Hondenshows

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Zoe_97
Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 20:54

Dankje!
Ik niet morgen nog een dagje parijs
De eigenaar van aysa gaat morgen wel :D met een rode cattle dog reu

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be


Loolotte
Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 22:09

Ook lekker Zoë! Ik kan dit jaar helaas niet, ga wel zoveel mogelijk van de livestream kijken gezien de fokker van mijn hond er wel een aantal meeneemt :D

follow your dreams, they know the way

Zoe_97
Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 17:43

Dag 2 in Parijs :D
Rocky 1 uitmuntend rcac rcacib (wat vol cacib word)
Marley 3 uitmuntend
Aysa 1 uitmuntend cac cacib bos

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

Loolotte
Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 14:22

Succesvolle dag toch Zoë!
Gisteren liep er een handler op Hond van het Jaarshow in een hoodie.. Ben toch wel benieuwd wat jullie daarvan vinden. Ik zou 't zelf nooit doen namelijk en vraag me ook af of dat 'normaal' is.

follow your dreams, they know the way

Zoe_97
Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 14:29

Ik heb de indruk dat de klederdracht sterk per ras en per land verschilt. Ik loop altijd in pak op show vijver borders bijna iedereen. Ook. Ik de cattle dogs iedereen netjes gekleed. Show ik de Mechelaar voel ik me sterk overdressed want daar loopt iedereen erbij alsof ze op een zondagse wandeling zijn.
Ook in Frankrijk is in elk ras iedereen minder sjiek gekleed dan hier.

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 14:30

Bij de Hond van het jaar show vind ik dat sowieso niet horen, daar is het toch wel normaal dat je er netjes uitziet. Niet iedereen kan daar tenslotte zomaar aan meedoen.

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 19:37

Bij de Hond van het Jaar show hoor je gewoon feestelijk/netjes gekleed te gaan. Een hoodie hoort daar echt niet.

Bij ons ras varieert het heel erg wat mensen dragen. Er zijn er die keurig in jurk/jasje/pak de ring in komen maar ik zie ook wel eens mensen met trui en spijkerbroek. Zelf probeer ik altijd wel netjes gekleed te gaan, het is tenslotte show en geen rondje bos.





Loolotte
Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 13:17

Gelukkig ben ik dan niet de enige die het vreemd vindt :=

follow your dreams, they know the way

XxDiandraxX
Berichten: 3995
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 13:20

Ik ga ook altijd in pak, maar zeker op de hond van het jaar show vind ik dat netjes gekleed er wel bij hoort.. :o
[ img ]

Maldu(v. Lyckangs Tempo X Sonja v. Jarbo) Vy van de Vossenberg geb. 4-4-24
Reesa (Lavi X Sitske van den Bosdries v. Almglimt) Vajèn van de Vossenberg geb. 14-4-24
Yuna van de Vossenberg (v. Gamleskolens Thule X Maldu)

Pikkepor
Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 20:05

Ik zorg ook dat ik altijd een net jurkje of nette broek met blouse aan heb. Driedelig mantelpak vind je dan weer niet thuis bij de Terriers. Er is binnen ons ras een vrouw en die showt dus ook altijd alsof ze zo uit de stal komt. Incl fleecetrui of fleecevest.

Wij zijn al even niet meer op show geweest. Ik heb het veel te druk met school en mijn man doet het niet :+ We moeten nog een res-CAC in NL en een CAC in BE en dan zijn we Nederlands of Belgisch Kampioen...
Maar we hebben er sinds een jaar een concurrent bij, die iedere keer boven ons eindigt. Én in dezelfde regio woont en dus ook showt. Het is ook gewoon een plaatje van een hond, terwijl de onze echt wel een te vrolijke staart heeft bijvoorbeeld :+ Onze hond is gewoon een ander type. En naast de concurrent tekent hij gewoon enorm lomp en groot uit. Dus ik wil niet meer met hem in de ring komen te staan, want dan kan ik net zo goed mijn inschrijfgeld verbranden iedere keer :Y) }:0
Dus hier even een rustig jaartje.


Loolotte
Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 10:23

Toevallig(?) was de vrouw in de hoodie ook met een terriër, weet niet meer het precieze ras. Maar wat balen van die concurrentie zeg!

follow your dreams, they know the way

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 18:17

Gaan er nog mensen van hier naar Eindhoven (Venray) volgende week? Wij gaan op zaterdag. Eerste keer puppyklasse met mijn dametje.





Zoe_97
Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 19:28

Ik ga niet naar Eindhoven. Week erna wel Genk. Met heel uiteenlopende rassen _O-
Zaterdag heidewachtel en chihuahua.
Zondag australian cattle dog en 2 rhodasian ridgebacks.

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 20:01

Genk ben ik ook. Staan we samen in de ring!





XxDiandraxX
Berichten: 3995
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 20:04

Ik ga naar weelde, eens kijken of we nog cacib kunnen halen..
Verder eigenlijk nog niks gepland, gaan nu ook wedstrijden starten en kan niet alles tegelijk. Plus de kosten van de shows.. :$

Maldu(v. Lyckangs Tempo X Sonja v. Jarbo) Vy van de Vossenberg geb. 4-4-24
Reesa (Lavi X Sitske van den Bosdries v. Almglimt) Vajèn van de Vossenberg geb. 14-4-24
Yuna van de Vossenberg (v. Gamleskolens Thule X Maldu)

petitparis
Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:58

wie hebben jullie als KM in Genk voor de RRB's? Misschien zie ik jullie daar, vriendin heeft mijn teef last minute nog ingeschreven

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Loolotte
Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 22:50

Nog mooie resultaten behaald? Hier pas net 3 weken bezig met de ringtraining en nog een hoop te leren := maar er zit al vooruitgang in.

follow your dreams, they know the way

Zoe_97
Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 09:27

Hier gisteren show gehad. Rasspeciale in Luxemburg.
Rocky met 22 maanden voor het eerst in open klas (omdat zijn fokker een hond die jonger was in tussen had hadden we dat afgesproken). Een grote klas van 6 waarvan hij de jongste was (meeste rond 5-6 jaar)

2e plaats uitmuntend en RCAC *\o/*

[ img ]


Als je met 6 in de ring staat is het wachten natuurlijk erg vermoeiend. Even schoonheidsslaapje in de ring _O-

[ img ]

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 00:15

Gefeliciteerd Zoë! Mooi resultaat met zo’n jonkie in de open klasse.





petitparis
Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 17:28

@zoe: zou het kunnen dat jij vandaag bent "vreemd gegaan" en een RRB voorgesteld hebt in Genk? En anders denk ik dat ik he met iemand anders verwar :+

Hier was het voor de kennel van mijn vriendin een goede dag. Reu uit het 2de nest werd BOS en heeft zijn laatste punt behaald voor belgisch kampioen. Jeugdteef uit 4de nest was voor het eerst mee en is beste jeugd geworden en dat wetende dat er een maand of 2 geleden nog geen vreemde (en al zeker geen mannen) in de buurt kon komen zonder dat ze gromde en probeerde te gaan lopen. Mijn co-own teef haalde slechts een 3ZG, wat bij deze KM niet onverwacht is...

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 17:56

petitparis schreef:
@zoe: zou het kunnen dat jij vandaag bent "vreemd gegaan" en een RRB voorgesteld hebt in Genk? En anders denk ik dat ik he met iemand anders verwar :+

Hier was het voor de kennel van mijn vriendin een goede dag. Reu uit het 2de nest werd BOS en heeft zijn laatste punt behaald voor belgisch kampioen. Jeugdteef uit 4de nest was voor het eerst mee en is beste jeugd geworden en dat wetende dat er een maand of 2 geleden nog geen vreemde (en al zeker geen mannen) in de buurt kon komen zonder dat ze gromde en probeerde te gaan lopen. Mijn co-own teef haalde slechts een 3ZG, wat bij deze KM niet onverwacht is...


Dalmaten neem ik aan op basis van het onderschrift? Bracht jijzelf ook een dalmaat voor?

Wij waren ook op de show in Genk. Mijn RR puppy kreeg een veelbelovend. En ik was heel blij met haar gedrag in de ring.

En Zoë bracht idd een RR voor. Dat heb je goed gezien.





petitparis
Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 18:57

Een goede ervaring in de ring is bij de puppies imo altijd belangrijker dan het werkelijke resultaat. Ze hebben nog tijd om uit te groeien.

haha, ja ik heb dalmaten :D al zou ik best een RR willen, ware het niet dat ze nog een maatje groter zijn :+ Ik heb zelf mijn co-own teef voorgesteld (de teef die door de ring liep alsof er peper aan haar kont hing :+ ) Sinds mijn vriendin haar kankerdiagnose, ben ik meestal het slachtoffer dat mag lopen :D

Volgende keer mss toch eens echt een klein introductierondje doen. Maar was er vandaag met mijn hoofd niet echt bij

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 20:51

Ik vind een positieve ervaring voor die jonge honden ook veel belangrijker dan het resultaat. De mijne is momenteel wat overbouwd, dat komt wel goed, maar dat speelt ons nu wel parten. Maar ze deed het zo fijn en was vrolijk en onbevangen in de ring dat het mij niks kan schelen. Ze heeft nog tijd genoeg.

Ik kan me van de dalmaten alleen de zwangere mevrouw herinneren. En iemand in een beige mantelpakje.





petitparis
Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 21:03

haha, ja die zwangere was BOS met haar reu en die komt uit het 2de nest van bij mijn vriendin. Ik denk wel dat ze nu even een pauze inlassen qua showen :+
Over dat beige mantelpakje moet ik even nadenken...

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Zoe_97
Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 00:02

Ik heb een druk show weekend er op zitten. Helaas 1 hond door moeten geven aan een bevriende handler omdat ik met een andere hond gelijktijdig moest :(

Zaterdag. Chihuahua korthaar jeugd teef 4 ex
Kleine munsterlander intermediate teef: 1 ex cac beste teef Bob

Zondag ridgeback jeugd reu 2 goed (meneer die normaal super sociaal is en de hele ochtend iedereen gedacht ging zeggen had podiumvrees en trok weg voor de keurder)
Ridgeback puppy teef (door vriendin gehandeld) 2e veelbelovend.
Australian cattle dog puppy teef 2e veelbelovend (in de erering haar broer nog geshowd die beste puppy werd)
Australian cattle dog open reu 1 ex cac beste reu Bob! En dat op 22 maand en als enige rode cattle dog (op show zie je veel meer blauwe omdat de keurders die vaak liever zien dan rode)
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
(Geen foto’s van de puppy cattles)

Ik ben heel slecht in mensen herkennen op show. Dus kom gerust gedag zeggen volgende keer :D

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Drico, IMANDRA en 90 bezoekers