Puppy Erbij 2021

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cursebreaker

Berichten: 11454
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:19

Nala schreef:
Hey jij woont in de buurt, leuk!

Ik woon in Kerkrade. Wij hebben onze hond helaas gisteren in moeten laten slapen, en ik zou graag weer een hond (puppy of ouder maakt mij niet uit) hebben, maar mijn ouders willen nog even wachten.
Dus tot dan geniet ik hier mee!


Sorry, sorry voor het nog niet reageren. De discussie kwam even tussendoor en het ging zo snel allemaal haha.

Maar wat vreselijk zeg, heel veel sterkte met het verlies van jullie hond :knuffel: Y;(

En dat kan idd zo verschillend zijn voor iedereen wat betreft het wel of niet een nieuwe willen en hoeveel tijd je daar het liefst tussen hebt zitten.

Leuk wel dat je in de buurt woont! Kerkrade is idd heel goed te doen vanaf hier. Als je eens gezellig mee wil op wandeling ofzo, laat maar wat weten. En ook in de toekomst leuk om met de honden te meeten, mocht er toch nog een komen bij jullie tzt.

cursebreaker

Berichten: 11454
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:22

Skippy01 schreef:
@nala sterkte met het verlies van jullie hond! Zitten er hier meer in het zuiden; CB, KimD, Arabella volgens mij ook?


Zuid-Limburg is idd goed vertegenwoordigd! Zullen vast ook nog wel wat mee lezers zijn hier uit de omgeving gok ik :j

Kim zit idd zo'n dikke 20min tot kleine 25min van mij vandaan (afhankelijk van het verkeerd), valt ook nog wel mee gelukkig. Ze zit dan echt lekker midden in het heuvelland hihi; echt prachtig daar! Heb in haar 'achtertuin' jaren met m'n paard gestaan.

Arabella zit idd wel weer een stukje korterbij weer. En Kerkrade, waar Nala zit, is een dikke 10min (afhankelijk van waar ze zit).

EDIT:
Sorry voor de dubbele posts, maar ik ben heel slecht in meerdere quotes gebruiken in 1 bericht :')

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:24

Het is wel duidelijk, het gezellige zuiden is waar je moet zijn. :Y)

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:25

Nayomie schreef:
Het is wel duidelijk, het gezellige zuiden is waar je moet zijn. :Y)

Ja wij zitten een beetje verkeerd -O-

CupCakes_

Berichten: 3320
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:26

Telt bijna-Zeeland ook als het zuiden? :+

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:30

Detroit schreef:
Nayomie schreef:
"Alleen maar rijden, vervelend voor de andere hond, maar geen lichamelijke schade". Ooit gedacht aan de geestelijke schade? Ik word echt boos van deze reactie. :=

Daarnaast zou ik het steeds maar rijden op mijn Duitse herder pup lichamelijk ook niet oke vinden! Ik wil die belasting niet op t gebied waar mijn hondenras gevoelig voor is. HD is niet alleen maar erfelijk, maar ook grotendeels omgevingfactoren.


Het is echt niet zo dat Skip op elke hond gaat rijden hoor! Snauwt een hond hem er niet zelf vanaf, dan haal ik Skip er vanaf.

Maar ik ben wél van mening dat honden onderling ook best wat zelf kunnen oplossen, zolang het bijvoorbeeld niet om een pup gaat. Of om Skip op een teckel bijvoorbeeld.

Jullie bestempelen Skip nu als een asociaal monster en dat valt allemaal best mee.

In een losloopgebied kan het gebeuren dat er een hond is die het even niet snapt of aan het klieren is.

Als je dat met je pup/oude/ zieke hond niet wil, dan moet je dat aangeven òf er niet gaan lopen. Als jij aangeeft dat je hond HD heeft en Skip probeert op dat moment te rijden, dan zal ik hem zo snel mogelijk aanlijnen. Maar het gebeurt ook dat Skip bijvoorbeeld met een balletje aan het spelen is en dat er dan een HD hond hard achteraan gaat rennen omdat die óók de bal wil. Daar kan ik dan niet veel aan doen dat Skip dat een machtig spelletje vind en hard blijft rennen en de hond uitdagen met spelbuiging enz.

Vorig jaar ook. Liepen een aantal honden lekker te spelen op het losloopveld, waaronder Skip. Komt er iemand met een net geopereerde hond die eisde dat alle honden aangelijnd moesten worden.

Ja, hoepel op! Er is zat natuurgebied direct náást het losloopveld om je hond zn behoefte te laten doen. Je kan dan echt niet verwachten dat iedereen het losloopveld maar verlaat zodat jij je hond aangelijnd in het losloopveld kan gaan uitlaten.

Edit: buiten de losloopgebieden lijn ik Skip altijd aan als ik een andere hond tegen kom. Daar is op een andere hond af rennen echt ten strengste verboden!

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:38

Misschien kan je je ook wat in ons verplaatsen als je ziet hoe al onze reacties zijn op jouw verhaal en je daarop aanpassen in je omgang met Skip... Dit is ook niet de eerste keer dat je deze reacties krijgt op iets wat je vertelt over Skip maar je praat het altijd weer goed.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:43

Je verplaatst het probleem mvdende. Omdat een andere hond zichzelf niet verdedigt, moeten wij ons aanpassen aan een hond die duidelijk niet altijd goed in omgang met andere honden? Dat is toch een omgekeerde wereld. Ja als je hond met geopereerd is, lijkt me een losloop gebied niet de place to be. Maar je ondermijnt het gedrag van je hond, dat dus daadwerkelijk voor schade kan zorgen. En ipv dat je er wat mee wilt doen, zeg je eigenlijk dat bv ik niet met mijn hond in een losloop gebied mag komen.

Je moet het probleem niet bij iemand anders gaan neerleggen, maar eens kritisch naar je zelf gaan kijken wat je anders kunt doen. En dat is zo te lezen zeker mogelijk.

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:51

ik heb een teef die niet zo houdt van andere vreemde honden, ze is wat angstig en onderdanig, mocht ze besprongen worden door een vreemde hond zou ze dat echt vreselijk vinden.

Gelukkig gebeurd dat niet, ik heb haar meestal los dus ze kan ze uit de weg, dominante honden zijn aangelijnd, en de honden die ze tegenkomt die ook los lopen zijn voorzichtig en vriendellijk

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:58

Nayomie schreef:
Je verplaatst het probleem mvdende. Omdat een andere hond zichzelf niet verdedigt, moeten wij ons aanpassen aan een hond die duidelijk niet altijd goed in omgang met andere honden? Dat is toch een omgekeerde wereld. Ja als je hond met geopereerd is, lijkt me een losloop gebied niet de place to be. Maar je ondermijnt het gedrag van je hond, dat dus daadwerkelijk voor schade kan zorgen. En ipv dat je er wat mee wilt doen, zeg je eigenlijk dat bv ik niet met mijn hond in een losloop gebied mag komen.

Je moet het probleem niet bij iemand anders gaan neerleggen, maar eens kritisch naar je zelf gaan kijken wat je anders kunt doen. En dat is zo te lezen zeker mogelijk.


Skip sneller terugroepen en dat zal ik ook wel gaan doen..

Maar ik ga geen losloopgebied mijden omdat het wel eens voorkomt dat Skip op een andere hond gaat rijden.

Als iedereen met een hond die wel eens vervelend gedrag vertoont niet meer in een losloopgebied mag komen, dan zijn die gebieden behoorlijk uitgestorven.

Ik kom zó gigantisch vaak gedragingen tegen die jullie taboe vinden: honden die plat gaan liggen en ineens opspringen, honden die op elkaar afrennen, honden die rijden, honden die gewoon totaal niet luisteren en met mij mee blijven lopen....

Er zijn echt maar héél weinig honden die echt "netjes" lopen in een losloopgebied.

Ik vind en dat is mijn mening, dat je gedragingen zoals hierboven nou eenmaal vaak tegenkomt in een losloopgebied en dat je daar rekening mee moet houden. Wil je absoluut niet dit soort gedragingen tegen komen, kan je beter niet in zn losloopgebied komen, maar elders of op een ander tijdstip gaan lopen.

honden die echt agressief zijn en aanvallen en bijten horen niet in een losloopgebied thuis. Maar honden die misschien wat minder sociaal en of oer lomp zijn, mogen wat mij betreft er prima komen. Want 95% van de honden die er loopt is niet geweldig sociaal en onder controle. Elke hond laat wel eens gedrag zien waarvan je kan denken: sodemieter op! Heb ik ook hoor, kom ook regelmatig honden tegen die echt niet leuk zijn naar Skip. En dan loop ik snel verder.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:05

mvdende schreef:
Nayomie schreef:
Je verplaatst het probleem mvdende. Omdat een andere hond zichzelf niet verdedigt, moeten wij ons aanpassen aan een hond die duidelijk niet altijd goed in omgang met andere honden? Dat is toch een omgekeerde wereld. Ja als je hond met geopereerd is, lijkt me een losloop gebied niet de place to be. Maar je ondermijnt het gedrag van je hond, dat dus daadwerkelijk voor schade kan zorgen. En ipv dat je er wat mee wilt doen, zeg je eigenlijk dat bv ik niet met mijn hond in een losloop gebied mag komen.

Je moet het probleem niet bij iemand anders gaan neerleggen, maar eens kritisch naar je zelf gaan kijken wat je anders kunt doen. En dat is zo te lezen zeker mogelijk.


Skip sneller terugroepen en dat zal ik ook wel gaan doen..

Maar ik ga geen losloopgebied mijden omdat het wel eens voorkomt dat Skip op een andere hond gaat rijden.

Als iedereen met een hond die wel eens vervelend gedrag vertoont niet meer in een losloopgebied mag komen, dan zijn die gebieden behoorlijk uitgestorven.

Ik kom zó gigantisch vaak gedragingen tegen die jullie taboe vinden: honden die plat gaan liggen en ineens opspringen, honden die op elkaar afrennen, honden die rijden, honden die gewoon totaal niet luisteren en met mij mee blijven lopen....

Er zijn echt maar héél weinig honden die echt "netjes" lopen in een losloopgebied.

Ik vind en dat is mijn mening, dat je gedragingen zoals hierboven nou eenmaal vaak tegenkomt in een losloopgebied en dat je daar rekening mee moet houden. Wil je absoluut niet dit soort gedragingen tegen komen, kan je beter niet in zn losloopgebied komen, maar elders of op een ander tijdstip gaan lopen.

honden die echt agressief zijn en aanvallen en bijten horen niet in een losloopgebied thuis. Maar honden die misschien wat minder sociaal en of oer lomp zijn, mogen wat mij betreft er prima komen. Want 95% van de honden die er loopt is niet geweldig sociaal en onder controle. Elke hond laat wel eens gedrag zien waarvan je kan denken: sodemieter op! Heb ik ook hoor, kom ook regelmatig honden tegen die echt niet leuk zijn naar Skip. En dan loop ik snel verder.

Precies wat ik zeg, je verplaatst het probleem en schuift het in de schoenen van een ander. Maargoed, moge het duidelijk zijn, ik vind jouw manier met hoe je dit aanpakt, laks en asociaal en hoop oprecht niet dat ik je ergens tegen kom.

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:10

Nayomie schreef:
mvdende schreef:


Skip sneller terugroepen en dat zal ik ook wel gaan doen..

Maar ik ga geen losloopgebied mijden omdat het wel eens voorkomt dat Skip op een andere hond gaat rijden.

Als iedereen met een hond die wel eens vervelend gedrag vertoont niet meer in een losloopgebied mag komen, dan zijn die gebieden behoorlijk uitgestorven.

Ik kom zó gigantisch vaak gedragingen tegen die jullie taboe vinden: honden die plat gaan liggen en ineens opspringen, honden die op elkaar afrennen, honden die rijden, honden die gewoon totaal niet luisteren en met mij mee blijven lopen....

Er zijn echt maar héél weinig honden die echt "netjes" lopen in een losloopgebied.

Ik vind en dat is mijn mening, dat je gedragingen zoals hierboven nou eenmaal vaak tegenkomt in een losloopgebied en dat je daar rekening mee moet houden. Wil je absoluut niet dit soort gedragingen tegen komen, kan je beter niet in zn losloopgebied komen, maar elders of op een ander tijdstip gaan lopen.

honden die echt agressief zijn en aanvallen en bijten horen niet in een losloopgebied thuis. Maar honden die misschien wat minder sociaal en of oer lomp zijn, mogen wat mij betreft er prima komen. Want 95% van de honden die er loopt is niet geweldig sociaal en onder controle. Elke hond laat wel eens gedrag zien waarvan je kan denken: sodemieter op! Heb ik ook hoor, kom ook regelmatig honden tegen die echt niet leuk zijn naar Skip. En dan loop ik snel verder.

Precies wat ik zeg, je verplaatst het probleem en schuift het in de schoenen van een ander. Maargoed, moge het duidelijk zijn, ik vind jouw manier met hoe je dit aanpakt, laks en asociaal en hoop oprecht niet dat ik je ergens tegen kom.



Laks en asociaal...

Wat zou ik dan méér kunnen doen behalve Skip terug roepen als hij vervelend doet?

Want het is niet zo dat hij het bij elke hond doet en ik laat hem graag lekker loslopen in een losloopgebied.

Enige andere optie is nooit meer naar een losloopgebied. En ik merk dat Skip juist veel behoefte heeft aan speelmaatjes. Die zijn er hier niet veel, daarom zoeken we regelmatig een losloopgebied op. Want Skip kan ook ontzettend leuk spelen met andere honden. Zonde als dat nooit meer zou kunnen.

KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:12

mvdende schreef:
Detroit schreef:
Daarnaast zou ik het steeds maar rijden op mijn Duitse herder pup lichamelijk ook niet oke vinden! Ik wil die belasting niet op t gebied waar mijn hondenras gevoelig voor is. HD is niet alleen maar erfelijk, maar ook grotendeels omgevingfactoren.


Het is echt niet zo dat Skip op elke hond gaat rijden hoor! Snauwt een hond hem er niet zelf vanaf, dan haal ik Skip er vanaf.

Maar ik ben wél van mening dat honden onderling ook best wat zelf kunnen oplossen, zolang het bijvoorbeeld niet om een pup gaat. Of om Skip op een teckel bijvoorbeeld.

Jullie bestempelen Skip nu als een asociaal monster en dat valt allemaal best mee.

In een losloopgebied kan het gebeuren dat er een hond is die het even niet snapt of aan het klieren is.

Als je dat met je pup/oude/ zieke hond niet wil, dan moet je dat aangeven òf er niet gaan lopen. Als jij aangeeft dat je hond HD heeft en Skip probeert op dat moment te rijden, dan zal ik hem zo snel mogelijk aanlijnen. Maar het gebeurt ook dat Skip bijvoorbeeld met een balletje aan het spelen is en dat er dan een HD hond hard achteraan gaat rennen omdat die óók de bal wil. Daar kan ik dan niet veel aan doen dat Skip dat een machtig spelletje vind en hard blijft rennen en de hond uitdagen met spelbuiging enz.

Vorig jaar ook. Liepen een aantal honden lekker te spelen op het losloopveld, waaronder Skip. Komt er iemand met een net geopereerde hond die eisde dat alle honden aangelijnd moesten worden.

Ja, hoepel op! Er is zat natuurgebied direct náást het losloopveld om je hond zn behoefte te laten doen. Je kan dan echt niet verwachten dat iedereen het losloopveld maar verlaat zodat jij je hond aangelijnd in het losloopveld kan gaan uitlaten.

Edit: buiten de losloopgebieden lijn ik Skip altijd aan als ik een andere hond tegen kom. Daar is op een andere hond af rennen echt ten strengste verboden!


Dus als ik straks bejaarde goed opgevoede honden heb mogen die niet meer mee in het losloopgebied hun rondje tuffen omdat andere honden wel eens niet opgevoed kunnen zijn? Dat is toch de omgekeerde wereld.

Een ongelukje of een onverhoopte actie kan altijd gebeuren, als dat nare gevolgen heeft is dat heel zuur maar dat is niet anders.

Géén één van onze honden heeft ook maar ooit één keer gereden op een andere hond mens, kussen, knuffel etc. Als er hier gereden wordt is dat omdat er een hond gedekt moet worden.

Een hond die ongevraagd komt rijden vind ik nog erger dan een hond die lomp komt aanrennen. Zo'n hond kan ook zonder pardon een klap voor zijn harses verwachten. Mijn moeder heeft haar hond kunnen laten afmaken omdat een labrador het nodig vond om met 40kg te gaan rijden.

Echt, in jouw geval zou ik óf Skip aan een lange lijn houden zoals Willemijn óf manieren leren.

Je kunt blij zijn dat je nog niet eens echt foute hond óf baas getroffen hebt.

Edit: prima dat Skip behoefte heeft aan speelmaatjes maar dan moet hij wel ook fatsoenlijk ermee omgaan.

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:16

KimD schreef:
mvdende schreef:


Het is echt niet zo dat Skip op elke hond gaat rijden hoor! Snauwt een hond hem er niet zelf vanaf, dan haal ik Skip er vanaf.

Maar ik ben wél van mening dat honden onderling ook best wat zelf kunnen oplossen, zolang het bijvoorbeeld niet om een pup gaat. Of om Skip op een teckel bijvoorbeeld.

Jullie bestempelen Skip nu als een asociaal monster en dat valt allemaal best mee.

In een losloopgebied kan het gebeuren dat er een hond is die het even niet snapt of aan het klieren is.

Als je dat met je pup/oude/ zieke hond niet wil, dan moet je dat aangeven òf er niet gaan lopen. Als jij aangeeft dat je hond HD heeft en Skip probeert op dat moment te rijden, dan zal ik hem zo snel mogelijk aanlijnen. Maar het gebeurt ook dat Skip bijvoorbeeld met een balletje aan het spelen is en dat er dan een HD hond hard achteraan gaat rennen omdat die óók de bal wil. Daar kan ik dan niet veel aan doen dat Skip dat een machtig spelletje vind en hard blijft rennen en de hond uitdagen met spelbuiging enz.

Vorig jaar ook. Liepen een aantal honden lekker te spelen op het losloopveld, waaronder Skip. Komt er iemand met een net geopereerde hond die eisde dat alle honden aangelijnd moesten worden.

Ja, hoepel op! Er is zat natuurgebied direct náást het losloopveld om je hond zn behoefte te laten doen. Je kan dan echt niet verwachten dat iedereen het losloopveld maar verlaat zodat jij je hond aangelijnd in het losloopveld kan gaan uitlaten.

Edit: buiten de losloopgebieden lijn ik Skip altijd aan als ik een andere hond tegen kom. Daar is op een andere hond af rennen echt ten strengste verboden!


Dus als ik straks bejaarde goed opgevoede honden heb mogen die niet meer mee in het losloopgebied hun rondje tuffen omdat andere honden wel eens niet opgevoed kunnen zijn? Dat is toch de omgekeerde wereld.

Een ongelukje of een onverhoopte actie kan altijd gebeuren, als dat nare gevolgen heeft is dat heel zuur maar dat is niet anders.

Géén één van onze honden heeft ook maar ooit één keer gereden op een andere hond mens, kussen, knuffel etc. Als er hier gereden wordt is dat omdat er een hond gedekt moet worden.

Een hond die ongevraagd komt rijden vind ik nog erger dan een hond die lomp komt aanrennen. Zo'n hond kan ook zonder pardon een klap voor zijn harses verwachten. Mijn moeder heeft haar hond kunnen laten afmaken omdat een labrador het nodig vond om met 40kg te gaan rijden.

Echt, in jouw geval zou ik óf Skip aan een lange lijn houden zoals Willemijn óf manieren leren.

Je kunt blij zijn dat je nog niet eens echt foute hond óf baas getroffen hebt.


Omdat Skip wel degelijk hondentaal spreekt. En honden die gelijk grijpen horen al helemaal niet in een losloopgebied.

Foute baas zal het met mij moeten doen, die komt niet aan Skip. Die is hem dan al lang gevlogen op het moment dat er een baasje op hem af komt gelopen.

Maar goed. Deze discussie kan nog eeuwen doorgaan.

Gelukkig zijn de meeste mensen het met me eens in de losloopgebieden. Dat een hond rijdt, leuk is anders maar niet het einde van de wereld. En vind iemand het wél een probleem, dan gaan we beide een andere kant op.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 29-10-20 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:18

Maar mvdende, hoe praat jij in godsnaam het rijden op vreemde honden goed? Dat is NOOIT acceptabel.

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:21

Kaus schreef:
Maar mvdende, hoe praat jij in godsnaam het rijden op vreemde honden goed? Dat is NOOIT acceptabel.


Het is puur natuur hondengedrag....

KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:22

smurffie schreef:
Ik lees ook de eerste pagina's weer bij maar gister druk aan het werk!

Ik woon samen in Boskoop met onze lieve puberpup Abby van bijna 9 maanden.

[ [url=m/ZIRrDm.jpg]Afbeelding[/url] ]


Daarnaast kom ik dagelijks bij mijn ouders waar mijn paarden staan en die hebben een lief rottweiler teefje Ziva van 6 maanden. Ziva heeft een vergroeid dijbeen in haar achterpootje waarvoor ze nu botverlening krijgt. Vandaag de eerste controle foto's!

[ [url=m/fVab14.jpg]Afbeelding[/url] ]



Kim ik kom wel vaker een roedel tegen in losloop gebieden met Abby die dan met zijn alle tegelijk " bovenop" haar springen. Abby wordt dan onzeker, zet haar rug op en probeert weg te rennen. Als ze 1 voor 1 komen zijn alle honden leuk, 2 tegelijk gaat nog maar meer is gewoon te veel.
Ik loop nu vaak weg de andere kant op. Maar heb jij tips om dat wat makkelijker te maken voor haar?


Je zou haar het commando 'achter' kunnen leren zodat ze achter je benen kan gaan staan of liggen. Dan kan ze als ze daar behoefte aan heeft steun zoeken bij jou.

Dit klinkt als onzekerheid, meer niet. Zo'n groepje is dan net een brug te ver voor haar 'gevoel' onder controle te houden. Dat is overigens voor veel honden.

Die gaan vaak liggen en wachten omdat het een onderdanige afwachtende houding is waardoor het absoluut niet bedreigend is voor de naderende roedel. Bij zo'n honden probeer ik die van ons te remmen met het commando 'rustig' of ik houd een gedeelte bij me zodat ze niet allemaal tegelijk bij die ene hond zijn.

Vaak zie je dat zo'n hond vlak na de kennismaking ontdooit, gaat staan, snuffelen en vaak ook spelen.

Wat je in ieder geval wilt voorkomen is het vluchten, dat vluchten is voor bepaalde (onopgevoede) roedels echt een rode lap en dan gaan ze jagen. Dat moet je niet willen.

Probeer zelf ook lekker ontspannen te blijven alsof het jou ook niet interesseert. En beloon het goede gedrag daarna als jullie weer verder gaan.

Even lekker springen, gek doen, hoog stemmetje zodat die opgebouwde spanning meteen weg kan vloeien.

KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:22

mvdende schreef:
Kaus schreef:
Maar mvdende, hoe praat jij in godsnaam het rijden op vreemde honden goed? Dat is NOOIT acceptabel.


Het is puur natuur hondengedrag....


Nee hoor :Y) Dat noemt men probleemgedrag.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:23

Maar niemand suggereert hier dat je nóóit meer naar een losloopgebied mag of wat dan ook. Iedereen hier, die je probeert te helpen om dit gedrag te vermijden en problemen bij andere honden te voorkomen, suggereert dat je er wat aan moet doen ipv het verschuiven van het probleem. Er zijn genoeg oplossingen hiervoor namelijk.

Wat Kim zegt, gooi hem aan de lange lijn, kan die nog steeds genoeg, en als het probleem er is, kun je hem er sneller uit halen. En ik zou persoonlijk voor een gedragstherapeut gaan kijken, om te kijken waar dit gedrag vandaan komt en daarmee aan de slag gaan. Dan kun jij straks met een gerust hart weer een losloopgebied in, zonder dat er een hond zal zijn die wél een keer flink van zich af bijt. Zo moeilijk is het niet.

Maargoed, het begint al bij het erkennen van het probleem, en dat lijk je nog niet helemaal door te hebben.

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:24

mvdende schreef:
Kaus schreef:
Maar mvdende, hoe praat jij in godsnaam het rijden op vreemde honden goed? Dat is NOOIT acceptabel.


Het is puur natuur hondengedrag....

Dus dan is het goed. Dit is zo trieste gedachte

KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:28

Puk bijt, is ook puur natuur, doe ik dus ook niks meer mee want het is puur hondengedrag! :j :')

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:29

KimD schreef:
Puk bijt, is ook puur natuur, doe ik dus ook niks meer mee want het is puur hondengedrag! :j :')

Hoe veel vingers ben je al kwijt? :')

KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:31

Nayomie schreef:
KimD schreef:
Puk bijt, is ook puur natuur, doe ik dus ook niks meer mee want het is puur hondengedrag! :j :')

Hoe veel vingers ben je al kwijt? :')


Ik hoef niks te vrezen. Vreemde (vooral mannen) mensen en onopgevoede honden daarentegen zullen met minder thuiskomen dan dat ze gegaan zijn. Maarja, waarom zou ik het nog onder controle houden het is toch puur hondengedrag? :+

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:32

Ik vind het geen probleemgedrag. Pas als een hond er echt hinder van ondervind, doordat Skip niet stopt is het probleemgedrag.

Maar gewoon een enkele keer rijden en correctie en klaar noem ik geen probleem gedrag, maar natuurlijk gedrag tussen 2 honden.

Er zijn ook heel veel honden die bovenop Skip proberen te kruipen, vindt Skip ook geen geslaagde actie en draait om en gaat spelen. Pas als het echt duidelijk is dat Skip er genoeg van heeft, grijp ik in en haal ik hem weg. Maar meestal is het "gewoon leuk" stoeien met elkaar.

Van

Berichten: 6525
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:33

Dus dan zou ik met mijn onzekere teef die prima onder appèl staat niet meer in een losloopgebied moeten komen omdat anderen hun hond niet controle hoeven te hebben....