Beginnen met kippen houden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 


Chubby
Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 14:49

Eigenwijze kippen ;)

Waarmee ontwormen jullie? Ik was net bij de BB maar daar hadden ze alleen een grote fles finecto. Beetje overdreven voor 3 krieltjes.


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 15:40

Niet. De meningen zijn daar nogal over verdeelt trouwens.

Matheno
Berichten: 7939
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 15:52

Chubby schreef:
Eigenwijze kippen ;)

Waarmee ontwormen jullie? Ik was net bij de BB maar daar hadden ze alleen een grote fles finecto. Beetje overdreven voor 3 krieltjes.


Ik geef gewoon 1 of 2 keer per week Cox&Worm door het water van Finendo.

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 16:51

Ik ga geen chemische middelen gebruiken als het ook met natuurlijke middelen kan. Mijn hok heeft aardig wat kieren, maar weet het toch luis vrij te houden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 17:10

Ik had gister een mengsel spiritus/groene zeep/water gespoten.. daar waar bloedluis zat, zat eind van de dag een rode smurrie. Vond het een prima teken. Vanavond nog eens een blik werpen :+

Matheno
Berichten: 7939
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 17:18

idinn schreef:
Ik had gister een mengsel spiritus/groene zeep/water gespoten.. daar waar bloedluis zat, zat eind van de dag een rode smurrie. Vond het een prima teken. Vanavond nog eens een blik werpen :+


Meestal als je al bloedluizen met je blote oog ziet, dan heb je een hele grote besmetting.

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 17:22

Ligt er ook maar net aan waar ze zich schuil houden. Ze gaan hier precies in een kier zitten tussen bovenkant nestkastwandjes en het dak. Laat dat dakje nu ook de klep zijn :+

Shenavallie
Berichten: 11552
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 07:08

En anders hoor ik ook hele goede verhalen over Dasty van de Wibra. :j
Uiteraard hoop ik ze nooit te hebben, maar alvast voorbereid zijn kan geen kwaad. :D

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Chubby
Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 07:30

Matheno schreef:
Chubby schreef:
Eigenwijze kippen ;)

Waarmee ontwormen jullie? Ik was net bij de BB maar daar hadden ze alleen een grote fles finecto. Beetje overdreven voor 3 krieltjes.


Ik geef gewoon 1 of 2 keer per week Cox&Worm door het water van Finendo.


Ja da's hetzelfde denk ik. Maar ik vind preventief ontwormen een beetje onnodig, dat doen we met honden en paarden bijv ook niet (meer).


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

DinkyOmie
Berichten: 532
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: in een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 07:31

[ img ]

Dit is mijn hok! Gisteravond wilde ik ze weer in het hok zetten, vliegen ze er meteen weer uit :roll:
Ik heb het hok helemaal gecontroleerd op bloedluis maar niks te vinden. Ik heb er nu maar iets heel lekkers in gezet, straks eens kijken of het op is :)

*I'm not perfect, i am original*

Anoniem

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 10:03

Misschien vinden ze het te krap? Het lijkt niet super groot. Is de zitstok erin fijn? Passen ze er goed op en hoe is de diameter?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 11:53

Gister trouwens maar 2 eigenwijze troela's in de boom. Heb ze met de ragebol eraf gehaald. Stapten ze netjes op over _O-


DinkyOmie
Berichten: 532
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: in een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 11:55

idinn schreef:
Misschien vinden ze het te krap? Het lijkt niet super groot. Is de zitstok erin fijn? Passen ze er goed op en hoe is de diameter?


tja, ben er bang voor :(. Ze passen er toch gemakkelijk in met zijn 3e.
De trap heb ik al iets ondergelegd zodat hij minder stijl is geworden...

*I'm not perfect, i am original*


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 13:20

Die van mij vonden het vorige hok van 1.10 breed (1.40 met nestkast) ook bijna te klein. Want je kan echt echt echt niet in de buurt van het deurtje zitten op stok! Ook niet als die dicht gaat 's nachts.

Dus propte 2 kippen zich in de nestkast en eentje op de stok er strak voor... kipsels :roll:

Ik vrees dat je dames een ander huis willen :')

Tinkermuts
Berichten: 9383
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 13:26

Ja het zijn dames van stand.
Ik word momenteel gek van 1 broeds mormel, gewoonlijk zet ik ze nacht onder een kooi op kale straat en dan doen ze wel weer normaal maar heb er nu 1 die daar sch**t aan heeft, ik wil haar niet een eeuwigheid op de straat zetten dus nu jaag ik haar dagelijks vh nest, nou dan gaat ze toch bovenop het nestkastje zitten, en maar de chickie terrorist uithangen naar de andere chickies.. zucht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 15:32

Wij hadden alle buikschuivertjes broeds af. En nu zit 1 van onze dotjes broeds te doen. Ze kan dan ook heel lelijk klinken _O-

Ze is het normaal 2 weken.. dus even geduld nog.

Chubby
Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 16:22

Ik heb gewoon het legnest uit het hok gehaald toen ze gedrieën maar bleven broeden op niks. Dat hielp. Nu wilden we eigenlijk wel broedeitjes halen deze zomer, maar dan moeten ze wel snel weer broeds worden. Anders red ik het zelf niet meer om mee te zorgen voor de kuikentjes (ivm mijn eigen kuikentje)


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

Chubby
Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 16:24

Ik had trouwens nog eitjes van onze kipjes in de koeling van half april (net voor ze stopten met leggen ivm broeds) en die waren nog steeds goed. Bizar hoe lang dat bewaard kan blijven!


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

Tinkermuts
Berichten: 9383
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 19:01

Zijn gewoon zulke goede eitjes van je eigen kipjes, heb ook het idee dat ik ze lekkerder vind als uit de supermarkt.

Ik had ook browdblok eruit gehaald, hok hel maal afgesloten, niets helpt bij deze vervelende broedse muts

Ceetje_bokt
Berichten: 5166
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 19:04

Ik heb twee collega’s die af en toe eieren van ons krijgen en eentje kreeg laatst ook eieren van de buren van haar zoon. Vertelde ze dat ze de eieren van onze kippen veel lekkerder vindt.

Tinkermuts
Berichten: 9383
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:01

Dat hoor ik idd ook van de mensen die ik wel eens eitjes geef.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 bezoekers