Border collie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Cinnepin
Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-19 17:51

Wat een knapperds :)


Cinnepin
Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-19 21:56


Amable
Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 22:19

:))

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

borderjay
Berichten: 1489
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 22:53

[ img ]

Onze kleindochter Kyana met Lizzy

Herinner je gisteren,droom van morgen,maar leef vandaag...

Noblesse_
Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 22:33

Hoi,

Lang geleden dat ik hier nog gepost heb. Met m'n border gaat alles goed! Helaas is mn andere hond overleden en ben ik dus op zoek naar een vriendje voor haar. Ik ben op zoek naar een oudere hond, liefst reu, teefje valt te proberen.
Indien mogelijk zou ik graag een oudere border collie hebben ivm hoe Raika vaak het typische staren gebruikt tijdens het spelen en dit voor niet-borders soms agressief overkomt, maar ik kan er niet veel vinden. Als jullie er toevallig eentje kennen die een huisje zoekt, let me know!

[ img ]

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 20:08

Prachtige foto's komen er weer voorbij, borderjay wat een schattige kleindochter heb je <3 , en een geweldig hond!.

@Noblesse, je zou op herplaatsing border collie kunnen kijken, daar staat van alles op van jong tot oud.
Wij hebben via deze site onze laatste oude border ook gevonden, er staat ook heel veel uit belgie op.
Ook op verhuisdieren.nl staan vaak borders voor herplaatsing.

Succes met zoeken, gaat vast wel lukken.

Met onze ouder border gaat het goed, ze heeft wel vaak last van haar pootje, maar dat had ze al toen we haar kregen, ze is nu 11.5 jaar dus hopelijk houdt ze 't nog een poosje vol want het is een ontzettende lieve hond.

Zoe_97
Berichten: 9448
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 20:39

Cooper met zijn zoontjes :D
Van links naar rechts: papa KingCooper, My Sweet Devils Eye Son Of a Preacher Man (Kenai), My Sweet Devils Eye Son Of A Gun (heeft nog geen roepnaam), My Sweet Devils Eye Son of Evil (Odiel), My Sweet Devils Eye Son Of A Mirror Man (Solo) en op de hoek Mama My Sweet Devils Eye Que Passa (Qointreau).
Solo is qua tekening volledig het spiegelzaal van papa, vandaar zijn naam. Hij blijft bij de fokker om in de toekomst te gaan showen :D

[ img ]

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 21:13

ahhh, wat een schatjes, om op te vreten gewoon <3 <3 .
Zijn ze van jou?
Wat een geslaagd nestje, pappa en mamma zijn ook heel mooi.

Hoe oud zijn ze op de foto?
En heb je al een baasje voor de drie anderen gevonden?

Zoe_97
Berichten: 9448
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 21:18

De reu wordt door mij geshowd en staat via mij ter dekking. De fokker is een vriendin :) zij houdt ook Solo aan. De andere 3 hebben inderdaad al een badje gevonden :D
De pups zijn 4 oktober geboren. Dus ongeveer 7 weken op deze foto :D

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

Zoe_97
Berichten: 9448
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 13:03

Hier net super nieuws gekregen Aelynn HD A ED 0/0 en SD 0/0. Ze was van al de rest dat te testen was al vrij. Dus nu kunnen we lekker gaan concreter plannen voor haar eerste nestje volgend jaar *\o/* *\o/*

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 20:05

Proficiat Zoe, erg fijn en heel veel succes, we horen het wel 8-)

JesdaJinn
Berichten: 10429
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 18:02

Hier ook nog steeds lekker bezig.

Helaas 23 oktober wel afscheid moeten nemen van Jesda (Flappie)
[ img ]

Jinn heeft afscheid genomen en ik heb het idee dat hij veel rustiger is geworden sinds Jesda er niet meer is.

We hebben de gehoorzaamheid weer opgepakt en hij vindt het super leuk! Heel erg blij koppie heeft ie altijd!

Laats zijn we bij een vriendin geweest op de boerderij. Jinn heeft geholpen met de koetjes opstrooien.
[ img ]

Daarnaast doen we nog steeds lekker hooperen en dat gat erg goed! Jammer genoeg vaak alleen en kan dus niet filmen

Jesda ♥ Jinn ♥ Jaxx

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 19:24

Sterkte met het verlies van jesda! Was hij/zij al oud?
En leuk dat Jin niet bang is van de koetjes. Is niks voor onze ouwe shyla, die ligt liever op de bank haha[ img ]

JesdaJinn
Berichten: 10429
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 21:53

Jesda was bijna 11. Heeft alleen 7 jaar geleden een auto ongeluk gehad waar ze beide bekken brak en ze had tumoren en denk dat er daar 1 van geknapt is binnenin.

Jesda ♥ Jinn ♥ Jaxx

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 23:14

Ach wat triest! Is ze toch nog aardig oud geworden, door goede verzorging denk ik.

JesdaJinn
Berichten: 10429
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 01:07

assebassie schreef:
Ach wat triest! Is ze toch nog aardig oud geworden, door goede verzorging denk ik.


Heb er idd veel aangedaan.
3 operaties en aqua therapie.
Ze had een 'verlamming' in haar poot en door de zwemlessen werden ze weer sterker.
Verlamming is niet het goeie woord maar weet even geen betere.

Jesda ♥ Jinn ♥ Jaxx

Zoe_97
Berichten: 9448
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 13:18

Ik mag hier eindelijk foto’s delen :D mijn nieuwe pup is 11 december geboren in de vroege ochtend. Extra speciaal want ik was bij de bevalling :D
Het zijn 3 reutjes en 2 teefjes. Als de teefjes goed genoeg zijn komt er 1 naar mij om te showen en te fokken :D stiekem heb ik al een lichte voorkeur. Maar we kiezen pas met 7 weken :p

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 16:20

ohh, schatjes <3 <3 , en wat een mooie mamma <3 .

Isaboy
Berichten: 541
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 20:21

JesdaJinn schreef:
Hier ook nog steeds lekker bezig.

Helaas 23 oktober wel afscheid moeten nemen van Jesda (Flappie)
[ [url=m/cA1djt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jinn heeft afscheid genomen en ik heb het idee dat hij veel rustiger is geworden sinds Jesda er niet meer is.

We hebben de gehoorzaamheid weer opgepakt en hij vindt het super leuk! Heel erg blij koppie heeft ie altijd!

Laats zijn we bij een vriendin geweest op de boerderij. Jinn heeft geholpen met de koetjes opstrooien.
[ [url=m/LTcpI3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daarnaast doen we nog steeds lekker hooperen en dat gat erg goed! Jammer genoeg vaak alleen en kan dus niet filmen


Heel veel sterkte met het verlies van jesda !!


Zoe_97 schreef:
Ik mag hier eindelijk foto’s delen :D mijn nieuwe pup is 11 december geboren in de vroege ochtend. Extra speciaal want ik was bij de bevalling :D
Het zijn 3 reutjes en 2 teefjes. Als de teefjes goed genoeg zijn komt er 1 naar mij om te showen en te fokken :D stiekem heb ik al een lichte voorkeur. Maar we kiezen pas met 7 weken :p

[ [url=m/qt1cfK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3YL4rb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pN6fy0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JfVUva.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8UkQr5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/i6DsoD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/OctWAO.jpg]Afbeelding[/url] ]


Spannend !! Nog even geduld hebben ik weet hoe moeilijk dat kan zijn.




Amable schreef:
Mag ik me hier ook melden? Ik dacht ineens, zou er een border collie topic op bokt zijn? Ja dus :D Nu ben ik over het algemeen meer een lezer dan een poster, maar ik ga mijn best doen actief mee te kletsen :)

Dit is mijn border collie, Finlay

[ [url=m/1Rutuo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Foto is alweer van even geleden, toen was hij 5 maanden, ondertussen alweer 7 maand oud. Tijd vliegt!


Wat is hij leuk



Ik heb even een vraagje voor de border eigenaren?

Waren jullie borders snel zindelijk ?

Onze pup nu 14 weken oud is namelijk nog niet zindelijk het kwartje dubbeltje of wat dan ook wil maar niet vallen lijkt het. :')

Ze piept niet en als ze piept heeft ze het al gedaan of is er gewoon middenin gaan liggen. En het is nou niet dat ze geen ruimte heeft.

Poepen doet ze meestal gewoon buiten maar net ineens binnen laten we het houden op een vergissing. En buiten nog eens 2 x nou had ze op stal wel aardig het een en ander lopen vreten.

Als ze losloopt in de woonkamer kan ik ook blijven ruimen ze geeft het gewoon niet aan. Ja heeeeeel soms bij de balkondeur daar loopt ze dan heen en als ze dan een plasje doet doen we haar goed belonen.

Soms laat je haar naar buiten gaat ze gewoon liggen slapen. Je draait Je om en ze is binnen en gaat daar plassen.

Ook zit ik met het water ze is een natnek vanaf begin af aan we hebben haar altijd op onbeperkt water staan.

Maar soms drinkt ze zoveel achter elkaar dat we om de 5 min naar buiten moeten omdat ze zoveel moet plassen.

Het zelfde met trainen wat een ramp is ze alleen als het haar uitkomt wil ze meedoen anders gaat ze gewoon liggen of ze loopt weg en dan kan je dat snoepje stuk kip of ander lekkers voor haar neus houden..... Als ze er wat voor moet doen nou laat dan maar.

Ze is zeer gevoelig en bij een verkeerde reactie vanuit ons reageert ze heel heftig. Ze is zeer onderdanig en doet naar andere honden plasjes gaat op haar rug liggen. Naar mensen ook naar sommige gaat ze helemaal janken en piepen.

Bij een correctie met stem gaat het de ene keer goed de andere keer reageert ze daar ook flink op terwijl weer een andere keer ze je compleet negeert er is geen pijl op te trekken.

Als je haar traint ook.

Ik wil haar leren blijven dus zit, koekje goed zo, blijf loopt stukje achteruit goed zo ! Koekje erin. Herhaalt dat ze wilt weglopen, nee zit en ze gaat liggen slapen en wilt niets meer.

JesdaJinn
Berichten: 10429
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 21:28

Jinn was erg snel zindelijk. Nu moet ik wel zeggen dat mijn moeder de hele dag thuis is en dus erg vaak naar buiten kan doen.

Hier liggen we samen te relaxen op de bank.
[ img ]

Jesda ♥ Jinn ♥ Jaxx

Zoe_97
Berichten: 9448
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 21:45

Hier verschilde het. De meisjes waren heel snel zindelijk. Kenai was wat trager. Heel erg hond afhankelijk.

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

Zoe_97
Berichten: 9448
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 09:14


Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 16:09

Prachtige kaart Zoë, mooie koppies, allemaal weer anders <3

[ img ]

[ img ]

TeSzZz
Berichten: 1755
Geregistreerd: 17-02-05
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 16:17

Leuk Zoë een nieuwe pup, gefeliciteerd!

Isaboy het verschilt erg per pup denk ik. Gizmo was erg snel zindelijk maar Swirl heeft er een stuk langer over gedaan. En net toen ze het door had kreeg ze blaasontsteking dus dat hielp ook niet.

Namens jarige job Gizmo jullie ook allemaal fijne feestdagen! Swirl wilde niet op de foto haha.
[ img ]

Zoe_97
Berichten: 9448
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:58


Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 100 bezoekers