Hondenshows

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 13:15

Vrijdag met mijn spanjaarden een 1U in de open klasse reu en res. CAC CACIB, 2ZG in de kampioensklasse teven en 1U veteranen teef, die in de erering ook nog bij de beste 6 eindigde met mijn zoontje (van 7 !!)
Mijn Carpatin 1U in de kampioensklasse en CAC/CACIB en BOB, dus ik heb het witte peerd !!!

Zaterdag met de spanjaarden, mijn puppie reu voor het eerst mee en die kreeg een 1VB. Open klas reu 1ZG, kampioensteef 1U, CAC/CACIB en BOB (ja, dezelfde die de dag ervoor een ZG kreeg....) en Benelux winster. en mijn veteraan teef 1U en benelux veteraan winster.
Mijn zoontje deed mee met de debutanten junior handling maar werd helaas niet geplaatst.

Zondag mijn Caraptin 1U in de kampioensklasse, CAC/CACIB en BOB en Benelux winner.
Mijn zoontje deed weer mee met de debutanten junior handling en werd 1e !!

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 13:23

wat een goede resultaten weer voor iedereen!

Ik ging normaal gezien naar Weelde gaan, maar uiteindelijk toch maar besloten om er een rustig weekendje van te maken met de mama to be. De week erna is waarschijnlijk gedaan met de rust. En mijn reu zal er zeker niet om treuren om "thuis" te blijven ipv te gaan showen :+

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 13:48

Ik ga wel naar weelde. Drukke show.
Ik heb waarschijnlijk jeugdreu, open reu, minor puppy teef en jeugd teef

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 13:54

wat een mooie resultaten zeg! Elin haar halfbroertje is gisteren beste jeugdreu en beste reu geworden..

Ik ga met Prim naar Goes en naar Oss, voor Elin staat Dortmund in de planning maar verder moeten we even kijken. Ze is nu 13 maanden dus we wachten even tot ze in de tussenklasse kan.

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 18:30

Is er hier trouwens iemand die ervaring heeft met een NBT op show en hoe streng ze zijn in de controle?

Ik heb een verklaring van de franse dierenarts (in het frans), een engelse verklaring van de fokker en een nederlands/engelse verklaring nav rontgenfotos in nederland. Word hier in bijvoorbeeld belgie genoegen mee genomen? Naar wat ik begreep is dna niet voldoende omdat je daaraan niet ziet hoe lang de staart was dus nog hergecoupeerd kan zijn.

Hond in kwestie is overigens echt NBT, dit is te zien op rx en je kan het voelen.

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 18:44

Bij aussie geen controle. Zeemijn er mee bezig om dna testen te verplichten maar er is nog niets door.

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 18:55

Zoe_97 schreef:
Bij aussie geen controle. Zeemijn er mee bezig om dna testen te verplichten maar er is nog niets door.


Ze word zoieo dna getest en dan zit die test ook in het pakket maar wat ik begreep is dna dus niet voldoende en moet je eigenlijk engelse verklaring van dierenarts hebben gedateerd binnen 72(?) uur na geboorte. En die heb ik dus helaas niet, de verklaring die ik heb is met 12 weken opgesteld.

Met dna bobtail kan de hond namelijk alsnog gecoupeerd zijn..

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 18:59

Ik vermoed dat dat voor te fokken is. Maar op show vragende echt niet naar bewijs in mijn ervaring.

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 19:03

Zoe_97 schreef:
Ik vermoed dat dat voor te fokken is. Maar op show vragende echt niet naar bewijs in mijn ervaring.


Voor fokken maakt het niet zoveel uit NBT is NBT welke lengte de staart dan ook heeft.

Maar dan weet ik in elk geval dat de controle laag is en dan zeker als straks ook de dna uitslag binnen is zou ik safe moeten zitten. Zou balen zijn als ik niet binnenkom of weggestuurd word omdat de papieren niet in orde zijn..

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 19:07

Een showorganisatie houdt zich echt niet bezig als er 40 Aussies zijn met van allemaal een Da certificaat te vragen :)
Dus maak je geen zorgen. Je kan het to be safe in je tas stoppen maar niet te veel stress :p

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 19:12

Zoe_97 schreef:
Een showorganisatie houdt zich echt niet bezig als er 40 Aussies zijn met van allemaal een Da certificaat te vragen :)
Dus maak je geen zorgen. Je kan het to be safe in je tas stoppen maar niet te veel stress :p


Top, dank je. Stelt me weer gerust ;)

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 19:13

Ik heb alleen in Duitsland 1x problemen gehad, een dierenarts die toch echt dacht dat hij gecoupeerd is, ook al staat op zijn stamboom natural bobtail. De KM vond het een lachertje en hij mocht gewoon de ring in. Ik geef de handler kopie van stamboom mee en paspoort en that´s it..

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 19:17

Ianthe schreef:
Ik heb alleen in Duitsland 1x problemen gehad, een dierenarts die toch echt dacht dat hij gecoupeerd is, ook al staat op zijn stamboom natural bobtail. De KM vond het een lachertje en hij mocht gewoon de ring in. Ik geef de handler kopie van stamboom mee en paspoort en that´s it..


Owja, bij Prim staat het trouwens ook op haar stamboom. Goed dat ik het weet, dank je wel.

Ik heb van alles een kopie bij haar paspoort zitten dus dat komt goed.

Tigress

Berichten: 8938
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:18

Hier ook een goed weekend gehad! Last minute besloten toch naar show te gaan, ondanks de oorpijn. Even medicatie erin gegooid en hopakkee :))
Blij dat ik het toch heb gedaan, want meneer heeft zijn eerste U binnen! Daarbij ook een 2e plaats weten te bemachtigen, dus ik ben helemaal happy!
Afbeelding

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 12:53

Wie gaat er naar weelde?
Er zijn 30 borders ingeschreven. Ik heb er 2 mee en show er nog 2 andere.
Jeugd reu (prachtige import van Amerika waarmee ik 2 weker terug zoveel gewonnen heb), open reu, minor pup teef (mijn nieuwe pup haar eerste show) en jeugd teef (het nichtje van mijn pup).

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 13:11

Ik heb niets ingeschreven. Maar als de teef van mijn vriendin moet gedekt worden, dan kom ik met haar jongste teef en co-own reu van een vriendin. (Ik hoop zo dat haar teef nog enkele dagen wacht met haar hoogdagen O:) )

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:56

Ik heb ook niet ingeschreven voor Weelde. Wij hebben die dag andere verplichtingen.

Onze eerste shows zijn Leiden en Zwolle.

Kloesje
Berichten: 138
Geregistreerd: 30-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 20:28

Ik heb ook in Groningen meegedaan met mijn reu, 1U en reserve CAC/CACIB, toch een volle punt verdiend, gezien de BOB een kampioensreu is. Zo toch een mooie verdienste die dag :j

Tigress schreef:
Hier ook een goed weekend gehad! Last minute besloten toch naar show te gaan, ondanks de oorpijn. Even medicatie erin gegooid en hopakkee :))
Blij dat ik het toch heb gedaan, want meneer heeft zijn eerste U binnen! Daarbij ook een 2e plaats weten te bemachtigen, dus ik ben helemaal happy!
[ [url=m/VViPrK.jpg]Afbeelding[/url] ]



Even een vraag van mij, als newbe show mens :D
Hoe kant een hond 2U zijn en toch het CAC CACIB hebben? Reserve is normaal gesproken dan het geval.


Esplendido schreef:
Ik heb ook niet ingeschreven voor Weelde. Wij hebben die dag andere verplichtingen.

Onze eerste shows zijn Leiden en Zwolle.


Ik ben ook in Zwolle aanwezig op de zaterdag. Ik heb mijn reu bij me (open klasse) en mijn jonge teef in de pupklasse.
Hopelijk weer een puntje erbij voor de reu, dan hebben we 3,5 punt in the pocket.

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 20:32

Kloesje schreef:
Ik heb ook in Groningen meegedaan met mijn reu, 1U en reserve CAC/CACIB, toch een volle punt verdiend, gezien de BOB een kampioensreu is. Zo toch een mooie verdienste die dag :j

Tigress schreef:
Hier ook een goed weekend gehad! Last minute besloten toch naar show te gaan, ondanks de oorpijn. Even medicatie erin gegooid en hopakkee :))
Blij dat ik het toch heb gedaan, want meneer heeft zijn eerste U binnen! Daarbij ook een 2e plaats weten te bemachtigen, dus ik ben helemaal happy!
[ [url=m/VViPrK.jpg]Afbeelding[/url] ]



Even een vraag van mij, als newbe show mens :D
Hoe kant een hond 2U zijn en toch het CAC CACIB hebben? Reserve is normaal gesproken dan het geval.


Esplendido schreef:
Ik heb ook niet ingeschreven voor Weelde. Wij hebben die dag andere verplichtingen.

Onze eerste shows zijn Leiden en Zwolle.


Ik ben ook in Zwolle aanwezig op de zaterdag. Ik heb mijn reu bij me (open klasse) en mijn jonge teef in de pupklasse.
Hopelijk weer een puntje erbij voor de reu, dan hebben we 3,5 punt in the pocket.



2U met CAC/CACIB kan niet. Met een 2U kun je inderdaad maximaal het reserve CAC/CACIB halen.

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 20:34

Vandaag met de pup naar Leiden geweest. Ze deed echt heel erg haar best. Ze liep keurig mee en bleef heel mooi staan. Zo trots op haar want ze is pas net 7 maanden. Ze kreeg vandaag een mooie eerste plek met een veelbelovend. In de strijd om beste pup won de reu, maar dat had ik wel verwacht. Die reu is bijna twee maanden ouder en gewoon al meer ‘af’.

Kloesje
Berichten: 138
Geregistreerd: 30-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 23:28

Esplendido schreef:
2U met CAC/CACIB kan niet. Met een 2U kun je inderdaad maximaal het reserve CAC/CACIB halen.


Maar het staat wel op het keurbericht... dat is dan toch wel vreemd >;)

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 08:38

Het ziet er eerder uit alsof het veerkeerd was aangeduid en dan door gekrast was.

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 08:48

Met een 2U mag je nooit voor het CAC/CAC IB lopen, hooguit voor reserve.

Hier voorlopig geen show plannen maar puppies <3
Momenteel 1reu en 1teef geboren...

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 08:50

Proficiat trouwens aan iedereen!

Leuk petit Paris, erg spannend!!

De volgende show op mijn planning is 2 dagen Antwerpen :D

Kloesje
Berichten: 138
Geregistreerd: 30-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 10:56

Zoe_97 schreef:
Het ziet er eerder uit alsof het veerkeerd was aangeduid en dan door gekrast was.


Dan heb ik het in ieder geval scherp dat wat ik dacht te zien, niet kan 8-)

Hebben jullie nog tips om de pup net iets voller te krijgen?
Ze krijgt drie ruime maaltijden op een dag, bij 1 maaltijd schapenvet over de brokken.
De brok welke ik voer is voller dan een puppenbrok (sportbrok), ik merk dat ze nu wel iets begint aan te zetten. Het is ook zo'n vreselijk bewegelijk hondje, bloedsnel en weinig rust in dr gat :D

Oh en ze krijgt voldoende verplichte rust.