Schapen, Geiten en Lammeren topic.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Vetboltsje
Berichten: 487
Geregistreerd: 22-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 12:54

Ingrid_92 schreef:
Oh wat leuk! Ik probeer ook ieder jaar schapen in mijn wei te hebben voor het onkruid en om de grasmat mooi te krijgen. De weide waar de pony's in lopen is eigenlijk zwaar verwaarloosd. Er groeien bergen berenklauwen. Ik heb er eens schapen in gehad die daar wel pap van lusten, maar vorig jaar 2 verschillende kudden er in gehad, 2 verschillende rassen die er allebei niet aan kwamen. Nu ben ik weer op zoek naar een nieuwe kudde. Kunnen jullie toevallig bepaalde schapenrassen aanraden die wel berenklauwen lusten? Ik kom er namelijk in om in mijn weiland en wordt er zo langzamerhand een beetje hopeloos van ;)
In principe heb ik wel al een kudde geregeld die over een tijdje komt, maar die moeten eerst lammeren. Tot die tijd zoek ik nog even ter overbrugging een andere kudde. Maarja.. welk ras?



Hee wat een leuk topic!
Samen met mijn vriend hebben wij bonte schapen, we hebben er nu 8 ooien en 4 lammetjes
Voor de berenklauwen Ingrid kun je heel goed de Schoonebeker schapen gebruiken, dit zijn heideschapen die het heerlijk vinden.
Mijn vriend werkt nu sinds kort als schaapherder in Heerenveen, daar lopen de Schoonebeker schapen ook, met deze vachten kun je ook heel mooi vachtvilten.
met de vachten van de bonte schapen wil ik 1 proberen te vacht vilten en de rest ga ik mee spinnen.
Ik zal eens even foto's plaatsen als ik thuis ben :D



Vetboltsje
Berichten: 487
Geregistreerd: 22-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:54

Ingrid_92 schreef:
Bedankt, ga ik onthouden vetboltsje! De kudde die er nu op korte termijn komen heeft er 2 jaar geleden ook gelopen (tenminste, hetzelfde ras). Geen idee hoe het ras heet, maar toen lustten ze in ieder geval ook pap van de berenklauwen :) Foto van 2 jaar geleden. Jullie kunnen mij vast het ras wel vertellen :D

[ Afbeelding ]

Dit jaar zijn we er eerder bij, nu zijn ze gelukkig nog niet zo groot.


dit lijken mij meer dassenkoppen

Rebecca schreef:
Ah vetbolstje dan spot ik geregeld jullie schapen :D


Aah leuk leuk! :D dan zie je mijn vriend daar wrs ook wel eens om de schapen te verwieden naar een ander stukje :+ (groene kleding aan :P )

Vetboltsje
Berichten: 487
Geregistreerd: 22-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:57

Mocht er trouwens iemand zijn die een stuk land over heeft in omgeving Burgum (Friesland) dan houden wij ons aanbevolen, we hebben een klein stukje land tot onze beschikking maar niet genoeg voor het hele jaar. Het gaat dan dus om 8 bonte schapen en wat lammetjes (zijn nog niet allemaal geboren dus ik weet niet om hoeveel het gaat :P )

Vetboltsje
Berichten: 487
Geregistreerd: 22-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 12:02

LotusT schreef:
Vetboltsje schreef:
dit lijken mij meer dassenkoppen


Dit zijn blauwe texelaars, dassenkoppen hebben andere aftekeningen.
quote]

ooh ik zie het ja, sorry!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot, Tigerboy en 68 bezoekers