Show je aquarium III!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 22:19

Jeej!!! Hij is binnen en staat. Morgen verder de bak even schoonmaken , de deurtjes goed hangen en op zoek naar een mooie achterwand dan kan het grind het zand en de plantjes erin...
Iedere dag iets en dan lang wachten voordat de visjes erin mogen

Afbeelding

Ufurio4e

Berichten: 1394
Geregistreerd: 14-10-12
Woonplaats: Giesbeek

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 22:55

Afbeelding

Mijn danio heeft een dik buikje. Zwanger? Voor 2 weken terug ook daarna weg nu weer terug

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 08:54

Die is gaaf Marisje! Succes en veel plezier er van :j

Weet ik te weinig van Ufurio... srry

En Captain, zo'n inbouw stuk :oo Heel gaaf, weet niet of ik het tof zou vinden dat je zeg maar door kunt kijken (geen achterwand) maar wel écht design in je woonkamer zoiets! Spannend of het te bouwen is :)

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 08:59

Gaaf Captain! Ik heb altijd vol bewondering naar van die inbouw aqua gekeken, vind dat zo mooi!

Leuk Marisje! Nu lekker inrichten, leukste gedeelte haha :D

Zwangere Danio's weet ik ook niks van...
Ik heb er zelf ook één die al aardige tijd dik is. Maar of dit van baby's komt? Durf het niet te zeggen..

Ann

Berichten: 13253
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 09:16

Gaaf zo'n inbouwaquarium, Captain! Ik volg jullie plannen met grote interesse.
Marisje76, erg mooi aquarium! :-) Ben benieuwd naar de inrichting.

@pompen, ik ben een Eheim fan. Maar er zijn veel meer goede merken.

Allejandro
Berichten: 18539
Geregistreerd: 21-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 09:18

Het inrichten van een inbouw aquarium is erg lastig, als je dus de wens hebt voor een Hollandse bak met veel planten, gaat dat heel lastig worden omdat je met een 'doorkijk' zit. Maar desalniettemin heel gaaf. Verdiep je goed in wat je precies wilt voor aquarium (vissen/planten/bepaalde biotoop) voor je tot bouw overgaat. :D en het kan helemaal geweldig uitpakken!
Laatst bijgewerkt door Allejandro op 21-01-21 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Allejandro
Berichten: 18539
Geregistreerd: 21-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 09:22

Yacintha schreef:
Hoe zetten jullie planten er het liefste in na aankoop? Ik loop altijd te klooien als ze in zo'n potje staan met watten


Absoluut ALLE watten uit de plantwortels halen. Dit is echt alleen voor in de winkel&transport. Compleet erin zetten met watten is not done en zelfs schadelijk voor de vissen. Het is namelijk vaak glaswol, dit kan hun kieuwen beschadigen. Vaak zit er in die glaswol ook allerlei bacterien en vuil die je niet in je aquarium wilt hebben. Ook ontwikkelen plantenwortels zich erg slecht in datzelfde glaswol en heeft je plantje minder kans van slagen. Ik spoel zelfs -als ik ze al eens koop- nieuwe planten vaak ook grondig af onder de kraan voor eventuele vuil/slakjes e.d.

Allejandro
Berichten: 18539
Geregistreerd: 21-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 09:24

En over nieuwe dure lampen: er zitten hier lampen in van totaal 75 euro. (aquarium van 2.55 met 3 rijen van 2 LED Philips TL) met een Sonoff systeem(van Aliexpress) compleet met automatische timers in te regelen. Ik heb er geen omkijken na en kan ze op de telefoon aan en uitschakelen.
We hebben geen zonsopgang en zonsondergang, maar al die onzin *wat het voor mij is* hoef ik ook niet. Mijn planten willen goed(veel) licht& ik wil mooi licht voor de vissen. Dat hebben we! En dat het maar 75 euro heeft gekost vind ik alleen maar leuk :-)

J0anieke

Berichten: 4873
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 09:50

Ik laat nieuwe plantjes tegenwoordig eerst een week in een bak of emmer water staan en ververs daarvan elke dag het water volledig. Heb een keer gehad dat er gif mee kwam en dat al mijn garnalen stierven...

Ann

Berichten: 13253
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 09:54

Ik laat ze ook voor de zekerheid een paar dagen in een emmer staan. Maar bestel bijna altijd bij aquaplantsonline en daar heb ik alleen maar goede ervaringen mee.

julius_juut

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 12:18

Oef wat gaat dit topic snel. Prachtige dingen komen langs zeg! Zo'n inbouwaquarium is wel echt supergaaf, lijkt me prachtig.



Ik heb het huis van mijn laatste overgebleven krab eens even gerenoveerd. De verhouding water/land beviel me niet (inzichten over het houden nogal veranderd sinds ik met die beesten begonnen ben) en dat nieuwe uiterlijk bevalt wel. :D Planten beginnen ondertussen weer overeind te komen en het water is weer mooi kraakhelder.

Kon de krab al tijden bijna nooit zien, en toen ik eenmaal begon te trekken in de planten was dat ook wel te snappen. Een volle emmer javavaren uit de bak gesloopt. :') Eens zien of dat het overleeft nu ik het in het aquarium heb gegooid.

Afbeelding

Afbeelding



En ik heb 'grote plak' eindelijk op de foto gekregen. Nog altijd 'grote plak' helaas, aangezien ik er geen soortnaam op kan plakken. Zowel gibbiceps and plecostomus lijken niet te kloppen, maar wat dan wel? :') Vooralsnog sloopt hij nog vrolijk mijn bak zodra ik denk dat ik er wat leuks mee kan doen, want kwijtraken lukt niet. Lijkt wel alsof mensen niet een vis van 30 cm die mogelijk nog veel groter zal worden in huis willen nemen _O-


Afbeelding


Afbeelding

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 14:20

haha ik zag jouw foto gister op facebook.
is het geen zeilvin pleco dan?
van de pleco zijn echt heel veel soorten en vaak verschillen sommigen ook nog weer van kleur.
maakt niet uit,vind het wel mooi hoor :j

groot worden ze wel:

Afbeelding
_O-

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 14:28

Ik heb voorheen ook een echt grote pleco gehad. Ik vond het altijd super mooi, maar ook wel een klein beetje eng :o

J0anieke

Berichten: 4873
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 14:33

Peelie schreef:
Ik heb voorheen ook een echt grote pleco gehad. Ik vond het altijd super mooi, maar ook wel een klein beetje eng :o

De reden waarom ik bij nano visjes blijf.. _O-

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 15:36

Ik heb echt zitten genieten van al jullie aquaria!
Het is alleen wel slecht voor mijn geduld haha! Ik wil al jaren graag weer een aquarium, maar aangezien er nog flink verbouwd moet worden is het eigenlijk verstandiger om te wachten tot het klaar is. Dat duurt alleen nog jaren -O- . Dus ben nu heel serieus aan het overwegen toch vast een bescheiden aquarium op te gaan zetten :')

TheNovelist

Berichten: 1500
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 15:40

Wij hebben op werk een mooi dwerggoerami kobalt paartje zitten. En het blijft maar aan mij knagen, maar ik weet niet of ze met sakura garnalen kunnen. Iemand hier ervaring mee? :)

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:15

Oei ik zou het niet durven. Bij mij ging er bij mijn goeramis wel eens een vuurgarnaal naar binnen..ook een volwassene.
Da's toch duur voer ;)

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 17:33

Hoi iedereen :wave: ,

Ik lees al een tijdje mee, dus wil ik bij deze ook eens mijn 190 l aquarium showen <3.
Ik heb hem al 5 jaar en in die tijd al ongelofelijk veel bijgeleerd.

Het enigste wat ik nog lastig vind is mijn planten levend houden :(:) . Das iets wat mij nog steeds niet goed lukt :roll: .
Ze groeien niet goed, ze lossen op, verliezen hun bladeren en verslijmen.... Dus dat is best wel frustrerend. Begin ik met Co2 tabletten, hangen mijn vissen te happen aan het oppervlakte. Gebruik ik teveel plantenvoeding, dan krijg ik super veel algen. Dus dat is ook geen oplossing ...
Ik vraag mij echt af hoe dat mensen dat doen 8)7 .
Dus tips zijn altijd welkom :D.

Ziehier mijn aquarium (staan nog maar net nieuwe planten in, vandaar dat ze er nu nog goed uit zien _O- ):


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de volledige bak :D

Afbeelding

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 17:42

Wat gaaf die Pleco!! Vroeger heb ik er ook een paar gehad die flink aan de maat waren. Geweldig om ze zo te zien groeien :)

Mooie bak Omany!
Tips heb ik helaas niet, de planten moet ik ook nog een beetje uitvogelen...

Ik heb vandaag bij de pets place voeding gehaald, Easy-Life ProFito. Hopelijk gaan ze hier mooi van groeien!
Heb ook nog een kleine zwarte maanvis meegenomen en twee kreeftjes <3

Afbeelding

Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 19:08

@Omany - Leuke bak! Heb je iets van voeding in je bodem? Root tabs e.d.? Sommige planten hebben dat wel nodig!

@Yacintha - ooh die zwarte maanvis! <3 ik zit naar dat onderste plantje te kijken, met de witte strepen, maar volgens mij is dat een kamerplant. Veel planten kunnen het onderwater enige tijd overleven, maar gaan uiteindelijk wel dood. Ik vermoed dat dit er een van is, maar weet ik niet zeker.

Update van mijn 85 liter :D
Gaat nog steeds hartstikke goed, hartstikke groen, maar ben blij als ik de corydoras een eigen huisje kan geven.
Ik heb garnalen bij de betta, ik begon met 10, explodeerde naar >200, maar sinds ik de ruby tetras heb blijft de garnalenpopulatie een beetje stabiel op 50 :) en 5 amanogarnalen, maar die laten zich niet pesten.
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Melyoramel op 21-01-21 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 19:11

julius_juut schreef:
En ik heb 'grote plak' eindelijk op de foto gekregen. Nog altijd 'grote plak' helaas, aangezien ik er geen soortnaam op kan plakken. Zowel gibbiceps and plecostomus lijken niet te kloppen, maar wat dan wel? :') Vooralsnog sloopt hij nog vrolijk mijn bak zodra ik denk dat ik er wat leuks mee kan doen, want kwijtraken lukt niet. Lijkt wel alsof mensen niet een vis van 30 cm die mogelijk nog veel groter zal worden in huis willen nemen _O-


[ [url=m/EopgWH.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/nHNWpP.jpg]Afbeelding[/url] ]


Tadaaa, jou Pleco is de 'Common Pleco' of in het Latijns Pterygoplichthys pardalis .
https://www.planetcatfish.com/common/sp ... cies_id=88

:D

Mooie bak hoor, Melyoranel! <3 Ik houd van groen!

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 19:19

Nog niet bij gelezen... kom net thuis en zie dit. Dat beest bezorgd me nog een hartaanval.
Ik begin eraan te wennen dat hij zo slaapt / rust... maar als je daar even niet bij nadenkt...


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 19:20

Hij leeft nog wel :') hahaah dat is echt ruk als ze dat doen!!

Ann

Berichten: 13253
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 19:24

_Rianne_, zit er wel genoeg ruimte tussen het waterpeil en het afdekplaatje? Zelf zou ik er wat water uit halen afgaande op de foto's. Een Betta is een labyrint vis en moet ook zuurstof uit de lucht kunnen halen.

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 19:45

omany ik zie denk ik al waar het fout gaat met de planten.
je hebt er een aantal in die niet in de grond moeten de javavaren niet en de anubias ook niet.
die bind je op een stuk hout.

als je planten koopt ga dan op internet kijken hoe ze staan moeten.
echt,lees je in.
en ik denk dat je grint bodem misschien ook niet geschikt is voor de meeste planten?


ja die plantjes van yacintha, dat zag ik ook.
is volgens mij graslelie en die staat hier boven op een kast :j