Nog bokkers met een oudere hond?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Fabster
Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 14:47

Ja, maar de beslissing is gevallen: ze gaat echt niet mee. |( . Gelukkig is ze bij mijn vader (mijn ouders zitten bij mij in huis) en daar is ze helemaal gek van. Dus het komt wel goed. Maar toch vind ik het een gemis. Volgend jaar vakantie boeken naar waar ze wel heen kan.


Fabster
Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 19:53

Ceetje_bokt schreef:
Ze is dus in heel goede handen, dat scheelt alles!


Ze is zeker in goede handen. De hele dag met inpakken heeft ze zich zo onzichtbaar mogelijk gemaakt en op het miment dat we willen instappen schrikt ze zich rot dat ze niet mee mag ;( . Vond t zo zielig. Maar ja, volgende x maar weer. Nu met 1 hond op pad. We wachten nu op de trein bij Calais.

Fabster
Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:46

En dan komt van mij toch ook het bericht dat we afscheid gaan nemen van onze Miep. Ze is echt helemaal op. Alles wat er in zat is er uit geperst. Vrijdag is ‘de grote dag’. Tot die tijd gaan we haar nog maar even lekker verwennen.
[ img ]


Maar het topic voor oude honden ga ik nog niet helemaal verlaten. Eind januari komt er een opvanghond. Zij is ook alweer bijna 7 (nog niet echt oud natuurlijk) en hopelijk vinden we voor haar een lieve baas.

https://www.mymartin.eu/delta/


Als zij een nieuwe baas heeft gevonden, komt er een 8 jarige Duitse Herder. Voor een DH al best eens op leeftijd. Hij mag hier blijven tot ook hij het bijltje er bij neer gooit.
http://link.marktplaats.nl/m1324398687? ... nt=app_ios

Dus ik blijf nog even in de oude(re) honden zitten.


Fabster
Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 21:50

Ceetje_bokt schreef:
Heel erg veel sterkte Fabster. Hoewel Miep het leven echt geleefd heeft, zal het niet makkelijk zijn.

Wij genieten nog elke dag van onze Jack in de tuin, zeker nu laat ze mooie herfstkleuren zien.

[ [url=m/nawfHT.jpg]Afbeelding[/url] ]


Waar is Jack op de foto?

Fabster
Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 22:59

Dank je.

Ik gun alle hondjes een mooi nieuw leven. Kan ze helaas niet allemaal redden. Maar deze 2 hopelijk wel.

Fabster
Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 23:09

Alhoewel het afscheid zwaar en naar zal zijn, heb ik er toch wel vrede mee. Miep heeft echt Gelééfd, met een hoofdletter. Het is gewoon op. Ze is bijna 15. Niet gek voor zo n hond.

Fabster
Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 09:24

Ja. Had eigenlijk nog naar het strand gewild, want dat vindt Miep het allerleukst. Maar we doen the next best thing: naar het recreatiemeer. Daar is ook zand en water en vindt zo ook erg leuk.

Ah, ook een goeie. Ik heb nog een enirme buis met as staan van mijn vorige hond en nu komt Miep daar ook bij. Daar moest ik ook nog iets voor verzinnen.

Fabster
Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 08:21

O bah, sterkte LoveGlove. Hopelijk is het met eenpilletje opgelost (mss voor je vriendinnen ook handig, zo n pilletje, wat alles oplost ;) ).

Het is nooit leuk. Mijn dochter is ook met Miep opgegroeid. Miep kwam toen ik hoog zwanger was. Dus het was voor haar ook heel zwaar. Ik dacht dat het voor mij wel mee viel, maar ik ben al een paar dagen sjachrijnig en slaap slecht. Vind er ook niks aan zo. Dus dat zal daar mee te maken hebben. Ik ga haar vandaag ophalen bij het crematorium.

Fabster
Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 15:57

Dank je Mongli4. Ik heb Miep net weer opgehaald uit het crematorium. Ze is weer thuis :+ . Vind ik toch een fijn idee.

Sterkte LoveGlove

Fabster
Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 08:04

Mijn beide oudjes hadden allemaal bulten. Bij de een bleek het achteraf wel beroerd te zijn en is dus overleden door kanker. Bij de ander was t vet en pus. Dus die heeft nog jaren vrolijk doorgeleefd (en is bijna 15 geworden). Dus je weet t nooit. Mss is het niks. Het is goed dat he er snel bij bent.

Edit: vorige maand is mijn laatste oudje dus overleden, maar volgende maand komt er (hopelijk) weer een oudje bij: een Duitse Herder van 8. Hij komt uit Spanje, uit t asiel, dus zijn bloedwerk moet wel goed zijn. Maar ik blijf dus gewoon in dit topic. Nu is 8 natuurlijk nog niet echt heel oud, maar aangezien een DH maar een levensverwachting heeft van 10-12, is dat toch wel weer op leeftijd. Zeker gezien hij de laatste 4 jaar in een hok heeft gezeten.

Fabster
Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 16:52

Hier is 2 ook de max. Maar heb er nu nog maar 1, dus er is weer ruimte.

Fabster
Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 20:35

Ik had zelf ook na 2 weken alweer een opvanger. 1 is niks aan en mijn overgebleven hond vond alleen ook niet leuk.

De opvanger was snel geplaatst. Dat heeft ZhuZhu (mijn overgebleven hond) eraan gewend dat Miep er niet meer was. Bovendien was de opvanger nogal een aandachtvrager, dus daar had ZhuZhu het maar druk mee. En ze was toch ook wel blij dat hij weer vertrok. Nu is ze wel tevreden, zo alleen (denk ik), maar hopelijk volgende maand toch weer een maatje erbij

Fabster
Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 00:14

mysa schreef:
Ik heb ruim een half jaar gewacht. Maar de achterblijver stond voortdurend naast mijn stoel te woef woefen dat het al drie kwartier geleden was dat we uit waren geweest. En toen kwam er een schattig Rusinnetje voorbij op de tijdlijn van een fb-vriend. Dus tja... Inmiddels heeft de oude hond zijn zestiende verjaardag gevierd afgelopen week.


Waar heb je je Russinnetje vandaan? ZhuZhu is ook een Russin.

Fabster
Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 00:15

Ceetje_bokt schreef:
Mooi hè? Ik hoorde van een vriendin dat een cockerfokker een huis zocht voor Saar, na twee nesten werd het tijd voor een eigen huisje. Wij er heen en gaan lopen met ze. Beide honden zijn onvriendelijk naar andere vreemde honden, maar ze hebben geen grommetje gegeven en liepen alsof ze elkaar al jaren kenden. Als Saar nu druk is en Walker onder een struik gaat liggen, zeggen we altijd: pech hè, je hebt haar zelf uitgekozen ;)


_O- Arme Walker :=

Fabster
Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 16:26

Wat heftig! Gelukkig voorlopig goed nieuws. Hopelijk herstelt hij goed.

Fabster
Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 23:23

Ach, arm ding -O-

Fabster
Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 10:42

Dat is goed nieuws! Gelukkig maar!

Fabster
Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 14:35

Ach lieverd, je moet je niet schuldig voelen over hoe snel je je hond wel of niet ‘vervangt’. Je vervangt hem ook niet. Jouw hond is jouw hond. Die kan nooit vervangen worden. Maar ergens anders wacht er weer een andere hond, die ook dolgraag de kans krijgt om uit zijn hok te komen en bij jou in huis mag komen. Ook dat wordt weer een goeie vriend. Niet dezelfde vriend, geen vervangende vriend, maar wel een fijne vriend. Bij mij waren altijd heel snel weer nieuwe honden. Die ik ook weer een kans geef om op te bloeien. Dus laat je niet leiden door wat andere mensen zeggen of denken. Doe wat voor jou goed voelt. Dan kun je nooit een foute keuze maken.

Heel veel sterkte morgen. Y;( :(:)


Fabster
Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 20:28

Ik vind t wel lekker, kort na het overlijden. Het leidt ook een beetje je aandacht af. Het verlies is al erg genoeg. Het gat vond ik nog erger. 1 hond vond ik niks aan. Er horen er 2 in ons huis. De overgebleven hond vond t ook vreselijk. Dus voor haar was een hond erbij ook fijn. Ik moest lang wachten op mijn nieuwe hond. Het ging niet helemaal lekker met de organisatie. Het heeft uiteindelijk 5 maanden geduurd, voor hij kwam. In de tussentijd heb ik 2 opvanghonden gehad. En ja, ik was daar ook afstandelijker tegen. Maar dat is ook logisch. Het duurt weer even voor je een band opbouwt met een andere hond. Dan ben je zo weer een half jaar verder. De eerste opvanger hebben we maar 2 weken gehad. Dys daar heb ik nooit een band mee gekregen. De 2de bleef 4 maanden, voor ze een nieuw gezin vond. Daar had ik wel meer een band mee. En nu is mijn ‘nieuwe oudje’ er alweer ruim een half jaar (hij is al 8). En ik ben blij dat hij er is. We gingen afgelopen april naar Frankrijk. Daar gingen we altijd heen met onze overleden hond. Bij toeval zaten we in de buurt van waar veel herinneringen waren met onze overleden hond. Toen kwamen wel de tranen. Maar mooie herinneringen....

Fabster
Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 06:41

Ceetje_bokt schreef:
Mijn oude cockertje van 13 en een half moet vanmorgen onder het mes: ze heeft diverse wratten en die groeien heel snel. Om nou te voorkomen dat ze straks een pingpongbal op haar koppie heeft, gaan ze weggehaald worden. Ik ben er niet gerust op om ze onder narcose te laten gaan op deze leeftijd, maar we moeten wat.


Soms heb je geen keuze. Mijn oude Miep kwam slecht uit de narcose. Heel depressief en dat duurde echt heel lang. Ik ben Cholodin gaan gebruiken. Daar knapte ze in een paar dagen van op. Het is een natuurlijk middel (wordt gebruikt bij demente honden) en vrij verkrijgbaar op internet voor 20-25 euro. Dus mocht t na de operatie niet lekker gaan, dan is dit mss iets om in he achterhoofd te houden.

Sterkte

Fabster
Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 17:03

Ceetje_bokt schreef:
Bedankt voor de tip, maar gelukkig doet die kleine het weer goed. Ik houd het wel in gedachte mocht ze slechter worden. Ze ziet er gehavend uit, maar dat geneest weer en haar haren groeien ook wel weer aan.


Gelukkig maar!

Fabster
Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 06:16

Leuk, bilionache! Fijn zo n vooruitzicht. En nu nog veel sterkte met het gemis :(:)

Fabster
Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 23:17

_ENGEL_ schreef:
Hé bah, ik kan me hier ook weer melden. Onze hond word 30 december 10 jaar, niet eens zo oud. Helaas staat hij nu een kleine half jaartje op vetmedin voor zijn hart en upcard om vocht af te drijven. Helaas spookt hij regelmatig snachts en moeten we er een X of 3 uit. Naar boven is geen optie, gezien hij staat heeft en in het donker moeite heeft met de trap. Ook merk ik dat hij écht heel graag bij me wil zijn ook overdags. Zo sneu als ze ouder worden


Ik heb een oudere hond geadopteerd. Buiten dat het een dwangneuroot is, heeft hij nog geen ouderdomskwalen (alhoewel ik toch wat artrose vermoed). Maar ik slaap dus al een half jaar beneden op de grond in de woonkamer. Anders is hij de hele nacht in de weer en slapen we allemaal niet. Nu dus wel. Maar ideaal is het niet. Hopelijk kan ik ooit wel weer naar boven om te slapen.

Fabster
Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 17:43

Danique_G schreef:
Aangezien veel berichtjes hier iets aan de negatieve kant zijn (helaas), wil ik er even een vrolijke noot tegenaan gooien. Mijn vriend en ik willen een senior gaan adopteren. Ik vind die grijze snoetjes gewoon het allerliefste en zo’n oudje verdient een warm mandje. Moeten nog even wachten op onze nieuwe woning maar we kunnen niet wachten!


Gezellig! Genoeg grijze snoetjes die een huis zoeken!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 6 bezoekers