Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 16:10

Hier afgelopen weekend de schrik van ons leven gehad ...... echt
mijn ergste nachtmerrie.

Zaterdagochtend toen wij opkwamen en naar beneden liepen
lag mijn allerliefste Roque dood onder aan de trap |(

Hij lag erbij alsof hij zo is omgevallen, en ik hoop maar zo dat hij ook direct
dood was dmv een hartstilstand oid. Heb hem die middag nog naar het crematorium
kunnen brengen en is hij vrijwel direct gecremeerd, ( geen koelcel voor mijn vriend, hij haatte kou )

Ben er werkelijk helemaal kapot van, echt heb het gevoel dat mijn hart
eruit gerukt is, ben zo vreselijk verdrietig, en mis hem enorm!

Hij was vanaf dag 1 mijn zorgenkind, en er gaat echt geen moment voorbij dat ik
niet aan hem denk........

Morgen mag ik hem terug naar huis halen :knuffel:

Nooit meer kroelen, nooit meer dat warme lijfje naast me ..... nooit meer zijn geur opsnuiven ...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 16:13

Ah wat erg, ook zo onverwacht!
Heel veel sterkte!

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 16:16

c_alsemgeest schreef:
Ah wat erg, ook zo onverwacht!
Heel veel sterkte!


Dankjewel. Het is zó stil in huis. Kon dit bericht ook gewoon tikken op de laptop zonder dat hij op mijn toetsenbord komt liggen.

Het is nog zo onwerkelijk....

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 16:27

Ja herken het...
Wij gingen van 4 (3 sphynxen en 1 okh) naar 1... en man wat is het toch vaak stil in huis.
Ook dat ik nu veel spullen gewoon kan laten liggen zonder dat het gestolen wordt :+

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 16:30

:(:) Wat ontzettend verdrietig... wel een mooie gedachte dat het van het ene op het andere moment gewoon klaar was, geen lijden. Maar toch, ik moet er niet aan denken :n

Sterkte!

Lepeltje23

Berichten: 156
Geregistreerd: 15-10-14
Woonplaats: Bij paal 29 aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 17:00

Wat vreselijk! Heel veel sterkte. Wat zal hij een leegte achterlaten. Hij hoorde zo bij je gezin is te zien op je prachtige foto's <3

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 17:00

Prrrr schreef:
:(:) Wat ontzettend verdrietig... wel een mooie gedachte dat het van het ene op het andere moment gewoon klaar was, geen lijden. Maar toch, ik moet er niet aan denken :n

Sterkte!



Nou daar hou ik me maar aan vast.... anders word ik gek! We hebben geen idee wat er gebeurd is ;(

BabiiVeeraa
Berichten: 1003
Geregistreerd: 11-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 14:04

Helaas kom ik met eenzelfde soort bericht als de berichten hiervoor en hoop dat jullie mij kunnen geruststellen/wijze raad kunnen geven.

Ik heb 2 sphynxen, 2 broertjes uit hetzelfde nest, inmiddels 7 jaar en vanuit het nestje samen naar mij verhuisd. Dus altijd samen geweest.
Nu is het 95% zeker dat ik de ene vanavond moet laten inslapen. Hij haalt heel moeilijk adem, is apathisch en voelt koud. Vanmorgen röntgen gemaakt bij de dierenarts en er zijn 3 mogelijke oorzaken: vergevorderde longkanker, longoedeem door ernstig hartfalen of een hele extreme vorm van bronchitis. De eerste 2 zijn niet (meer) behandelbaar en beste voor het beestje is inslapen. Bronchitis is wel behandelbaar maar als dat het is, is het de heftigste vorm die onze dierenarts ooit heeft gezien, kans dat hij met behandeling opknapt is er wel, maar is niet heel groot.

Hij heeft nu een spuitje gehad waar hij binnen 6 uur van zou moeten opknappen. Gebeurt dat niet, dan is het geen bronchitis en wordt hij vanavond ingeslapen.

Maarrrr, wat met zijn broertje? We hebben er 2 genomen omdat sphynxen niet goed alleen kunnen zijn. Wat is jullie ervaring hierin? Gaat de sphynx alleen echt wegkwijnen na het overlijden van de ander? Of valt het wel mee?

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 18:30

Wat naar, heel veel sterkte!
Helaas bij 2 Heide en Gustav (beide uit hetzelfde nest) hetzelfde beeld gehad, bleek hartfalen te zijn en de longen die vol liepen konden ook niet opgelost worden met vochtafdrijvers.
Op de hartecho was het probleem heel duidelijk te zien. Extreem vergrootte kamer (of boezem? Weet het niet zeker meer :') ) en een vergrootte hartspier. Was ook een beetje van de een op andere dag. Eerst Heidi, en een half jaar later Gustav. Bij hem herkenden we meteen het beeld.
Princess is overleden aan trombose in haar aorta, na onderzoek bleek het ook van het hart af te komen.
Alle 3 uit HCM vrije lijnen en bij aankoop ook zelf getest, maar helaas dus toch alle drie er aan overleden.

Cookie (OKH, maar zelfse tyoe karakter als de sphynxen) is uiteindelijk alleen achter gebleven.
Omdat hij echt niet met nieuwe katten kan door zijn dementie (ja hij is wel een oude man :P ) er voor gekozen hem alleen te houden. En dat gaat eigenlijk prima... ondanks dat hij vanaf kitten af aan altijd met z'n vieren is geweest.

Ik zou het dus even goed aan kijken. Sommige gaat het goed, zeker als je zelf veel thuis bent en tijd stopt in spelen e.d.
En bij anderen gaat het helemaal niet... die raken gestrest van alleen zijn en kwijnen inderdaad weg. Dat is een beetje per kat verschillend, ook al is het een ras wat graag samen is.
Cookie is nu blijer alleen dan met anderen, hij is nu vooral bang/agressief naar anderen, ook als hij de katten al kent.
(We hadden een oppasser die altijd hier kwam als baasje op vakantie is, daar was hij altijd heel gek mee, maar die vermoord hij nu :') terwijl z'n baasje zelfs bereid was tot een schenking als Cook niet alleen kon zijn, maar dat ging helaas niet).
Dus dan is het besluit makkelijk gemaakt.

BabiiVeeraa
Berichten: 1003
Geregistreerd: 11-02-08

Re: Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 21:27

Tnx, heb de 6 uur uiteindelijk niet meer afgewacht, hij verslechterde zo snel |( Eenmaal bij de dierenarts had hij ook nog maar een temperatuur van 34,1, dus z’n lichaam had eigenlijk al opgegeven. Hij is gelukkig heel rustig en snel in mijn armen vertrokken :knuffel:

Onze mannen inderdaad ook getest als kitten én uit vrije lijnen. Uiteindelijk weten we nu niet of het door het hartje kwam of dat het toch kanker was. Doet er voor mij eigenlijk ook niet meer toe, het belangrijkste is nu dat hij niet meer hoeft te vechten voor iedere ademteug Y;(

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 22:00

Heel veel sterkte Y;(

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 22:03

:knuffel: Wat ontzettend verdrietig. Sterkte. En ik hoop dat het meevalt, broer in z'n eentje...

BabiiVeeraa
Berichten: 1003
Geregistreerd: 11-02-08

Re: Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 09:54

Bedankt :knuffel: