/WYEIUD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtige herder! Wij hebben thuis een witte :knuffel:

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 18:11

Afbeelding
Hier een mooi tuig gevonden. Ik ren niet meer, dus wij doe aan caniwalken.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 18:18

Mooi tuig, welk merk is het? :)

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 18:58

Nayomie schreef:
Mooi tuig, welk merk is het? :)

Inlandsis

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 19:35

Mooi tuig emptywords!

Wij lopen nu nog met een freemotion, maar er zal als het goed is een Kiwaq xback voor Taar komen straks <3

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 19:52

EmptyWords schreef:
[ [url=m/LaQxKw.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier een mooi tuig gevonden. Ik ren niet meer, dus wij doe aan caniwalken.

Mooi tuig. hier wordt het denk ik op maat maken, IV is groot, rank en heel lang. Denk drama met tuig

CupCakes_

Berichten: 3320
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 19:53

Mooi tuig zeg!

yvetjes

Berichten: 921
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 20:19

EmptyWords schreef:
[ [url=m/LaQxKw.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier een mooi tuig gevonden. Ik ren niet meer, dus wij doe aan caniwalken.


Gave kleur!
En caniwalk? Doe je dan langere afstanden?

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 20:20

yvetjes schreef:
EmptyWords schreef:
[ [url=m/LaQxKw.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier een mooi tuig gevonden. Ik ren niet meer, dus wij doe aan caniwalken.


Gave kleur!
En caniwalk? Doe je dan langere afstanden?

Nog niet. Wil wel optrainen naar 20-25 km

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-22 20:53

Mooi tuig.
Als je hond een prima basisconditie heeft kun je die 20/25 km gewoon lopen hoor. Tussendoor even drinken. Ik heb dat in elk geval nooit getraind of opgebouwd. Een gezonde hond doet dat met twee vingers in de neus ;)

nijnthju
Berichten: 538
Geregistreerd: 22-03-08

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 21:06

Mooi tuig!

Wij rennen met een gewoon tuig. Bink heeft een heel mooi neewa trektuig welke top past, maar hij wil er niet mee trekken... :+

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 21:34

Lisitano schreef:
Mooi tuig.
Als je hond een prima basisconditie heeft kun je die 20/25 km gewoon lopen hoor. Tussendoor even drinken. Ik heb dat in elk geval nooit getraind of opgebouwd. Een gezonde hond doet dat met twee vingers in de neus ;)

De hond wel ja. Alleen die heeft 1 handicap.... dat ben ik :')

yvetjes

Berichten: 921
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 21:35

nijnthju schreef:
Mooi tuig!

Wij rennen met een gewoon tuig. Bink heeft een heel mooi neewa trektuig welke top past, maar hij wil er niet mee trekken... :+


Wel eens met een haas gewerkt? Iemand ervoor rennend, een hond ervoor, fietser? Ligt het aan het tuig denk je?

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 21:39

yvetjes schreef:
nijnthju schreef:
Mooi tuig!

Wij rennen met een gewoon tuig. Bink heeft een heel mooi neewa trektuig welke top past, maar hij wil er niet mee trekken... :+


Wel eens met een haas gewerkt? Iemand ervoor rennend, een hond ervoor, fietser? Ligt het aan het tuig denk je?


Persoonlijk zou ik dit afraden, hier leer je je hond mee jagen..

Emptywords: die 20km komt goed joh!
Mijn eerste NNT toen meteen 23km gelopen (Caniwalk ook) terwijl we normaal max 15km doen.
Lekker rustig tempo en tussendoor pauzes nemen.

nijnthju
Berichten: 538
Geregistreerd: 22-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 21:50

yvetjes schreef:
nijnthju schreef:
Mooi tuig!

Wij rennen met een gewoon tuig. Bink heeft een heel mooi neewa trektuig welke top past, maar hij wil er niet mee trekken... :+


Wel eens met een haas gewerkt? Iemand ervoor rennend, een hond ervoor, fietser? Ligt het aan het tuig denk je?

Ik denk idd dat het tuig hem toch niet fijn zit op een of andere manier. Ik zijn gewone tuig trekt ie wel fijn..

yvetjes

Berichten: 921
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 23:11

_classic schreef:
yvetjes schreef:

Wel eens met een haas gewerkt? Iemand ervoor rennend, een hond ervoor, fietser? Ligt het aan het tuig denk je?


Persoonlijk zou ik dit afraden, hier leer je je hond mee jagen...


Oh dat wist ik niet. Ik zie veel mensen dit een aantal keren rustig opbouwen zodat een hond leert dat trekken oke is. Vooral met een bekende samen trainen waarbij de hond eerst achterop loopt.

Zal misschien ook afhangen van de hond, of deze jachtdrift heeft.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-22 23:24

Ah ja haha! Zelf trainen is misschien niet overbodig. Maar het hoeft niet snel joh, lekker om je heen kijken en dan vliegen de kilometers voorbij.

Een haas kan wel helpen! Ik liep met een husky en Podenco. Als er twee rassen jagen :+ Het is geen echte haas hè, gewoon iemand die voor je uit loopt of fietst en een beetje aanmoedigt. Bij mijn honden hielp het niks trouwens. Ik heb een sledehond die niet trekt >;) :=

Ik kijk die pup groot. Kan echt niet wachten. Hij is heel fanatiek en ik leer hem nu al dat hij mag trekken aan een elastische riem. Hij is pas 20 weken dus moet nog even geduld hebben.

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 11:37

Lisitano schreef:
Ah ja haha! Zelf trainen is misschien niet overbodig. Maar het hoeft niet snel joh, lekker om je heen kijken en dan vliegen de kilometers voorbij.

Een haas kan wel helpen! Ik liep met een husky en Podenco. Als er twee rassen jagen :+ Het is geen echte haas hè, gewoon iemand die voor je uit loopt of fietst en een beetje aanmoedigt. Bij mijn honden hielp het niks trouwens. Ik heb een sledehond die niet trekt >;) :=

Ik kijk die pup groot. Kan echt niet wachten. Hij is heel fanatiek en ik leer hem nu al dat hij mag trekken aan een elastische riem. Hij is pas 20 weken dus moet nog even geduld hebben.

Trekken is voor een puppy heel slecht voor de botten en gewrichten dus zou dit niet te vaak doen. Als ze de drive in hun hebben gaan ze wel als ze eenmaal mee mogenm

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-22 12:08

Haha ja dat snap ik. Hij leert alleen dat hij druk mag zetten op de riem, die dus ook nog eens elastisch is. Voor het druk zetten wordt hij gelijk beloond dus het duurt nog geen seconde. Ik heb wel een beetje gezond verstand :D

daffene

Berichten: 1994
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 02:29

Wij doen ook caniwalken en zijn de afstanden langzaam aan het opbouwen. Billy is nu 1 jaar en krijgt van grote zus Nova het perfecte voorbeeld wat hij moet doen. Nova moet het na haar ongeluk 2 jaar geleden natuurlijk ook een beetje met een gehandicapte poot doen dus ik weet niet tot hoe ver we kunnen gaan. Rennen lukt mij zelf niet op dit moment, dan kun je me opvegen na een halve km denk ik :')

Dit was afgelopen zondag. 8 km over het boswachterspad bij Breda. Als Billy nog wat ouder is gaan we weer hoogtemeters meenemen.

Afbeelding

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 16:21

Ivy heeft zaterdag een wandeling gemaakt in het Mastbos met haar vriendjes. Had haar in het tuig mee en stiekem paar korte stukjes hardgelopen met der ook. Kanon is het.

Ze is nu 11 maanden. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 16:25

Wat is ze knap, en mooi tuigje! <3

Ik heb van de week toen het vroor een stukje gedaan. 1.6km hardlopen. De hond kan meer, maar ikzelf niet. :+ Dus we bouwen het samen lekker op.
Afbeelding

Nu was het sowieso pittiger voor me, omdat ik door de berm moest omdat het pad glad was. Zhiva pakt uit zichzelf al de berm dus dat is alleen maar mooi. :D

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 16:30

Nayomie schreef:
Wat is ze knap, en mooi tuigje! <3

Ik heb van de week toen het vroor een stukje gedaan. 1.6km hardlopen. De hond kan meer, maar ikzelf niet. :+ Dus we bouwen het samen lekker op.
[ [url=m/otuYTy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu was het sowieso pittiger voor me, omdat ik door de berm moest omdat het pad glad was. Zhiva pakt uit zichzelf al de berm dus dat is alleen maar mooi. :D

Wel mooi plaatje zo.

Hier heb ik ook echt 0,0 conditie meer, van marathons lopen tot niks.

Zodra zus na bevalling weer groen licht heeft en Ivy jaar is geweest, gaan we met Evy opbouwen weer.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-22 16:57

Wat een gaaf plaatje Nayomie! Elk begin is een goed begin. Opbouwen gaat echt snel, lekker volhouden en vooral lollig houden.

Marlis, echt een knappe hond heb je daar.

Ik ben wel aardig op conditie aan het komen, zo fijn! Deze week totaal 25 km gelopen en geen pijntjes. Volgende week 17,5 en 12 februari zou ik 23 doen. Ik weet alleen nog niet of ik dat ook werkelijk ga doen omdat m’n lies nog weleens tegen sputtert. Even zien hoe ik die 17,5 uithoud. De 23 km is wel zonder hond, daar zal Manu erg blij om zijn :))

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 17:03

Klinkt goed, Marlis! Helemaal leuk om het samen te doen. :D

Ja dat is ook zo, Lusitano. Vroeger had ik een super conditie, toen werd ik ziek en raakte ik veel spieren en conditie kwijt. We bouwen het gewoon lekker op. :D

Netjes zeg! Vind al flinke afstanden. :oo