Wie heeft er een Welsh Corgi?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
anitas1994
Berichten: 229
Geregistreerd: 18-10-12

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 18:09

Hier idd ook dat probleem ze past er eigenlijk niet helemaal in of ze moet goed proppen maar ze wilt geen andere snachts. Sterker nog wij hebben ook de kleinste maat. Onze eerste hond was de chihuahua van mijn vriend zijn zus. Maar dat mandje mag ik niet wegdoen iedere keer als ik het zeg dat die weg gaar dan liggen ze erin. Mira gebruik die echter als kussen, dan is het mandje wel vol ook. Onze andere hond rolt zich helemaal op erin.


Tigress
Berichten: 8936
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:26

Jarv ligt het liefst ook ondersteboven :') Pootjes omhoog, lekker op de rug liggen (het zaakje even goed laten luchten, zoals we het altijd noemen _O- ).
Jarv heeft nog steeds zijn puppymand, waar hij opgerold heerlijk in ligt. Echter, daar ligt de hond van mijn moeder (formaatje middelmaat) ook met regelmaat opgerold in _O-

Na even een korte fotografie rust, weer de camera wat vaker in handen gehad. Drukke werkweken, stress in de familie, en druk met de fitness challenge (die we overigens gewonnen hebben *\o/* Corgi Powerrrrrrrr 8-) )
[ img ]

Voor een fokker even een foto van zijn voorkant moeten maken. Hij kan dan zo'n puppyhoofdje trekken _O-
[ img ]


Oh, en we mogen een artikeltje schrijven over onze cosplay :D Daar moesten even wat nieuwe foto's bij :))
[ img ]

[ img ]

Helaas konden we niet naar de wandeling op 12 mei :( Koppeling van de auto ging de dag ervoor kapot. Just my luck :') Het schijnt een erg leuke wandeling te zijn geweest, dus ik hoop er een volgende keer bij te kunnen zijn :D

Things end, but memories last forever
[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Galeo
Berichten: 860
Geregistreerd: 30-09-09

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:36

Ik kom ook weer onder mijn steen vandaan :')

Die cosplay foto's zijn echt tof <3 .

De Corgi wandeling was leuk, en een stuk of 20 corgi's. Dus was soms een lekker kabaal haha. Hieronder een paar foto's de rest komen op de site!


[ img ]

[ img ]

[ img ]

We hebben morgen de echo van Bella. :)
[ img ]

Tigress
Berichten: 8936
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:53

Oeeeh super spannend! <3
En wat zien de foto's van de wandeling er leuk uit zeg! :D

Things end, but memories last forever
[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Kaatastrof
Berichten: 6259
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 13:21

Jarvis ziet er goed uit! Mooi om te zien hoe hij vooral rond zijn schouders best wat spieren heeft gekweekt.

Leuke foto's al :D Helaas geen Ginny of Ophélia te spotten, maar die houden ook niet zo van zwemmen :+ Was leuk om de nestgenootjes en mama Ruby nog eens te zien. Grappig wat een verschillen er zijn qua bouw onderling. Ophélia moest uiteraard weer haar aanwezigheid aantonen door eens ruzie te maken. Echt balen want tijdens het wandelen ging het eigenlijk heel goed, maar van al dat stilstaan tussendoor gaat ze afleiding elders zoeken :=

[ img ]

[ img ]

[ img ]

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙

Cavalia
Berichten: 1424
Geregistreerd: 12-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 14:18

Hoi allemaal,

Bij deze meld ik mij ook even. De afgelopen tijd een stille meelezer.
Maar vanochtend van de fokker bericht gekregen dat ons reutje geboren is.
Over 2 weken gaan we kijken, zo spannend! Het is een zwart wit exemplaar <3

Tigress
Berichten: 8936
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 14:23

Ja he := Er was ook al iemand op facebook die hem een bodybuilder noemde _O-

Oh dat ruzie maken bij stilstand is heel herkenbaar. Als er tijdens de wandelingen hier honden met elkaar op de vuist gaan, is dat wel tijdens de momenten dat er even geen beweging is in de groep :j Ik vind de foto's echt zo leuk allemaal! Jullie hebben het ook mooi getroffen met het weer! :D En wat is Ginny toch al heerlijk uitgegroeid zeg <3

Ik zit trouwens even rond te zoeken voor de DNA testen die ik wil gaan doen...maar wat een gedoe zeg :') Zoveel aanbieders, en de een nog duurder dan de ander _O- Ik wist dat het niet goedkoop ging worden, maar toch :')


Cavalia schreef:
Hoi allemaal,

Bij deze meld ik mij ook even. De afgelopen tijd een stille meelezer.
Maar vanochtend van de fokker bericht gekregen dat ons reutje geboren is.
Over 2 weken gaan we kijken, zo spannend! Het is een zwart wit exemplaar <3

gefeliciteerd! *\o/* Bij welke fokker stond je op de lijst? :D

Things end, but memories last forever
[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Cavalia
Berichten: 1424
Geregistreerd: 12-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 14:31

Thanks! Bij kennel van 't Hollandscheveld :D

Tigress schreef:
Ja he := Er was ook al iemand op facebook die hem een bodybuilder noemde _O-

Oh dat ruzie maken bij stilstand is heel herkenbaar. Als er tijdens de wandelingen hier honden met elkaar op de vuist gaan, is dat wel tijdens de momenten dat er even geen beweging is in de groep :j Ik vind de foto's echt zo leuk allemaal! Jullie hebben het ook mooi getroffen met het weer! :D En wat is Ginny toch al heerlijk uitgegroeid zeg <3

Ik zit trouwens even rond te zoeken voor de DNA testen die ik wil gaan doen...maar wat een gedoe zeg :') Zoveel aanbieders, en de een nog duurder dan de ander _O- Ik wist dat het niet goedkoop ging worden, maar toch :')


Cavalia schreef:
Hoi allemaal,

Bij deze meld ik mij ook even. De afgelopen tijd een stille meelezer.
Maar vanochtend van de fokker bericht gekregen dat ons reutje geboren is.
Over 2 weken gaan we kijken, zo spannend! Het is een zwart wit exemplaar <3

gefeliciteerd! *\o/* Bij welke fokker stond je op de lijst? :D

Tigress
Berichten: 8936
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 14:38

Volgens mij heb ik de moederhond nog gezien bij de Martini dog show dit jaar. Mokka is de moeder, toch? :D Wat leuk! Gefeliciteerd <3

Things end, but memories last forever
[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Cavalia
Berichten: 1424
Geregistreerd: 12-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 14:41

Tigress schreef:
Volgens mij heb ik de moederhond nog gezien bij de Martini dog show dit jaar. Mokka is de moeder, toch? :D Wat leuk! Gefeliciteerd <3


Oh leuk! Ja Mokka is de moeder inderdaad. Dankjewel *\o/*

PureSG
Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 14:57

Galeo schreef:
Ik kom ook weer onder mijn steen vandaan :')

Die cosplay foto's zijn echt tof <3 .

De Corgi wandeling was leuk, en een stuk of 20 corgi's. Dus was soms een lekker kabaal haha. Hieronder een paar foto's de rest komen op de site!


[ [url=m/j39Swl.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nWb98i.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tQ9vWD.jpg]Afbeelding[/url] ]

We hebben morgen de echo van Bella. :)
[ [url=m/xLcFIn.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ziet er leuk uit op de foto's zeg! Het was voor ons nogal uit de buurt en Cupra is nogal wat jong/klein, maar anders waren we er absoluut ook bijgeweest :D

Spannend zeg, zo'n echo! Kieran (Duo Penotti vd Milligenhof) is de vader van Bella, toch? Dan zijn Cupra en Bella familie :))


Cavalia schreef:
Hoi allemaal,

Bij deze meld ik mij ook even. De afgelopen tijd een stille meelezer.
Maar vanochtend van de fokker bericht gekregen dat ons reutje geboren is.
Over 2 weken gaan we kijken, zo spannend! Het is een zwart wit exemplaar <3


Wat leuk! Gefeliciteerd! *\o/* jullie gaan een spannende tijd tegemoet :D

                                                                              alles is liefde

Cavalia
Berichten: 1424
Geregistreerd: 12-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 16:16

Dankjewel! Ja absoluut. Wel spannend weer een puppy. We hebben zelf nog een 2,5 jarige duitse herder dus we zijn al weer even uit de puppy tijd haha.

PureSG
Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 16:21

Oh, een Duitse herder <3 daar heb ik toch ook wel een serieuze soft spot voor haha. Mocht er een hond bijkomen in de toekomst, dan wordt dat sowieso een herder :j

                                                                              alles is liefde

Kaatastrof
Berichten: 6259
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:56

Dan is Cupra ook familie van Ginny PureSG

Om nog in te gaan op de slapende Corgi-houdingen :')
[ img ]

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙

Hananass
Berichten: 91
Geregistreerd: 02-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 07:40

Kijk al jaren mee op bokt, maar ik kom er nu pas achter dat er een corgi topic is *\o/*

Dan meld ik mij ook graag aan :D Ik heb sinds kort ook mijn eigen cardi, genaamd Orbit. Is vandaag precies een half jaar oud. Wij hebben thuis al jaren corgi's (eerst pembrokes, nu cardigans). Als ik werk, gaat Orbit naar mijn ouders toe, waar hij kan spelen met Axel en Balder. Ik zie hele mooie cardigans voorbijkomen zeg! Leuk om te zien dat jullie zo actief zijn en de dingen die ik lees zijn ook zeer herkenbaar :P Ook alvast gefeliciteerd voor degene die een cardi verwachten :) Spannend!


[ img ]

[ img ]

Gerret <3 (Feitse x Oeds) ... M2+3 Eindstand
Mazzeltov Carl ♥♥ (Trafalgar x Concorde) ... zadelmak
Gipsy ♥♥ (Porthos x Tuskerbister Jarl Haakon) ... M1+6

Tova
Berichten: 1031
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Drempt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:30

Galeo schreef:
Ik kom ook weer onder mijn steen vandaan :')

Die cosplay foto's zijn echt tof <3 .

De Corgi wandeling was leuk, en een stuk of 20 corgi's. Dus was soms een lekker kabaal haha. Hieronder een paar foto's de rest komen op de site!


[ [url=m/j39Swl.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nWb98i.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tQ9vWD.jpg]Afbeelding[/url] ]

We hebben morgen de echo van Bella. :)
[ [url=m/xLcFIn.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat leuk! Het is jullie eerste nestje?
Wat voor kleur is de reu?

Karma is a Bitch ~~}>

Galeo
Berichten: 860
Geregistreerd: 30-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 14:27

@hananass wat is Orbit leuk!

Bella's vader is idd Kieran (Duo Penotti vd Milligenhof). Voor Bella is dit haar 1e nestje, met Ruby (moeder van Bella) hebben wij 2 nestjes gehad.

Caleb is een blue merle en komt uit Amerika ;). Vanochtend de echo gehad en ze is drachtig. :D
[ img ]

PureSG
Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 16:40

*\o/* Yes! Wat leuk, gefeliciteerd!
Hopelijk zal alles voorspoedig gaan, dat worden vast prachtige pups.

                                                                              alles is liefde

Tova
Berichten: 1031
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Drempt

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 09:49

Gefeliciteerd! *\o/*

Karma is a Bitch ~~}>

Hananass
Berichten: 91
Geregistreerd: 02-03-16

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 21:16

Gefeliciteerd Galeo :D

Gerret <3 (Feitse x Oeds) ... M2+3 Eindstand
Mazzeltov Carl ♥♥ (Trafalgar x Concorde) ... zadelmak
Gipsy ♥♥ (Porthos x Tuskerbister Jarl Haakon) ... M1+6

Galeo
Berichten: 860
Geregistreerd: 30-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 21:37

Dankjewel allemaal :D
Ze is rond 22 juni uitgerekend.

Cavalia
Berichten: 1424
Geregistreerd: 12-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:39

Super, gefeliciteerd!! *\o/*

Barbabientje
Berichten: 8203
Geregistreerd: 12-09-08

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:39

Als stille meelezer zoek ik even wat hulp :')

Ik ben op zoek naar een goede, bij de WCCN of NWC aangesloten fokker.
Nu zou je zeggen dat dit niet zo lastig is, maar stiekem heb ik wel wat eisen aan de pup :')

Of naja eisen..
Ik zou graag een rood/wit reutje willen, echter liefst zonder staart.

Nu heb ik alle fokkers ongeveer voorbij zien komen, maar de helft reageert niet op berichtjes en de andere helft heeft voorlopig nog geen pups.

Vandaar dat ik dacht misschien is er wel iemand op Bokt die een fokker weet die deze combi zou kunnen fokken (als in pups in aantocht of in de planning) die niet op de website staat, maar zich wel aan de eisen houdt.

Nymphadora Ria <3 *22-06-2018*
Cadilac <3 *24-05-2007* B+8

Barbabientje
Berichten: 8203
Geregistreerd: 12-09-08

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:39

Wat leuk babys!! <3

Wat is Jarvis toch knap :)

Nymphadora Ria <3 *22-06-2018*
Cadilac <3 *24-05-2007* B+8

Ikke89
Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:48

Barbabientje schreef:
Als stille meelezer zoek ik even wat hulp :')

Ik ben op zoek naar een goede, bij de WCCN of NWC aangesloten fokker.
Nu zou je zeggen dat dit niet zo lastig is, maar stiekem heb ik wel wat eisen aan de pup :')

Of naja eisen..
Ik zou graag een rood/wit reutje willen, echter liefst zonder staart.

Nu heb ik alle fokkers ongeveer voorbij zien komen, maar de helft reageert niet op berichtjes en de andere helft heeft voorlopig nog geen pups.

Vandaar dat ik dacht misschien is er wel iemand op Bokt die een fokker weet die deze combi zou kunnen fokken (als in pups in aantocht of in de planning) die niet op de website staat, maar zich wel aan de eisen houdt.



Ik ben helaas niet thuis in de pembroke fokkers, maar het is vrij normaal om een tijd op een wachtlijst te staan. Ik denk dat het dan ook het belangrijkste is dat je een fokker kiest waar je een goed gevoel bij hebt en dan iets langer moet wachten op je hond.
Ik ben zelf ook eerst kennis gaan maken bij een fokker, voordat ik op de wachtlijst ben gezet. En toen het teefje uiteindelijk leeg bleek, heb ik gekozen om te wachten op een volgend nest. Omdat ik bij deze fokker een fijn gevoel had wbt haar werkwijze en de karakters van haar honden. En ik heb er 2 superleuke honden aan over gehouden uiteindelijk :)

Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Suusw, xSannee en 69 bezoekers