Nog bokkers met een oudere hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
billionache
Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-16 22:14

Oeh Akita's zijn gaaf! Heb je een foto :D


Hier had ons oudje gisteren een off-day... Hij was afgelopen maanden springlevend geweest, net een jong veulen en ook pijnstillervrij. Gisteren mankte hij echt weer enorm, had nergens zin in, werkte z'n eten naar binnen met lange tanden... Toch maar weer een halve Carprodyl gegeven en vandaag was hij weer een stuk beter. Toch maar in de gaten houden :(:) Heb hem liever zonder pijnstillers (hebben nl wel wat nevenwerkingen op oa zijn maag), maar als het niet anders kan is het zo natuurlijk.

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!


billionache
Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-16 17:41

Ahh veel sterkte Laptopmuis :(:) is erg sneu he, als ze ertegen vechten... Was bij onze kater ook, die was helemaal 'op', maar wou zichzelf echt niet overgeven. Heel pijnlijk om te zien als baasje.



Hier gaat het nog steeds goed. Hij begint wel wat meer last te krijgen van zijn artrose door de optrekkende koude, maar al met al beter dan vorig jaar. Moet maar sporadisch een 1/4 pijnstiller krijgen om hem wat te ondersteunen.
Onlangs toch maar zijn hartruisje laten onderzoeken, daar kwam uit dat zijn hart toch redelijk vergroot was jammer genoeg. Hij heeft er gelukkig geen last van, maar sinds twee weken staat hij toch op medicatie.

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

billionache
Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-16 15:32

Wat een leuk hondje is dat _emmma_! Kan me voorstellen dat je daar tegenop ziet. Die van mij heb ik nu een jaar (is 13, dus 12 toen we hem adopteerden), en ik moet al flink tranen wegslikken als ik eraan denk dat het op een dag zover is... :(:)


Hier is alles weer supergoed met Bran. Ondanks de kou heeft hij bijna geen last van de artrose, en kan weer wandelingen van een halfuur aan! :D hij staat sinds een paar weken ook op hartmedicatie en hij is sindsdien een stuk levendiger en enthousiaster geworden.

[ img ]

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

billionache
Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-17 19:35

Heel veel sterkte morgen Zoë :(:)

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

billionache
Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-17 23:40

Ik val ook weer binnen!

@Fair: veel heb je misschien niet aan mijn raad, want ik voer gewoon brok (hier een oudje die heel snel te dik wordt, helaas). Ben sinds een tijdje wel begonnen met zalmolie over de brokken te doen. Had gelezen dat het bevorderlijk was voor hart- en bloedvaten en ook voor de gewichten (wel handig ivm zijn artrose en hartprobleempje) en nog een aantal dingen, maar hij vindt zijn voer wel een stuk smakelijker sinds ik het erover gooi. Schapenvet heb je zo ook in vloeibare versie en schijnt ook goed te zijn, maar zelf nog geen ervaring mee :-)


Hier vierde Bran vandaag zijn 14de verjaardag <3
Het verbaast ons nog steeds hoe vreselijk actief hij is (geworden)... Toen we hem adopteerden bijna twee jaar geleden kon hij nog geen 2 dagen zonder pijnstiller en dan amper het blokje om door de artrose, lag liefst de hele dag te slapen. Nu doet hij al een paar weken zonder pijnstiller (en de laatste was eerder 'preventief', voor een fotoshoot waar hij flink wat meters moest lopen), en is er geen huis meer mee te houden als hij dagelijks niet even een wandeling doet :') Toch wel een flinke 'meevaller' dat hij het zo goed doet, wij dachten destijds dat we hem misschien nog een jaartje een rustige oude dag konden bieden. Daar denkt hij even anders over nu :Y)

[ img ]

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

billionache
Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-18 19:25

Ah balen dat ze zo achteruit gaan :(:)

Een hond kan trouwens zeker dementeren hoor. Zoek maar even op 'cognitief dysfunctie syndroom hond'.

Hier is gelukkig alles nog steeds hetzelfde met Bran. We merken wel dat hij ondanks de medicatie wel meer last begint te krijgen van zijn hartproblemen (hoesten). Niet problematisch maar we gaan het toch binnenkort doorspreken met de Da :j

billionache
Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-18 01:24

Heel algemeen: gedragsveranderingen die steeds sterker aanwezig zijn. Dat kan zich heel uiteenlopend uiten hoor. Vergeten van commando's, desoriëntatie, onzindelijkheid ('ongelukjes' in huis), verstoord dag- en nachtritme tot zelfs angst en agressie.

Zoals ik hierboven al zei vind je al best veel duidelijke info hierover via Google. Ik weet niet waar jouw hond last van heeft?

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

billionache
Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-18 11:48

Zou zeker even een check-up laten doen bij de dierenarts LoveGlove. Gedragsveranderingen kunnen ook een gevolg zijn van een aandoening (door pijn of ongemak) en dat zou ik eerst laten uitsluiten. Als het dan toch dementie is kan die in samenspraak met jullie beslissen wat de beste behandeling is voor deze hond.

Ah wat balen Inoterry, zeker als het eerst zo lang erg goed is gegaan :(:)

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

billionache
Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-19 14:57

Het is hier al een tijdje erg stil, dus hier nog eens een (niet zo leuke) update. Morgen wordt onze lieve opa ingeslapen :( hij was nog heel goed, is vorige week nog vrolijk meegegaan naar de opendeurdag van het asiel (waar ze verbaasd en blij waren om hem te zien) maar de laatste dagen gaat hij plots flink achteruit... Het is de juiste keuze maar zoooo ontzettend moeilijk...

Aangezien er meer mensen in dezelfde situatie hebben gezeten hier: hoe lang hebben jullie gewacht tot er een nieuwe hond kwam? Enerzijds wil ik niet het idee wekken dat ik hem snel wil 'vervangen', maar anderzijds vind ik het idee verschrikkelijk dat ik vanaf morgen thuis kom in een leeg huis. Dat is voor mij extra confronterend...


billionache
Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-19 22:09

Enorm bedankt voor de lieve berichtjes!! <3

Het is echt verschrikkelijk confronterend nu hij er niet meer is. Thuiskomen in een leeg huis, 's ochtends opstaan en geen kwispelend staartje in de woonkamer, geen irritant gebedel tijdens het eten... Erg lastig vind ik dat, maar heb er toch steeds meer vrede mee. De juiste keuze was 't sowieso, want de laatste 2 dagen zakte hij echt heel vaak door z'n achterhand waardoor we hem veel moesten helpen. En ik troost mezelf met het idee dat hij nog een fijne 4 jaar heeft gehad bij ons :(:)

Daarnaast zijn we toch snel weer op zoek gegaan naar een nieuw hondje, en is het allemaal veel sneller gegaan dan verwacht... Een pupje op ons pad gekomen die binnen een paar weken hier heen komt. En ik merk toch echt dat dit vooruitzicht het verdriet een beetje verzacht.

Maar ik blijf hier uiteraard nog steeds meelezen, want vindt die oudjes stiekem toch écht heel leuk :j

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: s1993 en 62 bezoekers