Slaapritme en hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 20:40

bigone schreef:
Zet de wekker maar op 12 uur en dan kort plassen en weer je bed in, ziek zijn zorgt meestal wel voor dat je kunt slapen en anders morgen iets regelen?

Dit dus..

Ook als je ziek bent moet hij er gewoon uit. Gewoon wekkertje zetten en dan weer snel je bed in.

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 21:14

MalaQ schreef:
Mijn hond doet altijd gewoon met mijn ritme mee. Ik hou ook geen rekening met "ik mag 9 uur slapen want dat moet ze uit". Zij slaapt als ik slaap, of dat nou 8 uur of 12 uur is. Ze ligt wel bij me op de slaapkamer, en maakt me wakker als er iets is.

Mijn hond is wel volwassen, geen pup.

Onze ook hoor. Die kan het makkelijk 12 uur of langer ophouden en als hij echt moet dan laat hij het wel horen. Maar hij is inderdaad volwassen en een jonge pup zou ik dat persoonlijk niet aan doen.

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 21:22

Divers schreef:
Ineke2 schreef:
Als het zo warm is, is dat aankleden toch niet zo’n punt?
Alleen niet vergeten je sleutels mee te nemen dat zou mijn struikelblok eerder zijn :')

Beterschap gewenst hoor :(:)

Nouja ik ga liever niet in m'n ondergoed de galerij over maar dat is persoonlijke voorkeur :D

Dankjewel!

Ik bedoel een short / t-shirt en slippers is in een minuut aangetrokken ( en in minder tijd weer uit :P )

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Slaapritme en hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 21:53

Ts stelt een vraag en mensen gaan dan opsommen met welke kwalen, pijntjes etc ze er toch uit gaan om de hond uit laten .
Heel goed willen jullie nu een sticker voor beste baas ?

Kan mij echt voorstellen dat ts als je hondsberoerd voelt over nadenkt . En heel eerlijk ? Denk dat de hond er echt niks van krijgt . Natuurlijk het is niet ideaal maar keertje kan echt geen kwaad . En ergste wat kan gebeuren is dat er morgenochtend in de bench is geplast .
Of dat ts vannacht wakker wordt gepiept .

Ts beterschap hopelijk morgen fitter

DuoPenotti

Berichten: 29455
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 21:57

Wat een rare reactie.
Mensen geven met voorbeelden aan dat ze zich inderdaad verantwoordelijk voelen voor hun dier. Dat hoeft geen compliment of denigrerend een sticker, want dat is de andere kant van dieren houden.
Dat deze wel minimale zorg nodig heeft.
Niemand zegt nu je moet toch een uur wandelen.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 22:02

DuoPenotti schreef:
Wat een rare reactie.
Mensen geven met voorbeelden aan dat ze zich inderdaad verantwoordelijk voelen voor hun dier. Dat hoeft geen compliment of denigrerend een sticker, want dat is de andere kant van dieren houden.
Dat deze wel minimale zorg nodig heeft.
Niemand zegt nu je moet toch een uur wandelen.


Ik vind het rare reacties als mensen alle kwalen etc op gaan noemen waarmee ze toch echt de hond nog gingen uit laten .

Wil niet zeggen als je een keer een langer nachtje wilt pakken omdat je beroerd voelt je meteen een slechte baas bent .
En je hond zorg ontneemt .

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 22:04

Toen ik een hond had ben ik ook met mijn zieke kop een rondje van hooguit 10 min gaan doen. Hond moet toch plassen en poepen.
Daarna even zelf wat drinken en verder slapen. Als ik ziek genoeg ben is dat geen probleem omdat ik zo moe ben dan %)

Maar op dat punt is een hond hebben echt een nadeel _O-

VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 22:04

Ik vind 9 uur in een bench voor een pup erg lang. Dat hield mijn Duitse herder echt never nooit uit, die zat trouwens niet in een bench 's avonds maar in de gang. Dat was gewoon voor het slapen gaan nog plasje laten doen en dan 's ochtends om 05.00 / 06.00 uur ook even snel. Dan dook ik er wel weer in maar was ze wel uit geweest.

Tja, that's life with dogs...
Ik heb gelukkig een tuin, daar kan altijd wel bij hoge nood een plasje gedaan worden. Ontlasting doet ze niet in de tuin, dus dan pas je het eetprogramma erop aan als je dingen hebt waardoor ze wat langer in huis moeten zitten.

Maar 9 uur in de bench voor een pup, no way.

Ook nu met volwassen hond is het echt niet langer dan een uur of 9, 10 hooguit dat ze niet uitgelaten worden. Net wat ik zeg, dan duik ik desnoods daarna weer mijn bed in maar anders gaat het hier niet goed... (en laten we wel zijn, ik moet zelf toch ook plassen 's avonds / 's nachts, dus lijkt me logisch dat een hond ook geen 9 uur, laat staan een baby / peuter zo lang de plas op kan houden).

En ja een hond hebben is dan best heel erg lastig. Dus ik begrijp dat je het lastig vind, echt wel hoor, en het is echt vervelend.... maar het moet wel.

Wat je een pup trouwens heel snel kunt leren is dat ze op een bepaald punt, dicht bij jouw huis, even snel plasje doen, heb je dus z'n hele hondenleven plezier van!
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 15-05-21 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 22:05

Hier ook onze hond gaat s'avonds rond 22:00 uur voor het laatst uit. En doordeweeks ben ik meestal rond half 7 beneden voor zijn eerste rondje, maar in het weekend kunnen we prima uitslapen tot 10:00 uur. Hij komt pas uit zijn mand als hij ons hoort wakker worden. Maar goed dat is een volwassen hond van 4,5 jaar en zit al lang niet meer in een bench. Dat hebben we tot 6 maanden gedaan, daarna mocht hij los in de woonkamer. Wel worden alle afstandbedieningen goed opgeborgen ;)

Toen hij nog pup was ging ik er ook in het weekend even rond half 7 uit om hem in mn joggingbroek snel even te laten plassen/poepen en eten te geven en daarna weer terug mijn bed in om uit te slapen. Dat ritme hebben we later pas uitgebouwd.

Dus denk dat ik er in jouw geval toch s'ochtends even uit zou gaan.

VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 22:08

En wat jou zelf kan motiveren: plast een pup een paar keer in huis of doet hij het toch in de bench (dat is echt zielig want dat willen ze echt niet) ben je echt veel verder van huis want dan kun je opnieuw beginnen met zindelijk maken dat wil je echt niet.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 22:11

Met een pup van 4 maanden zou ik me inderdaad aan dat schema houden. Die kan zijn plas nog niet zo lang ophouden. Die van mij zijn niet meer jong (3 en 5) en slapen gerust 14 uur achter elkaar zonder te willen plassen. :Z

DuoPenotti

Berichten: 29455
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 22:12

Genja even voor een pup 10 min naar buiten kan echt wel.
Broek aan, jas aan en weg.
Als hij omdat hij het niet op kan houden in de bench doet heb je een probleem.
En ja ik vind dat zielig.
Dieren zijn leuk... Soms niet...

vevina
Berichten: 1640
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 22:23

VanHuisUit schreef:
En wat jou zelf kan motiveren: plast een pup een paar keer in huis of doet hij het toch in de bench (dat is echt zielig want dat willen ze echt niet) ben je echt veel verder van huis want dan kun je opnieuw beginnen met zindelijk maken dat wil je echt niet.

Onze honden hebben beide als pup wel eens een plasje in huis en in de bench gedaan maar hoefde daarna echt niet opnieuw te beginnen hoor met zindelijk maken.

Als wij ziek zijn (en dan heb ik het echt over hondsberoerd en niet een verkoudheidje) hebben onze honden toch echt even pech. Ze komen elke dag heerlijk in het bos en worden elke paar uur uitgelaten. Maar bij echt flinke ziekte moeten ze het doen met een plasje in de tuin en dan kan er ook echt wel een aantal uren tussen de plas beurten zitten. Maar hoevaak is iemand nu echt hondsberoerd? Ik echt niet vaker dan 1 x per jaar. Overleven die honden van mij echt wel.

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Slaapritme en hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 22:41

Maar er zit toch verschil in tussen even snel een plasje laten doen of de hond extra uren laten ophouden? Zeker bij een pup. Logisch dat als je ziek bent je geen hele ronde gaat lopen. Maar even snel een plasje laten doen is toch niet teveel moeite? Ik zou me juist nog veel beroerder voelen dan omdat ik stress erbij krijg dat hij er toch echt een keer uit moet

Anoniem

Re: Slaapritme en hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 23:04

Ik hoop dat je inmiddels slaapt, maar voor volgende keer: staat de bench dichtbij je bed zodat je eventueel gepiep kunt horen?
Mijn hond sliep eigenlijk direct een nacht van 10 uur door, nu hij 1 is redt hij het met gemak 12+ uur. 'S avonds om een uur of 8 gaat hij voor het laatst uit en daarna hoef je ook niet meer met de riem aan te komen. 'S ochtends voor 10 uur gaat hij alleen onder dwang mee naar buiten.
Het verschilt per hond maar van een uurtje extra heeft je hond echt niks te lijden!

VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 23:08

Citaat:
Onze honden hebben beide als pup wel eens een plasje in huis en in de bench gedaan maar hoefde daarna echt niet opnieuw te beginnen hoor met zindelijk maken.


Heb er een gehad die vervolgend 'de plek' tot vervelens toe beplaste ... als ze net ff langer niet uit kon (bijv omdat ik wat later was van mijn werk).... dus ook dit zal verschillen per hond (goed om te weten trouwens dat dat niet standaard is want ik ben er altijd enorm secuur op sinds die tijd!).

Beterschap trouwens TS. Hoop voor jezelf en de pup dat je het hebt kunnen oplossen.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 23:24

Ik zou me ook geen zorgen maken om een wat langer in de bench snachts.

Ik heb keer met mij mijn 7 maanden oude pup op vakantie mee gemaakt dat we haar om 22.00 uit lieten en we hadden vakantie en normaal zijn we dan zo tussen 8-9 wakker. En schrokken mijn vriend en ik om 12 uur smiddsgs wakker!! En nee we hadden niet diep in glaasje gekeken.

Dus wij springen uit bed doen hond in de tuin.. en vervolgens nog niet willen plassen.. moesten we met de boot naar de overkant (caravan aan de Loosdrechtse plassen) en toen pas bij uitlaat veld ging ze plassen.

pillow
Berichten: 7799
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Slaapritme en hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 23:41

Zou je deze vraag ook stellen als het om een peuter gaat? vast niet.

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 23:48

pillow schreef:
Zou je deze vraag ook stellen als het om een peuter gaat? vast niet.

:roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 23:49

Gewoon uit bed en de hond uit laten, ziek of niet.
Je kan ook bokken, kan je ook de pup even laten plassen toch?

Divers

Berichten: 1060
Geregistreerd: 27-06-18

Re: Slaapritme en hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-21 05:02

Jee wat zijn sommige van jullie denigrerend. Bokken kan vanuit bed, de hond uitlaten niet.

Of ik deze vraag over een peuter zou stellen, ja. Als die peuter zo lang doorslaapt en wakker gemaakt moet worden om te gaan plassen, net als mijn hond, dan ja.

Ik heb hem net wakker gemaakt en laten plassen dus alle dierenredders kunnen met een gerust hart adem halen.
Als mijn hond zou moeten plassen dan doe ik dat gewoon, ziek of niet, het gaat mij er om dat hij altijd doorslaapt en ik hem wakker moet maken, en ik mij afvroeg of ik hem een keertje langer kan laten liggen.

Mijn hond wordt echt niet gemarteld hier, maak je geen zorgen…
Ik ga terug naar bed.

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Slaapritme en hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 05:40

Wow je bent er vroeg bij zeg :D
Welterusten weer :Z

future_vet
Berichten: 2614
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Slaapritme en hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 07:32

Slaaplekker en beterschap TS. Snap heel goed dat als hij toch slaapt of je dan niet iets later kan.

Mijn hond is dan geen pup meer maar die hoef ik echt niet voor 8 uur wakker te maken om te plassen hoor. Ze slaapt graag uit haha. En ‘s avonds om 22 uur haar laatste plasje.

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Slaapritme en hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 07:34

TS, heb je voor overdag iets anders in huis? Iets om (lang) op te knagen of een hersenspelletje? Dan hoef je overdag ook niet lang naar buiten, alleen even voor een plasje.

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 07:42

Ik heb een hond, katten en paarden en daar gaat eigenlijk de hele verzorging gewoon door, ongeacht wat ik heb. Even je joggingbroek aan, jas aan en uitlaten. Dan kun je daarna de rest vd ochtend weer slapen. Geen ervaring met een bench maar na 9 uur lijkt het me wel fijn dat ze er uit mag en even naar buiten kan voor haar behoefte en wellicht ook nog iets van eten.

Beterschap!