Medium/dierenfluisteraar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CharleyT
Berichten: 3991
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 11:26

marleen_usar schreef:
Zo jammer dat topics als deze zo onderuit gehaald worden door mensen die niks hebben met de onderwerpen als deze. Vele topics zijn al gesloten,niet dat hun dat erg vinden maar wij "gelovigen"dus wel. Het gaat er niet om of iets bestaat, of iets wel werkt. Het gaat er om dat mensen er mee bezig zijn en die willen hier hun verhaal kwijt.Ik heb veel geduld maar nu denk ik soms echt rot a.u.b op dit topic.


Ben in jouw termen een ''ongelovige'', maar ben het zeer met je eens. Al lezend kreeg ik steeds meer het gevoel dat het een soort hetze werd. Eindeloos doordrammen, verklaringen ''eisen'' etc.
Het leven en laten leven gevoel is bij sommige reageerders in dit topic ver te zoeken.

Sta erboven en laat je niet opjagen/gek maken.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 11:27

Het gaat mij er ook om dat dit topic open blijft en zoals het er nu uit ziet gaat dat niet gebeuren helaas.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 11:35

Het topic gaat niet om positieve ervaringen maar om ervaringen. Alles bij elkaar loopt dat nu niet over toch, niet negatief noch positief. De markt is mss nog te klein of er rust taboe op idd door de oordelen?

neetoch
Berichten: 1031
Geregistreerd: 16-06-19

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 12:14

Waarom zou het topic gesloten moeten worden? Wat een onzin zeg. Het is toch niet alleen aan jou Marleen om dat te bepalen of waar er in een topic over gesproken mag worden? Discussie zijn er toch juist voor om alle kanten op te gaan, maar goed dat denk ik dan.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 12:18

Ik bepaal niks maar ik weet dat er meerdere hebben gevraagd of het op slot kan. Ik heb dat zelf niet gevraagd.

neetoch
Berichten: 1031
Geregistreerd: 16-06-19

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 12:24

Nou ik zou er anders knap zuur van zijn als bokt naar die paar mieppiepers gaat luisteren eigenlijk. Er gebeurt hier niets raars of ergs tenslotte. En dat het soms wat hard verloopt, nou en? Zo is het echte leven ook tenslotte. Anders kan je heel bokt wel op slot gaan gooien als er toch vooral niks meer gezegd mag worden wat bepaalde types niet aanstaat omdat hun tere zieltjes er niet tegen kunnen.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 12:46

Ook ik begrijp deze wat zure reactie van jou niet zo, Marleen. Op een enkeling na kleurt iedereen hier keurig binnen de lijntjes. De mods vonden blijkbaar ook nog geen aanleiding om in te grijpen.

Nogmaals, Bokt is een discussieforum, en dat houdt in dat een ieder zijn mening mag geven in een bepaald topic, zolang dat netjes gebeurt.
Wil je slechts positieve verhalen en bijval inzake readings en paranormale zaken, open dan een huiskamertopic. De hier ontstane discussie lijkt mij ook voor veel stille meelezers interessant genoeg om gehandhaafd te blijven, en ik vind daarbij persoonlijk dat er best een redelijk evenwicht is tussen de verschillende standpunten - het is niet zo dat dit topic volledig gekaapt is door de hardcore aanhangers van Stichting Skepsis.

Daarbij, als jij achter je beroep/roeping staat, dan kun je positief-kritische vragen toch prima handelen. En de rest kun je negeren. Elke professional krijgt weleens te maken met kritiek of vragen van mensen met een andere visie of aanpak, dat hoort erbij.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 15:57

Askja,

Ja, nee, zo bedoelde ik het niet.

Het was meer mijn reactie op reacties van mensen en wat werd geschreven. Zammie heeft pijn en ervaart nu wel of niet ets. Ik zei het als opsteker naar haar meer, maakt niet uit, als het maar werkt.

Maar zeker wel dat ik meer wil weten. Juist om dan wel of niet te geloven.

Ik vergelijk het even met het gesprek met mijn man vd week. Vroeger zeiden oudere mensen bij een kwaaltje; pak dit of dat. Vaak een kruid of iets. Nu wordt er ook negatief gedaan door een groep mensen over kruiden.
Iedereen wil dan maar dat je bewezen medicijnen gebruikt. Maar ik ken inmiddels de niet-werking van veel medicijnen en ook de nare gevolgen........
En hoezo geloven we wel dat JKK dodelijk is en niet dat X kan genezen? Snap je wat ik bedoel?

Ik was 100% voor de wetenschap, maar ben daar ook al vanaf gestapt. En de reacties van mensen die zo eenzijdig denken, zonder gevoel voor de medemens reageren, maken mijn keus alleen maar duidelijker eigenlijk.

Inmiddels heb ik zelf wel gebeurtenissen dat je zegt; hoe kan het, te toevallig. Maar het is heel vervelend voor een grote groep mensen dat je er geen grip op kan krijgen waarom dingen gebeuren of zijn zoals ze zijn, zonder bewijs.
Ik hoop echt dat die wel kunnen komen, want zoals ik al 100x zeg. Als het werkt, kan je gewoon veel meer mensen en dieren helpen.

En al zou dat mentaal zijn, dat maakt me dan niet uit. Liever dat een probleem mentaal blijkt te zijn en op te lossen is, dan niet of alleen met rotzooi slikken.

IsabelleN
Berichten: 623
Geregistreerd: 05-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 21:13

Dat iemand minder pijn heeft is sowieso winst natuurlijk.
Als psychiatrisch arts weet ik dat oprechte aandacht schenken aan de patiënt aantoonbaar helpt. Wetenschappelijk bewezen dat mensen zich dan beter voelen en pijn reduceert. Ik houd niet van schermen met getallen, maar het percentage verbeteringen door 'aandacht' is erg hoog, soms net zo hoog als medicatie.
Dus #doeslief is zo gek nog niet ;)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 21:30

IsabelleN schreef:
Dat iemand minder pijn heeft is sowieso winst natuurlijk.
Als psychiatrisch arts weet ik dat oprechte aandacht schenken aan de patiënt aantoonbaar helpt. Wetenschappelijk bewezen dat mensen zich dan beter voelen en pijn reduceert. Ik houd niet van schermen met getallen, maar het percentage verbeteringen door 'aandacht' is erg hoog, soms net zo hoog als medicatie.
Dus #doeslief is zo gek nog niet ;)


En als mensen pijn negeren en doorlopen??

En maakte het dan nog uit wat voor pijn? Ik bedoel; pijn door een wond is weer anders dan door een blessure of een ziekte of operatie etc.

Ik weet heel zeker dat we nog te weinig weten over de psyche van de mens. Wij hebben echt genoeg meegemaakt en ook fysiek ben ik wel wat gewend. Maar toen mijn broer overleed ging ik gek genoeg op slot. Daarna begon de pijn en had ik ook echt fysiek pijn. Heb zelfs tijden gedacht dat mijn lijf opgaf en ik er achteraan zou gaan. ( en de mensen om me heen ook )

Maar vroeger deed ik aan kickboksen en onze trainer had ook 2e dan karate. Die vond echt dat je pijn uit kon zetten en door grenzen kon gaan. Dat zie je ook bij veel sporters eigenlijk. Deels verklaarbaar als adrenaline hoog is, maar deels kunnen mensen het ook echt zelf regelen.

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 22:31

Dat doeslief vind ik een super irritante Nederlandse vondst maar verder ben ik het met IsabelleN eens.

Pijn is eigenlijk voor een groot deel subjectief. Als mensen je pijn erkennen en meeleven is het meestal veel draaglijker.

Dat Zammie nu minder pijn heeft is heel mooi, zou ik ook voor open staan als Marleen mij zou kunnen helpen maar ik vind het geen bewijs. Sowieso heb ik heel veel moeite met de schaal van 1 tot 10. Bagatelliseer mijn eigen pijn nogal snel en kom dan laag uit omdat ik niet wil klagen.

Wil op het internet niet uitweiden over mijn kwalen maar een auto immuun ziekte, op elkaar geschoven wervels, etc. hoe kan je dat op afstand verminderen? Oprechte vraag. Dat ik om de haverklap iets breek dankzij osteoporose, daar zie ik ook niet zo snel een alternatieve genezing voor.

Laatst een behandeling gehad, goede vriendin met super resultaten, verpleegkundige die ik sprak ook met super resultaten en bij mij.... nul, helemaal nul, is gewoon een reguliere behandeling en eerst dacht ik verbetering te merken maar ik hoopte zo hard dat het zou helpen dat ik mezelf voor de gek hield. De pijn was precies hetzelfde maar door wishful thinking was die pijn even draaglijker. Helaas was dat maar heel even.

Ik denk niet zoals Kuggur helemaal zwart/wit en ik wil graag van alles geloven maar waarom is het nooit tastbaar?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 00:57

Cijfers aan pijn geven vind ik ook altijd lastig. Laatst geopereerd en dan vragen ze het, maar elke pijn is anders en een cijfer is geen goede indicatie. Maar in een ziekenhuis zeggen ze in principe; je hoeft geen pijn te hebben en als je bijv 8 zegt, ervaar je de pijn als erg en geven ze iets aan de hand van die pijn. Heb ik exact dezelfde pijn, maar accepteer ik het en geef het een 5, behandelen ze me anders.

Maar we staan zeker niet meer helemaal goed in verbinding met ons eigen lijf. Ik had bijv een ruggenprik en die ging pas na 7x prikken goed. Tijdens de operatie begon ik het toch te voelen. Ik wilde het uitzingen, maar bij zoiets neemt je lijf echt over. Ik ging klappertanden, tranen kwamen en ik trok echt wit weg. Terwijl ik op de klok keek en dacht, nog een half uurtje misschien doorbijten.

Toevallig ging het bij Beau over coaching met paarden en getraumatiseerde ex militairen oa. Nou ben ik echt tegen de wildgroei van coaches, met name vanwege de slappe opleidingen en vrij te beoefenen beroep.
Ik herkende ook echt niet alles en werk al heel lang met paarden samen. En in moeilijke tijden zijn ze echt mijn therapie geweest.

Maar het gaf wel aan dat dieren iets van je over kunnen nemen. Ik zeg ook altijd; je kan wel iets onderdrukken bijv, maar dieren nemen dat over of maken duidelijk wat je probleem is. Vooral angst is niet weg te drukken.
Maar je moet wel de tijd nemen en je moet weten waar je op moet letten bij het paard. Heel veel mensen gaan compleet voorbij aan van alles.

En als ze problemen hebben, kopen ze liever hulpmiddelen of supplementen. Ze kijken niet naar zichzelf.

Het is wat iemand even terug als voorbeeld gaf. Als je moeder bent en je voelt je niet goed en je kind vraagt; mam wat is er? Zeggen veel mensen; Niks schatje, alles is goed. Daarmee onderdruk je het instinct al jong.

Dat wil niet zeggen dat je mensen kan genezen door energie in mijn ogen. Maar je kan iemand aanvoelen en waarschijnlijk net het juiste zeggen wat iemand nodig heeft. Iemand kunnen raken is een vak apart.

Maar zoals dit topic startte; dieren op afstand lezen vind ik nog steeds gevaarlijk. Mensen kunnen zoveel verzinnen en in spelen op gevoelens waar je weet dat mensen vaak kwetsbaar zijn, anders zochten ze vaak al geen contact.
Mensen die beweren dat wel te kunnen, wil ik geloven als we echt meerdere voorbeelden krijgen met goed bewijs. Daar hou ik wel aan vast.

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 05:59

Helaas was de minder pijn fase van korte duur. Had in ee loop van de ochtend aweer het normale gevoel. Geen idee waarom de pijn tijdelijk zoveel minder was.
Iemand hier had het over aandacht en daarom het gevoel van minder pijn. Het contact met Marleen was heel weinig. Dus dat was het denk ik niet.

Superpony, de meeste mensen vinden een zenuwontsteking in een tand/kies of met boren bij tandarts en dat die een zenuw raakt de meest erge pijn die ze ooit hebben gevoeld. Of een galsteenkoliek of maagzweer hebben met aanvallen. Dat wordt ook door iedereen als zeer pijnlijk ervaren. Ik ken deze pijnen ook, heb ze allemaal gehad. Mijn rugpijn is met de zenuwontsteking kies en bij boren kies en de zenuw raken door tandarts te vergelijken. Als je die pijn kunt negeren.. knap hoor! Mag je me leren! Graag zelfs, ben er wel zat van na dik 4 jaar met deze pijn te lopen. Ennuh, ben geen slapeling hoor! Werk nog, doe zelf de huishouding, wel aangepast in mijn tempo en op mijn manier. Heb nog 2 pony's bij huismet grond en stallen enz en probeer dit samen met mijn man te onderhouden.. Pijn is sinds een half jaar wel behoorlijk verergerd en durf ook nu pas deze cijfers eraan te geven. Gaf hiervoor ook niet zulke cijfers....
Hoef geen schouderklopje hoor! Wil alleen maar ff zeggen dat ik niet iemand ben die zielig in een hoekje zit weg te kwijnen van zelfmedelijden..

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 09:32

Pittig hoor ... lijkt me echt heel zwaar om daarmee te moeten leven.

Interessante posts hierboven.
De samenwerking tussen lichaam en brein (ik zeg opzettelijk geen 'geest') is zoiets fascinerends en ingewikkelds. Hopelijk leren we er meer over in de nabije toekomst. Ik kan het idee wel delen dat we vandaag de dag een nogal beperkte relatie hebben met ons lichaam, en dat we daardoor niet goed in verbinding staan met ons eigen lijf zoals Superpony zegt.
Dat wil echter niet zeggen dat iemand die worstelt met ernstige chronische pijn daar zelf altijd iets in zou kunnen verbeteren. De ene vorm van pijn is de andere niet, ieder mens is weer anders - open deuren, maar toch.

Hoe dan ook, Zammie, wat balen dat je pijnvermindering tijdelijk was. Denk je overigens echt niet dat er een kern van waarheid in kan zitten dat je onbewust toch beïnvloed werd door de gedachte dat Marleen jou op afstand probeerde te helpen, ook al had je verder weinig contact met haar? En dat dit invloed had op jouw pijnbeleving?

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 12:01

Zou best kunnen hoor Askja, dat je zelf door de gedachte dat iemand je helpt, jezelf de pijn anders kunt laten voelen. Als je druk met iets bezig bent, komt de pijn ook anders door. Even knuffelen met de poezels en de pijn schuift wat naar de achtergrond enz... Zoiets bedoel je? Want dat klopt inderdaad. Als ik in bed lig en me concentreer op mijn rug, dan doet zelfs ademhalen, de beweging althans, ook voor een pijnprikkel zorgen. Die voel in overdag zo nooit.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 12:34

Inderdaad, dat bedoel ik.

Zelf heb ik godzijdank niet zulke heftige pijnklachten als jij hebt, maar ik heb soms wel hele erge menstruatiekramp, zodanig dat ik alleen nog als een kromgetrokken garnaal op bed kan liggen. Dat valt met heel secuur timen van pijnstillers slikken meestal redelijk te managen. Soms komt het heel slecht uit, omdat ik dan net op die ene zware dag een cursus oid heb. Meestal gaat dat dan gek genoeg goed, en komt de pijn pas in alle hevigheid terug als ik weer thuis ben. Ik denk dat dat een vergelijkbaar iets is.

Poezels aaien helpt mij overigens ook altijd!

Sterkte verder, ik hoop echt dat je nog iets kunt vinden om van de pijn af te komen, of dat het in ieder geval wat draaglijker wordt.
Zal wat positieve vibes jouw kant op sturen, wie weet helpt het ;)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 13:29

Zammie, helaas ken ik het wel. Heb ooit uitval gehad door een hernia en was heel naar. Nu al jaren bechterew en ook moeite met ademhalen soms. Maar ik doe het best goed op de Humira en CBD.

Ik zit in een bechterew groep op fb en er zijn hele grote verschillen tussen de mensen en hoe ze met de ziekte en beperkingen omgaan.

En nu ga ik echt proberen het neutral te zeggen zonder iemand voor de kop te stoten. Maar er zijn er een aantal in die groep die echt leven om te klagen, veel aandacht vragen en het gewoon hebben opgegeven ofzo. De manier van schrijven binnen zo een groep, het klagen etc is totaal anders dan de mensen die ermee proberen te leven en er alsnog iets van willen maken.

Het kan echt dat zij veel meer pijn hebben dan anderen........

Het is rot dat je weer pijn hebt. Maar misschien is 1 keer gewoon ook niet genoeg. Als je het contact als fijn hebt ervaren, moet dat misschien vaker, net als medicatie?? En je zal na zoiets terugvallen in het oude misschien.
Ik ervaar wel bijv nu na een pittige operatie dat je lichaam ook verandert als je vaak verkrampt bent van de pijn. Er was meer mis gegaan, dus ook rugklachten en mocht geen Humira spuiten, dus speelt bechterew enorm op.
Ik beweeg veel, maar moet wel meer leren ontspannen, omdat ik enorm alles aan span.

En wat zo een trainer bedoeld en bij sporters gebeurt is onder hoge adrenaline en een hele andere mindset. Als je jaren kei en keihard traint voor een hele belangrijke wedstrijd en je valt of breekt wat, kunnen sommigen daarmee door, omdat die drive buiten proporties hoog is. Dat kan je niet vergelijken met de normale mens en een dagelijkse pijn of belemmering als die er al is.

Wat ik wel heb geleerd en veel profijt van heb is op de ademhaling letten en beter omgaan met de pijn. dat is soms lastig, omdat ik nu nog te verkrampt ben. Maar kan soms wel bij pijn door, omdat ik het een plek kan geven.

Heb overigens wel zware pijnstillers gehad en dan was ik stoned, maar voelde nog wel de pijn. Het is dan hooguit ietsje minder erg. Maar dat verrot zijn door die zware zooi, is soms erger dan de pijn. Niet kunnen functioneren, continu de confrontatie etc etc.
Dat zijn wel echt dingen waar je mee om kan leren gaan, maar het is echt een proces. Een pijnstiller erin en door of op bed gaan liggen is wat we nu veelal hebben geleerd.

neetoch
Berichten: 1031
Geregistreerd: 16-06-19

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 14:41

Kijk daar maar mee uit met teruggaan om meer; klinkt namelijk een beetje als een beginnende drugsverslaafde die na de 1e gratis dosis terug gaat om meer en zichzelf dan failliet betaald, terwijl de werking elke keer minder wordt, totdat het ronduit poedersuiker is, maar je compleet verslaafd bent.

Sorry maar dat was de gedachte die bij mij hier als eerste op kwam zetten....

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 15:00

He Zammie, spijtig dat je weer hetzelfde voelt.

Ga je je geld terugvragen nu de dienst gebrekkig geleverd is?

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 16:39

Marleen heeft dit gratis gedaan hoor!

Wat mijn probeem is en (eer)gisteren dus ook gebeurde is, dat als ik minder pijn heb, dan ga ik meteen weer volop dingen doen. Heb geen zitkont en neem het er meteen van, als ik weer wat kan. Kan best weer een grens overmgegaan zijn.

Ben gelukkig niet stoned van de med. Zie alleen roze olifantjes bij bijv tv kijken. Of naast iemand zitten in de auto.
Ga volgende week vrijdag weer naar de pijnpoli. Jaren geleden geweest,had toen de cyste nog niet, dus hopelijk kunnen ze nog iets voor me betekenen. En heb een afspraak bij een andere neuroloog. Toch eens weer de medische molen in en kijken of er iets veranderd is sinds de laatste MRI.
Zou heel graag weer naar fysiofitnnes willen. Dat heb ik moeten opgeven en mis ik behoorlijk.

Gelukkig weet ik van mezelf dat ik geen klager en opgever ben super pony.. dan was ik na mijn 1e of 2e afkeuring nooit meer gaan werken. Mensen horen me er nooit over ,ze zien het wel als het minder gaat. Dan vragen ze en ja dan gaat het even iets minder zeg ik dan.. Dus voel me niet aangesproken hoor..

Maar nu genoeg over mij.. Helaas heeft de "behandeling" kort wat opgeleverd! Dus nu weer ontopic ;)

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 16:51

OK.
Dan gooi ik er even een nieuwe vraag in, voor de 'ongelovigen'.
Stel, je bent echt ten einde raad over iets. Bijvoorbeeld: je kind of huisdier raakt vermist.
Of een geliefde krijgt onverklaarbare, ernstige klachten zonder dat er iets gevonden of aan gedaan kan worden.
Zou je dan in je wanhoop, onder het mom van: ik wil alles geprobeerd hebben en baat het niet dat schaadt het niet, toch overwegen een beroep te doen op een medium?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 16:56

neetoch schreef:
Kijk daar maar mee uit met teruggaan om meer; klinkt namelijk een beetje als een beginnende drugsverslaafde die na de 1e gratis dosis terug gaat om meer en zichzelf dan failliet betaald, terwijl de werking elke keer minder wordt, totdat het ronduit poedersuiker is, maar je compleet verslaafd bent.

Sorry maar dat was de gedachte die bij mij hier als eerste op kwam zetten....


En dat is anders met medicatie? Of je nou het een pakt of het ander......

Het is inmiddels bekend en wordt ook toegegeven dat heel veel pijnmedicatie verslavend is en ook heel veel negatieve bijwerkingen heeft. Dan moet je dat ook niet nemen.

Maar als je natuurlijke middelen neemt moet je ook oppassen en kom je in een ander circuit waar dan weer commentaar op gegeven wordt omdat niet artsen dat adviseren.

Zammie, Ik zeg ook niet vaak wat. Ga altijd door en eigenlijk vind ik het wel best zo. Maar dat heeft ook zijn nadelen. Toen ik nog met mijn moeder samen werkte, vonden mensen het raar dat zij ( oudere vrouw ) moest bukken en ik niet bijv. Als mensen niks zien en weten, oordelen ze nogal snel en dan kan ik weleens wat moeite hebben.

Maar er zijn ook mensen die het aan je zien. Ook een ontwikkelt gevoel??

Pijn is natuurlijk wel een prikkel die wordt doorgegeven aan de hersenen. Er zijn manieren om dat echt uit te schakelen, anders zouden mensen bijv niet met een roesje, propovol, ruggenprik, of narcose etc te onderzoeken en of te opereren zijn.

Stel dat Marleen echt iets deed waardoor je op dat moment minder pijn had of het iig anders ervaart, dan moet je eigenlijk leren of weten wat dat is en hoe je dat kan toepassen.Ik denk dat niks over gaat met 1 behandeling, zowel medisch als zoiets alternatief.
Een pleister op een wondje, oke klaar. Maar zoiets als dit, heeft meer nodig.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 16:58

Askja schreef:
OK.
Dan gooi ik er even een nieuwe vraag in, voor de 'ongelovigen'.
Stel, je bent echt ten einde raad over iets. Bijvoorbeeld: je kind of huisdier raakt vermist.
Of een geliefde krijgt onverklaarbare, ernstige klachten zonder dat er iets gevonden of aan gedaan kan worden.
Zou je dan in je wanhoop, onder het mom van: ik wil alles geprobeerd hebben en baat het niet dat schaadt het niet, toch overwegen een beroep te doen op een medium?


Ik niet, ik geloof er echt veel te weinig in. Misschien alternatieve geneeskunde nog wel, maar geen medium, dat nooit. Maar ik snap het helemaal als anderen het wel doen, begrijp me niet verkeerd. Zou er nooit iemand om veroordelen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 17:05

Dat weet je pas echt als je ervoor staat.

Mijn vader was heel stoer en had een grote mond. Gedoopt katholiek, maar een enorme hekel aan de kerk.

Toen hij kanker kreeg ging het snel slecht. Hij las toen alle adv in de krant ( 1995/1996 ) en wilde alles wat beloofd werd proberen.
En op zijn sterfbed kwam zijn broer met hem bidden. Ondanks dat hij al echt helemaal op was, had hij nog steeds hoop en pakte echt alles aan.

Ook bij vermiste mensen en kinderen zie je dat heel veel mensen toch alles aanpakken. Al is het maar voor hun eigen gevoel om echt alles geprobeerd te hebben. Dat snap ik echt heel goed. Niks doen is vaak geen optie en er komt veel op je pad als je zoekende bent.

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 17:07

Nee superpony, de mensen zien het aan mijn lopen. Ik loop dan nog schever als normaal en sleep met mijn rechterbeen. Heb aan beide kanten een klapvoet, dus dat ziet er wat vreemd uit. Mensen in mijn omgeving en van werk weten wel dat ik zo loop, maar bij veel pijn ga ik nog schever lopen. Kan daar ook niets aan doen... ze vragen dan wat er is. Gewoon belangstellend en ik leg het dan uit. Dat het ff mindere dag is of zo. Werk op een basisschool, dus niet heel veel mensen en met de meesten dagelijks contadt. Tja die zijn niet blind hoor en hebben gelukkig belangstelling voor elkaar. Ik dus ook voor mijn collega's!