hondje bijna drie weken ziek, ideeën?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Hannanas
Berichten: 13005
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 09:46

Dan zou ik wel nieuwe medicatie halen. Ik hoop zo dat je hondje hersteld! :(:)

Je verteld dat er een soort op en af tendens is. Kan het zo zijn dat het aan het eten ligt? Hij eet, krijgt er last van, met zijn dip eet hij vervolgens niet, en zodra dat voorbij is eet hij weer en krijgt weer last van zijn voer etc?

Heb je al voer zoals Hills ZD (hypoallergeen) of Hills ID geprobeerd? En dan alleen blikvoer (zacht voor de maag) en voordat je het geeft eerst mengen met spijsverteringsenzymen zodat het eten makkelijk verteerd en opgenomen wordt. Of denk aan de flesjes sondevoeding van Royal canin.

Niet banketstaaf maar poetsen.


Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-22 10:00

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

sterregoud
Berichten: 1831
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 10:20

Hannanas schreef:
Dan zou ik wel nieuwe medicatie halen. Ik hoop zo dat je hondje hersteld! :(:)

Je verteld dat er een soort op en af tendens is. Kan het zo zijn dat het aan het eten ligt? Hij eet, krijgt er last van, met zijn dip eet hij vervolgens niet, en zodra dat voorbij is eet hij weer en krijgt weer last van zijn voer etc?

Heb je al voer zoals Hills ZD (hypoallergeen) of Hills ID geprobeerd? En dan alleen blikvoer (zacht voor de maag) en voordat je het geeft eerst mengen met spijsverteringsenzymen zodat het eten makkelijk verteerd en opgenomen wordt. Of denk aan de flesjes sondevoeding van Royal canin.


Die spijsverteringsenzymen kunnen belangrijk zijn.

Hannanas
Berichten: 13005
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 12:06

Ja hier was dat de crux! Maag en darmen hadden het veel minder zwaar te verduren. Ik gebruikte panzym of pancrex. En roerde dat door het voer en liet het soms eerst een kwartier “weken” voordat ik het gaf.

Prednison kan zeer heftig zijn voor de maag, dat is misschien ook nog een dingetje.

Met sondevoeding bedoel ik die flesjes, en dat in een bakje doen. Soms vinden ze dat erg lekker.

Niet banketstaaf maar poetsen.

Euridicey
Berichten: 699
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Re: hondje bijna drie weken ziek, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 12:44

hii, wat je kan doen is een voeding nemen dat wat makkelijker opneembaar is voor je hond en dit 2 weken aanhouden. Ik heb het dan over een dvv voeding. Dit is makkelijk opneembaar voor de darmen. Als honden last hebben van diarree kunnen veel essentiele nutrienten verloren gaan, omdat de darmpassage snelheid te hoog is. Door een voeding te geven die makkelijk opneembaar is door de simpele aminozuurcomplexen, krijgt je hond meer binnen. Je hoeft niet mengend over te gaan met deze voeding. wij zien vaak in de praktijk dat zieke honden het vaak beter doen op dit soort voeding. Je hebt deze ook in hypoallergene varianten trouwens!

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-22 13:11

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Euridicey
Berichten: 699
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Re: hondje bijna drie weken ziek, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 13:39

aah gossie.. Ik hoop dat hij het snel goed gaat doen!

Kaus
Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: hondje bijna drie weken ziek, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 13:42

Is er ook gekeken naar Addison? Het klinkt in eerste instantie niet heel vergelijkbaar met de symptomen die je hond heeft maar Addison wordt niet voor niks 'The Great Pretender' genoemd. Het kan zeker de moeite waard zijn om in elk geval het cortisolgehalte te checken.

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!


Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-22 13:45

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

mvdende
Berichten: 5683
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 14:12

Nobel01 schreef:
Het probleem is, dat als hij zich ziek voelt, hij echt NIETS eet! Ook geen lekkere dingen, gewoon helemaal niets! En drinkt op dat moment ook niet.
Als hij zich beter voelt, dan pas eet hij wat, hij krijgt speciaal voer van de dierenarts, en ga ook niet meer experimenteren met ander voer.



Is dit nog dierwaardig?

Hij voelt zich duidelijk héél erg ziek! En dit duurt nu al een maand!

Je 22 uur per dag zeer slecht voelen en 2 uurtjes per dag een opleving, vind ik persoonlijk geen fijn leven voor je hondje.

Ik snap dat je éérst de laatste uitslagen wil hebben, maar AUB, als hier óók niets uitkomt, neem dan vandaag/ morgen nog de beslissing om er een einde aan te maken.

Want de "laat maar gaan in de hoop op verbetering" fase, ben je nu écht wel voorbij.

Je hondje wordt steeds zwakker en zwakker....

Er MOET een bepaalde hoeveelheid energie binnen komen voor een lichaam om niet af te takelen en volgens mij krijgt jouw hondje al een maand veel minder energie en voedingsstoffen binnen dan noodzakelijk.

Nu nog langer aankijken geeft alleen maar héél véél meer ellende voor je hondje!

Ik snap dat het lastig is, maar AUB denk aan het welzijn van je hondje en even niet aan je eigen verdriet!


[ img ]

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-22 14:19

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

sterregoud
Berichten: 1831
Geregistreerd: 09-05-10

Re: hondje bijna drie weken ziek, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 14:23


cinniz123
Berichten: 4391
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 14:24

Wat een ellende ts.
Helaas heb ik geen antwoord voor je maar weet als geen ander hoe lastig het is als je ziet dat je hondje ziek is en er niets uit alle mogelijke testen komt.
Ik ben zelfs nog een stap verder gegaan met ct scans en hersenvochtpunctie ect.
Hier was het uiteindelijk een auto immuunziekte die haar steeds zo ziek maakte.
Mijn hondje was jonger en is inmiddels 13 maar ik heb ook vaak getwijfeld over inslapen en dan kreeg ze weer een opleving.

Ik wil je heel veel sterkte wensen en een virtuele knuffel geven want niets is zo lastig als het beslissen over het leven van je trouwe maatje.
Houdt wel in je achterhoofd dat je voor je hondje nooit te vroeg kunt zijn maar wel te laat.
Maar ik zou zeker wel de uitslagen nog even afwachten als ik jou was voor je eigen gevoel.

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

mvdende
Berichten: 5683
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 14:25

Nobel01 schreef:
Op dit moment heeft hij sinds gisteren avond een opleving, vandaag voor de tweede keer gegeten.
Plast en poept ook, dus ik wacht nog de dierenarts af.


Ik snap dat je de uitslag nog afwacht.

Máár.... komt er niets uit deze uitslag of blijkt het iets ongeneeslijk te zijn..

Neem dan aub SNEL de beslissing tot inslapen!

Een "opleving van een paar uurtjes" staat in schril contrast met hoe je hondje zich de rest van de dag voelt.

Tenzij er vanaf nu géén dipjes meer komen, hondje de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid voer binnen krijgt en houdt (Want 2x gegeten kan óók 2x een eetlepel betekenen? En dat is absoluut niet voldoende om aan te sterken) en écht duidelijk aan de beterende hand is..

Komt er vanmiddag/ vanavond wéér een dipje? Dan is het duidelijk dat het écht klaar is.....

Een hond weet niet hoe oud hij geworden is. Of ie 11 jaar of 12 jaar oud is.

Een hond heeft geen besef van de toekomst, zoals wij mensen dat wél hebben (gebroken been= 6 weken gips, maar daarna weer goed)

Een hond leeft altijd in het nu.. En als het nu betekent dat hij zich continu niet lekker voelt, dan heeft een hond geen fijn leven.

Je kan voor een dier NOOIT EN TE NIMMER te vroeg zijn..... te laat gebeurd vaak wél en dat is voor beiden (huisdier én baasje) nog véél vervelender dan 1 dag te vroeg....

Beter 1 jaar te vroeg, dan 1 minuut te laat.......
Laatst bijgewerkt door mvdende op 24-01-22 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

senna21
Berichten: 11810
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 14:28

Ik denk dat TS beter zelf kan beoordelen of het moment van inslapen is bereikt of niet.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

cinniz123
Berichten: 4391
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 14:31

mvdende schreef:
Nobel01 schreef:
Op dit moment heeft hij sinds gisteren avond een opleving, vandaag voor de tweede keer gegeten.
Plast en poept ook, dus ik wacht nog de dierenarts af.


Ik snap dat je de uitslag nog afwacht.

Máár.... komt er niets uit deze uitslag of blijkt het iets ongeneeslijk te zijn..

Neem dan aub SNEL de beslissing tot inslapen!

Een "opleving van een paar uurtjes" staat in schril contrast met hoe je hondje zich de rest van de dag voelt.

Tenzij er vanaf nu géén dipjes meer komen, hondje de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid voer binnen krijgt en houdt (Want 2x gegeten kan óók 2x een eetlepel betekenen? En dat is absoluut niet voldoende om aan te sterken) en écht duidelijk aan de beterende hand is..

Komt er vanmiddag/ vanavond wéér een dipje? Dan is het duidelijk dat het écht klaar is.....


Nou indd wat Senna21 zegt.
Dring je mening niet zo op zeg!
Alsof jij wel eens naar de tips van andere bokkers luistert 8)7

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

Kaus
Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 14:38

sterregoud schreef:
En die pancreas enzymen, zou dat nog wat kunnen helpen ?

https://www.medpets.nl/zymoral+pancreas ... qLEALw_wcB


Voor zover ik begrijp is de hond getest op TLI en was die waarde goed. Dan gaan pancreasenzymen niet helpen want dan maakt de hond die zelf nog voldoende aan.

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Hannanas
Berichten: 13005
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 14:57

Kaus schreef:
sterregoud schreef:
En die pancreas enzymen, zou dat nog wat kunnen helpen ?

https://www.medpets.nl/zymoral+pancreas ... qLEALw_wcB


Voor zover ik begrijp is de hond getest op TLI en was die waarde goed. Dan gaan pancreasenzymen niet helpen want dan maakt de hond die zelf nog voldoende aan.


Bij mijn hond was die waarde (laag) normaal, toch hielp het goed. Niet alles volgt de weg van de gemiddelden

Niet banketstaaf maar poetsen.

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Re: hondje bijna drie weken ziek, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 15:11

Klinkt als symptomen van giardia. Heb je ontlasting van drie dagen laten controleren hier op? De parasiet komt niet altijd mee met de ontlasting.

Heel veel sterkte.. wat een toestand!

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-22 15:11

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 15:14

Nobel01 schreef:
ontlasting, en al het andere is al gecontroleerd

Ook ontlasting van drie dagen achter elkaar?

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-22 15:16

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

thequeensmum
Berichten: 3510
Geregistreerd: 20-08-12

Re: hondje bijna drie weken ziek, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 15:47

Ik heb echt geen zinnige toevoeging, maar wens je heel veel sterkte met je hondje!

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:36

Nobel01 schreef:
Hij heeft nu geen diarree meer, ook nooit koorts gehad. Paar keer nagekeken, maar hier kwam niets uit.

Met giardia hebben ze vaak geen koorts en ook niet altijd diarree. Maar als het al een paar keer is nagekeken zal dat het gelukkig niet zijn dan. Succes :(:)

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 17:01

Wat moet het vreselijk machteloos voelen om je hondje zo ziek te zien, maar geen oorzaak te kunnen vinden.
Wat je eventueel nog zou kunnen doen, is naar een holistische praktijk zoals Den Hoek. Maar je hebt al zoveel gedaan. Heel veel sterkte :knuffel:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, GoogleAdsense en 170 bezoekers