Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Smee__
Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 11:29

Pffff ik deelde hier van de week nog dat Marley niet meer in het donutmandje ligt. Zit mevrouw ineens weer hoor :+
[ img ]

Kattenlogica 8)7

[o]


LWDaisy
Berichten: 4771
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 19:54

marley93 schreef:
Misschien dat ik het helemaal fout heb en gewoon iets in mijn hoofd haal, maar ik heb echt het idee dat broer en zus hier zo anders groeien. Fred is in haar lijf wat zachter en ronder, terwijl George echt wat hoekiger en peziger is. Weet niet of dat nou met poes vs kater te maken heeft (wel in het gezicht, maar qua lijf had ik het niet zo verwacht).
Ze krijgen gewoon hetzelfde voer enzo, heel frappant.


Ik heb 2 zusjes, en merk bij hen ook echt een verschil!
Ze schelen maar 100gr in gewicht, maar de ene is echt forser en gezetter dan de andere, die voelt kleiner en magerder aan.
Zijn wel kruisingen, dus ik gok er op dat de "grote" meer de genen van de mama (Maine Coon) heeft.

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

2a54z6e45r6r
Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 21:48

Smee__ schreef:
Pffff ik deelde hier van de week nog dat Marley niet meer in het donutmandje ligt. Zit mevrouw ineens weer hoor :+
[ [url=m/R0ClQI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kattenlogica 8)7

haha maar je mandje staat op een doos, wat het weer interessant maakt! :D

Smee__
Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 22:00

Ik had hem inderdaad ergens anders neergelegd. Dat wil nog wel eens werken met die zinnige beesten _O- Had ook een stoffen huisje in de woonkamer waar ze echt totaal niet naar om keken. Sinds ie in de slaapkamer naast het bed staat ligt er elke nacht wel één van de twee in :+

[o]

marley93
Berichten: 6029
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 23:06

Haha, ze bedenken het ook altijd wel zelf he, Smee :') Lekkere eigenzinnige types.

Nog over het broer/zus verschil in bouw ding; het zou kunnen wat Marcella zegt, dat er een andere vader op is geweest, maar volgens de jongen waar ik ze van heb gekocht liep er maar één kater rond. Dat gezegd hebbende... het kan natuurlijk heel goed dat moederpoes in de weilanden een andere hunk heeft ontmoet en daarmee ook nog even van bil is gegaan. <<) Hoe dan ook, leuk om te lezen dat jullie ook verschillen zien bij jullie kittens uit hetzelfde nest! Ze zijn hier in ieder geval allebei lekker actief, eten goed, spelen leuk, en halen genoeg kattenkwaad uit. }:) Wellicht dat ik een voerbak met chiplezer aanschaf als ik merk dat Fred echt meer aanleg heeft om uit te dijen terwijl George een schrieltje blijft. Dat is natuurlijk ook weer niet de bedoeling. Maar ik wacht eerst even af wat de castratie doet.
George, normaal gesproken de 'moeilijkste' van de twee als het aankomt op aaien en kroelen, plantte zich vanmiddag plotseling op me terwijl ik Downton Abbey lag te kijken op de bank. Hij nestelde zich in mijn elleboog en keek even mee voor hij hard spinnend in slaap viel. <3 Dan smelt ik gewoon.

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Marcella
Berichten: 36687
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 00:07

Alexia en Amelia zijn ook verschillend, maar ook in karakter. Hebben beide dezelfde vader.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

luuntje
Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 11:22

Marley wat fijn dat hij bij je kwam liggen.

[o]

Tancreda4
Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 11:26

Ik had pas de katten even in de tuin gelaten. De kleine was de eerste keer heel bang, en bleef bij de deur. De tweede keer liep hij een beetje gestrest door de tuin en werd hij soort van 'wild' dus heb ik ze snel weer naar binnen gegaan, omdat ik bang was dat hij hem zou peren. Hij reageerde niet op roepjes, en ook niet op eten. Dat ga ik dus niet nog eens doen.

Vandaag daarom aan een tuigje gedaan. Dat ging best goed, tot hij onder een bosje ging en over de flip ging. Ik heb hem in zijn nekvel kunnen pakken, maar hij had zijn tuigje al bijna uit (heb een goedkopere, niet doen dus ;)). Ik heb wat kleerscheuren (hij was in paniek en heeft mn handen open gehaald) maar gelukkig was hij niet ontsnapt.

Dat doen we dus niet nog een keer.....

Ik zal voor de zomer dan toch mijn tuin kat-proof moeten gaan maken, want ik wil niet dat hij de tuin uit gaat. Of hij moet altijd binnen blijven.... Cat proof maken wordt ook nog wel een ding, want hij is best ondernemend & springerig... De oude is wat dat betreft makkelijker, die kan niet zo goed springen ivm ooit gebroken achterpoot :=

LoveGlove
Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 11:35

Tancreda4 schreef:
Ik had pas de katten even in de tuin gelaten. De kleine was de eerste keer heel bang, en bleef bij de deur. De tweede keer liep hij een beetje gestrest door de tuin en werd hij soort van 'wild' dus heb ik ze snel weer naar binnen gegaan, omdat ik bang was dat hij hem zou peren. Hij reageerde niet op roepjes, en ook niet op eten. Dat ga ik dus niet nog eens doen.

Vandaag daarom aan een tuigje gedaan. Dat ging best goed, tot hij onder een bosje ging en over de flip ging. Ik heb hem in zijn nekvel kunnen pakken, maar hij had zijn tuigje al bijna uit (heb een goedkopere, niet doen dus ;)). Ik heb wat kleerscheuren (hij was in paniek en heeft mn handen open gehaald) maar gelukkig was hij niet ontsnapt.

Dat doen we dus niet nog een keer.....

Ik zal voor de zomer dan toch mijn tuin kat-proof moeten gaan maken, want ik wil niet dat hij de tuin uit gaat. Of hij moet altijd binnen blijven.... Cat proof maken wordt ook nog wel een ding, want hij is best ondernemend & springerig... De oude is wat dat betreft makkelijker, die kan niet zo goed springen ivm ooit gebroken achterpoot :=

Ja wij hebben dit probleem ook. Alleen wij kunnen niet zomaar wat doen gezien wij in een huurhuis zitten.

Ik ben een beetje anders gebouwd dan anderen ;)

Rambogirl
Berichten: 3586
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Etten Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 12:47

Ik heb vanmorgen echt in een deuk gelegen!
Cash heeft dus al vanaf zaterdag diarree. Zaterdag ging t nog, maar sindsdien alleen bruin water. Dus maandag gebeld en medicijnen gehaald om t te laten binden in zn darmen. Tussentijds ontlastingsonderzoek laten doen, en "gelukkig" niks kunnen vinden.
Dus vanmorgen kom ik uit de douche en Cash heeft de routine dat tie perse bij mij in de badkamer moet zijn als ik me klaar maak voor mn werk. Dus hij begint te mauwen dat ik m op moet pakken en ik zeg nog: "Nu niet". Komt tie naast me zitten en ik hoor 3 scheten. Dus ik kijk m aan en hij kijkt naar de slaapkamerdeur waar mn vriend nog lag te slapen. Maar Cash staat op en hij had een druppel diarree verloren. Nouja, kan gebeuren en netjes opgeruimd. Ik ga naar beneden en hij loopt langs en loopt me toch een partij scheten te laten. Kijkt tie net zo verdwaad achter zich omdat tie totaal niet door heeft dat tie dat dus zelf doet :+
En mn vriend is de hele dag thuis dus die heb ik maar succes gewenst :Y)
Eigenlijk is t best zielig, maar vanmorgen was t gelukkig geen water meer dus ik denk dat zn medicijnen nu toch aan gaan slaan en tie daarom ook zo aan t scheten is :')

Sorry voor t lange verhaal maar ik lig er nog steeds om in een deuk!

Oh en ik heb een nestje gehad van 3. 2 katers en 1 poes. Zelf met de fles grootgebracht.
De poes en 1 kater zijn breed geworden en 1 kater is altijd heel rank en atletisch gebleven.
Helaas leeft inmiddels alleen de brede kater nog. Hadden alle 3 ook een compleet ander karakter.

Nu ik op mezelf woon, mogen de katten van mij echt niet buiten.

If You Want To Achive Greatness Don't Ask For Permission

marley93
Berichten: 6029
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 13:54

Ik ben van plan om van het voorjaar een kattenren in de achtertuin te maken. Anders mogen ze ook echt niet los buiten. Ja, aan de riem in hun tuigje, maar dat vind ik eigelijk ook al spannend.
Ik wil ook niet dat ze in andermans tuin gaan zitten schijten ofzo. Ik heb dat met een buurtkat gehad van de zomer, en dat vond ik echt heel vervelend.

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Klis
Berichten: 2414
Geregistreerd: 13-09-08
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 15:11

Bij ons mag Ramon de tuin in, zonder tuigje. Eigenlijk niks aan gedaan qua catproof maken, tot nu toe heeft Ramon 1x per ongeluk op de schutting van de buren gezeten haha! Maar we laten hem wel alleen erin als wij erbij zijn.
Jack zullen we van het voorjaar meemaken, dan mogen ze lekker samen buitenspelen!

[ img ]

Schatjes zijn het toch samen! Geloof dat ze duidelijk willen maken dat we een nieuwe sticker nodig hebben :D

Mijn armen wijd en leeg
En een hart dat schreeuwend zweeg
Tumblr | De liefste meisjes!

marley93
Berichten: 6029
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 15:46

Hahaha hoe schattig :D Waar heb je die sticker vandaan? Ik moet ook nog zoiets aanschaffen

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Klis
Berichten: 2414
Geregistreerd: 13-09-08
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 16:12

marley93 schreef:
Hahaha hoe schattig :D Waar heb je die sticker vandaan? Ik moet ook nog zoiets aanschaffen

Ik heb hem hier vandaan: https://www.red-mijn-huisdier.nl/

Mijn armen wijd en leeg
En een hart dat schreeuwend zweeg
Tumblr | De liefste meisjes!

Kimberley_
Berichten: 4877
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 18:57

Wij zijn net met kimi bij de dierenarts geweest voor zijn check up. Meneer weegt 5.8 kilo <<), is tussen de 6 en 10 jaar oud, waarschijnlijk chronische niesziekte of kattenastma en waarschijnlijk artrose in z'n rug( fijn dat het asiel dit ook meld) maar goed verder gezonde jongen moet niet zwaarder worden maar is zo mooi op gewicht *\%/*

@haflinger_baloe
Baloe mijn gouden meisje: [ITP] Baloe, al 3 jaar mijn goud!

luuntje
Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 15:38

Glove hoe gaat het nu met je handen?
Katten zijn zo snel.

Haha scheten latende kat die de vermoorde onschuld speelt.

Knappe katten verdienen een knappe sticker.

Ik zit ook nog te lavhen om mijn katten.
Azula zag vigrls en zat te mekkeren , omapoes werd wakker en keek mee.
Dus hup foto gemaakt.
Kijk ik naar de foto, hoofd van Azula spreekt boekdelen.

[ img ]

[o]

LoveGlove
Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 16:01

luuntje schreef:
Glove hoe gaat het nu met je handen?
Katten zijn zo snel.

Haha scheten latende kat die de vermoorde onschuld speelt.

Knappe katten verdienen een knappe sticker.

Ik zit ook nog te lavhen om mijn katten.
Azula zag vigrls en zat te mekkeren , omapoes werd wakker en keek mee.
Dus hup foto gemaakt.
Kijk ik naar de foto, hoofd van Azula spreekt boekdelen.

[ [url=m/BFbU5d.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn handen? :')

Ik ben een beetje anders gebouwd dan anderen ;)

marley93
Berichten: 6029
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 16:07

luuntje schreef:
Glove hoe gaat het nu met je handen?
Katten zijn zo snel.

Haha scheten latende kat die de vermoorde onschuld speelt.

Knappe katten verdienen een knappe sticker.

Ik zit ook nog te lavhen om mijn katten.
Azula zag vigrls en zat te mekkeren , omapoes werd wakker en keek mee.
Dus hup foto gemaakt.
Kijk ik naar de foto, hoofd van Azula spreekt boekdelen.

[ [url=m/BFbU5d.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die foto! _O- _O- _O-

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

luuntje
Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 16:42

Sorry Glove ik bedoelde Tancreda.
Avonturier die uit zijn tuigje ontsnapte.

[o]

Tancreda4
Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 19:47

Hahaha die foto, geniaal :') _/-\o_

Ik had gedroomd dat alles ontstoken was maar ik niet naar de dokter mocht :') maar het valt allemaal. Het is allemaal wel rustig. Lekker voelt het niet, maar het is niet aan 't ontsteken zoals in m'n droom {:}


luuntje
Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 19:56

Gelukkig dat het niet is gaan ontsteken.
Hou het in de gaten.

[o]

maessie
Berichten: 5741
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 23:11

Ooh briljante foto!! Hier alleen maar erg luie foto's..
[ img ]
[ img ]

Wonden op de handen idd wel goed in de gaten houden, ook als je een poos later wat ziekig word. Mijn vriend heeft de kattekrabziekte gehad na een beet in zn duim. Wel tetanus gehaald ed, maar paar maand later toch ziek geworden, koortsig en opgezette lymfklier onder de oksel. Dat was alles behalve leuk, duurde hier ook extra lang omdat we eerst niet wisten wat het kon zijn.

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

marley93
Berichten: 6029
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 23:36

Ik heb het even opgezocht. Wist wel dat het bestond maar nooit echt over ingelezen... Beuh, ik hoop dat het mij nooit overkomt als ik het zo lees. %)

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Tancreda4
Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 23:48

Oh wat naar maessie!
Charming die eerste foto :)) <3

Ik hou het idd in de gaten. Ik had niets in huis om te ontsmetten dus gelijk naar de drogist gegaan voor alcohol doekjes en betadine. Ik dacht dat hij rechts diep had gebeten maar dat bloedde niet. Maar dat blijkt gelukkig niet zo diep te zijn.

Leuk he katten haha.

En toch is hij zo leuk en lief <3

[ img ]

Hier stond hij aan :')

[ img ]

En hier uit

[ img ]

LWDaisy
Berichten: 4771
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 11:01


Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 bezoekers