Beginnen met kippen houden

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Tinkermuts
Berichten: 9379
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 11:45

Awh cute

Ik zit al week met benauwde kip.
Eerst koudijs nu aan de antibiotica.
Maar zit weinig vooruitgang in dus denk dat ik haar een spuitje laat geven.


Kinke
Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 12:26

ohhhh cute kuikentje :)
Wat heeft kippie dan Tinkermuts? Snot?
Wat heeft de dierenarts gegeven? Misschien is de dierenarts zo aardig om een beetje oxytetracycline te spuiten en 1 extra spuitje mee te geven. In de nek, net onder de huid spuiten.

Tinkermuts
Berichten: 9379
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 12:33

Alles wijst op snot , koudijs mee begonnen maar werkt niet, nu van de dierenarts antibiotica gekregen en drie dagen bezig, maar zie geen verbetering

Marcella
Berichten: 36586
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 12:31


RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Kinke
Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 12:38

Tinkermuts schreef:
Alles wijst op snot , koudijs mee begonnen maar werkt niet, nu van de dierenarts antibiotica gekregen en drie dagen bezig, maar zie geen verbetering


Wat voor antibiotica?

Tinkermuts
Berichten: 9379
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 13:07

Vandaag is het kippetje helaas ingeslapen.
Ze wilde echt niet opknappen.
Van alles geprobeerd en anderhalve week gevoerd via een spuitje, maar ze wilde echt niet vooruitgaan.
De andere kippen tolereerden haar ook niet meer dus zat apart onder een lamp.
Helaas.

Wat een heerlijke kuikentjes

Kinke
Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 16:35

ach wat jammer, maar je hebt het geprobeerd

Oshaa
Berichten: 1041
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 17:35

Tinkermuts wat vervelend dat je haar toch kwijt bent geraakt!


We hebben hier een manke kip. Ze was 2 dagen geleden ontsnapt en helaas is ze de hond tegen gekomen. Ze had leek het eerst niet, alleen een heel klein beetje kwijl op haar zijkant. Verder geen bloed of verbogen veren.
Na een half uur begon ze alleen mank te lopen en dat doet ze nog steeds. Soms steunt ze er op, maar verder vooral op 1 poot met de andere opgetrokken. Trilt ook een beetje soms. Voel niks aan de poot of daarboven. Reageert ook totaal niet als je er aan zit.Eet verder goed en scharrelt ook rond.
Denk misschien spier verrekking of iets?

Tinkermuts
Berichten: 9379
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 18:41

Kijk even goed of je toch niet een heel klein gaatje vind, zo'n hoektand schiet vaak snel naar binnen maar zie je snel over het hoofd omdat het maar klein gaatje achter laat

Oshaa
Berichten: 1041
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 20:36

Ik kan echt niks vinden. Heb echt overal gevoeld (al weet ik niet of je zoiets voelt). De hele poot bekeken. Zoveel mogen tussen de veren... Niks...
Waar denk je dan aan? Ontsteking door toch een wondje?

Marcella
Berichten: 36586
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 20:57

Nog 1 ei liggen en nu 4 kuikens.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Tinkermuts
Berichten: 9379
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 04:50

Ja vaak zijn die hele kleine wondjes van een tandje echt vies, en buitenaf is het meestal een Heel klein gaatje maar daaronder meer gescheurd.

Maartje1990
Berichten: 22271
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 05:48

Marcella schreef:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Nog 2 eitjes aangepikt te gaan en 1 dood. <3


Je zin ziet een beetje raar uit met die <3 na het "1 dood". Denk dag ne bedoeld dat je blij bent met wat je hebt gekregen nu.

Zijn de andere e4 ook goed uit gekomen?

Tinkermuts: wat sneu, je hebt gelukkig wel allea geprobeerd

Hier zijn allebei mijn dames sinds anderhalve week aan de leg. Vind het zo leuk! Wel piepkleine eitjes (30 gram) maarja het zijn dan ook krielen. Hoop binnenkort (in mijn vakantie) de kippenren te kunnen maken (nu is het maar een kleine ren) ook omdat ik in de toekomst meer kipjes wil.

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

Faitherr
Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 08:50

Hoe oud waren jullie kipjes toen ze gingen leggen? Mijne zijn nu 19 weken dus ik ben benieuwd wanneer ze van start gaan!

Maartje1990
Berichten: 22271
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 08:54

Faitherr schreef:
Hoe oud waren jullie kipjes toen ze gingen leggen? Mijne zijn nu 19 weken dus ik ben benieuwd wanneer ze van start gaan!


Tussen de 4 en 5 maanden

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 08:58

Bij ons waren ze al wat ouder.. de winter zat er tussen en Wyandottes zijn niet bepaald fanatieke eileggers. We hebben er eentje die legt liefst een week eieren in het voorjaar en is erna broeds tot de winter als het aan haar ligt _O-


Maartje1990
Berichten: 22271
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 10:26

idinn schreef:
Bij ons waren ze al wat ouder.. de winter zat er tussen en Wyandottes zijn niet bepaald fanatieke eileggers. We hebben er eentje die legt liefst een week eieren in het voorjaar en is erna broeds tot de winter als het aan haar ligt _O-

Bij mij zijn het ook wyandottes. Maar ik heb ze juist uitgekozen om zslf te laten broeden, daarom zijn het er ook maar 2, de eitjes zijn een plus, vooralsnog leggen ze praktisch dagelijks. Ik wil er broedeieren van sussex kriel onderleggen

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

Tinkermuts
Berichten: 9379
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 10:40

Die van mij leggen ook dagelijks, zoveel dat ik het niet voor kan eten,geef ik de eitjes weg....en dan worden ze broeds , waar ze heeeeeel volhardend in zijn haha.
Dus dan kan ik eieren gaan kopen.
Ik heb cochinnetjes.
Echte prinsesjes zijn het, verwend ook wel een beetje.

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 11:14

Ik heb eigenlijk weinig broedse kippen gehad. Een van de marans kippen werd regelmatig broeds, maar die was er vrij snel vanaf als ik haar 's morgens en 's avonds even buiten zette. De ex-legkippen, andere marans, amrocks en zelfs de cochins waren niet of nauwelijks broeds. We hebben nu nog een marans en een amrock over, en beiden worden niet broeds. Ze zijn allebei een jaar of 5 oud. De marans heeft altijd nagenoeg elke winter doorgelegd en is al een jaartje uitgelegd, maar de amrock stopt 's winters altijd met eieren leggen en legt nog steeds een aantal eitjes per week.

We hebben ook wel eens tijden gehad dat ze allemaal tegelijk aan de leg waren en er dus soms 6 eieren per dag in het hok lagen. Veel te veel, we eten er maar een paar per week, dus ik verkocht ze altijd.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Kinke
Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 11:36

Onze dikke dozen leggen momenteel erg goed, 3 a 4 eieren per dag. De oude dame is ook weer begonnen. Gelukkig zijn Orpingtons niet zo broeds :)

Tinkermuts
Berichten: 9379
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 11:43

Wees maar blij haha
Bij mij gaat standaard het hok dicht in de ochtend zodat de broedse dames verplicht rond moeten lopen en dan mogen ze er s,avonds er weer in

tamary
Berichten: 29055
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 11:52

Ik wil juist 1 broedse kloek hebben, dan verjongt het toom en hoef ik geen nieuwe hennen te kopen. Haan kan ik gratis wel vinden zo begin herfst.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –


Tinkermuts
Berichten: 9379
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 11:57

Maar het maakt me niet uit hoor, ik mopper wel op de diva,s als ze broedsb zijn, ben wel heel gek met ze, want het zijn zulke relaxte en gezellige kippetjes.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 2 bezoekers