Border collie topic!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Zoe_97
Berichten: 9443
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:25

Sassy schreef:
noox schreef:
Ja maar kuggur laat het lijken alsof daarom alleen Quarters mogen stoppen en dus alleen borders die de beste ouders hebben die uitmuntend zijn in schapendrijven mogen schapendrijven. Dat is natuurlijk onzin. Niet iedereen drijft om er kampioen in te verwachten of willen te worden.

Met dat verschil dat je bij de sliding stops met een ander paardenras als Quarters alleen met jou en je paard van doen hebt.
Bij het schapendrijven heb je nog te doen met een derde partij...die heet schaap.

Wat ik een zorgelijke ontwikkeling vindt is dat schapen meer en meer als "sport-apparaat" gezien worden, "want de hond vind het zo leuk".
Of om in een FCI werkhondenklasse show te kunnen lopen.
Om gemakkelijker pups te kunnen verkopen, want moeder van de pups loopt IHT1, 2 of 3.

Daar word ik nu nogal moe van....

Dan gaat het soms niet eens meer om het fijn met je hond samenwerken, ook niet eens om de ambitie om goed met je hond te kunnen werken.
Eerder om een goed verdien-model, en dat vind ik een trieste ontwikkeling :')

Voor de mensen die het leuk vinden, ja ik werk ook met mijn border collies, foto's daarvan staan in het sporthonden topic :)

Denies: toeval bestaat niet, heel veel plezier met je toekomstige puppy, wachten duurt dan nog zo lang :D

Ik denk dat je het op mij hebt over show?

Tuurlijk is dat geen verkoopmodel. Sterker nog. Mijn eerste nest is pas over anderhalf/2 jaar gepland. En mijn wachtlijst is al bijna vol. Met alle geïnteresseerde erbij die even mijn reukeuze afwachten erbij opgeteld zal ik nooit genoeg pups hebben. Dus nop ik heb geen extra papiertje nodig om mijn pups kwijt te raken.

Ik wil gaan drijven omdat ik zie hoeveel plezier haar broer erin heeft en ik denk dat zij dat ook zou kunnen hebben. En het samen werken met de hond staat toch altijd op 1. Zowel met mijn honden die ik enkel show als met mijn gehoorzaamheid honden is de band tussen baas en hond toch echt het belangrijkste. Zonder een hechte band zou ik niet met mijn kleine pup van 6 maanden in de B klas gehoorzaamheid zijn geraakt met zeer beperkte hoeveelheid training (voor de Nederlanders, je hebt in België pre-pups, pups, a klas, B klas, C klas, debutanten, programma 1 en programma 2. 90% van de hondjes in de B klas zijn een jaar of ouder, a klas zijn de meeste 9/10 maanden).
Zonder een hechte band en samenwerking raak je niet op zo korte tijd met maar 3 gehoorzaamheidstrainingen op dat niveau.

Samenwerken met je border heeft niets met een verkoopsmodel te maken.

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be


Zoe_97
Berichten: 9443
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:28

Tessa. Ja heel druk. Hahahah. Ik ben nu een weekendje thuis maar voorbije weken elk weekend op show geweest. Komende periode wordt wat rustiger. 2 shows ingepland in juni :D

Nynkster. Jouw puppy wordt ook al groot hoor!

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

Sansevieria
Berichten: 4180
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:40

Zoe_97 schreef:
Sassy schreef:
Met dat verschil dat je bij de sliding stops met een ander paardenras als Quarters alleen met jou en je paard van doen hebt.
Bij het schapendrijven heb je nog te doen met een derde partij...die heet schaap.

Wat ik een zorgelijke ontwikkeling vindt is dat schapen meer en meer als "sport-apparaat" gezien worden, "want de hond vind het zo leuk".
Of om in een FCI werkhondenklasse show te kunnen lopen.
Om gemakkelijker pups te kunnen verkopen, want moeder van de pups loopt IHT1, 2 of 3.

Daar word ik nu nogal moe van....

Dan gaat het soms niet eens meer om het fijn met je hond samenwerken, ook niet eens om de ambitie om goed met je hond te kunnen werken.
Eerder om een goed verdien-model, en dat vind ik een trieste ontwikkeling :')

Voor de mensen die het leuk vinden, ja ik werk ook met mijn border collies, foto's daarvan staan in het sporthonden topic :)

Denies: toeval bestaat niet, heel veel plezier met je toekomstige puppy, wachten duurt dan nog zo lang :D

Ik denk dat je het op mij hebt over show?

Tuurlijk is dat geen verkoopmodel. Sterker nog. Mijn eerste nest is pas over anderhalf/2 jaar gepland. En mijn wachtlijst is al bijna vol. Met alle geïnteresseerde erbij die even mijn reukeuze afwachten erbij opgeteld zal ik nooit genoeg pups hebben. Dus nop ik heb geen extra papiertje nodig om mijn pups kwijt te raken.

Ik wil gaan drijven omdat ik zie hoeveel plezier haar broer erin heeft en ik denk dat zij dat ook zou kunnen hebben. En het samen werken met de hond staat toch altijd op 1. Zowel met mijn honden die ik enkel show als met mijn gehoorzaamheid honden is de band tussen baas en hond toch echt het belangrijkste. Zonder een hechte band zou ik niet met mijn kleine pup van 6 maanden in de B klas gehoorzaamheid zijn geraakt met zeer beperkte hoeveelheid training (voor de Nederlanders, je hebt in België pre-pups, pups, a klas, B klas, C klas, debutanten, programma 1 en programma 2. 90% van de hondjes in de B klas zijn een jaar of ouder, a klas zijn de meeste 9/10 maanden).
Zonder een hechte band en samenwerking raak je niet op zo korte tijd met maar 3 gehoorzaamheidstrainingen op dat niveau.

Samenwerken met je border heeft niets met een verkoopsmodel te maken.

Nee, ik heb het hier niet over jou, ik heb het over mensen waar ik irl mee gesproken heb, die in de show-wereld zitten, en die dat ook daadwerkelijk zo benoemen.

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Zoe_97
Berichten: 9443
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:44

Sassy schreef:
Zoe_97 schreef:
[quote="Sassy"
Met dat verschil dat je bij de sliding stops met een ander paardenras als Quarters alleen met jou en je paard van doen hebt.
Bij het schapendrijven heb je nog te doen met een derde partij...die heet schaap.

Wat ik een zorgelijke ontwikkeling vindt is dat schapen meer en meer als "sport-apparaat" gezien worden, "want de hond vind het zo leuk".
Of om in een FCI werkhondenklasse show te kunnen lopen.
Om gemakkelijker pups te kunnen verkopen, want moeder van de pups loopt IHT1, 2 of 3.

Daar word ik nu nogal moe van....

Dan gaat het soms niet eens meer om het fijn met je hond samenwerken, ook niet eens om de ambitie om goed met je hond te kunnen werken.
Eerder om een goed verdien-model, en dat vind ik een trieste ontwikkeling :')

Voor de mensen die het leuk vinden, ja ik werk ook met mijn border collies, foto's daarvan staan in het sporthonden topic :)

Denies: toeval bestaat niet, heel veel plezier met je toekomstige puppy, wachten duurt dan nog zo lang :D
[/quote
Ik denk dat je het op mij hebt over show?

Tuurlijk is dat geen verkoopmodel. Sterker nog. Mijn eerste nest is pas over anderhalf/2 jaar gepland. En mijn wachtlijst is al bijna vol. Met alle geïnteresseerde erbij die even mijn reukeuze afwachten erbij opgeteld zal ik nooit genoeg pups hebben. Dus nop ik heb geen extra papiertje nodig om mijn pups kwijt te raken.

Ik wil gaan drijven omdat ik zie hoeveel plezier haar broer erin heeft en ik denk dat zij dat ook zou kunnen hebben. En het samen werken met de hond staat toch altijd op 1. Zowel met mijn honden die ik enkel show als met mijn gehoorzaamheid honden is de band tussen baas en hond toch echt het belangrijkste. Zonder een hechte band zou ik niet met mijn kleine pup van 6 maanden in de B klas gehoorzaamheid zijn geraakt met zeer beperkte hoeveelheid training (voor de Nederlanders, je hebt in België pre-pups, pups, a klas, B klas, C klas, debutanten, programma 1 en programma 2. 90% van de hondjes in de B klas zijn een jaar of ouder, a klas zijn de meeste 9/10 maanden).
Zonder een hechte band en samenwerking raak je niet op zo korte tijd met maar 3 gehoorzaamheidstrainingen op dat niveau.

Samenwerken met je border heeft niets met een verkoopsmodel te maken.

Nee, ik heb het hier niet over jou, ik heb het over mensen waar ik irl mee gesproken heb, die in de show-wereld zitten, en die dat ook daadwerkelijk zo benoemen.

Op mijn excuses dan. Omdat ik in dit topic de enige ben die show en aangaf te willen drijven.
De fokkers die echt goede showhonden fokken die ik ken hebben trouwens echt geen fci fapiertje nodig om hun pups verkocht te krijgen.
Ik hoef ook niet in de werkklasse te moeten showen om te kunnen winnen. Mijn 2 jongens en mijn kleine meisje hebben al bewezen dat ze zo ook de concurrentie aankunnen.
Mijn hondjes die niet goed genoeg showen of het niet graag doen (zoals Kenai), krijgen gewoon een andere hobby.

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

Sansevieria
Berichten: 4180
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:52

Weet je, iemand hoeft voor mij echt geen ambitie te hebben om kampioen te worden.
Wat jij ook schrijft, het op een fijne manier samenwerken met je hond, dat is belangrijk.
Maar helaas is dat echt niet voor iedereen zo.

Ik heb bij ons thuis daadwerkelijk mensen gehad die met hun hond kwamen trainen, en die op een bepaald moment ook echt zeiden, ja maar mijn hond vind het zo leuk.
Nou mijn schapen niet meer, die vlogen haast door de draad van schrik, en die baas zag het niet in dat ze haar hond moest corrigeren, want ja nogmaals...haar hond had toch zo een plezier.
Die heb ik weggestuurd...ga maar een andere hobby zoeken voor je hond.

Of iemand die heel brutaal haar kennelnaam op een rasfiche had gezet bij een door mij georganiseerde wedstrijd schapenhoeden, achter mijn rug om...dan wordt je wel duidelijk dat het voor sommigen dus wel om pups verkopen en geld verdienen gaat.

Zoe, je wil niet weten wat wij in de loop der jaren al gezien en meegemaakt hebben met mensen.

Ik zou me wensen dat bij iedereen het plezier en samenwerken met hun hond voorop stond.

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

xDenies
Berichten: 13489
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 19:00

Hier staat plezier mijlenver voorop! :D

@ Zoe,
Rond een leeftijd van 6 weken wordt er gekozen. Op 26 juni zullen de puppytesten worden afgenomen en ik denk ook in combinatie met die (behalve als ze heel erg afwijken van wat de fokker zelf in gedachten/gevoel had) en de voorkeuren dat er gekozen wordt.

@ Sassy,
Haha nee heh, toeval bestaat niet. Ik had die avond/nacht eerlijk het gevoel dat iemand vanaf een wolkje behoorlijk zat te sturen. :P Dat kan natuurlijk niet, maarja .. En gelukkig heb ik wel geduld hoor, maar toch!

@ Tesssz,
Wat een toffe foto's zeg!! Hier frisbeeën we just for fun maar heb dat nog nooit op de foto laten zetten!
Dankjewel, ik kijk er erg naar uit maar het zal ook wel even pittig worden gok ik zo. Dat is een pup in principe altijd wel.
Het is inderdaad BIZAR hoe erg ze op elkaar lijken. De volle zus van Bodhi woont ook bij de fokker net als zijn vader en moeder. Als ik zijn vader zie dan lijkt het al alsof ik Bo zie lopen (en dan niet eens qua kleur want vader is iets meer rood van tint als ik dat zo goed verwoord). Ook zijn zus en moeder hebben precies de trekjes die hij hier ook doet, geweldig mooi <3
Zo leuk om te zien!

@ Nynkster,
Ja dat is een Lilac merle! Ik vind die kleur ook heel mooi, al trekt de blue merle mij ook wel. Het lastige is dat het nog zoveel verkleurt dus je kan daar nog niet zoveel mee. Maarja ... je moet toch kiezen op karakter :P
Jouw knapperd is ook zo heerlijk om op foto's te zien!!

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

Zoe_97
Berichten: 9443
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 19:10

Die rare mensen heb je helaas overal in elke discipline. Zowel in show als in gehoorzaamheid kom je ook zulke types tegen.

Sassy ik heb je even een pb gestuurd.

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

JesdaJinn
Berichten: 10401
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 15:16

[ img ]

Verder geen info nodig toch?

Jesda ♥ Jinn ♥ Jaxx

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 15:25

Hahahaha lekker bekkie hoor!

[ img ]
Wij zijn net terug van vakantie met de pupsel en het was zaaaalig! Heerlijke gewandeld en genoten van dr meegaande doch eigenwijze karakter haha <3

Nynkster
Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 18:56

Wat een stilte hier!
Hoe gaat het met iedereen hun borders?

Kim prachtige fotos!!

Weer even wat foto's 8-)
[ img ]

[ img ]

[ img ]

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Zoe_97
Berichten: 9443
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 20:23

Leuke foto’s ik zit momenteel met aelynn en rocky in Engeland :D Daeva en Kenai zijn thuis bij mijn moeder.
Hier een foto van mijn roedeltje afgelopen dinsdag :D
[ img ]

[ img ]

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 20:05

Eindelijk gelukt om ‘actie’ foto’s te maken van onze oude lieve Shyla. Niet zulke prachtige als die van jullie want ze is niet zo fotogeniek :D maar lief is ze wel en niet meer zo bang

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

wythlove
Berichten: 701
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 02:53

Wij hebben gisteren afscheid moeten nemen van onze Percy. Wat een verdriet en wat een leegte.
[ img ]

[ img ]

Onze Frits hebben we ook afscheid laten nemen.

DanielleB
Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 06:56

Heel veel sterkte!

Norma: M2 + 3 en B + 5, Bastygo: L2 + 8 en B + 0, Xaphyre - dame: L1 + 11, Stal Liano's Douwe: Z1 + 10, One for the Money: L1 + 8

Sansevieria
Berichten: 4180
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 08:03

Heel veel sterkte!

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Nynkster
Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 08:11

Heel veel sterkte.. Altijd moeilijk :(:)

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 10:35

Heel veel sterkte!! Altijd moeilijk als een dier overlijd.
12 was hij toch.
Die van ons ook al 11

Reina_Lucia
Berichten: 274
Geregistreerd: 19-12-18
Woonplaats: Onder een steen

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:02

Sterkte Y;(

In bezit van het knapste arabiertje op stal <3

Cinnepin
Berichten: 8901
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-19 13:15

Veel sterkte

borderjay
Berichten: 1489
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:22

Vreselijk....heel veel sterkte

Herinner je gisteren,droom van morgen,maar leef vandaag...

xDenies
Berichten: 13489
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:40

Sterkte :(

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

TeSzZz
Berichten: 1754
Geregistreerd: 17-02-05
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 15:59

Heel veel sterkte!

wythlove
Berichten: 701
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 19:02

Hij is 13 geworden. Wat valt het gemis tegen zeg. Frits heeft vannacht een keer echt gejankt en is de hele dag aan het zoeken. Vreselijk sneu. Wat doet het vreselijk veel pijn.

Dank voor de sterkte wensen☺️

Zoe_97
Berichten: 9443
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 19:12

Sterkte!

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

Isaboy
Berichten: 541
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 22:24

Nog heel even en dan krijgen wij ook ons bordercollie meisje
[ img ]

<3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bo_Y en 5 bezoekers