Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stal_Fiore

Berichten: 9349
Geregistreerd: 29-08-03

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 17:09

Wat een heerlijke foto’s beide!

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 19:55

Ben zelf een paar dagen goed ziek geweest (migraine, echt een spuug hekel aan), en wat is het dan lekker dat je niet helemaal alleen bent!

Vandaag weer eventjes op stal geweest, en Minty deed haar uiterste best mij te entertainen, haha!

https://youtu.be/84fFSenGfn8

Kerstboom is hier wel een echte geworden, maar staat hoog op een tafel waar mevrouw niet op kan komen.

marley93

Berichten: 6032
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 20:12

Ah migraine is echt heel naar. Ik snap helemaal wat je bedoelt met het niet helemaal alleen zijn; toen ik bij mijn ouders woonde, had ik dan de honden als mijn ouders beide moesten werken, en dat is dan heel fijn.
Fijn dat je je weer beter voelt! En wat een grappig filmpje _O- Mist ze nou een stukje staart?

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 20:59

marley93 schreef:
Ah migraine is echt heel naar. Ik snap helemaal wat je bedoelt met het niet helemaal alleen zijn; toen ik bij mijn ouders woonde, had ik dan de honden als mijn ouders beide moesten werken, en dat is dan heel fijn.
Fijn dat je je weer beter voelt! En wat een grappig filmpje _O- Mist ze nou een stukje staart?



Ja, ze mist haar halve staart en haar rechter achter pootje. Door een ongeluk als kitten.

Stal_Fiore

Berichten: 9349
Geregistreerd: 29-08-03

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 21:23

Eilleen, super naar dat je niet lekker was. Gelukkig weer wat opgeknapt.
Je filmpje is wel echt super tof. Wat een acrobate is Minty.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 21:51

Ben haar aan het leren terug te rennen naar de stalkantine. Gaat erg goed. Ik hoop, dat als ze dan ooit zou ontsnappen, dat ze de kantine als tweede huis ziet en snapt dat ze naar binnen moet gaan.
Oefen dat in de achtertuin ook. Altijd snoepjes op de mat als je terugkomt.

marley93

Berichten: 6032
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 22:38

Oh joh dat pootje had ik niet eens opgemerkt! Ze kan zich er goed mee bewegen zeg. :D Ik heb altijd het idee dat katten daar handiger mee zijn dan honden. (Sowieso in het algemeen eigenlijk wel. :') )

Fred heeft zojuist voor het eerst echt de klimwand gebruikt, hij vond het huisje fantastisch. George snapte er werkelijk niets van; die had juist geprobeert om zonder tussenstap van mijn been op de onderste plank te springen, maar belandde zichzelf in een soort Mufasa-scène. Dus die vond het best stom dat Fred zonder hem op ontdekkingstocht ging. Gelukkig voor hem kwam Fred na tien minuten weer naar beneden, en nu jakkeren ze lekker achter elkaar aan door het hele huis.

luuntje

Berichten: 13971
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 10:57

Muronia staat je boom nog?

Lekker ontspannen op de bank. Mooi dat ze graag bij elkaar zijn.

Katten en computers, altijd leuk.
Had hij een leuk muziekje opgezet?

Minty is vlot de stroberg op.

Azula heeft piek laten zitten, wel een complete tak en 5 hangers uit de boom gemikt.
Ze was met een kerstster hanger van pluche net aan het spelen.

Ze mag naar buiten een uurtje, maar de prinses vindt het te koud.

Stal_Fiore

Berichten: 9349
Geregistreerd: 29-08-03

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 11:08

Afbeelding
Afbeelding

Iemand nog op zoek naar een kitten? Echt een super lief dier, heel aanhankelijk en knuffelig. Katertje, 9 weken oud.
Is van een vriendin van me. Mensen die deze wilden, hebben last minute afgezegd, dus hij is nog beschikbaar.

https://link.marktplaats.nl/m1778076532 ... nt=app_ios

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 12:13

Pb topic starter die zocht volgens mij nog een kitten.

marley93

Berichten: 6032
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 12:59

Ah, wat een lieverdje. Maar ik heb mijn handen nog wel even vol aan de huidige terrors. :')

Luuntje, het is hier ook heel guur, ik snap Azula wel. :)) George zette gisteren Nightwish op, dus mij hoor je niet klagen. Of zij het goeie muziek vonden, is een tweede. :D

George is inmiddels ook overtuigd! Na een paar keer met mijn been op de leuning als tussenstap, lukt het hem nu ook om zo vanaf de bank op de eerste plank te springen. De klimwand is officieel door beide heren goedgekeurd, dus!

Afbeelding
Links George, rechts Fred.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 13:05

Ik zou graag willen maar ik wacht nog even totdat mijn eigen mentale gezondheid wat beter is :P

Ik ben ontzettend trots op mijn dames vandaag *\o/*
Ik zag dat de katjes van de buren buiten waren en Bailey (de kater van de twee) en Nina gaven elkaar via de raam pootjes <3
Dus ik besloot om bij nina even haar halsbandje om.te doen en de deur een stukje open re doen zodat ze elkaar konden ontmoeten. En dat is echt heel goed gegaan <3
In het begin bleef nina in de deuropening staan. Ze waren alledrie bang. Maar Bailey is hetzelfde als Nina: geen super bange kat, avontuurlijk en sociaal (voor een kat dan). Dus ze wilden elkaar ook echt leren kennen. Maar Bailey had door dat hij in ons territorium zat dus ze was onzeker wat Nina daarmee zou doen. Er waren wat hisjes en grommetjes vanuit Bailey en Twinkie (dat is de poes van de twee). Maar ik heb Nina uiteindelijk midden in de tuin gezet, een beetje van die andere twee af en ze ging meteen ontdekken. Dat gaf Bailey te kans om te zien dat Nina geen bedreiging was voor hem. Dus vanuit daar ging het snel. De buurvrouw kwam ook buiten. We zagen ze allebei aan rlkaar snuffelen <3
Twinkie is wat banger dus ze hield haar afstand een beetje. Maar je kon merken dat ze Nina ook wilde leren kennen. Dus die twee hebben ook een beetje gesnuffeld maar Twinkie begon daar wel een beetje bij de hissen. Toen ik Nina wat naar achteren zette om Twinkie meer ruimte te geven histe Nina naar mij :')
Daardoor rende Twinkie helaas haar tuin in. Bailey heeft ook goed aan Nina kunnen snuffelen. Dus day was enorm succesvol *\%/*

Daarna heb ik Blacky ook de tuin in gelaten zonder dat de katten van de buren er waren. Want hun geur is er wel en ik wil dat ze lekker comfortabel in de tuin js voordat ze die twee echr gaat leren kennen. Met haar wacht ik ook tot de tuigjes er zijn zodat ik ze allebei tegelijk buiten kan doen zodat Nina en de andere twee niet alleen maar aandacht hebben voor Blacky. Dat geeft haar de ruimte om van een afstand te observeren. En ala Nina niet bang is, is Blacky ook wat minder bang aangezien Nina de baas is van de twee. Dan kan Nina aan de lijn buiten en Blacky aan de lijn die ik vast heb zodat ik de controle over haar heb als iets mis mocht gaan. Maar ook Blacky deed het heel goed buiten. We hebben een hele trotse katten mama hier :')

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 13:49

Maandag is Alexia weer aan de wandel geweest, maar nu wel gezien hoe. Mevrouw kruipt achter het net langs bij een stukje muur. Maar even weglopen om haar te kammen is ook geen optie. Moet dus echt zorgen dat zicht erop hou, maar dan is ze snel naar binnen. :')

marley93

Berichten: 6032
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 15:21

LoveGlove wat leuk dat de ontmoeting zo goed ging! Goed ook dat je het zo aanpakt met Blacky, dat ze eerst de geur een beetje kent en straks wat meer afstand kan houden als het nodig is. Terecht trots! :D

Mercella, wel beter dat je nu weet hoe ze gaat... beetje jammer dat ze het doet, wel. :') Is het niet mogelijk om dat stukje te barricaderen?

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 15:27

marley93 schreef:
LoveGlove wat leuk dat de ontmoeting zo goed ging! Goed ook dat je het zo aanpakt met Blacky, dat ze eerst de geur een beetje kent en straks wat meer afstand kan houden als het nodig is. Terecht trots! :D

Mercella, wel beter dat je nu weet hoe ze gaat... beetje jammer dat ze het doet, wel. :') Is het niet mogelijk om dat stukje te barricaderen?

Dankuuu. Ik was voor Nina ook niet zo bang. Die is vrij sociaal en hoeft alleen even de beestjes te leren kennen. Het ging om de andere 2, maar als Bailey via de raam ook al duidelijk laat zien dat ze wil kennis maken, is het al helemaal geen probleem. Dan hoef ik er alleen bij te zijn om alles een beetje jn de gaten te houden. En Blacky heeft gewoon wat meer tijd en ruimte nodig. Die krijgt ze dan ook. Ze komt er wel. Dat heeft ze wel laten zien bij Nina :j

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 15:58

Gaat daar nog even wat op verzinnen, want als ik erbij blijft zitten doet ze niks. Maar 5 tellen uit het zicht en mevrouw gaat aan de wandel. Andere oplossing is aan het tuigje alleen nog.

Okay nu was het gevalletje heterdaad betrapt. En ben nu hoop tyraps verder en hopelijk nu echt dicht. Houdini. |o

Bij Maira was plankje onderlangs genoeg om binnen te houden. Blue was ook iets meer afzetting nodig om op eigen balkon te houden. Alexia die maakt gewoon haar eigen regels. Ben benieuwd of de prinses net zo is. :+
Laatst bijgewerkt door Marcella op 08-12-21 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 16:35

Marcella schreef:
Gaat daar nog even wat op verzinnen, want als ik erbij blijft zitten doet ze niks. Maar 5 tellen uit het zicht en mevrouw gaat aan de wandel. Andere oplossing is aan het tuigje alleen nog.

misschien kun je als tijdelijke oplossing zo'n rollijn kopen van 5 meter. Die gebruik je normaal voor honden. Dat is gewoon eewn groor handvat mer een opgerolde lijn in. Dus dan is ze aan de lijn, de lijn rolt oom weer terug als ze dichterbij her handvat komt. Daardoor komt ze nier zozeer in de knoop met de lijn. Als je er dan voor kan zorgen dat je de handvat ergens aan vast kan maken, dan kan ze in de gebied aan de lijn zonder jou toezicht lopen en komt ze niet verder dan 5 meter :)

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 16:38

Hangt ze straks 5 meter lager geloof dat ze dat ook wel een leuk spelletje gaat vinden. _O-

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 20:03

Marcella schreef:
Hangt ze straks 5 meter lager geloof dat ze dat ook wel een leuk spelletje gaat vinden. _O-

Oh ja dat is een dingetje :')

luuntje

Berichten: 13971
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 20:51

Marley die foto kan zo op een ansichtkaart.
Nightwish is wel leuke muziek.

Azula was een keer Pampers bij Bol.com aan het bestellen op mijn tablet.
Cadeaus zijn ook niet veilig, die maakt ze alvast open.

Glove dat was een goede kennismaking.
Mogen jouw katten straks de tuin uit?

Marcella goed dat je nu weet waar de kat kan ontsnappen.
Kan je er iets voor zetten?

Stal_Fiore

Berichten: 9349
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 20:55

Eilleen, tof om haar dat aan te leren.

Marley, stoere Fred dus en iets minder stoere George.
Ah ik lees net dat George ook de stap heeft gewaagd. Gave muur!

Luuntje, hahah de kerstboom wordt afgebroken. Het is ook wel koud buiten… brrr. Lekker warm binnen blijven Azula.
Hahahaha pampers besteld. Hilarisch!

LoveGlove, wat fijn dat de ontmoeting zo goed ging!

Marcella, gelukkig heb je nu gezien hoe je Houdini het doet. Nu de prinses nog binnen zien te houden.


Hier had ik de beste hulp bij m’n kantoorwerk…

Afbeelding


- laat pennen op z’n plek liggen,
- gaat niet op de muis zitten,
- loopt niet over je toetsenbord,
- kauwt niet aan je papieren,
- gaat niet voor je computerscherm zitten,
- probeert zeker niet de cursor te vangen,
- speelt niet met de kabeltjes,
- laat de plakbandrol in de houder zitten,
- likt je koffiekopje niet uit,
- gooit de bureaulamp niet om.

Maar verder is ie heel lief hoor

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 22:19

luuntje schreef:
Marley die foto kan zo op een ansichtkaart.
Nightwish is wel leuke muziek.

Azula was een keer Pampers bij Bol.com aan het bestellen op mijn tablet.
Cadeaus zijn ook niet veilig, die maakt ze alvast open.

Glove dat was een goede kennismaking.
Mogen jouw katten straks de tuin uit?

Marcella goed dat je nu weet waar de kat kan ontsnappen.
Kan je er iets voor zetten?

ehm ja en nee? Ze krijgen zo'n 5 meter lange lijn die in de grond zit. Dan kan ik hun tuigje aan doen en ze aan de lijn buiten zetten zonder erbij te hoeven zijn. Ik weer niet of die lijn ver genoeg komt om ook bij de buurvrouw in de tuin te komen, maar dat mogen ze van mij en de buurvrouw wel. Andere kant hebben we geen buren en dat hek is ook te dicht om daar bij te komen voor ze. Het hangt er ook een beetje vanaf hoe ze her doen met zo'n lijn natuurlijk. Maar daar komen we vanzelf achter :=

Hoewel mijn vriend juist nier wil dat ze de tuin van de buren in gaan. Maar bij hem zijn dat pure zorgen. Hij is bang dat her fout gaat met die lijn. Daarom heb ik zoiets: eerst kijken wat er gebeurt. Vanuit daar weer verder handelen.

Onze tuintjes zijn eenmaal heel.klein hier dus als ze mer de tuin van de buren wat meer grond hebben dan is dat wel fijner voor ze. En ze hebben ook nog speelvriendjes :))

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 23:31

Woon 4 hoog dus tuin heb ik. Nou beneden de gemeenschappelijke tuin, maar die lig voor nu helemaal op renovatie.

Ga nu maar een kat van de kast af redden, want volgens mij heeft jongedame Alexia zich weer in de problemen geholpen.

Caitlin_K
Berichten: 3761
Geregistreerd: 04-05-11

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 00:41

Eileen! Leuk filmpje!

Ach! Wat een gave klimwand! Heeeeeel gaaf!

Wat een heerlijke kantoor hulp!

luuntje

Berichten: 13971
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 11:16

Fiore je hebt een speelse collega.
Zieter goed uit.
Al vind ik het minder dat hij kopjes uitlikt.

Glove aan de lijn maar buiten.
En je tuin afzetten of kan dat niet?

Azula liep aan een lijn maar los gaat beter.
Raakt ze niet in de knoop.