[VOLG] Avonturen met Sheltiepup Perseus (Percy)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Femke_Tweety
Berichten: 11971
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-21 14:03

Hannanas schreef:
Gefeliciteerd!
Lastige naam wel, ik heb het hier al tig keer proberen “lekker” te roepen _O-


De meningen zijn sowieso nogal verdeeld over de naam :+
Maar dat ben ik wel gewend :')


Probeer maar


Pèèèèr-suis (ui gewoon als in ui die je bij de frikandellen eet...)

Met klemtoon op è.

Dan loopt ie wel lekker.


Femke_Tweety
Berichten: 11971
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Een nieuwe pup kiezen, help...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-21 16:28

Is Groot met hoofdletter.

Dit is maar een stukje van de winkel :')


[ img ]

Femke_Tweety
Berichten: 11971
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-21 19:58

Pluttersput schreef:
Femke_Tweety schreef:
Is Groot met hoofdletter.

Dit is maar een stukje van de winkel :')


[ [url=m/STrQZ7.jpg]Afbeelding[/url] ]


Stille meelezer.. en waar was dit zei je :D
Mijn puppy moet natuurlijk ook nog onnodige meuk hebben :')




:D :') :D

Ede


Het is groot, maar heeft wel ook echt veel afdelingen
Paard,
Hond
Kat,
Vissen,
Hengelsport (ik had het lollig gevonden als die afdelingen naast elkaar lagen, maar pech...)
Vogel (ironisch genoeg wel naast kat... :+ )
Knaagdier
Outdoor
En reptielen/amfibieën

Wel gaaf, veel bijzondere dieren in de winkel (ze hebben blijkbaar vergunning voor apart spul) en ik moet toegeven dat die er zelfs betrekkelijk goed uitzagen allemaal. (Ben normaal niet zo van de dieren in winkels, maar het zag er hier wel echt goed uit, echt ook ruime terraria, hamsterscaping, dat soort dingen)
Qua dieren, denk aan gigantische papegaaien, alligatorgeval, gekko's, kameleons, slangen, helmbasilisk, schilpadden etc. etc.)

In zijn totaal érg veel te zien dus.

Maar het eigenlijke oppervlak voor honden was nog niet eens zó idioot groot.

Wel de moeite om te gaan kijken, maar verwacht geen Bijenkorf of V-D met àlléén maar hondenspul.

Femke_Tweety
Berichten: 11971
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-21 22:34

Ik heb op bench-gebied inmiddels hetgeen ik hebben wil ;)

De meningen zijn toch verschrikkelijk verdeeld over autotransport, er is altijd wel iemand tégen hetgeen waar je voor kiest.
Maar ik ben vooreerst tevreden met wat ik heb...


Morgen nog even op pad voor een mand (ik kon niet slagen voor wat ik wil, nl zacht, comfortabel en rood én óf zwart.

Verder ben ik eigenlijk rond, op een gedeelte van het voer na.
Hetgeen ze nu krijgen hadden ze niet bij Zooenzo.
En nu wil ik niet per se altijd blijven voeren wat ze nu krijgen, maar toch tenminste in het allereerste begin wel, de overgang is al groot zát zonder óók nog verandering van voer in de eerste week, zeg maar.

Schapennet komt hoop ik morgen of overmorgen binnen.


Vandaag is het nestje ergens op visite geweest. Dus autoritje en nieuwe indrukken.

Morgen het binnen de rasvereniging verplichte zeer uitgebreide oogonderzoek.
Ook wel ook interessant wat daar uit komt.
Vader is 100% vrij op alle oogaandoeningen als ik het goed heb,
Moeder heeft 1 van de niet zeer ernstige oogaandoeningen in zeer lichte mate.
Ik verwacht eigenlijk geen bijzonderheden, en mocht er toch iets gevonden worden verwacht ik zeker niets ernstigs.
(Ze worden echt op een heel stel mogelijke afwijkingen getest)

Bij Shelties is ogen een aandachtspunt, en het mdr1 gen.

Dat laatste laat ik zelf nog even testen wanneer Perseus bij mij is.
Wil ik zelf even weten. Genetische gezien kan hij zowel vrij als drager als lijder zijn.

Waarbij ik moet aantekenen dat lijder hier niet betekent dat de hond een ernstige ziekte heeft.
In het dagelijks leven merk je er niets van.
Maar het kán een zeer ernstige overgevoeligheid voor bepaalde medicijnen opleveren, en dan moet je dus voor andere medicijnen kiezen en altijd even opletten.
Komt bij veel colliesoorten vrij veel voor.
Bij Habibi ben ik er altijd vanuit gegaan dat ze lijder was, ik checkte dus zelf áltijd de risicolijst bij nieuwe medicijnen.
Zit volledig in mijn systeem ingebakken, dud dat levert voor mij geen problemen op.

Overigens heb ik Habibi toevallig afgelopen jaar alsnog laten testen (is allemaal steeds makkelijker geworden) en tot mijn verrassing bleek ze volledig vrij te zijn.

Morgen dus oogcheck.
Gechipt zijn ze ook al.
1e enting ook dacht ik, moet ik wel nog even navragen wanneer zodat de tweede bij mij mooi aansluit qya tijd.

Femke_Tweety
Berichten: 11971
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Een nieuwe pup kiezen, help...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-21 16:39

Oogonderzoek goed, vrijdag enting en totale check-up.

En dan dinsdag de Grote Dag.

Er gaat iemand mee hem ophalen.
Is wel fijn, hoef ik niet meteen alleen een uur auto te rijden met een pup die net bij zijn nest weg is.

Klein beetje ruimte voor wat geruststelling etc.

Alleen had ook goed gekomen, maar dit is prettiger.

Femke_Tweety
Berichten: 11971
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Een nieuwe pup kiezen, help...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-21 22:13

Zo, volgens mij ben ik rond.

Geslaagd voor een mand in de kleur die ik wou online (leuke prijs ook nog)

Zojuist op marktplaats een bod gedaan op een draagtas. (Ik ben nogal eens op pad, loop ook graag. En dat is net even te veel voor een jonge pup) Even overlegd met een vriendin en met de fokker over het type.

Enige dat ik echt moet gaan ervaren is of mijn zeer brakke nek en schouders dat aankunnen.
Zo nee wordt het een kwestie van alleen in uitzonderlijke situaties waar ik echt wel afstand wil lopen (sheltiewandeling) gewoon doorbijten en verder mijn planning beter aanpassen.
1 van de twee of een combinatie gaat het worden.
Wordt vanzelf wel duidelijk.
(Auto ongeluk 2 jaar terug, nek is écht een dingetje)


Verder kwam ik op marktplaats een oud boek over Shelties tegen, met allerlei stam lijnen enzo.
Niet in perfecte staat, er schijnen aantekeningen in te staan, dus een leuk laag bod gedaan.
En voor 3,50 krijg ik het...
Stiekem vind ik dat soort oude aantekeningen eigenlijk nog wel leuk, heeft bijna een meerwaarde voor mij...


En nu dus klaar met allerlei dingen kopen.
Komende dagen vooral pakketjes verzamelen :') :')


Eigenlijk ben ik klaar met de belangrijkste voorbereidingen nu.
Afwachten tot dinsdag :D

Ik zorg alleen nog even dat ik uitgebreid boodschappen doe dit weekend.
Ik ga wel heel vlot beginnen met kort alleen laten, maar ik hóef dan in ieder geval niet weg, en kan gewoon de tijd even de deur uit die ik trainingstechnisch verstandig vind. 5 minuten ofzo in het begin.
Niet meteen het risico dat er iets misloopt met boodschappen en dat je op dag twee al twee uur weg bent.
Dat zou ik sneu vinden.
De bedoeling is dat ik vlot genoeg terugben in het begin, dat er geen echte stress ontstaat bij Perseus.
Gaat goedkomen.

Femke_Tweety
Berichten: 11971
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Een nieuwe pup kiezen, help...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-21 00:44

Buggy is niet practisch/haalbaar in 'mijn' bos.
In een stad zou dat zeker t meest practisch zijn.


Dus t wordt sowieso een beetje behelpen.
Is ook wel weer een leuke uitdaging.

Mazzel is natuurlijk wel dat ik probleemloos vaker op een dag kort kan wandelen, omdat ik vanuit huis rechtstreeks het bos in kan.

Femke_Tweety
Berichten: 11971
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Een nieuwe pup kiezen, help...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-21 10:40

Wordt hem voor mij écht niet.

Niet practisch hoe ik leef en woon.
Maar ik waardeer de goede bedoelingen.

Femke_Tweety
Berichten: 11971
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Een nieuwe pup kiezen, help...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-21 22:20

Dinsdag!
3 nachtjes nog...


Hij krijgt nog van alles mee nu.
Mee in de auto, mee op visite, al spelenderwijs kennis gemaakt met wat agilityspul, een keer het bos in, rijden in een buggy, begin van aan een riempje lopen.

Puppy kleuterklas is echt al begonnen voor hem, bij de fokker.

De foto's en filmpjes zijn heel erg leuk iedere keer!


Femke_Tweety
Berichten: 11971
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Een nieuwe pup kiezen, help...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-21 00:25

Thnx!

Wees maar vast voorbereid op puppyspam :D


Ik twijfel een beetje of ik een nieuw voorstel topic aanmaak,
Of dat ik modjes vraag om dit topic even aan te passen naar een volgtopic met eventueel een nieuwe titel ook.

Het was eigenlijk bedoeld als 'algemeen'topic over hoe je aan een nieuw hondje komt, maar het is langzaamaan eigenlijk meer een soort volgtopic geworden.

Wat vinden jullie?

Femke_Tweety
Berichten: 11971
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Een nieuwe pup kiezen, help...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-21 08:20

Langzaamaan aan het opstaan.

Om 10 uur is een vriendin bij mij, dan rijden we richting Perseus. Uurtje rijden ongeveer.

Ik mag hem om 11 uur ophalen!

Femke_Tweety
Berichten: 11971
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-21 19:47

Dag 1: Perseus is thuis!

*Lees vooral door, heel verhaal over de naamkeus (en enige twijfels :') ) aan het eind van dit blog.



Dag 1:

De rit naar huis vond hij pittig, maar dat gaat de komende tijd wel goed komen met kleine ritjes.
Ik ben blij dat een vriendin zo lief was om te willen rijden.
Kon ik mijn aandacht bij de zingende pup houden :\ :(:)
Arm dingske.
Maar dat komt de komende tijd wel goed.
Rustig aan gaan opbouwen nu, in de voor hem straks vertrouwde transportbench.

Mee wandelen gaat echt al super, en hij wist bij de tweede uitlaatronde zelfs al welk tuinpad hij in moest.
Hij wou ook zelf mijn 3 treden tellende trappetje op klauteren om in huis te komen. Is hij eigenlijk nog wat klein voor, dus dat is nog wel even met een beetje hulp.
Hij puzzelt graag zelf dingen uit, dat is al duidelijk.
Mag hij, binnen veilige kaders die ik probeer te geven. Hij is echt snugger, voor zover ik nu kan beoordelen.

Als hij moe is begint hij te keffen en mij uit te dagen.
Das ook duidelijk dan :') Tijd om te gaan slapen...
Slapen wil hij wel nog per se dicht bij mij.
Hem in de bench leggen als hij slaapt in de hoop dat hij doorslaapt is voor nu nog teveel. Dat werkte niet.
Opgelost door voor nu de bench aan mijn voeten te zetten, en hem er in te leggen met het deurtje open.
Nu slaapt hij prima zo te zien.
Langzaamaan zal dat wel makkelijker worden met mij op iets meer afstand en bench uiteindelijk op zijn plek.
En misschien ga ik de bench zelfs wel niet echt gebruiken als ik weg ben, maar gewoon 'los' in huis. (Dan wel huiskamer nog een keer helemaal nalopen op puppyproofheid :j )
Maar even uitpuzzelen wat voor hem het beste werkt.

Over puppy-proofheid,
Ik dacht alles puppyproof te hebben.
Maar ik kwam er achter dat er dingen op puppy-ooghoogte zijn die ik nog even gemist had.
Een tas die aan de kapstok hangt, een boekenlegger met pluimpje in een boek dat laag in een kastje ligt... :+
De komende dagen gaat ook dat wel goed komen allemaal :j

Ik ben vandaag wel echt nog redelijk volcontinu bezig om te kijken wat hij doet, wat hij nodig heeft, hoe hij op dingen reageert of wat hij nou weer te pakken heeft :')

Dingen oppakken en dan naar mij toe brengen vindt hij nu al leuk :j Príma. Het woord aport kan snel geïntroduceerd worden :D
Dennenappels in het bos, speeltje in huis.
Hij vindt het ook geweldig als ik die vervolgens een meter of anderhalf weg gooi.
Hij haalt hem weer op, en brengt bij mij.
Grapjurkje.
Vanavond is hij niet de enige die bekaf is :') :Z

Het bos vindt hij geweldig, en dat is mazzel omdat ik daar woon natuurlijk. Zelfs de kortste 'even snel plassen rondjes' zijn in het bos. Kan niet anders hier...
En de twee buren die ieder onafhankelijk meteen naar buiten kwamen om kennis te maken, dat doet hij met veel vertrouwen.
Hij lijkt het -nu in ieder geval nog- leuk te vinden om gekriebeld te worden door mensen die hij nog niet kent.
Prima, laat hij daar maar vooral goede ervaringen mee opdoen!

Plassen doet hij tot nu toe zoals iedere pup dat doet... En precies zoals ik verwachtte.
Niet tijdens de wandeling, maar precies als je terugbent. Binnen... :+
Is volkomen logisch vanuit de pup gezien, wandelen is spannend en dan knijp je de blaasspieren wat aan. Om te kunnen plassen moet dat ontspannen.
Binnen voelt veilig, hij kan wat meer ontspannen, moet nog steeds plassen en hoppa... Daar komt de plas daar waar wij als mens het liever niet hebben.
Komt vanzelf goed als buiten minder spannend wordt en wanneer de controle over de blaas wat beter wordt.
De tweede keer zocht hij wel al supernetjes een puppypad op om te plassen.
Hij is zich dus in zekere zin al wel bewust van wat hij doet...
Hij is écht slim zat. Dus ik verwacht dat dat echt vlot de goede kant op gaat
De grotere boodschap heeft hij nog niet gedaan.
Even in de gaten houden.

De allereerste 'kijk me aan' oefeningetjes zijn ook gedaan.

Terwijl ik dit tiep kruipt hij weer tegen mijn benen aan.
Contactliggen vindt hij echt fijn blijkbaar.
Yessss. Een knuffelhond :D

Verwacht de komende dagen maar heel veel puppyspam....

Ik ben heel blij dat ik dit hondje heb mogen kopen!

____

* De naam:

Ik twijfel toch nog ietsje of het niet alsnog Picard wordt trouwens, gaat de komende dagen wel duidelijk worden. Qua betekenis vind ik Perseus echt geweldig en het is de naam die ik me voornaam bij de vallende sterren. Maar Picard roept lekkerder en is ook erg passend om verschillende redenen. Het is een filmnaam (Habibi en Tweety/Lancelot ook natuurlijk) Het begint met de P (vind ik leuk, zijn nest is het 'p' nest) én zijn vader heet O Biwan Kenobi. Die natuurlijk een heel belangrijk personage uit Star Wars is, en Picard uit de tegenhanger Star Trek. (Gespeeld oa door Patrick Stewart, ook niet verkeerd zou ik zeggen ;) )
Het is de naam die ik in mijn hoofd had voor de vallende sterren, en waar ik in mijn hoofd al een beetje aan gewend was.
Terwijl ik dit schrijf bedenk ik me misschien toch Picard, en dan als symbool als ik dingen laat borduren of graveren wél het sterrenbeeld Perseus eronder. Dan houd ik me in zekere zin aan mijn 'belofte' aan de 'sterren' en heeft hij het beste van alles.
Héél mooie stamboomnaam (Little But Brave 'Power of Joy')
Een fijne roepnaam én een heel mooi 'eigen' symbool voor op voerbakjes, geborduurde kleding, gegraveerde naamtags etc.
Komende dagen mijn hoofd maar even over breken, en vooral ook even kijken waar hij het lekkerst op reageert.
Ik vind het beiden echt heel mooie kanten hebben.
Onzinnig hè, heb je een pup in huis.
Ieder normaal mens maakt zich zorgen over opvoeding, zindelijkheid etcetera, en ook zit compleet relaxed in die zindelijkheidsdingen en zit mijn hoofd te breken over een naam en hoe ik alles passend krijg :j
Ik zal ook eens iets wél standaard doen :')

Morgen dag 2 van de Perseus/Picard-perikelen.
Misschien dat ik zijn ouders en een paar familieleden dan even netjes voorstel. Die zijn echt stuk voor stuk geweldig.

Wenst u mij allen vooreerst maar vast sterkte voor de eerste nacht straks. :')


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Femke_Tweety
Berichten: 11971
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-21 22:03

Haha, druk, en ik maak er nogal verhalen van :')

Komtie:



___


Dag 2 (en nacht 1)

Van namen, kermisbedden en het begin van wennen

Naam:

Ik ben er nog steeds niet uit. }:0 En dat begint me dwars te zitten, het jochie moet een naam hebben onderhand.

Perseus vind ik super mooi, maar niet handig met roepen en veel mensen vinden het niets.
Picard roept makkelijk. Het zijn klanken die voor een pup makkelijk zijn. De verwijzing naar star wars en star trek is leuk (beide ouders in feite)
Maar.
Ik vind het eigenlijk net niet bij dit jochie passen. :\
Waarom weet ik niet precies, maar het past niet helemaal.
De klank moet vriendelijker ofzo. Zachter. :j

Echt hoor, hoe moeilijk kan het zijn.
Maar aan de andere kant, het moet wél kloppen.
Ik hoop dat hij er járen en járen naar mag luisteren tenslotte.
Ik vind het belangrijk, zeg maar... :j

Ik ga vanavond later even verder zoeken binnen de filmkarakter thema's en binnen de sterrenthema's
Misschien wel een ster uit Perseus sterrenbeeld ofzo. Even puzzelen.

1e nacht

Bijna modelhondje. *D
Hij was bekaf natuurlijk. Om stress de eerste avond te voorkomen heb ik mijn matras naast zijn bench gelegd. Ouderwets op de grond.
Ik heb het mensen ooit een kermisbed horen noemen. Grappig. :)
Goed, dat kermisbed had ik klaar gelegd. De jongeman (ik wou automatisch Perseus schrijven merk ik) vond dat helemaal geweldig.
Door t dolle toen ik met dat matras aankwam.
Erop springen, eraf, weer erop, bijten in de kussens... Grapjasje. Hij was in ieder geval niet bang voor dat grote ding waar ik mee liep te sjouwen.
Vind ik netjes voor zo'n jong ding.

Het lag klaar.
Laagste uitlaatronde, zaklamp mee, voor álle zekerheid in het donker even zowel tuigje als halsbandje en twee riemen.
Ik ga geen risico lopen met een pup die nog geen idee heeft waar hij thuishoort zeg maar.
En het is bij mij wel écht donker 's nachts... :')
Hij was totaal niet onder de indruk van het donker. Knap ding.
Plassen deed hij natuurlijk niet, gisteren de hele dag niet buiten.
Ik verwachtte dan ook al dat hij het binnen zou doen, op 1 van de puppypads.

Die theorie was leuk. :)
Ook niet slecht bedacht. :')
Maar..., juist ja. :?
Daar lag dat kermisbed... 8)7
3 x raden... >;)
Juist. -O-
Mijn fout, kan ik de knul niet kwalijk nemen. Hooguit mezelf :)) :\ _O-

Daarna in de bench gezet, zelf nog even tandenpoetsen en omkleden. En iets met dekens...
Dat was eigenlijk net te heftig voor hem, met het deurtje dicht.
Maar op het moment dat ik het bed inkroop met mijn hoofd naast hem, was het ook goed.
Hij kwam met zijn koppie bij me liggen, slaakte een zucht en viel in slaap.

Dag 2
Vanochtend waren we rond half zeven wakker.
De bench zag er nog helemaal droog uit (later vandaag zag ik dat ik me vergiste trouwens, vannacht toch maar even een wekker zetten)
dus ik werd blij wakker.
Meteen naar buiten, en super netjes de allereerste keer buiten zijn behoeften! Top begin van de dag.
Vandaag ongeveer 50/50 binnen/buiten. Gisteren 100/0 dus grote vooruitgang! :)

Vandaag heeft hij vooral veel gezien van wat hij normaal moet gaan vinden.
Een kort rondje bos (deels op de arm uiteraard nog)
Zijn mandjes en speeltjes leren kennen.
Een beetje geoefend met bench overdag.
Deur dicht is nog teveel voor hem, maar hij wil er al wel ontspannen in slapen met de deur open.
Ook als ik er niet voor zit, maar gewoon op de bank.
Eigenlijk is dat al súpernetjes voor zo'n jong ding. :j

Hij vindt het wel nog moeilijk als hij me niet ziet. (En dan bedoel ik dus los, buiten de bench, dichte bench is immers nog geen echte optie) Dus daar ben ik ook mee begonnen.
Dat hij gewoon in de kamer blijft, maar ik héél kort uit zicht.
Paar keer extra naar de wc met de deur dicht, douchen met de deur half open, af en toe een andere kamer in.
Zolang hij me hoort is even kort iets pakken in een andere kamer inmiddels ok.
Maar echt stil en uit zicht is nog te pittig.
Geen wonder natuurlijk, t vriendje is er nog geen twee dagen, en ik ben op dit moment zijn enige houvast. :knuffel:

Ik vind het wél super belangrijk om hem te leren dat ik af en toe weg ben. Niet dat ik veel van huis hoef zonder hem, maar een keer boodschappen of naar een dokter ofzo moet natuurlijk uiteindelijk wel gewoon kunnen en liefst zonder teveel stress bij t gozertje.
Dus daar gaat op een rustige manier even aandacht naar toe de komende dagen. :j

Morgen rustig weer mee verder, gewoon vaak en heel kort.
Dat hij vertrouwen krijgt in zichzelf zonder mij, en vertrouwen krijgt dat ik echt wel terugkom.

Het klinkt nou net alsof ik continu met training bezig ben, maar dat is onzin natuurlijk. Veruit het grootste deel van de dag is 'eten, slapen, spelen en plassen' voor hem.
Maar je bent de hele dag samen, en dus gebeurt er ook gewoon best wat op een dag. ;)

Eigenlijk al met al voor zo'n super jong dingske dat nét weg is uit zijn nest, doet hij het super.

En de momenten dat hij tegen me aankruipt en hij zijn eigen pootjes wast en daarna mijn hand, ja dat zijn wel de momenten dat ik smelt zeg maar... :j
Of dat ik hem optil, en dat hij zijn kopje vol vertrouwen in mijn nek legt. :knuffel:

Zo.
Bijna tijd om het kermisbed klaar te maken voor nacht 2.
Deze keer even pas nádat hij geplast heeft
Iets met ezels en stenen zeg maar :)*

Vooral slaapfoto's vandaag. Telefoon is wat te traag om een vlotte pup mooi op de foto te krijgen _O-



__

Edit, foto's voeg ik later toe, om de een of andere reden loopt het nu tot twee keer toe vast

Femke_Tweety
Berichten: 11971
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-21 09:20

Goedemorgen :D :9k ,

Percy staat inderdaad op de shortlist.

Facebookberichtje van vanochtend:

__


Good morning!

Mooie rustige en volledig 'droge' nacht gehad.

Rond 00.45 en iets voor 06.00 werd hij wat onrustig, beide keren even op de arm naar buiten en netjes buiten zijn behoeften gedaan.

Hij is uiteraard nog niet volledig zindelijk, maar hij gaat echt héél snel met leren.
Lekker ding.

Vandaag beetje kalm aan dag vandaag.

Enige dat wel in de planning zit is een kort autoritje vanmiddag, naar nergens en terug.
Gewoon puur een kort stukje rijden, even kennismaken met de transportbench (heeft hij in huis al wél uitgebreid kennis mee gemaakt) en voor mijzelf even kijken of hier veel werk in gaat zitten, om hem goed 'autowijs' te maken, of dat dat redelijk vanzelf gaat.

Maar dat is voor vanmiddag nu ligt hij eerst heerlijk tegen mijn been aan te maffen.

Qua naam,
Perseus werkt niet, maar ik vind het te passend om helemaal los te laten.
Het gaat dan ook een 'versimpelde' vorm worden daarvan. Als je de laatste S weglaat, werkt het als naam veel beter merkte ik.

Dus iets als
Persui
Persei
Persie/Percy
Perseu

Gaat het worden als roepnaam.
Vandaag in de loop van de dag even uitproberen wat het beste werkt met roepen!

(Jahaaa, ik zie dat ik rechts een linkersok aan heb... T manneke ligt veel te lekker om dat nu te gaan veranderen... :j :') :D )

[ img ]


En de foto's van gister;





[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Femke_Tweety
Berichten: 11971
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-21 21:17

Percy (kort voor Perseus ) doet het super vandaag.

Maar 2 'ongelukjes' binnen, de rest buiten!
Hij begint slapen/rusten in de bench met het deurtje dicht ook al oké te vinden. (Mits moe en toe aan slapen)
Hij begint te reageren als ik hem roep.
Het eerste test-autoritje ging vér boven verwachting goed. Binnen 200 meter was t jochie in dromenland, en bleef ook pitten tot ik terug thuis was en de motor uitzette! Helemaal top voor nu!
De buurvrouw die even heel kort kennis kwam maken en een kop thee kwam drinken ging ook super. Scheelt veel dat die zelf een hond heeft, en hem niet meteen om zijn nek vliegt.
Percy kon rustig in zijn eigen tempo komen kijken.
Super start zo met 'vreemde' mensen in huis.

Ik uit zicht is wel nog een dingetje.
Douchen was vanmiddag reden voor dikke stress.
Dat hebben we wel weer redelijk vlot kunnen opvangen, maar een beetje sneu is het wel. Morgen even tactischer aanpakken.
Vanmiddag daarna wel expres vaak kort uit zicht geweest, en daar kreeg hij wel meer rust in.
Even wat pakken ergens, keer extra naar de wc, even snel buiten wat pakken etc.

Wat heel leuk is, is dat hij echt wat 'eigen' dingen begint te laten zien. Sjouwen met van alles, dingen meenemen zijn mandjes of bench in.
Dennenappels, kluifjes, speeltjes, als ie maar ergens mee kan sjouwen! Ik begreep vanmiddag dat zijn moeder dat ook doet, héél grappig!
Verder heeft hij een buitengewoon sterke mening over muggen en vliegen. Die moeten gevangen worden... :') :+
Dan hoor je zijn kiezen op elkaar tikken, als was hij een ware klapkaak... Ik zou er niet graag tussen zitten, met die piranhatandjes. Waar hij trouwens super voorzichtig mee is naar mij toe.
Verder slaapt hij het liefst met zijn kop ergens óp. En of dat dan zijn voerbak is, een knuffel of speeltje, mijn voet, dat doet er niet toe.

Lekker ding is het.

Ik had beloofd om even wat van zijn familie voor te stellen. Hebben jullie een beetje een idee hoe hij ongeveer uit kan gaan groeien.
Ik zet hun namen en wat ze van hem zijn even bij de foto's!



[ img ]

[ img ]

[ img ]



Met zijn nestzusje, nestbroertje en met zijn moeder.
Heel grappig, hier ligt hij ook al met zijn kop ergens op :j

[ img ]

[ img ]



Zijn volle zus, uit een eerder nest.
Summer, geweldig hondje.
Dit hondje is ook sablekleurig. Ongeveer de kleur die Percy ook zal krijgen.

[ img ]

[ img ]


Zijn moeder,
Little But Brave Keep Surprising Me
Roepnaam Phlox

[ img ]


En zijn vader
O Biwan Kenobi De L’ile Des Bergers
Roepnaam Obie

In Frankrijk gefokt, nu in Nederland, bij Quo Vadis Pride

[ img ]

Femke_Tweety
Berichten: 11971
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-21 12:00

Het eerste moment is daar dat ik even rustig wat werk achter de computer kan doen.

Mijnheer was moe, ietwat overprikkeld zelfs.
Na plassen en poepen (buiten) en even rustig aaien mijnheer in de bench gelegd.
Na een paar halve protestkefjes (ik begin het verschil tussen moe, angst, stress, etc te horen in zijn geluiden nu) viel hij in slaap.
En kan ik even echt rustig aan de gang.

Ik zit nu wel in zicht, maar gewoon aan de tafel ipv bij de bench.
En hij slaapt nu.

(Zonder de bench blijft hij 'aan' staan, dus deze verplichte rustmomenten heeft hij echt nog nodig)

Als ik opsta, wandel teveel geluid maak etc gaan zijn ogen wel nog steeds even open, maar minder dan gisteren en eergisteren.

Ergens komt het moment dat ik gewoon rond kan lopen en hij rustig doorslaapt.

Maar gewoon even rustig computer werk doen is al een hele stap vergeleken gisteren en eergisteren.

Douchen ging ook paniekloos vanochtend.
Deur open, zodat hij me kón zien.
Maar zo interessant was het eigenlijk niet, hij kwam een paar keer even inchecken en voorderest was hij een beetje aan het ronddarren en spelen.

We komen er wel :D


[ img ]

Femke_Tweety
Berichten: 11971
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-21 12:02

Ooh, en dennenappels zijn ultiem feest :D

Misschien had ik hem pinecone of Pineco moeten noemen :')


[ img ]



Veilig vanaf schoot de wereld bestuderen


[ img ]

Femke_Tweety
Berichten: 11971
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-21 16:46

Waarvan bewijs :D :D


[ img ]

[ img ]

Het jochie deed het netjes.
Maar zó veel nieuwe prikkels, nieuwe omgeving, nieuwe mensen, zánd onder je poten :wow: , ineens régen wat the f is dát :wow: :wow: :') dat hij wel echt moe was aan het eind.


Echt nog baby'tje, ongeveer 20 minuten goed wakker, dan overprikkeling en dan in slaap vallen.
Wat we ook gewoon hebben laten gebeuren trouwens.


[ img ]

Toen het tijd was om naar de trein te gaan heb ik hem de autobench in gedragen (ik draag hem sowieso nog veel) waar hij al vlot verder sliep. Hij is echt super op zijn gemak in de auto.

Thuis even plas, en nu lekker slapen totdat hij zelf weer wakker wordt.


Ik ben heel benieuwd wat Marlinde ervan gemaakt heeft.
Maar wat ik zo in de gauwigheid zag op het scherm van het fototoestel, zitten er juweeltjes bij!

Femke_Tweety
Berichten: 11971
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Een nieuwe pup kiezen, help...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-21 17:41

Ik heb de moderators toch maar gevraagd om de titel te veranderen en er een volg topic van te maken.


Het was ooit echt bedoeld als algemeen 'hoe kom je aan een leuke nieuwe pup' maar het is inmiddels meer een volg Femke en Perseus (Percy) topic geworden.

Ik heb als titelvoorstel

Avonturen met Sheltiepup Perseus (Percy)

doorgegeven.

Tegen de tijd dat hij volwassen wordt en het topic loopt dan nog, dan kan pup altijd nog weer weggehaald worden.

Maar voorlopig zijn het echt puppyavonturen :D

Femke_Tweety
Berichten: 11971
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-21 21:10

@Truus; Oh leuk! Wat voor hond heb je?

_

Perseus doet het lekker.
Vandaag nog volledig 'droog'. Slechts 1x in de tuin, en de rest allemaal netjes op het bospad waar ik hem zijn plasplek wil aanleren.

Ik zit er ook wel als een havik bovenop. :')
Maar hij werkt zelf ook goed mee. :j


Vandaag dus fotoshoot gedaan, en verder geen bijzondere dingen. Ten minste, niets dat wíj bijzonder zouden vinden.

Maar de wasmachine die voor t eerst aan gaat sinds hij er is, is natuurlijk bijzonder.
De oven die voor het eerst aanging.
Het tegenkomen van de grote (heel oude en zeer lieve) herder van 1 van de buren is bijzonder. Net als het tegenkomen van t kleine kruisingkje van een andere buurvrouw.

De twee dingen waar ik de grootste 'wow wat is dát reactie :wow: ' van hem op zag, was het regenbuitje tijdens de fotoshoot. Heel kort, maar stevige regen... En, je verzint het niet, de wandelstokken van een vriendelijke ouder wandelstel.
Beide met twee van die prikwandelstokken.
Daar vond hij echt wat van.

Toen ik vroeg of Percy even rustig kennis mocht maken, namen ze ook echt even alle tijd. Ze hadden zelf ook altijd honden gehad, en vonden het heel leuk om even zo'n jong puppy te helpen.
Kon niet beter.
Superervaring weer zo. :j


En vanavond, weer een hoogtepunt... Of nou ja, soort van...
Percy krijgt het voor elkaar dat ik -die een hekel heeft aan iedere vorm van huishoudelijke taken- blij is dat ik ongestoord mijn was kan vouwen. >;) _O-

Mijnheer was er inmiddels oké mee dat ik gewoon in huis rommel, en dat hij gewoon lekker blijft liggen op de bank.
Ik kon dus in zicht, uit zicht, zelfs even snel wat pakken uit de auto, weer op de slaapkamer, uit zicht was vouwen.
Dat hij me hoorde rommelen en dat ik steeds weer even in zicht was, weer uit zicht, dat ging prima nu.

Zeker driekwartier gewoon kunnen rommelen. En langer had gekund, maar ik was er zelf wel klaar mee :+

Kortom, t jochie doet het nog steeds super!
Laatst bijgewerkt door Femke_Tweety op 27-08-21 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_Tweety
Berichten: 11971
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-21 21:10

NadjaNadja schreef:
Bij deze is de titel aangepast en hebben jullie een slinger gekregen naar de [BB-HK] Beestenboel-Huiskamer. Heel veel plezier met de puppy(spam)! :D



Top, dankjewel!

Femke_Tweety
Berichten: 11971
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-21 21:15

Ineke2 schreef:
Je schrijft heel leuk, dus ik blijf volgen :D
Wat een heerlijke pup <3


Thnx!

Femke_Tweety
Berichten: 11971
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-21 21:21

Zo klein dus...

Op schoot, op de bank.


[ img ]




Nu weer een bijzonderheidje :')
Percy doet gek en gromt een beetje?
Wat nu??


Het wordt donker.
Ik heb mijn gordijnen nog niet dicht.
En dus zie je in de ramen, die bij mij op de grond komen, een spiegeling...

Hij ziet zichzelf dus in de ramen, en snapt er niets van :+ :D _O-


Inmiddels zit hij met zijn neus tegen het raam, en is dit ook niet echt eng meer.


De socialisatie periode is echt veel meer dan alleen die stofzuiger, visite en andere hond :j :D

Wel grappig dit soort verrassingen :D

Femke_Tweety
Berichten: 11971
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-21 12:29

Mijn tante had vroeger cavaliertjes.
Lieverds zijn het.



Even gekopieerd van Facebook van vanochtend, paar dingen wisten jullie al, maar helemaal herschrijven is me ff teveel werk :+


Het jochie doet het goed.

Vanochtend smolt ik weer even. Hij vindt dennenappels leuk. En dat vind ik superleuk, omdat Habibi er ook zo gek op was. Dus het doet me wat. Misschien dat ik dat onbewust uitstraal en dat Pers dat oppakt, wie zal het zeggen.
Vanochtend was briljant om te zien.
Op een meter of 10 voor huis pakte hij een dennenappel op, en die werd -met een ultiem trotse houding en een blij bekkie- mee naar huis gesjouwd. Met een baasje dat daar vertederd achteraan liep...

Gisteren was hij volledig 'droog' in huis zelfs... Ik zit er wel als een havik bovenop, dat wel, en ik sta zéker een keer of 14 per dag met hem buiten, maar t werkt wel! Misschien dat ik morgen even meer vertel over wat dat in de praktijk voor mij inhoud :') (denk aan met in pyjama buiten staan, buiten staan met een sok half aan etc... :') :D :') )

Gistermiddag heeft hij zijn eerste minifotoshoot gehad.
Fotograaf Marlinde, die gelukkig zelf ook ervaring heeft met honden, wou een puppy-oefenmodel. In Maarn, lekker dichtbij, zit een mooi veldje dichtbij het station en met een P er direct bij.
Ideaal. Na ongeveer 20 a 25 minuten was het wel ongeveer genoeg voor hem, hij werd druk.
Dus even rustig gaan zitten en hij viel lekker op aan mijn voeten in slaap. In die korte tijd heeft Marlinde toch véél foto's kunnen shooten, ze is handig zat. In de loop van volgende week komen de eerste resultaten :D

Verder heeft het jongske kennis gemaakt met wandelaars met wandelstokken :wow: Met zijn eigen spiegelbeeld in de ruit :wow: :wow:
en nog erger, met régen op zijn koppie. :wow: :wow: :wow:

Zijn blik is dan echt grappig. Beetje geschokt, beetje spannend, maar met wat rust slaat dat snel om in nieuwsgierigheid.
Dat zijn van die grappige dingetjes.
Socialiseren is echt meer dan de obligate stofzuiger of andere hond :j
Die regen was hij nog niet over uit, wat hij daar nou mee moet.
Nou jochie, dat ga je nog wel vaker meemaken, je woont in Nederland en hebt een vrouwtje getroffen dat veel buitenloopt... }> :D
(Voor nu met zijn puppenvacht heb ik hem wel even onder mijn jas gestopt, dat dan weer wel ;) ;) )

Vandaag redelijk rustige dag.
Mooie socialisatie-oefening voor vandaag, er komt een wandeltocht bijna voor huis langs. 10 meter afstand ofzo.
Dus ik pak straks mooi een tuinstoel, een thermoskan koffie en wij gaan een poosje mensen kijken.
Mannen, vrouwen, jong, oud, rugzakken, wandelstokken, van alles.
Mooi veilig vanaf schoot een beetje leren dat mensen in allerlei uitvoeringen bestaan!


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Femke_Tweety
Berichten: 11971
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [VOLG] Avonturen met Sheltiepup Perseus (Percy)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-21 21:08

Wou er nog iemand een piercing?

Percy's piercing service staat voor u klaar... >;) :') :))


[ img ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: akishino, Getty_Maan en 57 bezoekers