Welke hond past bij ons? Pomsky?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
LadyDaily
Berichten: 1554
Geregistreerd: 18-01-08
Woonplaats: Overijssel

Welke hond past bij ons? Pomsky?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-23 17:52

Hallo,
We zijn al een tijdje opzoek naar een hond maar de mening van mijn vriend en mij lopen nogal uiteen.

We zijn een jong gezin met 2 zeer jonge kinderen van 1,5 en 4 jaar oud.
Hebben een royale tuin.

We zoeken een hond die zeer kindvriendelijk is maar ook wel iets waaks.

Ik vind de Friese stabij, labrador, labradoodle erg leuk maar mijn vriend totaal niet

Hij vind voornamelijk de shiba inu, akita en dat soort honden leuk. Maar die lijken me erg pittig

We hebben beide in het verleden een hond gehad maar echte ervaring hebben we niet.
We willen graag op cursus met hem of haar.

We kijken nu naar een pomsky, iemand bekend mee?
Ik lees verschillende verhalen over deze hond. Qua uiterlijk vinden we hem beide mooi maar het innerlijk kom ik niet echt goed achter.
Zouden graag uiteindelijk wel los willen laten lopen in het bos.

Kan iemand ons helpen?

Golden retriever lijkt me erg druk in de puberteit en met kleine kinderen lijkt me dat niet handig.

De belangrijkste dingen in het leven zijn geen dingen ♥


Lukasje
Berichten: 11147
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 18:04

Een samojeed mss ?

Ik ken 1 pomsky dus weinig ervaring. Dat is best een “oke” hond maar deze kan absoluut niet tegen de warmte.
Zelf ben ik niet zo van kruisingen die ze tegenwoordig een beetje te pas en onpas bij elkaar gooien. Dan zou ik het eerder zoeken bij een (grote) keeshond.

Een labradoodle vindt je vriend niets. Ik zou het ook een gok vinden bij de kleine kindjes. Ik vind ze nogal vaak nerveus en onstabiel.

Ik denk dat andere bokkers je mss ook wel een finse lappenhond aanraden maar daarover kan ik je echt niets vertellen.

Waar ik trouwens nog aan denk! Een bokker heeft momenteel een heel mooi nest tamaskans. Dat bevalt jullie qua uiterlijk mss ook wel maar geen idee of de fokker die bij jullie passen vindt, daarover zouden jullie haar even moeten contacteren. Die pups komen wel uit stabiele ouders.
Laatst bijgewerkt door Lukasje op 20-12-23 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Don't take anything for granted

hannelot
Berichten: 956
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Re: Welke hond past bij ons? Pomsky?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 18:09

Een labrador is erg leuk en “makkelijk” op te voeden.
Een Friese Stabij is ook leuk maar best zenuwachtig!
Labradoodle hetzelfde als bij labrador.

Mijn hond zou de labrador zijn!
Maar je moet kiezen wat jou leuk lijkt!
Ga gewoon langs een paar nestjes en kijk welke het leukste is !

Keep calm and love horses

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 18:30

Tamaskan is nou niet echt een hond waar ik aan zou denken met een jong gezin en weinig ervaring met honden. Als je een stabij leuk vindt is een Heidewachtel misschien ook een optie. Wij hadden ze vroeger thuis en ik heb er nu zelf ook 1. Ik vind het echt een geweldige gezinshond. Maar goed als je vriend niet van dat type honden houdt, dan is het zoeken naar iets anders. Het zijn wel hele vriendelijke zachte honden. Ook heel energiek, dat iets wat je moet liggen. Pomsky of vergelijkbare honden geen ervaring mee.

Lunameyza
Berichten: 539
Geregistreerd: 14-06-15

Re: Welke hond past bij ons? Pomsky?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 18:30

Wetterhoun! 'Neefje' van de Friese Stabij, maar stabiel, niet zo druk/zenuwachtig als de stabij kan zijn, enorm vriendelijk en waakzaam :)

akishino
Berichten: 1866
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 18:31

Wat ik aan kan raden is een lijstje maken met wat je zoekt in een hond en wat je zeker niet wil. Ga vervolgens bij verschillende rassen kijken. Een praatje maken met fokkers en/of eigenaar van de rassen die jullie aanspreken. Er worden vanuit rasverenigingen weleens wandelingen gehouden of gewoon een fokker contacteren of ga langs op hondenshow. Zo leer je een ras net wat beter kennen.

Een akita bijvoorbeeld (ik heb al z'n 20 jaar akita's) gaat over het algemeen slecht met vreemde honden. Rustig in een losloopgebied lopen is bij de meeste niet heel fijn of zelfs onmogelijk zonder gedoe. Heb je daar geen probleem mee prima, maar veel mensen vinden dat heel vervelend. Shiba's staan oa bekend dat ze snel weglopen, misschien niet heel fijn met (kleine) kinderen die een deur open laten staan. Maar als het geen probleem is om er rekening mee te houden kan het perfect passen.
Een "jacht"hond zal snel zijn neus volgen bij het loslopen. Kan voor sommige mensen vervelend zijn.
Rassen hebben van oudsher een bepaalde functie daar worden/werden ze op gefokt. Als dat niet bij je past moet je er niet aan beginnen. Is het juist wat je zoekt dan past het misschien wel.

HOOP is een klein lichtje in je hart, dat vandaag MOED geeft en morgen KRACHT

xchey
Berichten: 217
Geregistreerd: 23-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 18:37

Geen ervaring specifiek met een pomsky
De flatcoats die ik ken zijn heel leuk, ook met kinderen

Zou wel ook aanraden om de erfelijke aandoeningen te checken die voorkomen bij het ras wat je mogelijk wilt aanschaffen bijvoorbeeld op: https://www.dierenrecht.nl/rashondenwijzer
In principe heeft ieder ras wel bepaalde aandoeningen die meer voorkomen maar bij sommige rassen is dit wel exteem veel en/of ernstig.
Op deze manier kun je de afweging maken; wil je dit ras en zo ja hoe zorg je dat je een zo gezond mogelijke aanschaft :)
Heeft minder met karakter te maken maar misschien wel fijn om mee te kunnen nemen in de overweging

Majabeestje
Berichten: 3792
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 18:55

Een Pomsky is een halve husky. Als je 'pech' hebt dan uit zich dat behoorlijk bij de hond en een husky is absoluut geen beginnershond.

Ik zou toch zoeken in de retriever honden en zoek dan vooral een goede fokker en laat je adviseren door de fokker wat bij jullie past.

Labradoodles moet je echt geluk mee hebben. Er zijn er nogal wat die erg nerveus zijn en niet stabiel, dat is in een gezin geen doen.

Een Finse lappenhond zou ook niet gek zijn. Er zijn geloof ik wel wat bokkers die daar ervaring mee hebben. Kan je vast vinden in de zoekopdracht.
Die spreekt je vriend vast ook aan.

Leo
Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 19:13

Ik zou absoluut het uiterlijk even helemaal loslaten, maar eerst eigenschappen die je belangrijk vindt op een rij zetten. Dan kom je bij een rassengroep met eigenschappen uit en kun je verder specificeren naar rassen.


Kruisingen als Pomsky zou ik van weg blijven; weinig controle op en met pech heb je allerlei eigenschappen bij elkaar in een hondje die je niet wilt.
Labradoodle zou ik ook zéér voorzichtig mee zijn, er zitten veel gedragsproblemen, allergieën, huidproblemen, vachtproblemen... door hun populatiteit zitten er een hoop fokkers die niet goed bezig zijn.


Akita / Shiba heb ik zelf niet veel ervaring mee, buiten dat ze over het algemeen niet heel sociaal met andere honde zijn en best complexe karakters kunnen hebben. Ik vind het geen typische 'beginners'honden.

Retriever types zijn vaak wel fijne karakters om mee te starten, heel gemoedelijk qua aard.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

BarbaLala
Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 19:37

Wat maakt dat de rassen in de OP jullie aanspreken?
Welke karaktereigenschappen zoek je in een hond?
Dat is héél belangrijk want daar begin je mee.
Van daaruit kun je gaan kijken welk ras je aanstaat.

Doodles raad ik pertinent iedereen af, die zijn zo ontiegelijk doorgefokt, ik denk niet dat je dat nog moet willen.
Of je moet tegen een leuke, goed getrainde herplaatser aanlopen, maar juist daarvan zijn er tal met gedragsproblemen, allergieën, ETC. De basis van die honden is al slecht.

En dat geldt eigenlijk net zo voor een Pomski. Dat is niets anders dan een broodfok kruising, zeker niet aan te raden om deze als pup aan te schaffen.
Als je zo'n hond perse wil, zou ik je ook willen aanraden om voor een herplaatser te gaan.

Maar nogmaals:
Zet beide op een lijstje welke karaktereigenschappen je belangrijk vind in een hond.

Want "goed met kinderen" en "iets waaks" is nagenoeg iedere hond te leren en heeft niets met eigenschappen qua ras van doen.
:)

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!

tamary
Berichten: 29055
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Welke hond past bij ons? Pomsky?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 19:52

Stel jezelf eerst eens een paar vragen als :
Wat voor vacht wil ik? 1x/week borstelen type vacht of een 2-6x/jaar naar de trimmer vacht?
Hoe groot/zwaar wil ik? rond de 15kg zodat ik die nog kan tillen als nodig? Veel groter? Of juist mini?
Pup of misschien juist net puber af leeftijd?


Verder : kijk inderdaad goed naar je raseigenschappen, ja trainen doet veel, maar de aanleg tot blijft. Die aanleg kan ook reden geven tot juist trainen op of iets aanverwants vinden om uitlaatklep te bieden die verder fijne huishond zijn mogelijk maakt.
"Waaks" is een lastige, deurbel en bewegingsmelder werkt in de praktijk veel fijner als er een grens aan zit, en dus enkel wat op het terrein komt aangeblaft wordt ipv alles wat over de openbare weg langsloopt/rijdt/fietst/...

Mix van rassen en dus eigenschappen geeft wel eens conflicten in de hond zelf (afhankelijk van welke rasgroep de ouders zijn). En 2 soorten vachten mixen is ook niet altijd een succes, klitten, vilten of niet waterdicht en altijd jas aan bij nattigheid.

Prio bij mij zou een dier zijn dat een makkelijk te onderhouden vacht heeft, niet met zichzelf in de knoop zit en gericht is op mensen. Dan vallen veel kleine rassen af ivm vacht die veel zorg nodig heeft. Klein an sich ook liever niet met kleine kinderen ivm kwetsbaar. Heel groot kan beter zijn, maar moet wel heel braaf zijn (niet trekken bv ongeacht wat), en er zitten beperkingen aan gezondheid + flink wat voer nodig.
Een onafhankelijke hond zoals shiba, akita (en alle kbh bv) is geen verstandige keuze voor een beginnende eigenaar.
En dan nog een opmerking qua uiterlijk buiten de kortsnuit problemen om : staarten & oren zijn heel belangrijk voor kunnen spreken van universele hondentaal en het voorkomen van conflicten. Krulstaarten als shiba en akita tonen een stuk dominantie die wel eens verkeerd valt.
Zorgeloze honden, dus kunnen gewoon hond praten, vinden hun mensen leuk, makkelijke vacht, lijf dat hond niet in de weg zit, ... Neemt niet weg dat je alsnog dat ene uitzonderings exemplaar kan treffen, maar dat opzoeken is voor noch mens noch hond fijn.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

BarbaLala
Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 19:55

tamary schreef:
Stel jezelf eerst eens een paar vragen als :
Wat voor vacht wil ik? 1x/week borstelen type vacht of een 2-6x/jaar naar de trimmer vacht?
Hoe groot/zwaar wil ik? rond de 15kg zodat ik die nog kan tillen als nodig? Veel groter? Of juist mini?
Pup of misschien juist net puber af leeftijd?


Verder : kijk inderdaad goed naar je raseigenschappen, ja trainen doet veel, maar de aanleg tot blijft. Die aanleg kan ook reden geven tot juist trainen op of iets aanverwants vinden om uitlaatklep te bieden die verder fijne huishond zijn mogelijk maakt.
"Waaks" is een lastige, deurbel en bewegingsmelder werkt in de praktijk veel fijner als er een grens aan zit, en dus enkel wat op het terrein komt aangeblaft wordt ipv alles wat over de openbare weg langsloopt/rijdt/fietst/...

Mix van rassen en dus eigenschappen geeft wel eens conflicten in de hond zelf (afhankelijk van welke rasgroep de ouders zijn). En 2 soorten vachten mixen is ook niet altijd een succes, klitten, vilten of niet waterdicht en altijd jas aan bij nattigheid.

Prio bij mij zou een dier zijn dat een makkelijk te onderhouden vacht heeft, niet met zichzelf in de knoop zit en gericht is op mensen. Dan vallen veel kleine rassen af ivm vacht die veel zorg nodig heeft. Klein an sich ook liever niet met kleine kinderen ivm kwetsbaar. Heel groot kan beter zijn, maar moet wel heel braaf zijn (niet trekken bv ongeacht wat), en er zitten beperkingen aan gezondheid + flink wat voer nodig.
Een onafhankelijke hond zoals shiba, akita (en alle kbh bv) is geen verstandige keuze voor een beginnende eigenaar.
En dan nog een opmerking qua uiterlijk buiten de kortsnuit problemen om : staarten & oren zijn heel belangrijk voor kunnen spreken van universele hondentaal en het voorkomen van conflicten. Krulstaarten als shiba en akita tonen een stuk dominantie die wel eens verkeerd valt.
Zorgeloze honden, dus kunnen gewoon hond praten, vinden hun mensen leuk, makkelijke vacht, lijf dat hond niet in de weg zit, ... Neemt niet weg dat je alsnog dat ene uitzonderings exemplaar kan treffen, maar dat opzoeken is voor noch mens noch hond fijn.


Dit vind ik ook een erg goede en treffende aanvulling voor de zoektocht van TS!

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!

Mickyl
Berichten: 591
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: Almere

Re: Welke hond past bij ons? Pomsky?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 20:06

Wij hebben nu bijna een half jaar een Australian labradoodle mini pup en dat is echt een geweldige hond. Wij hebben twee kinderen van 4 en 6 jaar en dat gaat supergoed samen. De kinderen kunnen soms erg druk en wild zijn, maar daar trekt de hond zich niks van aan en doet geen vlieg kwaad. Echt een geweldige gezinshond. Binnen is ze rustig over het algemeen en buiten lekker actief. Ze was ook al binnen een week zindelijk en kan goed alleen thuis blijven en luistert erg goed. Het gaat dan dus wel om de Australian labradoodle. Dit is een erkend ras met stamboom en dus niet gewoon een kruising tussen een poedel en labrador. Daarbij zijn ze ook allergie vriendelijk en verharen niet, dus nooit last van haren in je huis. Daarentegen hebben ze wel vachtverzorging nodig en ze moeten regelmatig getrimd worden. En ze zijn erg prijzig..
Zie ook: https://alaeu.com/de-australian-labradoodle/

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 20:09

In je linkje staat dat het geen erkend ras is. Je krijgt er dus geen stamboom bij.

Majabeestje
Berichten: 3792
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 20:17

Mickyl schreef:
Wij hebben nu bijna een half jaar een Australian labradoodle mini pup en dat is echt een geweldige hond. Wij hebben twee kinderen van 4 en 6 jaar en dat gaat supergoed samen. De kinderen kunnen soms erg druk en wild zijn, maar daar trekt de hond zich niks van aan en doet geen vlieg kwaad. Echt een geweldige gezinshond. Binnen is ze rustig over het algemeen en buiten lekker actief. Ze was ook al binnen een week zindelijk en kan goed alleen thuis blijven en luistert erg goed. Het gaat dan dus wel om de Australian labradoodle. Dit is een erkend ras met stamboom en dus niet gewoon een kruising tussen een poedel en labrador. Daarbij zijn ze ook allergie vriendelijk en verharen niet, dus nooit last van haren in je huis. Daarentegen hebben ze wel vachtverzorging nodig en ze moeten regelmatig getrimd worden. En ze zijn erg prijzig..
Zie ook: https://alaeu.com/de-australian-labradoodle/


Het is geen erkend ras ;)
En ook bij de AL komen ontzettend veel problemen voor. Het is best een groot risico. Er zijn er zeker bij die gezond en stabiel zijn maar ook heel veel met problemen (zowel fysiek als qua gedrag)
Onze trimster vertelde dat ze zo ontzettend veel probleemhonden krijgt aan (Australian) labradoodles.. Angstig, nerveus, hyper en angstsgressie.

Warboel
Berichten: 14643
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Welke hond past bij ons? Pomsky?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 20:21

Een Alaskan Klee Kai misschien als je een Pomsky wat vindt qua uiterlijk? Bij die designer mutts als doodles en pomsky's enzo zou ik persoonlijk ver weg blijven.

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

ivy_power89
Berichten: 5828
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Welke hond past bij ons? Pomsky?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 20:23

pomsky is in mijn ogen vooral een fashion dog, evenals de labradoodle.
Men kruist maar wat en geeft het beestje een naam, dus als je al naar zo'n hond gaat kijken, doe dan alsjeblieft je huiswerk van te voren en zoek een fokker die er serieus mee bezig is en over na heeft gedacht. En niet iemand die alleen maar de eurootjes hoort vallen,.

Overigens zou ik dan nog eerder voor de pomsky gaan dan voor de labradoodle.
In onze winkel zien we zoveel ellende met de labradoodle wat betreft allergieen, ze zouden hypoallergeen voor mensen moeten zijn maar ondertussen zo doorgefokt dat ze zelf allerlei voedsel allergieen hebben.

Ik heb zelf een flatcoated en 2 teckels, wil je echt actief zijn met je hond is een flatcoated ideaal (al doet 1 van mijn 2 teckels er echt niet voor onder, die vliegt tijdens een wandeling overal heen, rennen rennen rennen haha)

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!

LadyDaily
Berichten: 1554
Geregistreerd: 18-01-08
Woonplaats: Overijssel

Re: Welke hond past bij ons? Pomsky?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-23 20:23

Bedankt voor jullie antwoorden. Het geeft stof tot nadenken en nog verder zoeken.

Finse lappenhond, prachtig! We zijn er beide weg van en ik denk dat hij prima past bij ons. Nooit geweten dat dit ras bestond! Echter heb ik contact opgenomen en blijken er enorme wachtlijsten te zijn. 2025....

De belangrijkste dingen in het leven zijn geen dingen ♥

Warboel
Berichten: 14643
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 20:29

En een Noorse Lundehund of Elkhound?

(En ja eerlijk veel kleine rassen hebben een lange wachtlijst. Een ruim jaar is zo gek nog niet imo)

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

Schuur_
Berichten: 4832
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Welke hond past bij ons? Pomsky?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 20:35

Ga sowieso bij fokkers langs en leer het ras kennen. Vaak komt er wat voorbij en 2025 is eigenlijk maar een jaar verder op dit moment. Niet gek voor een rashond

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

Kabayo
Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Welke hond past bij ons? Pomsky?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 20:40

Je kan ook voor een oudere lieve (gezins) adoptie hond kiezen. Vaak schatten van honden. Wij hebben een 9 jarige Zwitserse herder geadopteerd en hiervoor een 2 jarige flatcoated. Daarvoor nog een flatcoated geadopteerd. Super honden en je geeft ze een leuke toekomst

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

kiwiwitje
Berichten: 20086
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Welke hond past bij ons? Pomsky?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 20:42

Het kan ook nog wat waard zijn om te zoeken naar een fokker in het buitenland. Maar is de wachttijd zo’n probleem? Je hebt dan wel de tijd om goed uit te zoeken en te ervaren of de fokker “bevalt” of jij je echt in hun werkwijze kan vinden. En als het contact goed is en de interesse goed is van jullie naar hun als ze wat (met de honden) mee maken in positieve en negatieve zin opent dat vaak ook deuren.
Een beetje “bot” misschien. Maar als fokker bepaal je toch echt zelf waar de pups heen gaan. En iemand waar ik een goede klik mee heb,die interesse toont etc. kan bij mij zomaar eerder op de lijst geschoven worden worden dan mensen waar je nooit wat van hoort. Maar ook stel ik heb een annulering, dan benader ik eerder mensen waar ik een heel goed gevoel mee heb die misschien pas voor later op de “wachtlijst” staan dan iemand die voor eerder staat maar waarbij de klik minder is.
Maar ik geef dat ook wel aan bij de mensen die op mn lijst willen. Dat ik goed contact en interesse in de mama/mijn honden echt belangrijk vind.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

Majabeestje
Berichten: 3792
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 20:43

LadyDaily schreef:
Bedankt voor jullie antwoorden. Het geeft stof tot nadenken en nog verder zoeken.

Finse lappenhond, prachtig! We zijn er beide weg van en ik denk dat hij prima past bij ons. Nooit geweten dat dit ras bestond! Echter heb ik contact opgenomen en blijken er enorme wachtlijsten te zijn. 2025....


Ja, dat is het nadeel..
Maar, voor een 'goede hond' heb je dat al gauw. In de tussentijd heb je alle tijd om je goed voor te bereiden :) En de tijd vliegt, voor je het weet is het zover.
Je zou ook kunnen vragen of je mensen met zo'n hond mag bezoeken. Zo kom je er ook goed achter of het echt goed bij je past.

Century
Berichten: 5900
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 21:05

LadyDaily schreef:
Bedankt voor jullie antwoorden. Het geeft stof tot nadenken en nog verder zoeken.

Finse lappenhond, prachtig! We zijn er beide weg van en ik denk dat hij prima past bij ons. Nooit geweten dat dit ras bestond! Echter heb ik contact opgenomen en blijken er enorme wachtlijsten te zijn. 2025....


Wij hebben er één :) en er zijn er meer op bokt.
Je kan mijn zoektocht hier vinden: [BB] Een hond, hoe begin je?

ravellie
Berichten: 3068
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 21:09

Ik heb zelf een golden retriever (hiervoor een labrador gehad, dat was een en al power)
Goldens zijn naar mijn idee een stuk rustiger en erg op de mens gericht.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: romysch22 en 7 bezoekers