Puppy Erbij 2021

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eloya

Berichten: 5188
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 18:29

Yeey ik las cody 1 jaar! En chemisch gecastreerd. Hopelijk doet hij het er goed op :)

Ook weer een interessante voer discussie. Ga ik nog even terug lezen.

Wij hebben nu besloten om Dieke rustig over te gaan zetten op wolf of wilderness eend. Bij de Fokker krijgt ze Cavom.

We hebben voor dieke op de groei een "mand" gekocht :p en mijn galgo eloy testte hem even uit
Afbeelding

En deze geweldige foto van het hele nest nog even posten.
Komende zondag gaan we haar halen :)
Dieke is meest rechter pupje
Afbeelding

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 18:33

Oooh Galgo :oo <3 <3

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 09:48

Wat een mooi bed zeg Eloya, en onwijs mooie hondjes <3 Veel plezier alvast zondag :o

Ik stel momenteel veel vragen, dit is voorlopig de laatste vraag :o
De hond van mijn ouders is nadat die bij de trimmer is geweest 'ontploft'. Voorkant niets aan de hand, achterste helft staat recht overeind. We hebben van alles geprobeerd maar het blijft overeind staan, het lijkt wel een beer af en toe :+
Iemand ideeën hoe dit zo zou kunnen komen en of dit 'op te lossen' is?
Sorry voor de slechte foto, mijn moeder is niet zo'n goede fotograaf :+
Afbeelding

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 10:21

Muiz schreef:
@noox, wat een dotje! En spannend dat je nog twee weken moet wachten zeg! Durfde de fokker nog niet los te laten of ze dachten dat je de voorkeur zou krijgen?


Dankjewel! Wij waren pas de eerste mensen die kwamen kijken bij het nest, ik denk dat ze pas een beetje een beeld heeft wie ze bij wie wilt zetten als iedereen langs is geweest. Dus het is nog een verassing!! Maar hopelijk zet niemand anders paars op 1 hihi.

@kiimm kun je dat niet aan de trimster vragen? Het ziet er inderdaad vrij wild uit :+ geen idee hoe dat komt, als het haar korter geknipt is zou het kunnen dat door het mindere gewicht de krul sterker is geworden.

@eloya, gave mand!! Lekker groot hahaha, maar dat moet uiteindelijk ook wel :) super leuke foto ook van het hele nest zo bij elkaar.

cinniz123

Berichten: 4392
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 13:04

Kiimm_ schreef:
Wat een mooi bed zeg Eloya, en onwijs mooie hondjes <3 Veel plezier alvast zondag :o

Ik stel momenteel veel vragen, dit is voorlopig de laatste vraag :o
De hond van mijn ouders is nadat die bij de trimmer is geweest 'ontploft'. Voorkant niets aan de hand, achterste helft staat recht overeind. We hebben van alles geprobeerd maar het blijft overeind staan, het lijkt wel een beer af en toe :+
Iemand ideeën hoe dit zo zou kunnen komen en of dit 'op te lossen' is?
Sorry voor de slechte foto, mijn moeder is niet zo'n goede fotograaf :+
[ Afbeelding ]


Ik weet niet wat er gedaan is bij de trimster maar ik zou er absoluut niet in gaan knippen dan wordt het alleen maar erger.
Enige wat je kan proberen is wassen,fohnen,borstelen en eventueel ontwollen.
Ik neem aan de de trimster daar niet met haar effileer schaar in heeft gezeten.

x_Jeanine_x

Berichten: 9085
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 18:10

Afbeelding

Ik ben niet verwend, ik ben niet verwend, im ben totaal niet verwend.... #schoonouders :D

fannetje

Berichten: 3548
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 07:26

Kiimm_ schreef:
Wat een mooi bed zeg Eloya, en onwijs mooie hondjes <3 Veel plezier alvast zondag :o

Ik stel momenteel veel vragen, dit is voorlopig de laatste vraag :o
De hond van mijn ouders is nadat die bij de trimmer is geweest 'ontploft'. Voorkant niets aan de hand, achterste helft staat recht overeind. We hebben van alles geprobeerd maar het blijft overeind staan, het lijkt wel een beer af en toe :+
Iemand ideeën hoe dit zo zou kunnen komen en of dit 'op te lossen' is?
Sorry voor de slechte foto, mijn moeder is niet zo'n goede fotograaf :+
[ Afbeelding ]

Wat je zou kunnen doen is de hond wassen en dan met badjas op laten drogen. Dan komt de vacht ook weer mooi plat.
Maar is hij ook gevoelig op de rug? Het kan namelijk ook zijn dat hij zijn rug wat verdraaide heeft en de vacht daarop reageert. Mijn osteopaat heeft mij geleerd daarop te letten, bij spontane verandering in vacht kan er onderliggend in de spieren oid wat aan de hand zijn.

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-21 07:32

Dat is zeker een optie inderdaad fannetje. Verandering van vacht op bepaalde plekken kan zeker gevoeligheid of blessure betekenen! :)

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 14:30

Goed om te weten inderdaad, maar doordat het na de trimmer pas is gekomen lijkt mij de eerder genoemde dingen wat logischer. We gaan hem even in de gaten houden. Bedankt voor de tips! :o

Cody eet sinds gisteren bijna niets meer. Vandaag ook flink over gegeven nadat hij met zijn bal heeft gespeeld. Mogelijk dat hij wat last heeft van zijn entingen of chemische castratie. Arm ding! :(:)

cinniz123

Berichten: 4392
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 15:09

Kimm hoe lang geleden heb je cody laten trimmen?

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 15:30

Het is niet Cody maar zijn grote broer Alfa. Alfa is 11 maart bij de trimmer geweest. Hij kwam toen volledig ontploft terug door de föhn :')
Afbeelding

Maar sindsdien dus dat zijn haar op zijn rug en kont dus steeds omhoog steekt en wild staat.

cinniz123

Berichten: 4392
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 15:59

Enige wat ik kan vermoeden is dat ze flink is bezig geweest met een (soort) furminator want normaal als je een hond föhnt worden ze wel iets fluffy maar niet dat je er omhoog staande plukken van krijgt.
Dit zie je nog wel eens terug bij gecastreerde honden of waar in geknipt is en dat het dan anders terug gaat groeien maar dat is dan niet zo dat het voor een trimbeurt plat ligt en erna omhoog staat.
Kijk maar bijv naar mensen die goldens scheren,dat groeit ook nogal eens gek terug.

Als het je erg dwars zit zou ik even contact opnemen met de trimster en vragen hoe het kan.
Is hij vaker getrimd of was het zn eerste keer.

Ik zou dit nml fijn vinden als klanten dit terug koppelen dan kan ik er de volgende keer rekening mee houden en het proberen te voorkomen,mits dat kan natuurlijk.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 17:18

Ik had het bij Dundy ook op zijn rug na het föhnen. Ging na +-2 weken vanzelf weer plat :Y)

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 17:29

Het was zijn 2e keer echte was en knipbeurt bij de trimmer, daarvoor 2x geweest om te wennen. Ik ga het inderdaad wel terug koppelen

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 19:22

Als ik Cody bij mijn ouders ophaal gaan beide heren altijd netjes voor me zitten, hoe zou dat toch komen :')

Afbeelding

Afbeelding

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 22:03

@Kim, Wat een wilde bilharen bij de broer van Cody, oeps :+ Hopelijk gaat dat uiteindelijk weer plat! Heb je al van de trimmer terug gehoord?

@ Jeanine, wat een vreselijk lieve foto <3

En wat een mooie (stippel) pups hierboven :wow:

----

Sorry, ik was even een paar dagen stil :Z
Groene oogje van Mona is zo goed als over, paar keer schoongemaakt met water en verder niets dus dat is wel fijn.

We hebben haar nieuwe zakje Farmina voer binnen gekregen vorige week, om te testen, en we zijn al een week aan het mixen met het oude voer. Ze zit inmiddels op 50/50. Poepjes zijn iets harder maar dat mocht wel. Ze heeft wel wat jeuk bij haar oor/nek steeds. Was al eerder maar nu lijkt het vaker. Kan niks in/aan haar huid vinden...
Ik twijfel of ik nu een grote zak van die smaak Farmina kopen wil, of toch niet. En of de kriebel bij haar nek daardoor komt weet ik ook niet zeker natuurlijk... Maar moet ik dan weer iets anders halen en haar laten wenen daaraan, nu ze net op 50/50 met dit voer van Farmina zit? Teveel wisselen voor een pup is ook niet handig toch?Ik zou dan voor de graanvrije van Farmina willen gaan, of Wolf of Wilderness. Wat zouden jullie doen? Dit zakje nieuwe voer is maar 2,5 kilo dus kan het niet te lang aankijken, moet wel wat klaar hebben liggen. En de periode wennen aan weer nieuw voer zou dus ook snel over zijn, omdat ze amper aan deze heeft kunnen wennen zeg maar. Iedere keer na een grote 12KG zak wisselen is onrustiger denk ik.

Ben geloof ik niet zo handig bezig geweest ;( Baal er van!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 10:26

Zo, even bijgelezen, soort van :+ Iets met een heel drukke week op het werk... ;)

Ik las iets over kleurvoorkeuren: ik vind merle bést leuk, maar vind heel eerlijk het vaak ook wel rommelig ogen. Ik ben echt een sucker voor 'rooien en valen' en voor bruintinten. Zwart vind ik absoluut mooier dan wit wel. Ik snap ook oprecht niet dat zwarte honden in het asiel bewezen langer blijven zitten... Het enige nadeel dat ik kan bedenken (maar geldt voor iedere donkere kleur) is dat die donkere nagels verrekte veel lastiger te knippen zijn dan de witte nagels van mijn hond :Y)

Ik zie ook allemaal super schattige foto's voorbij komen, cute <3

Een bijleespost gaat hem even niet worden hoor dames, dat red ik toch even niet :')

meisie94

Berichten: 185
Geregistreerd: 09-07-14
Woonplaats: Mooie brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 19:47

Wat is Cody verwent zeg!

@Marlis volgens mij heb ik Ivy op facebook voorbij zien komen op een pupgroep kan dat? :P
@Nayomi oei wat rot, fijn dat het niet meer als dat is. Hoop dat snel over is!
@x_jeanine_x wat eeen cutie <3
@Noox spannend!!
@Eloya gaaf bed en die pups <3

Hier ook lange tijd niet gereageerd en niet meer bijgelezen, gaat met mij privé wat minder. Heb tijd nodig (gehad) om aan mijzelf te werken en ook samen met Woody te werken natuurlijk. Hierdoor geen zin/energie meer om in te loggen of mijn laptop uberhaupt aan te zetten.

Woody doet het super zit aan de 15kg nu en is 5mnd + 1wk oud.
Zelf ook wat onzekerheid gehad met Woody, ik kreeg ''commentaar'' dat hij té hard zou groeien, teveel eten zou krijgen. Hij zit inderdaad net iets boven de groeicurve maar is niet te dik ( Word wekelijks naar gekeken). Maar hij zat met 18 weken al aan een schoft van 42cm. Hij is net zo hoog als mama inmiddels. Daar heeft ie vorige week nog mee gespeeld.

Hier wat fotootjes van de cutie <3
Afbeelding

Afbeelding

Ik heb vast nog meer hele leuke foto's maar dan moet ik ze eerst op de laptop zien te krijgen hahaha .

Wijziging: oké deze moet ik dan nog wel delen.
Afbeelding

fannetje

Berichten: 3548
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 07:40

Is al een hele hond geworden zeg! Maar wordt sowieso geen kleintje als je die poten ziet ;)
Hopelijk met jou zelf ook weer wat beter dan Meisie?

Woepsie, in een week kan je nog weinig zeggen, zeker nu ze nog 50/50 zit, maar als je toch liever graanvrij hebt, zou ik dat dan toch nu oppakken, anders blijf je wisselen.

meisie94

Berichten: 185
Geregistreerd: 09-07-14
Woonplaats: Mooie brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 07:52

fannetje schreef:
Is al een hele hond geworden zeg! Maar wordt sowieso geen kleintje als je die poten ziet ;)
Hopelijk met jou zelf ook weer wat beter dan Meisie?

Woepsie, in een week kan je nog weinig zeggen, zeker nu ze nog 50/50 zit, maar als je toch liever graanvrij hebt, zou ik dat dan toch nu oppakken, anders blijf je wisselen.


Wel iets opgeknapt. Heb gelukkig hulp en lieve partner. :)

Idd word een flinke hij is al bijna net zo groot als onze oppas bc reu.
Zijn papa is 52,5cm schoft. Ik weet bijna zeker dat ook hij die kant opgaat

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 08:17

@nayomie: weer volledig ok na de val?
@jeanine: haha de kralen kapot gemaakt, terror teckel. En lekker met een andere pup gespeeld.
@cursebreaker: altijd fijn de rui periode.
@kim: ben benieuwd of je wat merkt van de chemische castratie. Hier merk ik geen veranderingen bij Moos, behalve dat hij niet meer rijdt. Knap stel de twee goldens samen.
@eloya: knappe galgo en bijna de grote pup ophalen, leuk
@meisie94: Woody is een knapperd geworden zeg, hele hond al. Ja dat kan kloppen.

Hier druk druk druk. Mijn verpleegkundige diploma behaalt en afgelopen dinsdag diplomering gehad en tevens m'n contract bij huidige werk afgelopen, kreeg alleen flex contract aangeboden alle leerlingen die daar BBL deden. Begin dinsdag met een nieuwe baan in de thuiszorg, Dan zitten mijn twee vrije weekjes met Ivy erop en heeft mijn vriend drie weken vrij.

Ivy doet het goed, blijft wel enorm bijten maar ze zijn snel genoeg groot en luisterend gaan we vanuit haha.

Ze kan zit, af, soms pootje. Buiten spelen alle honden heerlijk samen, binnen nog goed opletten. Sem schrikt soms van der.
Ze slaapt van half twaalf tot zes door en kan al even alleen blijven.

Vd week fotoshoot gedaan.Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 08:43

Geweldige foto's Marlis _O- _O- Vooral die met de spielge!!

Die van jou groeit ook flink Meisie! Wat zijn je plannen met hem in de toekomst? :D

Dexter heeft helaas een enorme terugval. Waar het 2,5 week echt top leek te gaan, geen pijn, alle nagels waren gestopt met ontwikkelen en hij voelde zich top! Gaat het nu verschrikkelijk. Hij het momenteel TIEN nagels die loskomen! (Hij heeft er gelukkig weinig pijn aan). Zijn gewrichten doen pijn, hij valt rap af, hij is lusteloos, weinig trek in eten, hij heeft hyperkeratose ontwikkeld in zijn neus. Al met al, alles is prut momenteel.

We zijn vandaag begonnen met een nieuw medicijn en gaan dan over +-3 weken van de prednison af (dat waarschijnlijk niet de boosdoener is hoor, prednison heeft een nare naam voor mensen maar bij dieren valt dat mee). Dat andere medicijn is fijner op de lange termijn dan prednison om te geven.

Wij kwakkelen nog even verder, hopelijk straks m'n blije hondje weer terug <3

Afbeelding

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 08:55

Gave foto's, Marlis! <3 en gefeliciteerd met je diploma!

Ah jeetje, wat rot zeg Kaus! -O-

Wat is Woody gegroeid, knap dier <3

Hier gaat het redelijk. Toch wel meer last in buik en gehele arm gehad dan gedacht. Om vervolgens aan diezelfde kan nog een keer aangereden te worden door een fietser tijdens het wandelen. Toen we er wat van zeiden is die man afgestapt en werd witheet dat hij fysiek werd (goed voorbeeld naar zijn kind die voorop op de fiets nog zat waar hij al geen oog meer voor had). Verbaasde me dat Zhiva er weinig op reageerde, ze wist dat er wat niet klopte maar bleef op de achtergrond. Dus nja nog steeds last helaas maar gaat beter gelukkig.

Eten met Zhiva gaat ook beter. Ze wil geen eten als het zo aangeboden wordt. Gaan we met haar trainen, dan wil ze het wel. Ze wil dus alleen eten als ze aan het werk gaat. Dus wij zijn onze trucjes boek aan het doorspitten _O-

x_Jeanine_x

Berichten: 9085
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 08:56

Sterkte Kaus!

Leuke foto's Marlis!

Mevrouw als ze savonds naar bed gaat, zelf haar mand in, dekentje doen wij erover, klein snoepje en dan slapen. Vanochtend werd ze wakker onder het dekentje. Meestal is ze het dekentje wel kwijt.
Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 09:09

@kaus pf, sterkte, het zit allemaal niet mee he :(