Puppy Erbij 2021

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Kaus
Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 13:29

@Noox, je kan het ook wel wat aan de neus zien bij sommige honden. Dexter is nu al een aantal weken aan de diarree en ik zie nu zijn neus langzaam droger worden dus krijgt hij nu weer een plens water over zijn brokken. En toen hij aan de medicijnen was dronk hij ook veel te weinig en heeft zijn neus er zelfs een tijd zo uit gezien. Dat kwam pas na een aantal weken +- 600ml water per dag over zn brokken weer goed.

(De foto upload doet het weer niet :roll: Foto hou je te goed).

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!


Kaus
Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 19:13

Dexter is gelukkig wel een hond die heel graag drinkt. Op wandeling ook, hij weet precies waar de sloten zitten, ook in onbekend gebied. Dat was in Duitsland wel even lastig, dat ligt natuurlijk niet zo laag als hier in het noorden van Nederland dus dan heb je niet op elke hoek in het bos een sloot :Y) Was even wennen.

Upload doet het weer. Dit is dus hoe zijn neus eruit zag enkele weken lang. Ik dacht toen dat het hyperkeratose was maar achteraf was het gewoon vrij extreem vocht tekort op lange termijn.

[ img ]

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Kaus
Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 12:39

Dexter en ik hebben dit weekend koeien gedreven *\%/* Hele grote koeien met hele grote hoorns. Vorige maand tijdens de training zei ik nog 'absoluut nooit dat Dexter dat gaat doen want het kost hem z'n leven'. Maar ik heb in de afgelopen maand dankzij de trainingen zoveel vertrouwen in hem gekregen dat ik het aandurfde. De rest van de groep gaf me ook het vertrouwen dat Dexter het écht wel kon.

Hij ging samen met een andere hond nadat we m +-halfuurtje hebben laten kijken om hem op te winden. Hij snapte eerst niet dat je koeien ook kon drijven _O- Kelpies zijn ontzettend goed in samenwerken dus ze kozen beiden hun eigen rol in het drijven en dat ging super goed! Volgende keer gaan we weer :D

Ik kreeg zelf wel een koe in m'n rug := Die schrok van een andere koe en zocht dekking bij mij maar ramde daarmee zo zijn hoorn tegen mijn schouderblad. Wel een beurse spot nu :=

Ik heb geen foto's foto's Dexter zelf maar dit zijn de koeien die we dreven :D
[ img ]

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Kaus
Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 13:44

Oooh die puppy CB <3 Krijg je daar niet spontaan rammelende puppyeierstokken van :))

Wij kregen vanochtend zomaar een loslopende leonberger bovenop ons tijdens het plasrondje. Nergens een baasje te bekennen. Ze waren gelukkig erg leuk aan het spelen dus uiteindelijk maar mee naar huis genomen _O- Daar de dierenarts gebeld en gevraagd of er ook een leonberger in de buurt woonde. En ja hoor! Paar honderd meter verderop. Daarheen gelopen, baasje natuurlijk niet thuis, die waren aan het zoeken. Toevallig wist ik dat dit de schoonouders van mijn rijinstructeur zijn dus hem gebeld en gevraagd of hij zijn schoonouders wilde bellen dat ik hun hond gevonden had _O- Hond is gelukkig weer thuis :D

Dexter moest er even van bijkomen thuis _O-
[ img ]

Beertje <3
[ img ]

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Kaus
Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 22:07

Oh wauw arabella wat mooi! <3

CB, soms ben ik echt jaloers op jouw landschappen, raak je daar ooit aan gewend? :))

Nu valt mijn mooie foto opeens in het niet -O- Wij waren in het grote losloopgebied in Deventer. Echt een aanrader!

[ img ]

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Kaus
Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 13:25

CB, ze mogen overal los! Een stukje waar het niet mag maar dat is omheind en duidelijk aangegeven. Verder kan je elk pad nemen dat je wil :D

https://www.doggydating.com/hondenloslo ... d-deventer

Candalisa, wat sneu :(:) Hoe oud zijn ze nu?

KimmeL, ga eens heeeel snel daar wandelen :P

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Kaus
Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 20:28

Eloya, oeh leuk! Kom je ook weleens in dat gebied?

Noox, wat naar voor Pinto :(:) Vooral als het zo'n oneerlijke situatie is...

Candalisa, oh dat kan er heel goed mee te maken hebben ja. Ze pikken het zo op. Kan het er ook mee te maken hebben dat ze nestgenootjes zijn?

Hier iets minder goed nieuws. Ben bang dat Dexter zijn ziekte weer terug is -O- Tijdens het trainingsweekend in Duitsland vorige week zag ik al een scheur in zijn nagel die ik herkende van een andere nagel paar maanden terug. In de gaten gehouden en vandaag kwam zijn nagel eraf, nadat meneer het nodig vond om ruim 120cm hoog over stroomdraad te springen toen hij zijn schapen zag -:(- Even zien hoe het zich ontwikkelt maar ben er niet heel positief over, vooral omdat het zijn wolfsklauw is -O-

(Foto is niet bloederig, laat wel het leven in de nagel zien, best interessant)
Spoiler:
[ img ]


Zo was het een uur daarvoor nog.
[ img ]

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Kaus
Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 13:22

Canadalisa, hij heeft er gelukkig nog maar weinig last van. Begin dit jaar was het veel erger. Toen heb ik op sommige momenten zelfs wel overwogen hem in te laten slapen omdat ik dacht dat het nooit beter zou worden. Ik wil hem dan ook absoluut niet meer aan de medicijnen... Dan maar al zijn nagels eraf. Donderdag telefonisch overleg met de DA wat we nu gaan doen.

Marlies, bah wat sneu :(:) niks aan! Heb ze toevallig geënt? Ik heb een jaartje terug ook 3 gehad met kennelhoest waarvan degene die geënt was er eigenlijk nauwelijks last van heeft gehad. Misschien geeft dat hoop!

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Kaus
Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 16:50

Welkom Bodan! Ik denk dat loslopen helemaal afhankelijk is van het type hond dat je neemt. Ik ben zelf van de kelpies en die hoef je eigenlijk niet leren los te lopen. Die komen meteen wel als je ze roept. Dus due lopen ook los vanaf dag 1. Maar stel je hebt een labrador met bananen in z'n oren, dan zou ik m lekker aan de lijn houden tot hij betrouwbaar los kan lopen.

Hetzelfde geldt voor erbij slapen, kijk wat bij je pup past en laat je niet leiden door de mening van iemand anders.

Hondenschool Buddy heb ik toevallig zelf ook getraind! Fijne hondenschool :D Wel erg clicker georiënteerd, daar was ik na een tijdje wel wat klaar mee.

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Kaus
Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 12:10

Oeh nog een kelpie *\%/* Wie zijn de ouders? :)) Ik heb twee gokjes :))

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Kaus
Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 10:48

Wat veel nieuwe pups *\o/* Tweede lockdown golf pups? _O- (nee grapje)

@CB, back on track! En dan die hele dunne handschoentjes, dragen onder wat dikkere handschoenen, ideaal. Nooit meer koude vingers. Straks met Black Friday zijn ze goed betaalbaar.

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Kaus
Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 20:01

Ohmijngodjouwpuppy @Jamiefris, 't schattig <3 <3

Hier ook non stop tuigen, wat de pup krijgt weet ik nog niet precies. Hangt er vanaf of die überhaupt ooit aan een riem gaat lopen :Y)

Wij hebben woensdag een afspraak bij de internist in Roden, Remco Jonker. Iemand toevallig ervaring mee? Naast dat Dexters SLO weer terug is, heeft hij al zo'n 2-3 maanden diarree. Giardia en wormen negatief. Dierenarts kan het niet plaatsen. En dat in combinatie met zijn extreme reactie op medicatie en SLO is aanleiding om eens de internist te bezoeken.
Laatst bijgewerkt door Kaus op 20-11-21 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Kaus
Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 23:17

Dankjulliewel! Dat werd inderdaad onder andere wel genoemd @fannetje. Heb je daar ervaring mee?

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Kaus
Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 23:54

Nooit over nagedacht dat honden bang kunnen zijn in het donker :Y) Dexter is wel altijd wat oplettender in het donker naar gekke geluiden maar ja dan zie je natuurlijk ook weinig. Geen tips dus vanaf hier helaas!

Dexter vanmiddag naar de internist geweest. Duurde heel lang want kwam een spoedje tussendoor (en we waren van te voren al gebeld of we een halfuur later konden komen). Totaal niet erg natuurlijk! Maar wel vermoeiend voor Dexter zolang in de wachtkamer zitten wacht met allemaal leuke assistentie die hij niet in hun gezicht mag likken -O-

[ img ]

Geen directe diagnose (had ik ook absoluut niet verwacht) maar wel een hoop opgestuurd, letterlijk :Y) Ontlasting, urine en bloed opgestuurd. Vrijdag de uitslag. Duimen jullie mee dat het duidelijke uitslag zonder al teveel verwarring en onzekerheid? :(:)

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Kaus
Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 11:04

Ik heb altijd zo'n medelijden met honden die angstig zijn voor vuurwerk :(:) Dexter wil nog weleens schrikken van een knal maar tegen de tijd dat het bijna oud en nieuw is is hij er al zo aan gewend dat het hem niks meer doet. Dundy vindt het alleen maar mooi, die wordt boos dat ie op het moment supreme niet naar buiten mag van mij _O- (edit: al moet ik zeggen, mijn schapen staan op een plek waar veel ganzen geschoten worden en waar dus ook veel knallen zijn. Daar reageert hij al tijden niet meer op).

En die cursussen zijn niet het einde van de wereld hoor, genoeg alternatieven! Wij deden met de pup regelmatig play dates via Doggy Dating. Ik vond (en vind) puppycursus namelijk niks.

Geen idee ook hoe lang dit allemaal nog gaat duren maar ik vrees inderdaad ook wel als mijn pup straks in Duitsland geboren is, ik m niet eens kan opzoeken, laat staan ophalen -O- Aangezien het 'maar' 2,5 uur rijden is was ik toch wel van plan regelmatig even langs te gaan. Vooral met de instincttesten wil ik er graag bij zijn. Maar dat zien we tzt allemaal wel.

Eerst morgenavond maar afwachten... -O-

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Kaus
Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 12:59

Hier ook een einde aan de gehoorzaamheidslessen helaas... Les van 20.15-21.15 dus dat mag niet meer -O-

En waar we hadden verwacht de uitslag vrijdag binnen te hebben hebben we helemaal geen uitslag ontvangen... -O- Beetje jammer want dat bekent waarschijnlijk tot woensdag in spanning zitten.

Maaaarrrr er zijn ook positieve dingen, Dexter is jaaaarrriiigggg *\%/* :)F Y)(^)

[ img ]

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Kaus
Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 15:33

Dankjullie!

Hahahah Themba door de manier waarop je je tekst geschreven hebt dacht ik dat je oudste zoon aan de riem lag _O- Maar gefeliciteerd met je zoon! Y)(^)

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Kaus
Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 19:55

Wat sneu dat jullie honden zo angstig zijn CB en CC :(:) Enig idee hoe dat komt? Jullie hebben ze wel allebei al vanaf pup af aan toch? Hoe is die angst zo ontwikkeld?

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Kaus
Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 21:23

Jeetje die teen :wow: :oo Valt dat nog onder de noemer hyperkeratose of is dat anders omdat het uit letsel ontstaan is? Ik wilde inderdaad wel aandringen het te onderzoeken maar dat gaf je zelf ook al aan gelukkig! Naar hoor, ik snap je angst helemaal. Ik zal mijn trauma met de teenamputatie van Dexter maar niet herhalen hier := Gaat helemaal goedkomen bij jullie! Zou gewoon meteen een fijne fysio erbij halen die ook met lasertherapie werkt mocht het nodig zijn. Dan zit je meteen goed als de wondgenezing wat op zich laat wachten.

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!


Kaus
Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 23:42

Gaat helemaal goed komen hoor CB! Arya is lang niet zo'n kneus als Dexter met al z'n pech _O- (waar ik binnenkort misschien iets aan toe te voegen heb... We wachten nog even af).

Jamiefris, nee geen ervaring mee! Wel erg naar, succes met de schoonmaak :7

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Kaus
Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 19:18

Dagahra, bij Kiwi :D

Succes CB! Gaat helemaal goedkomen :(:)

Canadalisa, wat zitten die jasjes mooi. Veel mooier dan op mijn kale scharminkels :')

Ja, er is wel iets uit de test gekomen maar niet wat we verwachtte. Vandaag hebben we een aanvullende test gedaan waarvan ik hoop dat het duidelijkheid geeft. Eind deze week of begin volgende week de uitslag.

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Kaus
Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 09:02

Dagahra, ik ken die struggle _O- Ik dacht gisteren ook een snackje gegeven te hebben waarmee ze wel een uurtje konden doen en toen was het na zo'n 10 minuten opeens weg :Y) Bij BarkKing heb je een filter die je kan aanklikken om alleen snackjes te zien waar ze wel een tijdje mee kunnen doen. Ik heb ook mijn eigen lijstjes gemaakt met hoe lang ze ongeveer waar mee doen.

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Kaus
Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 16:13

Netjes hoor CB! Nu maar lekker verwennen :(:)

Dankjulliewel :D Y)(^)

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Kaus
Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 23:02

Biothane zonder handvat is inderdaad ideaal :j

Wij hebben vanavond de uitslag gekregen. Wéér niet wat we verwachtten. Ik weet het niet zo goed meer allemaal. Ik wilde qua diagnose niet teveel op de zaken vooruit lopen omdat ik het alweer zag gebeuren dat Dexter die ene procent uitzondering was. En je raadt het al...

Kortgezegd. Vorige week woensdag bloed laten prikken, ontlasting en urine opgestuurd. Hieruit kwam een iets hoge nierwaarde, iets lage rode bloedcellen en een érg laag cortisol gehalte. Vermoeden voor de ziekte van Addison dus.

Dexter had een waarde van 14,6 nmol/l oftewel 0,52 ug/dl. Bij een waarde lager dan 55 nmol/l en 2 ug/dl wordt een ACTH test gedaan. Deze zijn we dus afgelopen dinsdag wezen doen. Ik had op internet al gelezen dat uit een onderzoek van zo'n 500 honden, 98,2% vd honden met een cortisolwaarde lager dan 28 mmol/l of 1 ug/dl, Addison heeft. Eigenlijk had ik de diagnose al voor mezelf gesteld en de diagnose bevestigde alles wat er het afgelopen jaar aan symptomen is gebeurd. Alles!

En toen de uitslag... Geen Addison... Dexter hoort dus bij die 1,8% v.d. honden met een laag cortisol gehalte maar géén Addison. Waarom Dexter, waarom?

En nu... weten we het even niet meer. We laten het maar even voor wat het is. Hij gaat op dit moment verre dood maar hij is ook niet goed. Op een gegeven moment weet je gewoon niet meer waar je moet zoeken en dat punt hebben we nu bereikt.

(Overigens zou het in Dexters geval zijn gegaan om een atypische vorm van Addison omdat zijn nierwaarden prima waren).

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Kaus
Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 19:22

CB, nee alleen IBD blijft nu eigenlijk over... Ik ben hem nu aan het overzetten naar een nieuwe brok en daarop is zijn ontlasting wel wat beter. Totdat we gaan wandelen... Dan komt het er weer als gele koeienvlaaien uit _-:(

Themba, ik zou vooral kijken naar wat je hond aangeeft. Daar heb je meer aan dan een vast schema waarmee ze om de x uur plassen.

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CupCakes_ en 73 bezoekers