Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
julius_juut
Berichten: 3095
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 15:07

Ohhhhhhhh die kousebandslangen zijn mooi zeg! Wauw!
Zal Kyra nog kleur krijgen of is het een donkere variant?


Die kevers vind ik stiekem ook wel erg leuk om te zien. Heb je de hoop er ooit mannetjes bij te krijgen of is het gewoon een kwestie van genieten van deze beesten tot ze dood gaan zonder nakweek?

"You're neither unnatural, nor abominable, nor mad;
you're as much a part of what people call nature as anyone else;
only you're unexplained as yet -- you've not got your niche in creation."

Weerwolven van Wakkerdam op bokt: https://www.facebook.com/groups/1484683858440167


cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 22:36

GreaseMonkey schreef:
@lisa_floorxx: wat zijn ze prachtig! heb je filmpjes van ze? <3

Wat zijn die kevers bizar!!! Dat heb ik echt nog nooit gezien!


Echt he.
Nou zien de mannen er wel uit als normale kevers.
Vrouwen en uiterlijk blijft een dingetje :P :+

[IM] phoenix kate
Hoe erg ik de paarden ook mis, ik weet niet of ik het zonder jouw nog kan.

DezeNaam
Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 23:56

Wow die slangen zijn echt prachtig. <3

Die kevers zijn iets minder mijn ding, sorry. _O-

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 07:33

cherell0 schreef:
Vrouwen en uiterlijk blijft een dingetje :P :+

:')

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 10:34

julius_juut schreef:
Ohhhhhhhh die kousebandslangen zijn mooi zeg! Wauw!
Zal Kyra nog kleur krijgen of is het een donkere variant?


Die kevers vind ik stiekem ook wel erg leuk om te zien. Heb je de hoop er ooit mannetjes bij te krijgen of is het gewoon een kwestie van genieten van deze beesten tot ze dood gaan zonder nakweek?


Het is genieten tot ze dood gaan helaas wat in gevangenschap meestal binnen een half jaar is.


Slangetjes zijn trouwens super lief.

[IM] phoenix kate
Hoe erg ik de paarden ook mis, ik weet niet of ik het zonder jouw nog kan.

VenoSnorlax
Berichten: 4498
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 10:40

die kouseband slangen zijn zooo mooi, ik heb alleen altijd t idee dat t qua voer lastiger is omdat het viseters zijn. Ooit wil ik ook nog een terrarium met miljoenpoten en kevers helaas komen die tot nu toe niet door bij mijn vriend.. :(

Wel mag ik morgen een nieuwe upgrade terrarium ophalen voor mn luipaardgekko. Hij gaat van 50 x 40 naar 100 x 50. Heb m nu bijna een jaar en hij is altijd zo actief en zo veel aan het klimmen dat ie t vast leuk vind

Verzorgpaardje gezocht zonder rijden omgeving den haag :) https://boktimg.nl/s/cadeau.gif

[BB-HK] [VOLG] Wachten op de nieuwe pup Het avontuur van/met/over kleine Iroh

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 11:31

Wauw! Dat is een flinke upgrade! Gaaf!!

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 13:58

Iemand nog wat leuks van houten mee genomen ?

[IM] phoenix kate
Hoe erg ik de paarden ook mis, ik weet niet of ik het zonder jouw nog kan.

Hoppit
Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 15:47

Niet geweest, maar altijd leuk als mensen hun nieuwe aanwinsten showen!

Ik ben maandag op dinsdag even 17u pleegmama van een Bennetwallaby van 3 maanden geweest
<3 Prachtig zo'n kleine alien in je BH<3

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 18:04

<3 :=
Ik ben braaf achter de tafel gebleven.
Voor mijn gezondheid moet ik een flinke stap terug doen. :\

[IM] phoenix kate
Hoe erg ik de paarden ook mis, ik weet niet of ik het zonder jouw nog kan.

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 18:18

<3 Wij willen foto's @Hoppit (van de Wallaby, niet van de BH O:) )

Hoppit
Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 20:18

Dropje <3 dit was bij de voeding van 5u smorgens. Ze moeten om de 3u melk.
[ img ]

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 01:01

<3 wat een lelijk eendje <3

[IM] phoenix kate
Hoe erg ik de paarden ook mis, ik weet niet of ik het zonder jouw nog kan.

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 19:32

Iemand hier die toevallig verstand heeft van geslachtsbepaling bij baardagamen? Ik wil eigenlijk heel graag een baardagaam, en ik had er dus eentje op marktplaats gevonden, maar eigenaar weet het geslacht niet >;)
[ img ]
[ img ]
Ik had zelf het idee dat het een vrouwtje is vanwege de versieringen maar mijn klasgenoot (ik doe een dieropleiding en we hebben net de periode over reptielen afgesloten) dacht juist een mannetje vanwege iets (?) wat hij op de foto van de cloaca kon zien

Hoppit
Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 20:42

Lijkt op deze foto's eerder een vrouw. De femoraalporiën zijn niet extreem aanwezig voor een wildkleur met stekels. De femoraalporiën zijn die puntjes aan de binnenkant van de achterpoten.
Mijn stekel vrouw heeft bv veel grotere dan mijn leatherback man.

Wil je t zeker weten kan je m ook candlen: even in het donker op een tafel zetten, staart optillen en met een fel lichtje vanaf de rug tegen de staart schijnen. Bij een man zie je dan twee schaduwworstjes (de hemipenissen) en bij een vrouw niets.

Maakt het voor jou uit? Je houdt ze toch best solitair, enige verschil is dat er bij een vrouw een paar keer in het jaar een legbak in het terra moet.

EDIT: ben even op mp gaan kijken, terra is wel veel en véél te klein voor een volwassen baardagaam. Beetje pointless om die mee te nemen, tenzij je m als quarantainebakje wil gebruiken.
Wil je 'm een beetje fatsoenlijk zetten, zoek je best richting de 120x50x50 of 120x60x60.
Aan de mooie nageltjes op de MP foto's te zien, kan het net zo goed een man met kleine femoraalporiën zijn.
Laatst bijgewerkt door Hoppit op 16-12-19 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 20:51

Hoppit schreef:
Lijkt op deze foto's eerder een vrouw. De femoraalporien zijn niet extreem aanwezig voor een wildkleur met stekels. De femoraalporien zijn die puntjes aan de binnenkant van de poten.
Mijn stekel vrouw heeft bv veel grotere dan mijn leatherback man.

Wil je t zeker weten kan je m ook candlen: even in het donker op een tafel zetten, staart optillen en met een fel lichtje vanaf de rug tegen de staart schijnen. Bij een man zie je dan twee schaduwworstjes (de hemipenissen) en bij een vrouw niets.

Hoe oud is ie? Een vrouw legt vanzelf eieren.

Maakt het voor jou uit? Je houdt ze toch best solitair, enige verschil is dat er bij een vrouw een paar keer in het jaar een legbak in het terra moet.

Ik had idd al mijn twijfels of het een man is, dankjewel! En dat trucje met het lichtje is ook echt een hele goede, daar was ik zelf niet op gekomen. Hij/zij is ruim 1,5 jaar

Voor mij maakt het wat dat betreft inderdaad niet uit, maar ik wilde het inderdaad weten zodat ik niet ineens verrast opkijk als beest ineens eieren gaat leggen terwijl ik dacht dat het een man was :')

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 15:26

Hoppit schreef:
EDIT: ben even op mp gaan kijken, terra is wel veel en véél te klein voor een volwassen baardagaam. Beetje pointless om die mee te nemen, tenzij je m als quarantainebakje wil gebruiken.
Wil je 'm een beetje fatsoenlijk zetten, zoek je best richting de 120x50x50 of 120x60x60.
Aan de mooie nageltjes op de MP foto's te zien, kan het net zo goed een man met kleine femoraalporiën zijn.

Sorry ik zie nu pas je edit! Ik heb de baardagaam uiteindelijk niet gekocht, en besloten eerst maar uitgebreid research te doen naar de verzorging van een baardje. Ik heb een schema opgesteld voor een voerschema naar aanleiding van wat ik op internet vond, klopt dit ongeveer? Is dit een gezond voerschema voor een baardagaam? Ik wil denk ik een volwassen (jaar of 2?) baardagaam kopen, dat leek me makkelijker om mee te beginnen.

[ img ]

En als het niet klopt, wat is wél een geschikt voerschema?

Solleke_Noah
Berichten: 11051
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 19:03

Een hele tijd niet op bokt geweest, dus veel pagina's bijgelezen. Zag zo veel leuke dieren langskomen. De egeltjes en tenrecs blijven zo schattig, jammer dat ze in België niet gehouden mogen worden...

Zelf heb 'k twee axolotl's (van baby af, nu 30 cm groot := en ondertussen 8 jaar oud) en in hun aquarium ook nog appelslakken en zebraslakken.

[ img ]

[ img ]

De heren zitten in een aquarium van 1m60 lang (ondertussen de inrichting nog volledig omgegooid)

[ img ]


en drie stekelstaartvaranen. Mijn baby's <3 Voor de varanen ook nog een dubia kweek en een rozenkevers (dola's) kweek opgestart. De dubia's zijn stiekem toch ook wel erg schattig.

[ img ]

[ img ]


Binnenkort krijg 'k nog nieuwe Triops eitjes! :D

Meer pyrografie zien? : https://www.facebook.com/de-Vuurboom-10 ... _todo_tour

"Op jou wachten? Geen sprake van. Ik heb altijd al voor je uit moeten lopen om je de weg te wijzen." - Nachtogen

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 21:25

Die varaantjes <3 die mag je best wat meer hier laten zien O:)

Ik ben geen fan van pinky's voeren aan baardjes maar hier zijn ze ook geen van alle schone eters.
En darmen etc. Door mn terra's zit ik niet op te wachten.
Mijn vriend doet het heel soms.

Verder kijk ik gewoon hoe mijn baardje eruit ziet en krijgt hij wat de spinnen laten staan.

[IM] phoenix kate
Hoe erg ik de paarden ook mis, ik weet niet of ik het zonder jouw nog kan.

Solleke_Noah
Berichten: 11051
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 10:18

Haha heb nog massa's foto's, dus dat zal wel lukken :))

Gisterenavond nog wat zitten teruglezen in het topic.. In 2013 meldde ik hier dat we voor een fretje gingen kijken bij de frettenstichting. Dat is Mormel geworden. Helaas hebben we hem enkele maanden geleden moeten laten inslapen door bijniertumoren.. Hij is er nog aan geopereerd geweest maar dat heeft niet mogen baten. Hij is maar 6 jaar oud geworden, we missen hem verschrikkelijk.

Wat leuke plaatjes door de jaren heen. Ons lieverdje <3

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Meer pyrografie zien? : https://www.facebook.com/de-Vuurboom-10 ... _todo_tour

"Op jou wachten? Geen sprake van. Ik heb altijd al voor je uit moeten lopen om je de weg te wijzen." - Nachtogen

DezeNaam
Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 11:47

Die varaantjes en axolotl’s hierboven. <3

Fretjes zijn ook zo leuk! Spijtig dat hij er niet meer is...

Moest ik een tuin hebben zou ik een fret nog wel overwegen. Maar god, ik heb ooit voor een korte periode een fret ‘opgevangen’... Binnen, en mijn ogen deden letterlijk pijn door de geur. :’) Dat vond ik dus toch niet voor herhaling vatbaar... _O-

Solleke_Noah
Berichten: 11051
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 11:57

Haha, ik had totaal geen last van de geur :D mijn vriend wel, toen Mormel nog niet gecastreerd was brandden er constant geurkaarsen in huis. Na de castratie vond 'k het echt reuze meevallen... bezoekers merkten het wel altijd op hoor.

Mormel had 'k wel nooit buiten willen houden, hij was er zo graag bij. Liep constant los en als mijn vriend weg was voor zijn werk, sliep hij mee in bed :')

Meer pyrografie zien? : https://www.facebook.com/de-Vuurboom-10 ... _todo_tour

"Op jou wachten? Geen sprake van. Ik heb altijd al voor je uit moeten lopen om je de weg te wijzen." - Nachtogen

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 13:30

Ik heb ook fretten gehad en mis ze nogsteeds.
Kwa geur vind ik het vergelijkbaar met katten.

Je went eraan, maar voor andere kan het overweldigend zijn.

[IM] phoenix kate
Hoe erg ik de paarden ook mis, ik weet niet of ik het zonder jouw nog kan.

chimello
Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 14:23

Ik overweeg ook een stekelstaart varaan. Ik heb een terrarium van 120x60x60, ik lees echter tegenstrijdige antwoorden online. Is dat groot genoeg voor eentje?

Twijfel tussen een varaan, blauwtong skink of toch weer een baardagaam. Wil iets leuks hebben voor mijn reptielen cam op mijn livestream maar ook iets dat ik zelf af en toe kan hanteren. Mijn slangen zijn niet geschikt voor het terrarium :+ Mis toch de interactie wel die mijn slangen niet echt geven.

You Know Who | ykw-gypsyhorses.com
Ruim 9 jaar kleurfokker van Irish Cobs in dun, pearl & meer!

Solleke_Noah
Berichten: 11051
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 16:01

cherell: Ik mis Mormel ook vreselijk, en mis het vrolijke van een fretje in huis (al groef hij wel bijna dagelijks de planten uit haha). Maar ik weet niet of 'k het nog aandurf, ze zijn zo gevoelig voor tumoren ...

chimello: ik heb ze momenteel in een bak van 1 meter, maar ze zijn nog klein. De bak van 1m50 staat al klaar.. bedoeling is uiteindelijk een deel van een kamer voor ze ombouwen. De kweker van mijn varaantjes heeft zijn kweekkoppel wel in 1m20 :j

Ik vind ze alleszins geweldig. De kweker is een vriend en ik babysit op hun beesten tijdens hun vakanties. Ze hebben verschillende soorten slangen, gekko's, varanen.. dus kan vergelijken en geen één reptiel vind 'k zo tof. Ze zijn heel levendig, intelligent, dagactief, worden relatief makkelijk handtam. Het blijven natuurlijk wel eerder kijkdieren maar ze kunnen erg mak worden. Ze eten allemaal uit de pincet en komen ook echt aanrennen als je het deurtje van het terrarium open doet. Ze zien jagen is ook spectaculair, dan sjeezen ze aan topsnelheid de hele bak door.

De man van het kweekkoppel, heel relaxt beest <3

[ img ]

Meer pyrografie zien? : https://www.facebook.com/de-Vuurboom-10 ... _todo_tour

"Op jou wachten? Geen sprake van. Ik heb altijd al voor je uit moeten lopen om je de weg te wijzen." - Nachtogen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kayleigh__, Mizora en 5 bezoekers