Hond ziek. Herkent iemand dit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Duhelo
Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 15:27

Moderatoropmerking:
Zoals jullie kunnen lezen heeft mijn collega mod op de vorige pagina deze opmerking geplaatst:

[***] schreef:
Wij snappen heel goed dat de emoties hoog op kunnen lopen in een zenuwslopende situatie zoals deze die TS nu doormaakt, maar dat betekent niet dat er op zo'n manier met elkaar om gegaan mag worden. Zullen we vanaf nu weer meeleven en de discussie hierboven laten rusten? Uiteindelijk wil iedereen het beste voor de hond en hopen wij allemaal dat Fenna weer helemaal de oude wordt!


We vragen nu nogmaals met nadruk om deze op te volgen en met respect naar elkaar te reageren.


Duhelo
Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Hond ziek. Herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 09:23

Als ze de pilletjes goed eet in een snoepje verstopt, zou je eventueel nog kunnen werken met een timer voederpotje. Dan steek je de pilletjes in een worstje oid in dat voederpotje, en die gaat iedere morgen bv op een bepaald uur open waardoor ze die kan opeten.
Maakt het wel moeilijker als de andere hond er overdag bij blijft, en om te controleren of ze de pilletjes wel effectief opeet.
Indien dat niet kan zou ik eerder opteren om ze in de avond op een bepaald uur te geven. Ook met wisselende shiften ben je vast wel op 1 moment van de dag (bv 23 uur savonds) altijd wel thuis?

Duhelo
Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 10:55

Kabayo schreef:
De andere hond zit in een bench. Anders staat mijn huis niet meer overeind denk ik :+

Fenna is wel los

Ik zal er even contact over opnemen. Ik kan het nergens op internet vinden over tijdstippen e.d met deze ziekte

Dankje IMJ!

Ik werk sochtends van 5 tot 8 en middags van 4 tot 8. Maar niet altijd. Rest van de dag dus thuis

oh, ideaal. Dan zou ik gewoon standaard om 21 uur de medicijnen geven (als ze tijdsgebonden zijn, ik vermoed van wel, gezien het verloop en de moeilijkheid in dosering.)


Duhelo
Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Hond ziek. Herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 14:13

Met jouw werktijden zou je prima om 9 uur en 21 uur kunnen geven. Bij 4 of 5 dosissen wordt het mss al wat moeilijker, maar eerst maar eens zien hoe het gaat met 1 of 2 dosissen en hoe het aanslaat, moeilijker kan later altijd nog en dan komt er ook wel weer een oplossing voor.

Duhelo
Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Hond ziek. Herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 08:36

Moderatoropmerking:
Opnieuw lijkt dit naar een heksenjacht tov TS uit te draaien. Dit is echt niét de bedoeling! Ik vraag hier nogmaals met nadruk om het vriendelijk te houden tov elkaar en niet op de man te gaan spelen. Opmerkingen over het financiële gedeelte kunnen ook achterwege gelaten worden, vanachter een scherm kan en mag er niet geoordeeld worden over iemand zijn financiële status en mogelijkheden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mizora en 68 bezoekers